אחת המגמות שתופסת תאוצה בשנים האחרונות היא ריבוי תוצאות האפס המוצגות לגולשים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.
במאמר הזה אסביר מהי תוצאה אפס בגוגל, אילו יתרונות היא מספקת לגוגל, לבעלי אתרים ולגולשים המגיעים לאתרים האלו, וגם, מה צריך לעשות בעל אתר כדי להגדיל את הסיכוי להופיע בתוצאות האפס.
אבל לפני כל הכיף המטורף הזה, בואו ניגש להגדרות.
מה זה תוצאה אפס בגוגל? צפו בסרטון:
תוצאה אפס בגוגל היא תוצאה שמחזיר מנוע החיפוש בדפי תוצאות החיפוש במיקום אפס, כלומר, עוד לפני התוצאה האורגנית או הממומנת הראשונה.
בדרך כלל, גוגל עושה שימוש בתוצאה אפס כדי להציג לגולש מענה ישיר לשאילתא שלו. תוצאה אפס מייתרת, במקרים רבים, את הצורך בגלישה אל עמודים פנימיים באתר המוצג, וניסיון לאתר שם את התשובה לשאלה שמעניינת את הגולש.
אילו סוגים של תוצאות אפס קיימים?
איך בתכלס נראית תוצאה אפס בגוגל?
תוצאה אפס יכולה להגיע בכל מיני צורות:
✔️ תוצאות אפס שמכילות נתון בודד שמספק מענה לשאילתא של הגולש. למשל, אם נחפש את הביטוי "יום כיפור 2022" נקבל תשובה שכוללת את היום בשבוע והתאריך של ערב כיפור וכן של יום התענית עצמו.
✔️ טבלאות – אם אנחנו מחפשים למשל שם של קבוצה כמו "מכבי תל אביב" נקבל טבלה המפרטת את המשחקים האחרונים שבהם לקחה חלק, את התוצאות של המשחקים האלו, וגם בטאבים נפרדים, את שמות השחקנים, את טבלת ליגת העל ועוד.
✔️ מחירים – אם נחפש שמות של מוצרים שונים נקבל סליידר שבו מסודרים מוצרים שונים, שמות החנויות בהן ניתן למצוא את המוצרים האלו, ואת המחירים שלהם. לעיתים התוצאות האלו תופענה כחלק מקידום ממומן של גוגל שופס.
✔️ שעון גלובלי – אם נחפש את הביטוי "מה השעה בניו יורק נקבל, ובכן, את השעה בניו יורק.
✔️ מפות – אם נחפש מושגים שיש להם אינדיקציה לוקאלית, כמו מיקום ושעות פתיחה של סניפים של רשת גדולה – נקבל תוצאות אפס שבאמצעותן נוכל לקבל אוסף של נתונים מפרופיל גוגל לעסק שלי, ובפרט את שעות הפתיחה של העסק, יכולות ניווט למקום, ביקורות של גולשים, תמונות רלוונטיות של ספק השירות ועוד.
✔️ אישים ודמויות ציבוריות – אם נחפש שם של פרסונה ציבורית תיפתח לנו בצד דף תוצאות החיפוש כרטיסיה שבה מסודר באופן מובנה מידע רב אודות הדמות שחיפשנו, כולל תכונות אישיות כמו תאריך לידה, סרטים בהם שיחק (אם הוא שחקן), בני משפחה ועוד.
יש עוד לא מעט סוגים של תוצאות אפס, אולם המשותף לכולן הוא שהן מספקות לגולש מידע כבר בדף תוצאות החיפוש עצמו.
נשאלת השאלה: למי תוצאה אפס טובה בדיוק?
אז בואו ננסה לסקור את שלושת השחקנים המרכזיים בשירות החיפוש של גוגל: הגולשים , שעושים שימוש במנוע החיפוש, בעלי האתרים, שמעוניינים שגולשים שונים יגיעו אליהם לאתר, וגוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש.
מה היתרונות של תוצאה אפס מבחינת גוגל?
מבחינת גוגל, תוצאה אפס זהו שירות לא פחות ממצוין שהיא מספקת לקהל הגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש.
הסיבה לכך, היא שגוגל משאירה את הגולשים זמן רב יותר בפלטפורמה שלה, מעלה את שביעות הרצון של הגולשים, ומחזקת את האמון של הגולשים השונים ביכולת של מנוע החיפוש לספק את המענה האיכותי ביותר לשאילתת החיפוש שהם מתכוונים לבצע.
גוגל, בסופו של יום, היא גוף עם כוונות מסחריות.
ככזה, הוא מעוניין לחשוף את הגולשים שלו ככל האפשר לאפיקים המניבים שלו, כלומר, הפרסום בתשלום. ככל שהגולשים האלו מבלים זמן רב יותר במנוע החיפוש ונותנים בו אמון רב יותר גם לביקורים הבאים, כך גדלה הסבירות שגוגל תראה מן הגולשים האלו יותר כסף.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מה היתרונות של תוצאה אפס מבחינת הגולשים?
גם הגולשים עצמם, שמשתמשים במנוע החיפוש, יכולים ליהנות מתוצאות האפס המוצגות להם.
ראשית, הם לא חייבים להיכנס לאתרים עצמם ולחפש אחר התשובה הרלוונטית עבורם. שנית, הם יכולים להיעזר בתוצאות האפס כדי להשוות בין תוצאות שונות, ממקורות שונים, ולאתר בקלות את אלו שמתאימות ביותר לצרכים שלהם.
בנוסף, ברגע שמוצגות לגולשים תוצאות אפס מסוגים שונים ומורכבים (בדרך כלל טבלאות נתונים גדולות וכרטיסיות מידע) מנוע החיפוש הופך בן רגע ממנוע שנועד לאיתור מידע למנוע שנועד לגילוי מידע. כלומר, גוגל ככלי דיסקברי.
גולש, שחשוף לתוצאות אפס מורכבות יכול להחליט שתוכן מסויים, שכלל לא חשב עליו, מעניין אותו. חלק מן התכנים האלו מנוהלים בתצורה של מודל, כלומר, כל לחיצה על קישור פנימי מובילה לערך חדש שגם עליו ניתן לקבל מידע כבר בדפי תוצאות החיפוש, וכך בעצם, יכול הגולש להמשיך ולתחקר ולדלות מידע נוסף.
רוצים דוגמה? אין בעיה.
גולש שחיפש, בדוגמה הקודמת שלנו מידע על מכבי תל אביב, יכול לקבל מידע על המשחקים האחרונים שלה.
ייתכן שאחד המשחקים האלו הוא למעשה מפגש מול קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה ⚽.
לחיצה על הקישור לצד שם הקבוצה מכבי חיפה יוביל אותנו למנגנון דומה, הפעם מנקודת המבט של קבוצת הכדורגל הזאת.
שוב נוכל לראות את רשימת השחקנים ואת רשימת המשחקים ועוד.
מה היתרונות של תוצאה אפס מבחינת בעלי האתרים?
האם תוצאות אפס טובות גם לבעלי אתרים? ההיגיון הבריא אומר שתוצאות אפס יכולות רק לפגוע בבעלי אתרים, משום שכאשר גולשים מקבלים את המענה לשאילתא שביצעו כבר בדף תוצאות החיפוש, אין להם שום סיבה להיכנס לאתרים עצמם, ואם אין להם סיבה לעשות זאת, לבעל האתר יהיה קשה הרבה יותר לנהל את מסע הלקוח הזה, ולהוביל אותם, דרך שרשרת של המרות אל עבר המטרה שלשמה הוקם האתר – המכירות.
אבל הדברים הם לא באמת שחור ולבן כפי שהם מוצגים כאן. תוצאות אפס יכולות במקרים מסוימים דווקא לסייע לבעלי אתרים.
הסיבה לכך, היא שלא כל האתרים ממוקמים במקום הראשון או השני בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויים פופולריים במיוחד.
כאשר תוצאות האפס כוללות, למשל, קרוסלה של מוצרים וספקים המציעים אותם למכירה, יש מקום גם למקום העשירי או האחד העשר להופיע בקרוסלה כזאת, אם ביצע את הפעולות הדרושות לשם כך.
ומשהו נוסף: אם למרות שגולש קיבל כבר מידע באמצעות תוצאות האפס מחליט להיכנס אל אתר אינטרנט מסוים שמוצג בדפי תוצאות החיפוש, הוא ייחשב לגולש איכותי יחסית, שהסיכוי להמיר אותו יגדל בהתאמה.
איך משפרים את הסיכוי להופיע עם תוצאה אפס בתוצאות של גוגל?
מה ניתן לעשות כדי לשפר את הסיכוי להופיע בתוצאות האפס?
ובכן, כמה וכמה דברים.
קודם כל, כדי שמנוע החיפוש יחליט שהוא סומך על נתוני האתר שלכם, חשוב יהיה שהוא יתרשם כי אתם גורם בר סמכות בנישה.
איך מוכיחים סמכות? כמובן, בדרכים הרגילות ברשת: קישורים רלוונטיים ואיכותיים בנישה, אזכורים, ביקורות חיוביות פעילות בערוצים משלימים וכל הטוב שנלווה לסיפור הזה.
דבר שני שכדאי יהיה לקחת בחשבון אם רוצים לשפר את הסיכוי של האתר להופיע בתוצאות האפס הוא יצירת מענה מדויק ככל האפשר לשאילתות רלוונטיות ואפשריות של גולשים, כזה שאפשר יהיה לצטט בדף תוצאות החיפוש עצמו.
מאמרים ארוכים ומושקעים בטירוף זה נחמד, אבל חשוב שיכללו גם פסקאות ברורות שבהן מופיע הפתרון לשאילתא שהגולש חיפש.
תסמכו על הגולש שאם הוא באמת ירצה לקרוא מאמר שלם וארוך הוא יטרח ויקליק על תוצאת החיפוש.
עוד טכניקות שיכולות לשפר את הסיכוי להופעת תוצאת אפס היא הטמעה של סכמות.
נתונים מובנים שמוטמעים באתר באמצעות סכמות עוזרים, למעשה, למנועי החיפוש ולגוגל בפרט להבין בצורה טובה ושלמה יותר את האתר.
בדרך כלל, מוצרים שמופיעים בקרוסלת תוצאת אפס הם מוצרים שהוטמעה עבורם סכמה של מוצר, וכנ"ל לגבי אנשים, ארגונים וכו'.
מובן שגם שיפור חווית המשתמש, התאמה למובייל ושאר טכניקות מקובלות בעולם קידום האתרים תתקבלנה כאן בברכה.
רגע לפני שנסיים קבלו עוד כמה הסברים וטיפים על תוצאה אפס🔽
תוצאה אפס: סוגיות של זכויות יוצרים
לפני שאסיים כאן, אני רוצה להציג סוגיה לא פשוטה בעולם הזה של מנועי חיפוש, יצרני תוכן וצרכני תוכן: למי, בעצם, שייך המידע?
האם כאשר גוגל שואבת מידע מאתרים מסויימים ומציגה אותם בדפי תוצאות החיפוש באופן ישיר, מבלי להעניק קרדיט או קישור, היא מפרה זכויות יוצרים?
כלומר, ברור שאם, למשל, השאלה היא מתי נכנסת שבת, אז לאף אחד מבעלי האתרים אין פריבילגיה על המידע הזה. אולם מה קורה כאשר גולש מחפש הגדרה של מושג, שמי שטרח על ניסוח מדויק שלה הוא בעל אתר כלשהו?
אני מניח שרק העתיד הלא כל כך רחוק יוכל ללמד אותנו כיצד הסוגיה הזאת עתידה להיות מיושבת.
מדריכים נוספים באתר: