דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / כלים לבדיקת קישורים חיצוניים שכדאי מאד להכיר

כלים לבדיקת קישורים חיצוניים שכדאי מאד להכיר

תחילת שנת 2015. האם קישורים חיצוניים הם עדיין חלק מהותי מאיך שגוגל מדרג אתרים? חבל לכם על הזמן, ברור שכן. האם הם הדבר הכי חשוב? בנישות מסוימות אפשר להגיד שכן – כלומר בעיקר בתחומים תחרותיים. דיברתי במאמר הזה על סוגי קישורים חיצוניים מומלצים והתדירות שלהם. בשורה התחתונה, כל מי שמקדם אתר שהוא לא בתחום סופר-נישתי וממוקד, חייב קישורים בצורה כזו או אחרת על מנת להגביר את הניראות שלו בגוגל ובכלל.

מחקר קישורים של מתחרים ואתרים ברשת מסייע לנו להבין מאיפה המתחרה שלנו משיג קישורים, ולאחר מכן לחשוב האם גם אנחנו יכולים להשיג קישורים כאלה. קיימים בשוק לא מעט כלים המאפשרים לנו לעשות מחקרי קישורים ובדיקות נוספות – עליהם ארחיב קצת בהמשך, אבל לפני כן:

דברים חשובים שצריך לדעת על כלים לבדיקת קישורים חיצוניים

  • קחו את הנתונים בערבון מוגבל. לא נתקלתי מעולם בכלי למחקר קישורים שנותן תמונה מדויקת ואמינה של 100% (ואפילו לא קרוב לזה) מהקישורים שיש לאתר מסוים. איך אני יודע? כי ביצעתי אינספור בדיקות כאלה על אתרים שלי ואתרים שאני מקדם – ואני יודע בוודאות שיש עוד קישורים שלא הופיעו שם.
  • אין קשר לגוגל. אחת הטעויות הנפוצות היא להסיק שמה שרואים בכלי למחקר קישורים זה או אחר, זה מה שגוגל רואה ולחשוב שכך גוגל מחשב את דירוג האתר. לא! לחברות האלה אין קשר עסקי עם גוגל ואין שום קשר לאלגוריתם של גוגל. יש לכלים האלה קרואלרים (זחלנים – Crawlers) משלהם שסורקים את הרשת באופן קבוע. כלים לבדיקת קישורים הם כלים תומכי-החלטה ולא אמת אבסולוטית ואין להסיק מהם על סיבה בגינה אתר מדורג או לא מדורג בגוגל.
  • אין מידע על עונשים ו/או דירוגים. בהמשך לסעיף הקודם, לא תוכלו לדעת האם אתר מסוים נמצא בעונש אלגוריתמי או ידני כתוצאה ממחקר קישורים בכלי כזה או אחר. לשם כך יש לבצע בדיקות נוספות במידה ואתם מעוניינים לבצע החלפת קישורים עם אתר מסוים (למשל – לבדוק את המיקומים שלו ועוד…)
  • בצעו השוואה. אם התקציב מאפשר, אפשר להשתמש ביותר מכלי אחד על מנת לקבל תמונת רחבה יותר, להשלים ולהצליב נתונים מכלים שונים.
  • לא לשכוח את עניין הסמכות. כמו שאמרתי לא פעם, סמכות של אתר היא אחד הדברים החשובים שמפיעים על הדירוג. סמכות וטראסט מתבססים בעיקר על קישורים. קורה לפעמים שעמוד באתר מסיים מדורג חזק בתוצאות אבל שאנו מריצים עליו בדיקה של קישורים אנו מקבלים 0. איך זה הגיוני? הרי לעמוד שלנו יש 20 קישורים והוא עוקף אותנו! א-אה, תבדקו עכשיו את הקישורים של דף הבית של אותו אתר – זה כנראה יעשה שכל. קישורים לעמוד הראשי של האתר מגדילים משמעותית את הסמכות של כל האתר באופן רוחבי ולכן עמודים פנימיים מתחזקים גם בלי שהם מקבלים קישורים באופן ישיר.

כלים פופולאריים לבדיקת קישורים

טוב, מי שעוסק בתחום כבר ככל הנראה מכיר את 3 הכלים הגדולים. מכיוון שאני תמיד מנסה לחדש בבלוג, אני אדבר על 3 הגדולים וגם על עוד כמה מוכרים פחות. אני לא מתיימר לכתוב כאן סקירה מעמיקה על כל כלי שקיים אלא רק לציין כמה מהם ולתאר בקצרה.

  1. Ahrefs – הכלי המועדף עליי. אמנם קצת יקר (79$ בחודש לחבילה הבסיסית), אבל בעל ממשק נוח מאד ומתעדכן מאד מהר. הרבה פעמים הוא מוצא קישורים הרבה לפני שגוגל מוצא אותם (או שגוגל מוצא אבל "לא ממהר" לאנדקס…). כבר אין קשר לגוגל, אמרנו? אני מאד אוהב את האופציה "1 Backlink/Domain" שעושה סדר ומאפשרת לקבל מבט מהיר על מגוון הקישורים שיש לאתר ולא להציג את כל קישורי הפוטר/sitewide. בנוסף ה Ahrefs מציע אפשרויות נוספות כמו דוח קישורים, בדיקת Batch (בדיקה של כמה אתרים במקביל) ועוד.
  2. MajesticSEO – לפני שהגיע ה Ahrefs, זה היה הכלי המועדף עליי (טוב נו, כמה כבר היו…). גם המג'סטיק מתעדכן יחסית מהר, אבל מנסיוני מחסיר לא מעט קישורים ואף קישורים חשובים מאתרים חזקים. אחד הדברים שאני לא אוהב במג'סטיק זה שאין אפשרות למיין קישור 1 פר דומיין, כמו שיש בAHREFS. הכוונה היא שבמידה ויש קישור רוחבי מאתר מסוים, הוא פשוט יציג רשימה ארוכה של הקישורים מאתר הזה ואז זה מבאס את הניתוח. נכון, אפשר להוריד דוח קישורים לאקסל ואז למיין משם – אבל לא תמיד יש כח להתעסקות הזו. דבר נוסף שאני לא אוהב במג'סטיק זה החלוקה המעצבנת (בעיניי) בין האינדקס ההיסטורי והאינדקס ה"רענן" (Fresh Index VS. Historic Index) – למה אני צריך לחפור ב2 אינדקסים שונים? תציגו את כל הנתונים ושלום על ישראל. עד כה, לא מצאתי את האופציה הזאת שימושית, אבל אני מניח שיש כאלו שכן.
    מג'סטיק מציעים מחיר קצת יותר "עממי" וגם עוד כמה פיצ'רים נחמדים.
  1. Open Site Explorer – כלי פופולארי נוסף לבדיקת קישורים מבית Moz. את האמת שמזמן לא השתמשתי בכלי הזה בגרסת התשלום. בסה"כ כלי נחמד עם ממשק נוח לשימוש שמאפשר כמה חיתוכים נוחים למיון הקישורים שנמצאו. מנסיוני, קצב רענון הDATABASE שלו לוקה בחסר באופן משמעותי בהשוואה ל Ahrefs ומג'סטיק.
  2. Google Web Master Tools – את האמת? כמעט בכל המקרים ה-WMT מציג את המצב של הקישורים שהכי קרוב למציאות (מבחינת מספרים) מצד אחד זה כלי של גוגל וגוגל יודעים הכל. מצד שני, לגוגל אין אינטרס לתת לנו את כל המידע, אבל בכל זאת – הנתונים שם, ברוב המקרים – הם המקיפים ביותר. החסרון הגדול כמובן – שהוא נותן מידע רק עבור אתרים שלנו ו/או שיש לנו גישה לWMT שלהם. המידע ב WMT מתעדכן אחת לכמה זמן "במכה" ולא על בסיס יומיומי כמו בAhrefs / Majestic. חסרונות נוספים:
  • לוקח הרבה זמן לקישורים שהוסרו להתעדכן והכלי ימשיך להציג אותם
  • אין תצוגה ויזואלית נוחה כמו בכלים בתשלום
  • יש רק מידע על דומיינים מקשרים ולא נתונים אחרים כמו אנקור טקסט וכו'
  1. Bing Web Master Tools – עובד על אותו עיקרון של גוגל WMT (כלומר עובד רק על אתרים שהכלי חובר אליהם). מנסיון יחסית מועט עובד לא רע ומציג כמות מרשימה של קישורים. באופן כללי, ממליץ לחבר כל אתר גם לכלי מנהלי אתרים של Bing כלי לקבל מידע נוסף ואנליזות שונות לאתר.
  2. backlinkwatch.com – אמנם נראה זוועה ובעל ממשק משתמש מביך, אבל חינמי ומבחינת היקף הקישורים שהוא מוצא – עושה עבודה לא רעה בכלל. זה לוקח לו זמן – נראה כאילו הוא "מחפש" את הקישורים באותו הרגע. הנתונים מאורגנים בצורה מסודרת לפי לינק, אנקור טקסט ועוד. האופציה לייצא את הנתונים באקסל לא עובדת, אבל אפשר לעשות קופי פייסט ולהשתמש בכלים נוספים על מנת לייצא את הנתונים כמו שצריך.
  3. SEO Spy Glass – להבדיל מכל הכלים שהוצגו עד כה, מדובר בתוכנה ולא SaaS, כלומר צריך להוריד אותו למחשב. זה קצת חיסרון בתקופה שיש הכל בענן וניתן לסנכן כל מיני דברים בקלות. אני למשל עובד רוב הזמן עם מחשב אחד וזה פחות בעיה עבורי. לגבי התוכנה עצמה, היא מציגה נפח מרשים של קישורים והיתרון הגדול שהתשלום עבורה הוא חד פעמי.
  4. Market Samurai – גם כאן מדובר בתוכנה שמורידים למחשב. הכלי הזה אמנם עושה מליון דברים אחרים, אבל ניתן באמצעותו גם לבצע בדיקת קישורים. בפעם האחרונה שבדקתי, הוא מתבסס על ה API של MajesticSEO.

כלים נוספים שלא ניסיתי אבל אולי שווים בדיקה:

  • Open Link Profiler – מבדיקה ראשונה לא מרשים במיוחד מבחינת אינדקס הלינקים אבל מציע מחיר יחסית נוח – 49$ לחודש.
  • Linkody.com – ה"קופיקס" של הבדיקות קישורים – החל מ9.90$ לחודש – מצוין לבעלי אתרים. מבדיקה זריזה עובד גם לא רע בכלל.
  • Webmeup.com – פרווה כזה, לא מחדש ולא נותן ערך מוסף בהשוואה לכלים אחרים.
  • CognitiveSEOה"מרצדס" של הבניית קישורים. כלי מרשים מאד שמאפשר לקבל נתונים מעמיקים על קישורים. לא התנסיתי בעצמי בגלל המחיר הגבוה (החל מ-99$ לחודש).
  • Link Research Toolsלא ניסיתי מעולם, אבל נראה מפלצתי במיוחד. המחירים החל מ99€ (אירו) ועד (תחזיקו חזק) 1299€! יש אוסף כלים מרשים באתר שמתמקד כמעט כולו במחקר קישורים. קבוצת רכישה, מישהו?

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

זפייר

איך לחבר בין טופס לידים באתר למסמך גוגל Sheets בעזרת Zapier

הרבה צדיקים ונשמות טובות מהפייס התאוננו לאחרונה על כך שהם מחפשים דרך לחבר אוטומטית בין ...

תרומתם של קישורים יוצאים

במה קישורים יוצאים יכולים לתרום לכם?

כל מי שמחליף קישורים דרך מאמרים או תכנים שונים באתר שלו יודע שלרוב המטרה שלו ...

תגובה אחת

  1. ronen@getclicks.co.il'

    אחלה כלים.
    יש לדעתי 2 סיבות שבגללן אין התאמה בין הקישורים שגוגל רואה בפועל לקישורים שאותם הכלים רואים:
    1.יתכן שגוגל מכיר בקישורים כשהם עולים או נעלמים בזמן אחר מאשר הכלים כך שאם יש קישור חדש למשל התוכנה יכולה לראות אותו אחרי שבוע וגוגל אחרי חודש.
    2.תוכנה לא יכולה לדעת אף פעם איזה קישורים הוכחשו וגוגל לא מכיר בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *