רעיונות למשיכת לקוחות בעזרת האינטרנט

רעיונות למשיכת לקוחות יכולים להשפיע רבות על תהליכי הקידום האורגני ועל יחסי ההמרה באתר, וכמובן יגדילו את הסיכויים למשיכת לקוחות.

רעיונות למשיכת לקוחות

מעבר לכך, הרעיונות לא רק ישפרו את הקמפיין האורגני, אלא גם את הקמפיין הממומן ואת הערוצים האחרים.

במאמר זה, תקבלו פירוט על הרעיונות הטובים ביותר למשיכת לקוחות.

לפני שנבר על הרעיונות עצמם – מצרף סרטון הקדמה בו אני מפרט על מספר ערוצים לגיוס לקוחות באינטרנט – רלוונטי לרוב העסקים.

רעיונות להגדלת כמות הפניות באתר

רעיונות מגיעים עם הזמן, בעיקר לאחר ניסוי וטעייה. להלן 6 רעיונות למשיכת לקוחות בעזרת האתר / אינטרנט:

1. פרטי קשר מרחפים

תמיד אמרנו לתת לגוגל כמה שיותר פרטים, ובכך להקל על החיפושים וסריקות האתר בגוגל.

אבל, מה לגבי הגולשים? למה שלא נעזור גם להם להשיג את המידע בצורה הקלה ביותר?

כיום, כבר לא מספיק ליצור עמוד "צור קשר" שבו הגולש צריך להזין את פרטי התקשורת, אלא מומלץ ליצור אייקונים מרחפים אשר ילוו את הגולש לכל אורך הגלישה באתר, ובכך להגדיל את מספר הפניות. 

זה יעיל במיוחד בגרסת המובייל של האתר – ויכול להגדיל את ההמרות פי 2 ויותר (מנסיון).

בכך, כאשר הגולש ירצה ליצור קשר, הוא לא יצטרך להתאמץ ולהתרוצץ באתר, אלא פשוט ללחוץ על האייקון ולשלוח הודעה.

דוגמאות לפרטי קשר מומלצים הן: וואטסאפ, פייסבוק, כפתור חיוג במובייל, טפסים מהירים ועוד.

רעיון זה מומלץ מאוד, ורצוי שתיישמו אותו גם באתרכם.

מצרף פה סרטון פה אני מדגים כיצד מטמיעים כפתור חיוג באתרי וורדפרס:

2. הרשמה לרשימת התפוצה

הרשמה לרשימת התפוצה היא דרך חכמה נוספת למשיכת לקוחות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הדרך מבוססת על נתינת תמורה לגולשים. אם הגולש לא יקבל תמורה להרשמה, לא תהיה לו סיבה להירשם לרשימת התפוצה (אלא אם כן יש לכם באתר תוכן מדהים שמוכר את עצמו).

בסופו של דבר, מטרת רשימת התפוצה היא לאסוף את המיילים של הגולשים, ולשווק דרכם את המוצרים והשירותים שלכם יחד עם התמורה שאתם נותנים להם.

התמורה להרשמה יכולה להיות טיפים ייחודיים או משהו הנותן פתרון לגולשים באתר.

אז איך זה עובד?

  • השלב הראשון הוא בחירת מערכת התפוצה – יש כאלו לא מעט.
  • השלב השני הוא ההתממשקות של מערכת זו עם טפסי האתר.
  • השלב השלישי שלמעשה צריך לבצע בשוטף זה לדוור לרשימה תכנים בעלי ערך אחת לכמה זמן סביר (פעם בחודש זה סביר לחלוטין).
  • במידה והתכנים באמת בעלי ערך רב – הפניות כבר יגיעו לבד.

עוד על רשימת תפוצה אני מסביר בוידאו הבא:

3. שילוב טופס מהיר בפוסטים

באמצע הפוסט וגם בסיומו, ניתן לשלב טופס מהיר ליצירת קשר.

טופס זה יעזור למשוך את הלקוחות להזין את פרטיהם בקלות.

אם אתם עובדים על אתר וורדפרס – ניתן לשלב טופס מהיר בפוסט באמצעות התוסף: "Ad inserter". כמובן שיש עוד מגוון פתרונות לזה.

מנסיוני האישי, שלאחר שהוספתי טפסי יצירת קשר בפוסטים שלי – יחס ההמרה גדל פי 2.

בוידאו הבא אני מדגים ומסביר על טפסים ושיפור יחסי המרה באתרי וורדפרס:

4. חלון קופץ לפני שעוזבים (פופאפ יציאה)

המערכת מזהה שהגולש עומד לעזוב את האתר, ושנייה לפני כן, מציגה לו הודעה שתשכנע אותו להישאר.

למשל, רגע לפני שגולש עומד לעזוב את האתר, יופיע חלון שבו יהיה כתוב "כבר עוזבים?" עם הצעה להורדת מדריך, השארת פרטים או משהו בסגנון.

בצורה הזו – ייתכן שנקבל ליד או שנזכה להשאיר את הגולש באתר יותר זמן – ובשני המקרים זה יכול לתרום לנו.

5. המלצות והוכחות בצידי האתר

במטרה למשוך עוד טיפה את הלקוחות, ניתן להציג המלצות גולשים, מקרי בוחן ודברים מעניינים בצידי האתר.

הדבר עשוי לעזור ללקוחות להחליט "למה לבחור בכם" ובאופן כללי לחזק את הסמכות והאמינות שלכם בעיני הגולשים.

6. להוסיף מס' טלפון גם בחתימה

הגולשים נהנו מהפוסט שלכם? קראו אותו עד הסוף?

אם בדרך כלל מופיעה חתימה אודות הכותב (חשוב ל-SEO בלי קשר), אתם יכולים להוסיף גם טלפון ו/או את המייל הישיר שלכם בתוכה.

זאת, כמובן בהנחה שאתם כן רוצים לקבל פניות בצורה ישירה.

7. לייצר תוכן איכותי

הסעיף האחרון ברשימה אבל אולי הוא צריך להיות הראשון כי בעיניי הוא אחד החשובים.

כל הטריקים והשטיקים לא יעזרו לכם יותר מדי – אם התוכן באתר רדוד, שלא לומר באיכות נמוכה.

עד כמה שזה נשמע נדוש ולעוס – תוכן איכותי עבד, עובד וימשיך לעבוד לנצח – כי זה עונה לצורך הבסיסי של משתמשי גוגל – לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבור החיפוש שלהם.

לשם בדיוק גוגל מכוון בכל השינויים והעדכונים שהם עושים.

אז האמת היא:

  • שגם אם יש לכם אתר מכוער
  • שגם אם לא השקעתם בעיצוב ואין לכם אפילו אתר רספונסיבי
  • שגם אם לא יישמתם אף אחד מהדברים שציינתי לעיל
  • שגם אם אין לכם קישורים איכותיים (או קישורים בכלל)

עדיין – במידה ויש לכם תוכן מדהים – קיים סיכוי לא רע בכלל שאנשים ירצו לפנות דווקא אליכם – כי למילים יש כח רב, יותר משאר הפרמטרים.

משיכת לקוחות שעדיין לא מכירים אותי ולא הגיעו אליי דרך האתר

עד כה דיברתי רק דרכים למשיכת לקוחות שכבר בתוך האתר.

מה לגבי לקוחות שעדיין לא נכנסו אליו?

אז אני יוצא מנקודת הנחה שיש לכם אתר.

במידה וזה לא המקרה – יש לי אינספור מדריכים על אמצעי שיווק באינטרנט שלא בהכרח דורשים אתר ומאפשרים לקדם עם בעזרת עמוד נחיתה.

אלו המובילים שבהם:

יש לי אתר, איך אני מגדיל את הסיכוי שיכנסו אליי?

1. הגדלת אחוזי שיעור הלחיצה (CTR)

שיעור הלחיצה (CTR) מבטא את היחס בין מספר החשיפות שמקבלת תוצאה בגוגל (אורגנית או ממומנת) לבין מספר הלחיצות עליה.

לכן, עוד לפני שנחשוב על רעיונות מתוך ומחוץ האתר, כדאי לטפח את שיעור הלחיצה הצפוי.

באמצעות העלאת האחוזים, נוכל להביא הרבה יותר טראפיק לאתר.

כפי שאתם יודעים, תנועה שווה כסף, וככל שהתנועה גדולה יותר, כך נוכל לקצור פירות רבים יותר.

בנוסף, הדבר תורם רבות לכמות ההמרות, הפניות, והקידום האורגני.

2. כתיבת כותרות ותיאורים מעניינים

במטרה להגדיל את החשיפה, ולממש את הפוטנציאל הקיים של שיעור הלחיצה האורגני, נוכל להשתמש בתיאורים מתאימים לאותה זירת חיפוש.

כמו כן, חשוב להקפיד שהכותרות יהיו מושכות, מעניינות, והכי חשוב, מסקרנות.

איך כותבים טייטלים מושכים? על זה כתבתי מדריך ואני ממליץ לכם לעבור עליו.

3. שימוש באייקונים / אמוג'ים בתיאור האתר

במטרה להגדיל את התנועה לאתר, וכמובן כדי למשוך כמה שיותר תנועה ולקוחות פוטנציאלים לאתר, מומלץ להשתמש באייקונים בתאור האתר.

הפעולה הזאת יכולה את כמות הלחיצות בכ-2-3% בממוצע, וגם תבליט את המודעות שלנו ביחס לאחרים.

ככה זה נראה לדוגמא:

דוגמא לשימוש באמוג'י לקידום אתרים

4. שימוש בסכמה

שימוש יעיל בסכמה (Schema Markup) יכול לגרום לאתר שלכם לבלוט משמעותית בתוצאות.

היתרון, שרבים עדיין לא מנצלים זאת (אם כי בהחלט רואים שימוש גובר בזה בשנים האחרונות).

ישנן מאות סכמות שניתן להטמיע באתר ומטרתן מצד אחד לעזור לגוגל להבין יותר איזה סוג תוכן יש בעמוד ומצד שני להעשיר את התוצאות עבור הגולשים בעמוד התוצאות בגוגל.

דוגמא לסכמה של וידאו:

סכמה של וידאו (בדומה ליוטיוב)

דוגמא לסכמה של QA (שאלות ותשובות):

סכמה של שאלות ותשובות - QA

לסיכום

אלו, מנסיוני – כמה מהדברים היותר יעילים שאתם יכולים לעשות על מנת לבלוט בעמוד התוצאות של גוגל, ולאחר שגולש נכנס לאתר – לגרום לו גם להשאיר פרטים.

יש לכם רעיונות נוספים? אשמח לשמוע 🙂

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו