מחפשים מידע על פרסום אתרים באינטרנט או פרסום באינטרנט באופן כללי?
בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק שלכם, אבל לפעמים כשמדברים על פרסום באינטרנט מבחר האפשרויות הוא מבלבל וקשה מאוד למצוא את ערוץ השיווק המתאים ביותר לעסק שלכם.
אבל אל תדאגו, בדיוק בשביל זה אני כאן :-).
קידום ופרסום באינטרנט – מהו פרסום מקצועי באינטרנט?
במאמר הבא הכינותי רשימה של הערוצים הפופולאריים ביותר של פרסום באינטרנט וכן שיווק באינטרנט עם היתרונות והחסרונות החשובים ביותר של כל אחד מהם.
לפני שנתחיל להרחיב על פרסום וקידום אתרים באינטרנט (או פרסום באינטרנט בכלל), אם בא לכם לקבל סקירה זריזה בוידאו על ערוצי פרסום באינטרנט (וגם שיווק באינטרנט בכלל), אתם מוזמנים לצפות בסרטו הבא:
פרסום באינטרנט על ידי קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן בגוגל, או פרסום בגוגל – זהו ערוץ פופולארי ביותר של פרסום באינטרנט או פרסום וקידום באינטרנט.
למעשה, קשר לדבר על פרסום באינטרנט, בדגש על פרסום ממומן באינטרנט -בלי לדבר על פרסום בגוגל.
פרסום אתרים באינטרנט בעזרת המודעות של גוגל זה הערוץ שכולנו מכירים למרות שעבור חלקנו הוא שקוף לחלוטין.
מדובר למעשה במודעות של גוגל, כאשר יש למעשה שני סוגים שלהן:
1. מודעות חיפוש – מודעות שמופיעות כאשר מחפשים משהו בגוגל ונמצאות בראש תוצאות החיפוש (ניתן להבדיל בינן לבין שאר התוצאות באמצעות סימון כלשהו, שמשתנה לעיתים קרובות). ככה זה נראה:
2. רשת החיפוש – מודעות שמופיעות באתרים שונים, אלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה (באנרים) וגם מודעות אנימציה קצרות.
המודעות מוצגות על בסיס 2 אלמנטים עיקריים:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
- הרלוונטיות שלהן למילות המפתח או לתוכן של האתר בו הן נמצאות. כך למשל, מי שיחפש "טיוטה" בגוגל עשוי לקבל מודעות של סוכנות למכירת רכבי טיוטה, אבל גם מי שיכנס לבלוג על רכב, עשוי לקבל את אותה מודעה מכיוון שהאתר עוסק באופן כללי בתחום הרכב.
- רימרקטינג – רימרקטניג (או "שיווק מחדש") זוהי שיטת פרסום שבה אנו "רודפים" אחרי משתמשים שכבר ביקרו באתר שלנו לפחות פעם אחת. עושים זאת על ידי טכנולוגיה המאפשרת "לצבוע" או "לסמן" משתמשים ספציפיים על בסיס פיקסל שמושתל באתר. לאחר מכן אפשר לפרסם לאותם משתמשים שוב ושוב (באתרים שונים בעזרת רשת המדיה של גוגל, או בפייסבוק). ברגע שהמשתמש מוחק את העוגיות שלו בדפדפן – זה מתאפס ואז הוא לא יראה את המודעות שלנו יותר. קיראו גם על רימרקטינג דינמי.
איך עובד הפרסום בגוגל?
כל מי שרוצה להתחיל עם פרסום אתרים באינטרנט בעזרת גוגל, נדרש לשלם לגוגל מחיר מסוים עבור כל לחיצה שנקבע על פי רמת התחרויות לאותו הביטוי והמחיר הספציפי אותו הוא מוכן לשלם כדי להופיע במקום ריאלי (בדרך כלל העמוד הראשון).
למידע מורחב על עלויות פרסום בגוגל.
היתרון הגדול של פרסום אתרים באינטרנט בעזרת פרסום בגוגל הוא שניתן להתחיל לפרסם אותן מיד לאחר שמעצבים אותן וכף לקבל חשיפה לאתר או לעמוד הפרסומי שלכם תוך מספר שעות בודדות.
כמו כן, אפשר לבחור היכן ימוקמו הפרסומות: ברשת החיפוש של גוגל או באתרים אחרים (רשת המדיה). כך עסקים שיש להן פן ויזואלי בלבד (החל מחברות עיצוב גרפי ועד לחנויות לעיצוב הבית) יכולים לנצל את הערוץ המתאים להם ביותר.
מצד שני, ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, המודעות מפסיקות ואי אפשר לקנות חבילות של לחיצות (למרות שאפשר לקבוע תקציב חודשי מוגבל).
עוד חסרון של המודעות הממומנות הוא שבגלל רמת התחרותיות הגבוהה והעובדה שלרוב בעלי העסקים אין את הזמן להריץ את הקמפיין בעצמם ולעקוב אחריו באופן יום יומי, הם נדרשים לשלם לחברת ניהול קמפיינים לה הם משלמים בנפרד מעבר למה שהם משלמים לגוגל.
לכן, רמת ההשקעה הראשונית שנדרשת היא גבוהה יחסית.
לסיום, משהו שהרבה מפרסמים לא יודעים וחשוב להזכיר אותו הוא שגם פרסום ממומן הוא משהו שכדאי לעשות לטווח ארוך מכיוון שככל שהמודעות צוברות וותק ואחוזי הלחיצות עליהן עולים, כך גם המחיר ללחיצה יורד.
למתעניינים – כתבתי בעבר השוואה רצינית ביותר בין קידום אורגני לפרסום בגוגל.
פרסום באינטרנט על ידי פרסום בפייסבוק
פרסום אתרים (או עסקים בכלל) מבוסס שיווק בפייסבוק או פרסום בפייסבוק זה ערוץ שני נוסף ומאד פופולארי של פרסום באינטרנט .
שוק הפרסום בפייסבוק מגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה, ומפרסמים בו מעל 50 מליון עסקים.
אפשרויות של פרסום באינטרנט באמצעות פייסבוק הן רבות ומגוונות:
- ניתן לייצר מודעות לידים
- הקלקות
- מודעות מוכננות המרות
- מודעות וידאו ועוד
כמו כן, אפשרויות הטרגוט (מלשון Targeting) מבוססות על המידע האדיר בהיקפו שפייסבוק צברה על המשתמשים שלה לאורך שנים.
כל פיסת מידע ששיתפתם עם פייסבוק (בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא) יכול לשמש את פייסבוק לפרסום בפלטפורמה שלה.
מבחינה רעיונית, פרסום בפייסבוק מזכיר פרסום בגוגל, אבל הוא שונה בכמה אופנים:
פרסום בפייסבוק הוא לא מבוסס מילות מפתח (עוד על מחקר מילות מפתח), אלא נקבע על פי מאפיינים אישיים של המשתמש: תחומי העניין של הגולש והקבוצות בהן הוא פעיל או אתרים קודמים בהם גלש בעבר, כך שההתאמה היא אישית יותר וניתן אף להציג מודעות רק למי שהוא חבר של מי שכבר עשה לייק למודעה.
שנית, המודעות בדרך כלל לא מופיעות כאשר המשתמש מבצע פעולה מסוימת, אלא ישירות בתוך הפיד שלו כאשר הוא גולל אותו.
לכן, פרסום בפייסבוק מתאים יותר לפרסומים של מוצרים ושירותים שהגולש לא בהכרח היה מחפש בגוגל. דוגמה טובה לכך היא פרסום של כנס בתחום העיסוק המקצועי של הגולש. עוד יתרון לעומת גוגל הוא שמחיר המדיה (הפרסום עצמו) נמוך יותר ברוב המקרים אם מסתכלים על זה לפי כמות צפיות וקליקים. יחד עם זאת כאמור מדובר בפרסום לקהל קר יותר ולא כזה שחיפש באופן ספציפי את השירות ו/או המוצר שלכם.
קיראו גם: מחיר פרסום בפייסבוק.
פרסום באינטרנט באמצעות באאוטבריין / טאבולה
קידום ופרסום באינטרנט מבוסס טאבולה או אאוטבריין הוא גם ערוץ מרכזי שחשוב להזכיר.
זוכרים את אותן כתבות תדמית פרסומיות שהופיעו בעיתון בפורמט של כתבה רגילה, אבל נועדו לקדם מוצר או שירות מסוים (לא מדובר בפרסום סמוי, אלא בפרסום גלוי עם סימון ברור)?
אז זהו, שזה עדיין קונספט מאוד רלוונטי, רק שעכשיו הוא עבר לרשת.
בעזרת רשתות מבוססות תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין בעזרתן אפשר ליצור קישורים מכל מיני אתרים ברשת לעמודי תוכן המפרסמים אתכם וכוללים טיפים או מדריכים שונים בנוסף לטופס יצירת קשר שיפנה אליכם. (האלגוריתם שמיועד לכך מתאים בין התוכן לבין האתרים המקשרים הרלוונטיים ביותר).
לצערנו, פרסום אינטרנטי המבוסס על הערוצים האלה סובל מהרבה מאוד תכנים באיכות נמוכה, ולכן חשוב לבדוק את סף הכניסה של כל רשת כדי למצוא את האיכותיות ביותר. כמו כן, הוא לא מתאים למי שרוצה להציג פרסומות של ממש או עמודי נחיתה מכיוון שהעמודים חייבים להיות מבוססי תוכן.
בסקיילים גבוהים, זאת שיטה שיכולה להיות יעילה מאד להגדלת באזז סביב רעיון / מותג / מוצר מסוימים, להגביר מודעות וגם להביא לידים חמים יחסית.
למידע נוסף על פרסום באאוטבריין.
פרסום באינטרנט על ידי פרסום באינסטגרם
פרסום באינטרנט או פרסום אתרים באינטרנט באמצעות אינסטגרם הוא רלוונטי ואפקטיבי מאד לעסקים מסוימים. אינסטגרם, ששייכת לפייסבוק, נחשבת לרשת שנשלטת על ידי הצעירים והרוב המכריע של המשתמשים בה הם מתחת לגיל 25.
מסיבה זו, היא מקום מצוין לפרסם בו פריטי אופנה, טיפוח עצמי, אביזרים לטלפונים ניידים וכך הלאה.
פרסומות באינסטגרם מופיעות באופן דומה לאלו בפייסבוק בתוך פיד התמונות של המשתמש, אך ניתן לבחור בכמה פורמטים ייחודים כמו סדרה של תמונות או סרטונים קצרים של 15-30 שניות. כל אלו מכוונים לקהל היעד הצעיר יותר שאין לו כוח לקרוא כמות רבה של טקסט או לצפות בסרטונים ארוכים של מעל חצי דקה (כמה פעמיים יצא לכם לדלג על סרטוני הפרסומת המעצבנים ביו-טיוב?).
קל להבין מהו החיסרון במודעות האלו : הן פונות לקהל יעד מאוד מצומצם והן לא מתאימות כלל לעסקים שרוצים לספק שירותים לעסקים אחרים (B2B), אלא הם פונים למשתמש הקצה באופן ישיר.
פרסום באינטרנט על ידי פרסום בסנאפצ'ט
פרסום מקוון בעזרת פרסום בסנאפצ'ט גם הוא מכוון בעיקר לקהל הצעיר היותר, אבל סנאפצ'ט לקחה את כל העניין קדימה ומציעה כמו אפשרויות בלעדיות, למשל:
- צפייה בסרטונים קצרים ממומנים במצב אנכי שלא דורש מהצופים להפוך את המכשיר ולכן הם "זורמים" טוב יותר בחוויית השימוש הכוללת.
- שימוש בציון איכות שדומה מאוד לציון האיכות של גוגל, מה שמאפשר למפרסמים איכותיים לשלם פחות ולהופיע בצורה בולטת יותר.
- שימוש בגאופילטרים (הדומים לצ'ק אין בפייסבוק) ממונים אותם הגולשים יכולים לשתף ומקשרים מותגים למקומות פיזיים.
- Sponsored Lenses, פילטרים לסרטונים ולתמונות עצמם אשר ממומנים על ידי מותגים. לדוגמה, קוקה קולה יצרה פילטר מוזהב שהגולשים יכלו לשחק אתו.
מכיוון שהפרסום (הממומן) בסנאפצ'ט הוא עדיין חדש יחסית, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות ולהתחיל לפרסם בה לפני כל המתחרים (הפרסום זמין גם בישראל למרות שלא ברור כמה מותגים עושים בו שימוש). למידע נוסף על פרסום בסנאפצ'ט.
פרסום באינטרנט באמצעות מיילים ורשימת תפוצה
אם יש שיטה שלא אבד עליה הכלח – זה פרסום באינטרנט באמצעות שיווק במייל.
שיטת השיווק באמצעות מיילים ורשימות תפוצה היא שיטת השיווק הוותיקה ביותר ברשת והיא יכולה לפנות גם לקהל העסקי וגם לשוק הפרטי.
היתרון העצום של פרסום אינטרנטי מבוסס E-mail נעוץ בכך שלמעט השימוש במערכת הדיוור עצמה, היא חינמית ועצמאית לחלוטין ולכן אין כמעט שום מגבלות חוקיות על השימוש בה (למעט משלוח הודעות למי שלא ביקש זאת…).
בנוסף, הלקוח הפוטנציאלי לא צריך לבצע שום פעולה כדי לצפות בפרסום (בהנחה שהוא לא הגדיר פילטרים קשיחים מדי לדואר זבל).
החלק המאתגר הוא כמובן ליצור את רשימת התפוצה עצמה ולהגדיל את מספר הנרשמים בה, אבל ככל שהרשימה צוברת מוניטין ויותר אנשים משתפים את הקישורים שבה, כך היא גודלת בקצב מהיר יותר.
יש הרבה יתרונות לניהול ושיווק בעזרת רשימת תפוצה, כולל אפשרויות לבצע אוטומציה לתהליכים אלו, בעיקר העבודה שהרשימה לא תלויה באף חברת ענק טכנולוגית כמו גוגל או פייסבוק.
פרסום באתרים: קניית מדיה ואתרי שותפים (אפילייט)
פרסום באינטרנט על ידי פרסום באתרי אינטרנט – כלומר רכש מדיה (או קניית מדיה) זה גם ערוץ פרסום נפוץ וחזק.
בניגוד לשיטות הפרסום האחרות כאן, היא "שיטה טיפשה" במובן שהמפרסם בדרך כלל קונה שטחי פרסום באתרים ספציפיים ואתרי נישה באופן ידני או חצי ידני (בעזרת רשימה מסוננת של אתרים). הפרסומים יכולים להיות בצורת טקסט, תמונה או אנימציות קצרות, וכמובן שילוב של כל אלו ביחד.
קל מאוד לראות מהו היתרון של פרסום אינטרנטי המבוסס קניית מדיה: מדובר בקהל יעד מאוד ספציפי ולכן המפרסם יכול לקבל חשיפה מאוד ממוקדת אפילו אם הגולשים לא לחצו על הפרסומות, אלא רק ראו את הלוגו או הסלוגן של שלו. (ואכן, רוב רכישת המדיה מתבצעת על סמך חשיפה ולא על סמך לחיצות).
אממה, יש קאצ' קטן בקניית מדיה במידה ומדובר באתרי אפילייט (שיווק שותפים): אתרי אפילייט הם אתרים שמקשרים לעמודי מכירה או מינוי על מנת של המפרסם לקבל אחוז מן המכירות.
אם המפרסם לא מגדיר כללים ברורים לגבי טיב האתרים האלו כאשר הוא פונה לרשת השותפים (הגורם המתווך), הוא עשוי למצוא את עצמו מופיע באתרים באיכות נמוכה שיפגעו בתדמית שלו במקום לשפר אותה.
בהקשר של קישורים, לגוגל גם יש מה להגיד על רכישת מדיה. תמצאו מידע נוסף במאמר הזה. כמו כן קיראו עוד על פרסום לעסקים קטנים באינטרנט.
גם אנשי קידום אתרים רוכשים מדיה או שטחי פרסום באתרים בעיקר לטובת הפרקטיקה של קניית קישורים והתקדמות בתוצאות האורגניות.
פרסום באינטרנט על ידי קידום אתרים אורגני
השארתי את הטוב ביותר לסוף, כמו שאומרים 🙂
אחד הערוצים החזקים ביותר בהקשר של קידום ופרסום באינטרנט – זה קידום אתרים בגוגל, בדגש על הערוץ האורגני.
מבחינתי קשה לדבר על פרסום מקצועי באינטרנט בלי להזכיר קידום אורגני – אם כי זה לא בדיוק "פרסום" במובן המסורתי של המילה.
אז כן, קידום אתרים אורגני או SEO שזה אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא אמנם לא ערוץ פרסום באינטרנט במובל הקלאסי של פרסום, אלא יותר ערוץ שיווקי-מיתוגי.
יחד עם זאת, הוא ערוץ פרסום מקוון חשוב מעין כמוהו מהסיבה הפשוטה שהוא מושך גולשים שמחפשים מוצרים או שירותים הרלוונטיים למפרסם באופן אקטיבי ולכן קל יחסית למכור להם ואחוזי ההמרה של הגולשים ללקוחות פוטנציאלים הם גבוהים הרבה יותר.
כמו כן, הוא עובד בסינגריה מצוינת עם ערוצים אחרים: כך למשל, אפשר לטרגט משתמשים שהגיעו לאתר מתנועה אורגנית לפרסום מאוחר יותר בפייסבוק או בגוגל.
החיסרון של הקידום האורגני הוא שמדובר בהשקעה לטווח ארוך: קודם כל צריך לבנות אתר שימושי ומושך ולאחר מכן יש לקדם אותו בגוגל באופן עצמאי או בעזרת מקדם אתרים / חברת קידום אתרי אינטרנט (ככל שהאתר גדול ומורכב יותר, כך קשה יותר לקדם אותו באופן עצמאי). כמו כן, הקידום עצמו יכול לקחת זמן ובדרך כלל לא רואים תוצאות באופן מידי, במיוחד בנישות תחרותיות.
עם זאת, מהנסיון שלי מדובר בערוץ תנועה שהוא By Far הכי איכותי מכל אלו שציינו לעיל, מבחינת רלוונטיות התנועה שמגיע לאתר ואחוזי ההמרה (אולי רק שיווק באימייל יכול להביא תנועה איכותית יותר, בהנחה שהרשימה ברמה גבוהה מאד).
לא רק פרסום וקידום באינטרנט! עוד על קידום אורגני:
- מדריך קידום אתרים
- כמה עולה לקדם אתרים?
- כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
- איך יועץ קידום אתרים יכול לעזור לכם?
- למה צריך מומחה קידום אתרים?