החלפת קישורים בין אתרים היא אחת הדרכים הנפוצות בין מקדמי אתרים ובעלי אתרים, להשיג קישורים לאתר שלהם ועל ידי כך לקדם את האתר בגוגל.
כידוע, קישורים חיצוניים עדיין משחקים תפקיד משמעותי בתהליך הקידום, והפרקטיקה של החלפת קישורים הינה חלק לא מבוטל מלהשיג קישורים לאתר.
במדריך הבא של החלפת קישורים:
✔️ אסביר על כמה דרכים מקובלות לבצע החלפת קישורים ולהשיג קישור מאתר X לאתר Y
✔️ ארחיב על הסיבה בגינה להחלפת קישורים יש חסרונות רבים ויש דרכים יותר יעילות להשיג קישורים (זה גם הזמן לציין שיש לי שירות של בניית קישורים)…
✔️ אפרט על כמה פלטפורמות להחליף קישורים
✔️ אתן כמה טיפים איך לבצע החלפת קישורים בצורה הרבה יותר יעילה וכלכלית
בסרטון הבא אני נותן את דעתי על החלפת קישורים:
יש כמה דרכים לבצע החלפת קישורים, להלן כמה:
1. החלפת קישורים הדדית
החלפת קישורים הדדית, משמע – "קשר אליי ואקשר אליך".
מדובר במצב שבו אתר X מקשר אל אתר Y ואתר Y מקשר אל אתר X.
אין זה משנה אם מדובר בעמודים שונים באתר, ההתייחסות היא ברמת הדומיין.
זאת שיטה אשר גוגל מתייחסת אליה באופן מפורש בהנחיות שלהם נגד "הונאות קישורים". ניתן לשים לב שהם מציינים שזה "בהיקף חריג".
צילום מסך מהקטע הרלוונטי:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כלומר, לפי גוגל (וגם לפי הניסיון שלי) אם תבצעו כמה החלפות קישורים הדדיות בהיקף מצומצם, הכל סבבה.
בעקרון, אין הגיון בלהעניש אתרים אשר מקשרים ביניהם, הרי זה משקף חלק טבעי מההתנהגות ברשת.
אבל, במידה ואחוז ניכר מהקישורים שלכם הם כאלה – פה זה כבר נראה יותר כמו פעולה מכוונת זה בהחלט יכול להרים דגל אדום.
2. החלפת קישורים לא הדדית
במקרה כזה, מדובר על תרחיש שבו אני (לדוגמא) מוציא לך קישור מאתר X אל אתר Y, ובתמורה מקבל קישור מאתר Z אל אתר X, או לחילופין קישור מאתר Z אל אתר A, כלומר החלפות קישורים שאין ביניהן קשר מובהק.
החלפת קישורים כזו יכולה להיות בין 3 או 4 אתרים שונים.
אממה, גם פה צריך לשמור על מידה של זהירות – במידה וכל האתרים רשומים על אותו בנאדם או חברה, ו/או מאוחסנים באותו מקום / על אותו IP, גם זה משהו שיכול לאותת לגוגל שיש כאן מניפולציה.
לכן, כשמבצעים החלפת קישורים מול גורם אחד כדאי לבדוק את טיב הקשר בין האתרים שמוצעים לכם.
שאתם באים לבחון את פרופיל הקישורים הכולל שלכם, גיוון הוא שם משחק.
על כן, כאשר מבצעים החלפת קישורים, יש לשאוף לכמה שיותר:
- דומיינים מקשרים
- כתובות IP שונות
- אנקור טקסטים שונים (טקסט עוגן – הטקסט ממנו יוצר הקישור)
- סוגים שונים של קישורי
- וכו'.
כל הדברים האלה מטרתם היא אחת – לדמות פרופיל קישורים שהוא טבעי (פרופיל קישורים שהוא ברובו טבעי באמת בסופו של דבר נראה ככה בדרך כלל).
בנוסף לחלוקה הגסה הזו, יש כמה דרכים נפוצות לבצע החלפת קישורים בין אתרים:
החלפת מאמרים – קישור שיוצא מתוך מאמר חדש שעולה לאתר במסגרת ההחלפה. פרקטיקה נפוצה מאד.
זאת גם לא חייבת להיות החלפה (מאמר תמורת מאמר), זה יכול להיות גם חד צדדי – למשל פוסט אורח (כתיבת תוכן תמורת קישור). יש גם אופציה של פרסום מאמרים בתשלום.
הוצאת קישורים מתוך עמודים קיימים – אני אישית פחות ממליץ.
אין דבר יותר חשוד מעמוד שכבר מאונדקס בגוגל, שפתאום יוצא ממנו קישור חיצוני חדש, ללא שינוי כלשהו בטקסט.
לכן, במידה ואתם בכל זאת בוחרים לבצע החלפה מסוג זה, כדאי להצדיק את זה באמצעות עדכון קצת יותר משמעותי בעמוד – כמו פסקת טקסט חדשה שגם קשורה לנושא הקישור.
הוספת קישור במקום קבוע באתר – למשל בדף הבית, בתוך טקסט או באנר כלשהו.
קישור מדף הבית, שהוא לרוב העמוד החזק ביותר באתר, יכול להיות הזדמנות מצוינת לקישור חזק.
יחד עם זאת, ההמלצה שלי היא שהקישור יופיע באזור ייחודי שמופיע רק בדף הבית ולא באזור משתכפל כמו פוטר או תפריט צד כלשהו.
גם במקרה הזה, ההמלצה היא כן להוסיף איזשהו ערך מוסף לקישור (טקסט עוטף או הסבר כלשהו ליד).
קישורי פוטר – אני אישית מתנגד נחרצות לקישורי פוטר שכל מטרתם היא לקדם.
קישורי פוטר למטרת קרדיט ("האתר נבנה על ידי…") הם סבבה, וגם אז כדאי לשקול האם להצמיד להם תגית nofollow, אבל קישורי פוטר עם אנקור מדויק שלא קשורים לנושא האתר, זה די גרוע ושייך לעבר.
נכון, עדיין הרבה אתרים משתמשים בזה, ויש מצב שהם גם מקודמים היטב, אבל לא הייתי משייך את התרומה לכך בקישורים מהסוג הזה.
איפה מחליפים קישורים?
אחת הדרכים הנפוצות להחליף קישורים דרך קבוצות בפייסבוק. יש כמה כאלה. באורח פלא, לכולן יש שם ייחודי ומקורי שלא תמצאו באף מקום:
יש עוד כמה אבל אלו זירות המפגש העיקריות בפייסבוק.
אני אישית מעדיף לנהל את רוב ענייני ההחלפות בפייסבוק, הרחק מעיניהם של גוגל…
למה החלפת קישורים באופן מזדמן זה מעצבן?
כל מי שעשה כמה החלפות קישורים בחייו מכיר את התרחיש הבא:
- מפרסמים סטטוס בסגנון "שלום, אני מחפש החלפת קישורים בתחום בלה בלה, מציע בתמורה קישורים בתחום בלה בלה…"
- מקבלים מייל או הודעה פרטית.
- מתחיל תהליך של מו"מ מתיש ואינסופי שבהרבה מקרים לא יוצא ממנו כלום.
מה הבעיה שלי עם רוב מחליפי קישורים?
כרגיל אני בדעת מיעוט, אבל בתור עצמאי עסוק במיוחד, אני מתקשה מאד לראות כמה שעות על גבי שעות אנשים שורפים בשביל להחליף קישור בודד.
אז אלו כמה מהדברים שמעצבנים אותי לגבי מחליפי קישורים למיניהם:
- לא רוצים לצאת "פראיירים".
- מי ששכיר, אין לו בעיה לבזבז זמן על שטויות, גם ככה השעון דופק.
- מתקטננים על זוטות ודברים לא רלוונטיים כמו PR וציונים מכלים שלא קשורים לגוגל בשום צורה כמו מג'סטיק, ahrefs וכו'. הרחבה על דעתי על הכלים האלה ולמה צריך לקחת אותם בערבון מוגבל (מאד).
- מתחשבנים יותר מדי (אחד תמורת אחד, תמיכה תמורת תמיכה, לקוח תמורת לקוח…)
עם איזה תובנות אני רוצה שתצאו מפה?
- חלאס להיות מעפנים, תזרמו.
- צריך לבחון כל אתר לגופו. אתר תמיכה זה לא בהכרח פח. פשוט הרבה לא עושים אותם נכון. קבלו מדריך.
- באותו נושא, להגיד "אתרי תמיכה לא רלוונטיים לי" מבלי בכלל לבחון אותם, זה סתם לצאת דביל. רוב האנשים נצמדים להגדרות ובכלל לא מעניין אותם לבחון את איכות האתר. ואם יש לי אתר לקוח שהוקם רק אתמול ומנגד אתר "תמיכה" שמדורג על עשרות ביטויים?
- ציון ממג'סטיק לא יגיד לכם הרבה. המלצתי – בידקו אם לאתר יש מיקומים. אפשר להריץ בדיקה זריזה ב SEMRush. קיבלתם מעל 15 עמודים בטופ 20? תגידו תודה.
* אני מודה שגם אני מסתכל לפעמים בכלים לבדיקת קישורים, אבל רק בתור בדיקה משלימה לדברים אחרים וכן לזיהוי פוטנציאל לפרופל קישורים שיכול להיענש בעתיד. - לי אישית אין בעיה להוציא מ10 אתרים תמורת קישור בודד, אם בעיניי הוא שווה את זה. ממש לא אכפת לי מה הצד השני קיבל, כל עוד אני מקבל תמורה הולמת מבחינתי.
- לנהל מו"מ של שעה על כל קישור זה בזבוז זמן משווע, ומסוג הפעולות שחבל להשקיע בהן יותר מדקה. אם אתם יכולים – תמצאו לכם כמה אנשים רציניים לשיתופי פעולה קבועים, מתוך הבנה ש-2 הצדדים מרוויחים מזה ומבזבזים מינימום זמן בנושא ה-offsite.
- כל האמור לעיל לא סותר את העובדה שמדי פעם כן נצטרך להתאמץ במיוחד בשביל להשיג קישור ששווה את זה.
בשורה התחתונה…
אחת ממטרות הפוסט הייתה למצוא שת"פים טובים להחלפת קישורים. אז אם יש לכם רשימת אתרים שלכם (לקוח/תמיכה/מה שבא) והתחברתם לגישה שלי לכל הנושא, צרו קשר, נדסקס 🙂
עוד מדריכי (חובה!) על קישורים: