אם הגעתם לכאן, יש מצב שכבר הבנתם שקישורים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קידום אורגני של אתרים, גם היום.
למרות שיש דרכם שונות לבנות בצורה איכותית ובהדרגה פרופיל קישורים לאתר, כמו החלפה של קישורים, כתיבת מאמרי אורח, רישום לאינדקסים, הקמת אתרי תמיכה, מציאת קישורים שבורים ועוד ועוד, אין ספק שהדרך הפופולרית והאפקטיבית ביותר היא פשוט רכישה של קישורים.
קצת רקע – מה זה בכלל קניית קישורים?
לפני שארחיב יותר על מחיר קישורים לקידום אורגני – אני מדבר על זה בוידאו הזה על קניית קישורים באופן כללי:
מחיר קישורים לקידום אתרים – כמה עולים קישורים עבור SEO?
כמה עולים קישורים איכותיים? בקצרה?
לרוב בין 100 ש"ח בתוספת מע"מ ועד 10000 ש"ח פר קישור.
הכל תלוי, כמובן בנסיבות העניין, בביקוש ובהיצע, במקרה הספיציפי שבו עוסקים, ברמת התחרות בנישה, ועוד.
רגע, לא תתבאס עליי 🙂
אני יודע שנתתי פה טווח פראי של מחירים – כי זה באמת ככה.
אבל כמובן שאם לא מדברים על מקרי קיצון, אז ניתן לעשות חלוקה שהיא בגדול כזאת:
- 100-500 ש"ח: קישורים באתרים פרטיים, מגזינים, מקומונים ואתרי נישה קטנים – בינוניים.
- 500-1000 ש"ח: בטווח הזה לרוב תוכלו להשיג קישורים מאתרי חדשות בינוניים, ואתרי נישה חזקים יותר.
- 1000-10000 ש"ח: בטווח מחירים הזה תוכלו להשיג קישור כמעט מכל אתר בארץ. התוכן ברוב המקרים יהיה עליכם. הממוצע עבור אתרי חדשות גדולים ומוכרים הוא יותר לכיוון ה3000-4000 ש"ח. הכוונה לאתרים כמו דה מרקר, וואלה, כלכליסט וכו'.
איך נקבע מחיר של קישור?
אוקיי. כאן הדברים מתחילים מעט להסתבך.
הכנתי לכם במאמר הזה רשימה של קריטריונים שיעזרו לכם להבין מדוע קישור אחד מתומחר במאות בודדות של שקלים ואילו אחר פי שניים ממנו (מעבר לגחמות של בעל האתר ועניינים של היצע וביקוש, כמובן).
אז בואו נצלול פנימה, בבקשה.
1. סמכות
אין ספק, כי ככל שהאתר ממנו תבקשו את הקישור הוא סמכותי יותר, כך סביר שמחיר קישור ממנו יהיה גבוה יותר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אבל, רגע, איך מודדים סמכות כזאת?
יש לא מעט כלים למחקר קישורים שמתיימרים להציג מדדים שונים באשר לאיכות דומיין ולאיכות דף ספיציפי תחת הדומיין.
כלים כמו ahrefs, Majestic ועוד לא מעט אחרים, יעזרו לכם להבין מהו מדד הסמכות של הדומיין.
כיצד הם עושים זאת? בין היתר על סמך ניתוח פרופיל הקישורים הנכנס לדומיין.
האם זה בהכרח אומר משהו? ממש לא.
זהו רק עוד מדד אחד, שאין קשר בינו לבין גוגל – אבל הציונים מהכלים האלה כבר כל כך מקובעים בתעשייה (לצערי) שזה סוג של בדיקה סטנדרטית.
את הדעה שלי (שמבחינתי היא עובדה ולא דעה) על "מדדי החרטא" של Majestic ושות' אני מפיץ לכל מי שמוכן להקשיב.
אם מעניין אתכם מה יש לי להגיד בנושא, בבקשה:
דרך נוספת למדוד סמכות היא בצורה מעט יותר סובייקטיבית ויותר עובדת במבחן השטח – בקרב אתרים גדולים בעיקר.
בכל הנוגע לנושא קניית קישורים כדי לקדם את האתר בנתונים כמו:
- עד כמה המותג הזה מוכר בנישה?
- כמה חיפושים ישירים יש על שם המותג?
- מה המיקום האורגני של המותג הזה בחיפוש אחר ביטויים כלליים בגוגל?
2. נישתיות
הנה עוד כלל, שככל הנראה מעלה ומוריד את מחיר הקישור הבא שתבקשו לקבל: ככל שהאתר שממנו רוצים לקבל את הקישור הוא נישתי יותר, כך מחירו של קישור יוצא ממנו יעלה.
why like this?
זאת משום שאחד המדדים שככל הנראה הופכים קישור לאיכותי הוא מידת הרלוונטיות שבין האתר המקשר והמקושר. ככל שהאתר המקשר פועל בנישה יותר צידית ופינתית, כך סביר שקישור ממנו אכן יועיל לאתר המקושר.
לעומת זאת, אתרים כלליים שמתפרסמים בהם תכנים שונים ומגוונים יציגו מדד רלוונטיות נמוך יותר, ולכן יצטרכו לקחת זאת בחשבון בעת תמחור הקישורים היוצאים.
אני מרחיב על כך ועל עוד פרמטרים רבים במדריך שלי על מדדים המשפיעים על חוזק הקישורים.
רוצים על זה גם בוידאו? בבקשה:
3. תחזוקה
כלל חשוב נוסף בקביעת המחיר של קישור הוא מידת התחזוקה של האתר המקשר.
תחזוקה פירושה הוצאות ישירות של בעל האתר. הוצאות, שהוא צריך איכשהו לכסות ואף יותר מכך.
בעל אתר המקשר לאתרים אחרים לא יכול פשוט לשלם כמה דולרים בחודש על אחסון אתרים ולמכור קישורים יוצאים מן האתר.
הוא צריך לבצע אוסף של פעולות תחזוקה שתצדקנה את קיומו של האתר: התקנת עדכונים, טיוב ואופטימיזציה לאתר, הוספת פרטים מזהים, כתיבת תוכן איכותי ללא קישורים יוצאים בתדירות סבירה ועוד.
את כלל הפעולות האלו צריך איכשהו לממן.
אם מדובר באתר קטן, אז אפשר לזרוק כמה עשרות שקלים לכותב תוכן בינוני כדי שימלא את האתר בתוכן. זה לא ממש המצב בפורטלים גדולים, שמחזיקים צוותים של כותבים ועורכים.
4. יחס קישורים לתוכן
די ברור שאתר שמציג יחס קישורים גבוה בין קישורים לתוכן (כלומר, שעבור כל קישור יוצא יש מעט יחסית מאמרים ללא קישור) הוא אתר איכותי פחות כדי לקבל ממנו קישור, וסביר שהעובדה הזאת גם תגולם במחיר.
עם זאת, במידה שהאתר חזק, מכיל כמות קטנה יחסית של קישורים יוצאים, ודי הרבה תוכן איכותי, סביר שתשלמו הרבה יותר עבור קישור כזה.
5. כמות קישורים יוצאים
הזכרתי זאת בקריטריון הקודם אולם כאן נתמקד בכמות הקישורים היוצאים מן האתר ללא קשר לכמות התוכן שבו: ככל שפחות קישורים יוצאים מן האתר, כך הסברה היא שערכו של כל קישור יוצא הוא גדול יותר – ומכאן שמחירו בסבירות גבוהה יעלה.
אגב, קישורים יוצאים כשלעצמם אינם דבר רע. למעשה יש לה גם יתרונות – אבל הכל בפרופורציה ושימוש נכון.
6. תדירות הוצאת הקישורים מן האתר
עוד פרמטר שכדאי שתשימו אליו לב, הוא תדירות בניית הקישורים היוצאים מן האתר.
מן הסתם, ככל שהתדירות הזאת גבוהה יותר, כך מחירו של כל קישור ירד. אם, לעומת זאת, מדובר באתר חזק שרק בהזדמנויות מיוחדות מוציא קישור לאתר אחר, כאן כבר מדובר בליגה אחרת, וסביר שגם המחיר יעלה לליגת העל.
8. תנועה לאתר
עד היום, לא ממש ברור האם גוגל בוחנת את ערכו של קישור, בין היתר בהתבסס על התנועה שהוא מביא איתו.
במבחן המציאות, עד היום ראיתי 0 קשר בין כמות הטראפיק שקישור מסוים מביא, לבין התרומה שלו בפועל.
עם זאת, במחירונים שונים שתמצאו ברחבי הרשת, בדרך כלל, לצד שם האתר המקשר, תמצאו גם פרמטר המציין את התנועה החודשית לאתר. בדיקה קצרה תראה לכם, שאתרים עם תנועה מסיבית של גולשים, בדרך כלל מוכרים קישורים במחיר גבוה יותר.
8. מידת האופטימיזציה של האתר
ייתכן שהאתר ממנו תירצו לקנות את הקישור, לא יהיה אתר לקוח, אלא אתר תמיכה, כלומר, אתר שכל ייעודו הוא למכור את הקישורים האלו.
אחד הפרמטרים המשפיעים על מחיר קישור כזה, הוא מידת ההשקעה באתר התמיכה.
לרוב, נוטים מקדמי האתרים שלא לטרוח ולהשקיע בעיצוב של אתר כזה, ברכישת תבניות פרימיום, בהוספת דרכי יצירת קשר, פרופילים חברתיים ועוד.
אלו שכן עושים זאת, בדרך כלל גם גובים על כך לא מעט כסף, ומגלמים אותו במחיר הקישור.
9. ההוצאות של העסק שמוכר את הקישור
עם כל הכבוד, ברור שאתכם הלקוחות לא מעניין כיצד נראה צד ההוצאות של העסק שמוכר לכם את הקישור, בספרי החברה.
אבל, וזה אבל גדול, חשוב יהיה להבין, שמחירו של קישור בהחלט יושפע מכך. אם מדובר בחברה גדולה, שמעסיקה עובדים, שוכרת משרדים, רוכשת ציוד מחשוב, משלמת חשמל וארנונה ועוד, היא איכשהו צריכה לכסות את ההוצאות.
לעומת זאת, מקדם אתרים פרטי, יוכל לספק לכם אחלה קישורים במחיר נמוך, דווקא משום שהוא לא משית עליכם את כלל ההוצאות האלו.
10. רכישה קבוצתית או רכישת חבילה
איך עוד תוכלו להוזיל את מחיר הקישורים שאתם קונים? ובכן, חלק מספקי הקישורים האלו יציעו לכם חבילות קישורים, שיכולות להוזיל מאוד את התשלום שתצטרכו להעביר בתמורה.
לעיתים, החבילות האלו תוצענה לקהל הרחב באמצעות מתווכים, שיבנו מעין קבוצת רכישה ברשתות החברתיות. לחברה מספקת את הקישורים זה חוסך לא מעט זמן וכאב ראש, ושווה לה לשלם עמלה והנחה לאותו מתווך.
בכל מקרה, רכישת חבילת קישורים, אם באמצעות קבוצת רכישה ואם באמצעות רכישה עצמית, היא בהחלט פעולה שתוכל לסייע לכם להוזיל את המחיר שתשלמו על קישורים. אם התכנון שלכם הוא ארוך טווח, ואתם יודעים שאתם צפויים להשקיע בבניה של הקישורים האלו לאורך זמן, אין סיבה שלא לקנות מראש חבילה כזאת.
11. האם מדובר באתר תמיכה?
השארתי את הקריטריון הזה לסוף, כי יש ויכוח אמיתי בקהילת מקדמי האתרים על היעילות והאפקטיביות של אתרי תמיכה. יש לקוחות שמבקשים שלא לקנות קישורים מאתרי תמיכה, בהנחה שביום מן הימים, כשגוגל יגלה שכל מטרת האתרים האלו היא להוציא קישורים בתמורה לכסף, הוא יעניש את האתרים המקושרים.
אני שייך לאסכולה שאומרת שכל עוד לא מגזימים, וגם טורחים להשקיע בעיצוב, בנראות ובתוכן של אתרי התמיכה, בטח ובטח אם מדובר בשפה העברית, שם גוגל עדיין נמצא כמה צעדים מאחור, שווה בהחלט לעבוד עם אתרי תמיכה – בצורה מחושבת.
אם התעניינתם בכמה עולים קישורים לקידום אתרים אולי גם יעניין אתכם:
- כמה עולה קידום אתרים