מחפשים מדריך על קידום אתרים למטפלים? הגעתם למקום הנכון!
תחום הרפואה המשלימה (או האלטרנטיבית) הוא תחום צומח שכבר לא ניתן לזלזל בו.
התדמית של מרפא שרוקח כל מיני חומרים שלא ברור מה טיבם או נותן עצות מפוקפקות היא כבר מזמן לא הנורמה וברור שלשיטות הרפואה העתיקות והמסורתיות יש לא מעט פתרונות למצבים שהרפואה המערבית לא תמיד יודעת כיצד להתמודד איתם.
קידום אתרים למטפלים – מדריך
כיום מדובר גם לדבר על "רפואה אינטגרטיבית" (משולבת) שבה הרפואה המערבית והמסורתית תומכות זו בזו.
אתרים בתחומי הרפואה האלטרנטיבית לגמרי נופלים תחת קטגוריית ה-YMYL של גוגל.
בכמה מילים למי שלא מכיר – YMYL אלו אתרים העוסקים בתחום הרגישים לחיים של כל אחד ואחת מאיתנו – Your Money or Your Life.
כלומר תחומים שמשפיעים על הנושאים הרגישים בחיים שלנו: כסף, בריאות, חוק ומשפט ועוד.
בהקשר זה ראוי לציין גם את ה- E-A-T, מעין מדדים שנקבעו על ידי גוגל ומתייחסים לאלמנטים של סמכותיות, אמינות ומומחיות, ורלוונטיים במיוחד לאתרים העוסקים בתחומי ה-YMYL, שרפואה וטיפולים הוא בהחלט אחד מהם.
בא לכם הסבר יותר מעמיק? צפו בוידאו שלי ושל עמיר שרון בנושא:
קידום אתרים למטפלים – מהם האתגרים העיקריים?
כאשר מרפאים אלטרנטיביים רוצים למצב ולמתג את עצמם באמצעות בניית אתר אישי, הם עשויים להיתקל בכמה במספר אתגרים שבעלי עסקים אחרים לרוב לא צריכים להתמודד איתם:
- איכות התוכן: כיצד ניתן ליצור ולכתוב תוכן איכותי מבלי להעמיס על הקורא שאולי חלק גדול מהמושגים לא מוכר לו? אולי לא פחות חשוב, איך לגרום לתוכן הזה להיראות אמין ומקצועי?
- סמכותיות ומומחיות: מרבית המרפאים האלטרנטיביים לא מאוגדים באגודות מקצועיות, מה שפותח פתח ללא מעט שרלטנים שלמרבה הצער עדיין נמצאים בתחום. לכן, עדיין קיים חשד בסיסי אצל הלקוחות. בנוסף, כיום אין תארים מוכרים בישראל ברפואה אלטרנטיבית וזאת למרות הפריחה של המכללות בתחום.
מסיבה זו, רק מי שיש לו תואר ברפואה יכול להציג את עצמו כד"ר. למידע נוסף על סמכות וקידום אתרים. - תחרותיות: מכיוון שמדובר בתחום שהוא מצד אחד ייחודי, אך מצד שני הגבולות בו לא תמיד ברורים ומטפלים רבים מציעים טיפולים שונים למגוון של בעיות. לפיכך, לא תמיד קל למצוא מהיכן לקבל קישורים איכותיים שלא יגיעו ממתחרים שיש להם ניגוד אינטרסים ברור ועדיין יהיו רלוונטיים מספיק.
אלו הם שלושת האתגרים המרכזיים, ולכל אתגר שכזה יש הרבה פתרונות יצירתיים שאפשר להציע.
קידום מטפלים דורש כתיבת תוכן מקצועי
כתיבת תוכן בצורה מקצועית ומקיפה דורשת זמן, ואולי דווקא בגלל שאצל חלק מהאנשים עדיין יש מידה מסוימת של חוסר אמון וחשש,
לא כדאי להתפתות לטקסט מאוד שיווקי שייצור את הרושם כאילו מדובר במשהו מסתורי שאי אפשר להבין אותו בלי להיות בקיא ברזי המקצוע.
יש להסביר את העקרונות השונים בצורה שתהיה ברורה גם למי שמעולם לא ראה מחט דיקור סינית.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לדוגמה, אפשר להסביר על תפקידים של הצ'י והמרידיאניים ברפואה הסינית וכיצד תהליך הדיקור עובד בזכותם.
תוכן טוב לא אמור לרדת לפרטי פרטים שאינם רלוונטיים רק כדי למלא את העמוד.
עדיף להשתמש בראשי פרקים קצרים שהקורא יוכל לעכל בקלות ולהבין מדוע הטיפול יוכל לעזור לו. אם הקורא רוצה לדעת יותר,
אפשר להפנות אותו לבלוג או מאמר מקצועי נרחב יותר (ושם להתמקד במילות מפתח נוספות).
סמכותיות
כאמור, בהקשר של קידום אתרים למטפלים – סמכותיות היא גורם חשוב מאד.
למרות שלמטפל אין לרוב תואר ברפואה או שייכות לאיגוד מקצועי שהוא יכול להציג באתר, בהחלט יש לו מספר מקורות סמכות שבהם הוא יכול להיעזר.
כפי שהזכרתי לעיל, אתרי רפואה משלימה משתייכים לקטגוריה כללית יותר של אתרים שעוסקים בנושאים בעלי משמעות קריטית לחיים של הגולש בתחומים כמו כסף או מצב בריאותי.
הנה כמה דגשים חשובים שניתן להבין מההנחיות של גוגל ונוגעות גם לאתרים של רפואה אלטרנטיבית:
- מי אתם: חשוב להבהיר לגוגל מי אתם ומהו הרקע המקצועי שלכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בעמוד אודות מורחב, עמוד "מהתקשורת" עם פרסומים שלכם במקורות חיצוניים, חתימה מתחת לכל מאמר ובדברים נוספים.
- איפה אתם: לציין פרטי יצירת קשר מלאים: איפה המרפאה (או המרפאות שלכם) נמצאת, שעות קבלה, מפה וכו'. לא יזיק שהפרטים האלו יופיעו גם באתרים אחרים על מנת לחזק את המדד ה- NAP (ראשי תיבות של Name, Address, Phone), לו יש משקל בקידום אורגני ובפרט בקידום לוקאלי וכן בגוגל לעסק שלי.
- אתר מאובטח: תמיד עבדו עם אתר בתקן HTTPS שהוא תקן החוסם את האתר בפני האזנה חיצונית של גורם צד שלישי, במיוחד כשיש לכם באתר טפסים דרכם הלקוחות הפוטנציאלים עשויים להעביר מידע רפואי שאולי לא ירצו שייחשף באופן ציבורי.
למי שמוכר באתר מוצרים שונים כגון תמציות או ספרים: תהליך הרכישה צריך להיות בטוח ומאובטח עם הצפנה של פרטים רגישים.
אתרים רבים קולטים את פרטי האשראי אך מאשרים אותה בפועל רק לאחר פנייה טלפונית.
כך נמנע מצב של חיובי אוטומטי שלאחר מכן יש לבטל. למידע נוסף על שיווק מוצרים באינטרנט.
המלצות
חשוב מאוד שיהיה דף המלצות או תודות מלקוחות שלכם – לא רק מבחינת גוגל אלא גם (ובעיקר) בגלל הגולש וחיזוק האמינות אצלו.
כדאי גם לצרף לכל מכתב "תיאור מקרה" שמסביר על הרקע של המטופל והטיפול שניתן לו (אם הוא מסכים לחשוף זאת).
קישורים פנימיים
שילוב של קישורים פנימיים בין עמודים בתוך האתר שלכם מחזקת את השלד הפנימי של האתר ועוזרת גם לגולשים למצוא עוד מידע ובסופו של דבר הם שוהים יותר זמן באתר.
הסבר מעשי על קישורים פנימיים:
קישורים חיצוניים
קישורים חיצונים אמורים לבסס את המושגים וההסברים שאתם מתייחסים אליהם ולהקנות להם בסיס מוצק, אך חשוב לא להגזים איתם ולהפוך את האתר שלכם לאינדקס שכולו מבוסס על קישורים חיצוניים.
שאלות ותשובות
מחקר מילות מפתח איכותי הוא כזה שצריך לקחת בחשבון חיפושים נפוצים של לקוחות פוטנציאליים שלכם, בראייה רחבה.
בעברית יש מעט מקרים בהם גוגל מציגה שאלות ישירות בעמודי התוצאות, אבל אם תקישו שאלות באנגלית, תוכלו למצוא מה עוד אנשים שואלים מבלי לחפור בהשלמות האוטומטיות של גוגל.
מפה קל למדי להסיק מה מחפשים גם בעברית (אחרי הכול התחום הופך להיות פופולארי ברוב העולם המערבי).
השתמשו במדיה מקורית
תמונות וסרטונים מקוריים יכולים לעזור לאמון של האתר וגם למתג את השם שלכם בגוגל בתוספת פרטים נוספים שתספקו לה (ראו Google My Business). כדאי גם להכיר את הנושא החשוב של אופטימיזציה לתמונות באתר.
היו פעילים בפורומים ואתרי שאלות ותשובות
בניגוד לפייסבוק, הודעות בפורומים ואתרי שאלות ותשובות הם משהו שגוגל יכול לשמור באינדקס שלו ולכן יש להם חשיבות עליונה בביסוס הסמכות שלכם, במיוחד אם אתם מקשרים חזרה לאתר.
חלק מהאתרים כמו למשל "סטיפס" מאפשרים לכם להפוך למומחים בתחום ולקבל עדכונים על כל שאלה חדשה שעולה בקטגוריה שבחרתם להשתייך אליה. לאחרונה גם Quora נכנס לארץ עם גרסה מקומית בעברית ונראה שיש שם פעילות ערה יחסית.
תחרותיות ובניית קישורים
כאמור, הייחודיות של אתרי הטיפול האלטרנטיבי היא יתרון אבל גם חיסרון.
במקרים רבים קשה למצוא אתרים אחרים להחליף איתם קישורים או לשתול בהם מאמרים אורחים.
מגוון איכותי של קישורים ממקורות שונים הוא חשוב לבנייה של מה שאנחנו קוראים "פרופיל קישורים".
למרבה המזל, עדיין יש לא מעט דרכים לבניית פרופיל קישורים מוצלח:
רישום באינדקסים
יש הרבה מאוד אינדקסים של שירותי רפואה קונבנציונלית ואלטרנטיבית שאפשר להשתמש בהם.
קיימים גם אינדקסים כללים בהם אפשר להירשם לקטגוריות מתאימות.
לצערנו, בכל האינדקסים יש לא מעט ספאם ומלכודות אחרות.
לכן, לפני שאתם משקיעים זמן נרשמים לאינדקס, יש כמה דברים שחשוב לבדוק:
- האם הקישורים שיוצאים מעסקים קיימים הם קישורים אמיתיים או למעשה הפניות שיש להן ערך מוגבל? שימו לב שהחל ממרץ 2020, גם לקישורי nofollow תהיה משמעות מסוימת לדירוגים מבחינת גוגל.
- האם האינדקס עדיין מתעדכן?
- האם האינדקס דורש תשלום? אינדקסים מסוימים מסתירים את העובדה הזו, כל שלפעמיים אין בררה אלא לנסות להירשם ולראות מה הסטטוס של הרישום.
- מי עומד מאחורי האינדקס? האם זו חברה רצינית, או אולי חברת קידום שרק רוצה לקבל תנועה מפרסומות?
בנוסף לכך, בכל אינדקס יש לרשום טקסט תיאורי קצת אחר.
הכינו טקסט מפורט יחסית של עמוד אחד או עמוד וחצי ושכתבו חלקים ממנו כל פעם.
חפשו מרפאים מתמחים מתחומים מקבילים
ישנם מרפאים אלטרנטיביים שמתמחים בתחומים מסוימים כגון מחלות של מערכת העיכול, כאבים ואפילו מחלות עיניים.
לעיתים ישנם קווים מקבילים שאפשר לנצל לטובת החלפת מאמרים.
לדוגמה, מי שמטפל בבעיות עיניים יכול לפרסם מאמר שמסביר כיצד להגן על העיניים בצורה טבעית באתר של מי שעוסק בבעיות עור (פסוריאזיס, אסתמה של העור וכו').
שתפו פעולה עם אתרי רפואה קונבנציונליים
כאמור, קידום מטפלים בתחום הרפואה האלטרנטיבית מעורר עניין גם בקרב הרפואה המערבית, במיוחד בתחומים בהם הרפואה המערבית לא יכולה להציע שיפור קבוע או טיפולים ללא תופעות לוואי.
לא סתם החלו רוב קופות החולים ואפילו בתי החולים להציע גם שירותי רפואה משלימה כחלק ממערך השירותים הנוסף שלהם.
אחת המגמות הנלוות לכך היא ביצוע מחקרים משותפים שלא תמיד זוכים לחשיפה כאן בארץ, וזאת למרות שמדובר במאמרים אקדמאיים לכל דבר ועניין.
קל מאוד להציע לאתר ידוע בתחומו שתכתבו בעבורו מספר תקצירים של מאמרים שהם קצת יותר מהתקציר שמופיע במאמר עצמו (ה-Abstract) בתוספת קרדיט.
פתחו רשומה ב-"גוגל לעסק שלי" (GMB)
"גוגל לעסק שלי" (Google My Business) הוא שירות של גוגל לבעל עסקים מקומיים שיש להם כתובת פיזית או מעניקים שירות בבית הלקוח.
ברגע שנרשמים לשירות, גוגל יודע לקשר בין חיפושים מקומיים באזור מסוים או במקום שהגולש חיפש ובין העסק שלכם.
המשמעות מבחינתכם היא שאם מישהו מחפש "מעסה רפואי" באזור השרון, אתם לא צריכים להיות בתחרות עם כל המעסים הרפואיים בארץ.
למידע מורחב על גוגל לעסק שלי צפו בסרטון שעשיתי בנושא:
הטיפוס במעלה התוצאות המקומיות תלוי בכמה פרמטרים:
- מספר האזכורים ברשת שאינם בהכרח קישורים, אבל כוללים פרטי יצירת קשר וכו' (עוד סיבה להירשם לאינדקסים)
- מספר הממליצים ברשומה או באתרים אחרים (לדוגמה, בדפי זהב)
- כמות התוכן שיש ברשומה : סוגי הטיפולים, קטגוריות, עדכונים וכו'
- אפשר וחשוב להוסיף גם תמונות של הקליניקה
- פתיחת פרופילים עסקיים המתאימים לפרטים שבאתר ברשתות כמו לינקדין ופייסבוק.
קידום אתרי פסיכולוגים / קידום אתרים למטפלים ברפואה נפשית
כל ההמלצות הנ"ל רלוונטיות מאד גם אם מדובר על קידום אתרים לפסיכולוגים. פסיכולוגים הם סוג של מטפלים, ולכן (כמעט) כל מה שרלוונטי עבור קידום אתרי מטפלים ו/או רופאים – רלוונטי גם עבור קידום אתרי פסיכולוגים, אולי למעט נושא ההמלצות- שכן לפסיכולוגים או מטפלים בתחומים רגישים כמו סקסולוגים / מטפלים מיניים – קצת יותר קשה לקבל המלצות שהן לא אנונימיות מהסיבה הפשוטה של רגישות הטיפול.
מקווה שעזרתי לכם להבין קצת יותר טוב את התחום של קידום מטפלים.
אם עושים קידום נכון ולא נגררים לכל מיני טריקים ושטיקים, בהחלט אפשר להגיע לתוצאות טובות גם בלי להוציא הון עתק על קידום אתרים בחברות יקרות או קידום ממומן.
בהצלחה צדיקים 🙂
לא רק קידום אתרים למטפלים! תוכלו למצוא מדריכים נוספים באתר: