שיווק מרפאות שיניים הוא לא הנושא הראשי שמרבית רופאי שיניים חשבו לעצמם כשהלכן ללמוד רופא שיניים. בעולמנו אנו, שיווק דיגיטלי של מרפאת שיניים הוא תהליך שמורכב מתת תהליכים שחייבים לעבור אותם בתהליך שיווק ברשת.
כמו בתחומים אחרים, גם רופאי שיניים שרוצים לשפר את הנראות של עמודי האתר של המרפאה שלהם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, צריכים לפעול על פי עקרונות:
- יצירת תוכן ערכי ואיכותי
- ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר
- בניית קישורים
- שיפור חווית המשתמש
- שליחת סיגנלים חברתיים למנועי החיפוש
- ועוד – והכל מתחיל עם עבודה נכונה של בניית אתרים לרופאי שיניים בשילוב של קידום אורגני עלי ידי חברה מקצועית של קידום אתרים.
רגע, מה זה בכלל קידום אתרים אורגני בגוגל? ההסבר המלא כאן.
פרסום מרפאות שיניים בגוגל בדגש על קידום אורגני
במאמר הבא אתמקד בקידום רופאי שיניים בתוצאות האורגניות של גוגל – SEO.
קידום אתרים בגוגל, בדגש על קידום אתרים לרופאים, בין אם זה קידום אתרים לרופאי שיניים או בתחומים רפואיים אחרים – דורשים עבודה קצת יותר איכותית מהממוצע.
מה זה אומר? המשיכו לקרוא.
איך מקדמים מרפאות ורופאי שיניים באינטרנט?
במאמר הזה ננסה לסקור 6 מתוך אותן פעולות חשובות, שתסייענה לכם למקד את מאמצי הקידום והשיווק שלכם, בכל הנוגע לאתרים בתחום רפואת השיניים. הפעולות מומלצות עבור כל מקדם אתרים שלקח על עצמו פרויקט של קידום אתרים ברפואת שיניים – מרפאות, אורתודנטים ורופאי שיניים.
לפני שנתחיל – קבלו רקע כללי על קידום אתרים רפואיים:
1. השקיעו (אבל ממש) בתוכן שלכם – זה ישתלם
תוכן הוא אחד היסודות של קידום ושיווק אתרים בגוגל במיוחד בתחום של שיווק מרפאות שיניים.
בקידום אורגני, תוכן הוא המפתח.
חלק לא קטן מהגולשים שיגיעו בעקבות חיפושים במנוע החיפוש, ינסו לאתר מרפאת שיניים שתספק להם שירות מוגדר ראש: עקירת שן בינה, הלבנת שיניים, טיפול שורש, יישור שיניים ועוד.
כדי להצליח ולקדם את האתר על ביטויי המפתח האלו, חשוב יהיה שאתר האינטרנט של רופא שיניים יכלול את כל אותם שירותים ברשימת השירותים שהוא מספק, כדי לאותת למנוע החיפוש שהאתר של המרפאה רלוונטי לשאילתא שביצע הלקוח.
כמובן, שלא מספיק התנאי הבסיסי הרבה – מרפאות שיניים יש לא מעט, וחלק לא מבוטל מאלו שיש להן אתר אינטרנט, גם מייצרות תוכן והסברים על סוגי הטיפולים השונים.
נוסיף לזה גם תכנים מאתרים סמכותיים מאד כמו קופות חולים, משרד הבריאות, ויקיפדיה, אתרי חדשות ועוד – קיבלתם תחרות לא קטנה ומאתגרת בזירה של התוכן.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לכן – יש להשקיע הרבה בתכנים מהסוג הזה, לפרט כמה שיותר על הטיפולים, להוסיף תמונות וסרטונים במידת האפשר, ועוד.
לפני יצירת התכנים כדאי לעשות מחקר מילות מפתח כדי לראות אילו ביטויים לקוחות פוטנציאליים מחפשים בתחום הזה.
למידע נוסף על מחקר מילות מפתח.
אתם מוזמנים גם לצפות בסרטון שערכתי על מחקר מילות מפתח:
2. זהירות – YMYL!
קידום אתרים לרופאים באופן כללי – הולכים בבד בבד עם הנושא של YMYL.
דיברתי בהרחבה על YMYL בכמה הזדמנויות.
אז מה זאת הקללה הזאת? YMYL זה Your Money Your Life – סוג של גישה של גוגל שמטרתה לסווג אתרים העוסקים בתחומים רגישים עם פוטנציאל השפעה גדול עבור מי שצורך אותם – אתרים בתחומי הבריאות, כסף, ביטוח או במילים אחרות כל מה שקשור ל"כסף שלך או החיים שלך".
כמובן שרופאי שיניים, כמו רופאים בתחומים אחרים (עוד על קידום אתרי רופאים), נכנסים תחת הקטגוריה הזאת – וצריכים להתנהג בהתאם 🙂
אז בגלל שחפרתי על YMYL במאמר נפרד, אני לא אחזור על עצמי כאן אבל אסכם לכם את עיקרי הדברים:
- יש להקפיד במיוחד על איכות ואמינות התוכן (דיוק בפרטים וכו') שאתם מפרסמים באתר – ורצוי מאד לתת רפרנסים (קישורים) למחקרים רלוונטיים באתרים סמכותיים וכו'.
- מאד חשוב שיהיה ברור מי עומד מאחורי התוכן – מהי השכלתו, הידע שלו, הנסיון שלו, מאמרים שפרסם וכו'. דברים כאלה יכולים לבוא לידי ביטוי בדף אודות מורחב (אדבר על זה בהמשך), חתימת מחבר בסוף כל מאמר ובאמצעים נוספים.
- להקפיד על אמצעי יצירת קשר נגישים וברורים – כולל טלפון, כתובת של המרפאה, ועוד. יתרה מכך – חשוב שאמצעים אלה יופיע גם באזכורים שונים באתרים אחרים באינטרנט – אינדקסים, פורטלים רפואיים, רשומות בכל מיני אתרים רלוונטיים ועוד. למידע נוסף על אזכורים.
- באופן כללי – לתת כמה שיותר תחושה של אמינות ומקצועיות באתר – שזה אומר גם להקפיד על עיצוב יפה ונקי, תמונות איכותיות וכיוצא באלו.
גם על YMYL סחבק צילם סרטון, מוזמנים לצפות:
מה זה חתימת מחבר? כאן אני מרחיב:
3. גוגל מיי ביזנס – Google My Business
כמו בכל עסק מקומי שממקד בתהליכי שיווק דיגיטלי, כדאי מאד שבאתר של רופא שיניים תהיה נוכחות ב-GMB. מדריך מפורט על גוגל מיי ביזנס תמצאו כאן.
למי שלא מכיר, מדובר על התוצאות האלה:
למה צריך גוגל מיי ביזנס בתהליך של שיווק מרפאות שיניים?
- זה בחינם
- זה נותן חשיפה אדירה לכל מי שמחפש בגוגל את השירותים הרלוונטיים
- זה עובד מצוין בחיפוש לוקאלי
- ניתן לשלב חוות דעת ועוד פרטים רבים על העסק – תמונות, שעות פתיחה, פרטי יצירת קשר, שירותים שונים ועוד
- מומלץ לא לחכות שלקוחות ירשמו חוות דעת מיוזמתם אלא ממש לבקש מהם וליזום זאת בעצמכם. קבלו כמה טריקים להגביר את הביקורות ב-GMB.
- רופאי שיניים הם בסופו של דבר עסק מקומי – על כן, פעילות חזקה בגוגל לעסק שלי יכולה להביא לא מעט פניות.
עוד על גוגל מיי ביזנס וההשפעה על תוצאות מקומיות – במדריך הזה.
מדריך מלא ומצולם שלי על GMB תמצאו כאן:
4. יצירת סרטונים וקידומם – מצוין עבור קידום אתרים לרופאים ובכלל
פרסום מרפאות שיניים ורופאים בכלל בעזרת סרטונים יכול להיות רעיון מצוין. האם סרטונים הם קריטיים עבור עבור רופאי שיניים?
לא הייתי אומר, אבל אני בהחלט מאד מאד (מאד) בעד להיות פעילים ביוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם וכו', שהם עדיין סוג של אוקיינוס כחול עבור קידום רופאים, שרובם לא מנצלים את הפוטנציאל הענק ופשוט לא מייצרים תוכן ויזואלי, שיכול להגדיל את הביזנס בצורה משמעותית.
אני יודע, הרבה רופאים לא אוהבים להצטלם.
אבל כאמור – זה בדיוק היתרון – אתם לא תמצאו הרבה סרטונים של רופאים (בעברית) מסבירים על כל מיני טיפולי שיניים, ויש כאן אחלה הזדמנות עסקית.
גם לא צריך להיות מקצוען בזה – היום אפשר להפיק אחלה סרטונים בעזרת סמארטפון ומיקרופון דש שעולה בערך 20$.
זה כל מה שצריך. ככה בדיוק אני מצלם את הסרטונים שלי שעולים ליוטיוב. אז נכון – זה לא נראה הכי מקצועי בעולם אבל התוכן הוא העיקר, שלא לדבר על היתרון האדיר של סרטונים מבחינת SEO והנוכחות שלהם בגוגל ויוטיוב.
בקיצור – שווה וישתלם לכם בגדול לאורך זמן.
איך עושים אופטימיזציה וקידום לסרטונים? צפו:
5. קישורים חזקים – סופר חשוב לתחומי הרפואה!
קידום אתרים לרופאים הוא כמעט בלתי אפשרי ללא קישורים חיצוניים, כל מומחה קידום אתרים מקצועי יודע את זה!
קישורים חיצוניים לאתר הם בגדר חובה.
כאשר לדבר על קידום אורגני לרופאי שיניים ורופאים בכלל, מבלי לדבר על קישורים חיצוניים ברמה גבוהה.
בכל הקשור לאתרי YMYL – גוגל גם חשדן יותר עם הקישורים שמפנים לאתרים אלו. יש אמנם הרבה דרכים להשיג קישורים, אבל לא כולן משרתות את המטרה.
כשמדברים על קידום בתחומים האלה – עדיף ללכת על פחות קישורים אבל איכותיים יותר.
אלו קישורים יכולים להיות רלוונטיים בעולמות השיניים?
- קישורים מאתרי רפואה חזקים ומוכרים
- קישורים ממגזינים נחשבים בתחום
- קישורים מאתרים עם סמכות גבוהה (שיכולים גם להתעסק בנישה כללית יותר) – אתרים כמו Ynet, דה מרקר, גלובס, כלכליסט וכו'. למידע נוסף על קניית קישורים ופרסום מאמרים בתשלום.
- קישורים מאתרים של רופאים אחרים – גם בתחומים קצת שונים, יכולים לעזור לכם (זה הזמן לבקש טובה מחברים וקולגות לתחום).
אני מדבר עוד על שיווק דיגיטלי ופרסום באתרים גדולים בסרטון הבא:
6. פעילות בסושיאל (רשתות חברתיות)
אז על יוטיוב כבר דיברנו – זוהי סוג של רשת חברתית אבל כזאת שגם מאד עוזרת לחשיפה וגם ל-SEO. אבל פרסום מרפאת שיניים / קידום אתרים לרופאים ורופאי שיניים צריך לעסוק גם בנוכחות סושיאל, שחשובה גם ל-E-E-A-T.
בוא נדבר גם על שיווק בפייסבוק – לפחות ברמה הבסיסית שלו.
ייתכן שתירצו לפתוח דף עסקי בפייסבוק שילווה את פעילותיה של מרפאת שיניים.
ישנן מספר סיבות לכך שדף פייסבוק עסקי יוכל לסייע לקידום האורגני של המרפאה (לפחות בעקיפין):
- ראשית, פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא רשת שבה מתאפרת הפצת תכנים באמצעות אינטראקציות של הגולשים עצמם ולא של בית העסק. אם גולשים רבים יבחרו להגיב, לעשות לייק, לשתף, לתייג, להצטרף לדף האוהדים או לכתוב ביקורת על העסק בדף העסקי – תוכלו לקבל חשיפה יפה של הדף לגולשים רבים חדשים.
- שנית, דף פייסבוק יכול להוות מדד אובייקטיבי מבחינת גוגל לדירוג האתר, בדיוק כמו פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר, הביקורות בשירות גוגל מפות ואזכורים ברחבי הרשת. לפרמטרים אובייקטיבים יש תפקיד חשוב בתהליך קידום אורגני בכלל, ובפרט בקידום אתרים בתחום רפואת השיניים.
בלי קשר לזה – עמוד עסקי בפייסבוק, כאשר מתוחזק היטב – הוא מקור נהדר של טראפיק ולרוב טראפיק איכותי שגם ממיר לא רע!
מדריכים נוספים באתר