היום אני רוצה לדבר על על קידום אורגני מסוג קצת שונה: קידום דף פייסבוק עסקי בגוגל.
כן כן, נגענו לא מעט בפרסום וקידום עסקים בגוגל, ועכשיו זה הזמן לדבר קצת על פייסבוק.
לכאורה, הפעולה הזאת נראית קצת תמוהה: למה שעסק ירצה לקדם את דף הפייסבוק שלו בגוגל, אם הוא יכול לקדם את האתר המלא שבו הוא מציע שירותים ומוצרים לגולשים שמגיעים אליו?
אז ככה – בלא מעט מקרים, דווקא קידום נכון של דף הפייסבוק של העסק, הוא זה שיכול להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.
הסיבה העיקרית לכך, היא הפונקציונליות העשירה שמספקת פייסבוק לניהול הממשקים מול הלקוחות של העסק.
לפני הכל, קצת הסבר על עמודי פייסבוק עסקיים:
למה לקדם דף פייסבוק בגוגל?
עסק שפועל לקידום דף הפייסבוק העסקי שלו בגוגל, עושה זאת ממגוון של סיבות.
1. דף הפייסבוק הוא מעין אתר אינטרנט קטן
לעיתים, בית העסק יבחר שלא להשקיע משאבים בבניה של אתר אינטרנט עסקי, על כל המשתמע מכך: בניית היררכיה נכונה, עיצוב האתר, שילוב דרכי יצירת קשר, ניהול דף אודות, עדכון גרסאות מערכת ניהול התוכן – וכל אוסף הפעולות שמכביד על בית העסק, בטח אם מדובר בעסק קטן.
2. באמצעות דף הפייסבוק מתבצעת בפועל המכירה
פייסבוק מאפשרת בשנים האחרונות לבעלי עסקים לנהל חנות וירטואלית באמצעות פתיחת דף פייסבוק עסקי, ושילוב פונקציות לניהול חנות לגמרי בחינם.
אם בית העסק בוחר באסטרטגיה הזאת על מנת להגיע ללקוחות ולמכור להם מוצרים או שירותים, יש לו אינטרס מובהק לקדם את דף הפייסבוק העסקי בגוגל.
3. קידום דף פייסבוק עסקי כדי לחזק את המותג
בניית דף פייסבוק עסקי וקידומו בגוגל יכולים לסייע רבות בחיזוק שם המותג (למידע נוסף על מיתוג עסקי).
גולשים אשר מחפשים את שם המותג או ביטויי מפתח פופולריים במיוחד יכולים להתרשם מן הפעילות של בית העסק גם בזירת הסושיאל, ולהבין שיש אבא ואמא אמיתיים שעומדים מאחורי האתר.
פעילות כזאת, יכולה לחזק את המותג לא רק בעיני הגולשים, אלא גם דרך העיניים של גוגל, שיכול להרחיב את ההבנה שלו על המותג.
4. לחלק מן האנשים נוח יותר לנהל תקשורת בתוך פייסבוק
עד כמה שזה נראה מוזר, למרות שרוב האנשים התרגלו לשוטט בחנויות וירטואליות המבוססות על מערכת ניהול תוכן שמחולל אתרי אינטרנט, הרי שיש לא מעט גולשים שדווקא מעדיפים לפעול בזירה של פייסבוק, להתרשם מדעות של אנשים שיש פרופיל מאחוריהם, שניתן לאמת ולבדוק אותו, ולהיות במקום בו הם יכולים להתייעץ ולעשות שימוש בחוכמת ההמונים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לא סתם קבוצות פייסבוק הפכו לפופולריות ביותר בשנים האחרונות – הן מהוות פלטפורמה לניהול קהילות וירטואליות, שנותנות ערך אמיתי לגולשים ולמשתמשים שלהן.
איך תקדמו דף פייסבוק בגוגל?
אוקיי. הבנו את הפואנטה. יש כמה וכמה סיבות שבגללן נרצה לקדם דף פייסבוק בגוגל.
השאלה היא איך עושים זאת נכון?
אז ראשית, לפני שאציין כאן כמה מן הפעולות המרכזיות שכדאי יהיה לבצע לצורך קידום דף פייסבוק עסקי בגוגל, חשוב יהיה להבין, שבדיוק כמו בתהליך של קידום אתר, אין נוסחת קסם שתמיד עובדת, וצריך, כמובן, לבדוק כל מקרה לגופו.
1. בחירת שם עם מילות המפתח ושם המותג
לפני שאתם מקימים את דף הפייסבוק העסקי שלכם, בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק, ושלבו מילת מפתח או שתיים שהן המרכזיות והחשובות ביותר מבחינתכם, יחד כמובן עם שם המותג, בעת מתן השם לדף הפייסבוק העסקי.
איך עושים מחקר מילות מפתח? כאן אני מסביר:
2. פרסום תכנים בעלי ערך
פרסום של תכנים איכותיים שיכולים לסייע באמת לגולשים, כולל עצות וטיפים חשובים, פתרון תקלות אפשריות במוצר, בעיות נפוצות שהמוצר או השירות שלכם יכולים לפתור ועוד. קיראו עוד על קידום אורגני בפייסבוק.
3. שילוב מילות המפתח בתכנים עצמם
חשוב יהיה שהתכנים שלכם לא רק יהיו בעלי ערך, אלא גם שישלבו את מילות המפתח החשובות לכם לצורך הקידום. לא בהגזמה. לא בצורה לא פרופורציונלית לתוכן. בטעם טוב.
4. הקפדה על שלמות הנתונים
הקפידו למלא את כלל השדות האפשרים בניהול עמוד הפייסבוק העסקי שלכם. ככל שהפרופיל יהיה שלם יותר, כך הסיכוי שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל גבוה יותר.
5. פרסום תכנים באופן שוטף
הסברתי כבר שפרסום תכנים בעלי ערך מוסף הוא הכרחי לצורך הקידום של דף הפייסבוק בגוגל, וכמו כן ששילוב מילות המפתח העיקריות הוא חשוב כדי לדרג את העמוד הזה על חיפושים רלוונטים.
אבל, דף פייסבוק שמפרסם תכנים איכותיים בתדירות נמוכה מאוד, לא יכול באמת לקדם את עצמו בגוגל. לשם כך, חשוב ליצור אסטרטגיית תוכן שבה תכנים איכותיים מפורסמים באופן שוטף, בתדירות שמתאימה לעולם התוכן שבו פועל העסק.
ניתן גם לבצע אוטומציה חכמה לכל הסיפור הזה – במיוחד אם יש לכם אתר עם כמה עשרות תכנים ו/או ערוץ יוטיוב פעיל.
איך עושים את זה? באמצעות Zapier, כלי אוטומציה מטורף שחובה להכיר.
נשמע מעניין? בוידאו הבא אני מסביר הכל (זהירות: זה קצת טכני…):
6. העלאת מספר העוקבים באופן שוטף
כדי לאותת לגוגל שדף הפייסבוק העסקי שלכם הוא איכותי, חשוב יהיה שלצד פרסום תכנים איכותיים באופן שוטף, יעלה מספר העוקבים בהתאמה. דף פייסבוק איכותי שמייצג מותג גדול ואיכותי, הוא דף פייסבוק שנוספים אליו כל העת עוקבים שונים, אשר צורכים את התכנים שלו.
7. העלאת מספר העוקבים הפעילים באופן שוטף
לא די בכך שכמות העוקבים אחר דף הפייסבוק העסקי תגדל לאורך הזמן.
חשוב יהיה שכמות העוקבים הפעילים מתוכם תגדל גם היא.
גוגל ופייסבוק היו רוצות לראות שהדף מצליח לייצר תכנים איכותיים שמגבירים את מעורבות הגולשים, ושהגולשים החדשים שהגיעו לעמוד, הגיעו בזכות התכנים האלו, ולא בגלל שמישהו הכניס יד לכיס ובחר לקנות את העוקבים האלו.
8. מענה מהיר לפניות גולשים
פייסבוק מציינת בפני גולשים שונים המגיעים לעמוד עסקי, מהו זמן התגובה של הדף לפניות גולשים.
מדובר בפקטור משמעותי גם מבחינת גוגל: ככל שהאתר שלכם ישיב באופן מהיר יותר לפניות גולשים, יתן להם מענה איכותי, ויסגור להם את הפינה בצורה טובה יותר, כך קטן הסיכוי שהם יחזרו למנוע החיפוש וימשיכו לתוצאה הבאה.
כאשר חזרה לתוצאות החיפוש ומעבר לתוצאה הבאה מתרחשת בתדירות גבוהה, יש בה כדי לסמן לגוגל שתוצאת החיפוש לא נתנה מענה איכותי לשאילתא שביצע הגולש, וגוגל, שהאינטרס שלו הוא לשרת את צרכי הגולשים בצורה הטובה ביותר, עלול להסיק מסקנות ולדרג מחדש את דף הפייסבוק העסקי בדפי תוצאות החיפוש.
9. הגברת מעורבות הגולשים
דיברתי על כך באחד הסעיפים הקודמים, וכעת ארחיב על זה. בדיוק כמו בתוצאות חיפוש המתייחסות לאתרי אינטרנט, גם בתוצאות המתייחסות לדפי פייסבוק עסקיים חשוב לאותת לגוגל, שמשתמש שכבר בחר להיכנס לעמוד העסקי ולצרוך תוכן, הוא גולש מעורב ופעיל.
ניתן לעשות זאת באוסף גדול של אמצעים: עידוד תגובות, תיוגים ושיתופים, ניהול הגרלות, חידונים ושאלונים ועוד ועוד.
לסיכום
אם אתם מעוניינים לקדם את דף הפייסבוק העסקי של העסק שלכם בגוגל, אתם לא לבד. לא מעט עסקים בוחרים בפייסבוק כפלטפורמה העיקרית לניהול המכירות בעסק, בין היתר משום שפייסבוק מציעה פונקצנליות עשירה להתנהלות מול לקוחות, ללא עלות.
קידום עמוד פייסבוק עסקי בגוגל הוא פעולה אפשרית, ודומה במאפיינים שלה לקידום אתר אינטרנט רגיל: מתן ערך ללקוח, זמינות ורספונסיביות של העסק, העלאה שיטתית של מספר העוקבים האיכותיים של הדף, בהלימה ליצירת התכנים, והגברת מעורבות המשתמשים.