פרסום ממוקד באינטרנט: יתרונות וכיצד עושים זאת נכון

כל בעל עסק שמשקיע מתקציב השיווק שלו בפרסום, היה שמח לראות תוצאות טובות ככל האפשר כמובן.

אחד המפתחות העיקריים להצלחה של קמפיין פרסומי כזה או אחר היא מידת ההצלחה בפילוח נכון של קהל היעד.

הנתונים הסטטיסטיים מלמדים, כי ככל שקהל היעד ממוקד יותר (ומובן שהמיקוד צריך להיות הגיוני ביחס למוצר או השירות המוצעים), כך שיעור ההמרה של קהל היעד יהיה גבוה יותר, וכתוצאה מכך גם היקף המכירות יגדל.

פרסום ממוקד באינטרנט / בדיגיטל

אז מהו, למעשה פרסום ממוקד באינטרנט?

פרסום ממוקד בדיגיטל או בכלל, הוא אקט שיווקי המבוצע כלפי אוכלוסיית יעד מפולחת, שהסיכוי שתביע עניין במוצר או בשירות המוצעים באמצעותו הוא גדול.

המיקוד בפרסום יכול להתבצע על פי מאפיינים של מגדר, גיל, איזור גאוגרפי, תחומי עניין, ביקורים קודמים באתרי אינטרנט, חיפושים ממוקדים במנועי החיפוש, ועוד.

מהם היתרונות של פרסום ממוקד?

לפרסום המבוצע לפלח ספיציפי ומוגדר באוכלוסיה ישנם יתרונות רבים. הנה העיקריים שבהם:

1: שיעורי המרה גבוהים

הזכרתי מקודם את המושג "שיעור המרה". בואו ננסה להבין מהי המרה, וכתוצאה מכך מהו שיעור המרה.

ובכן, המרה היא כל פעולה שאנחנו מצליחים לשכנע גולש, מתעניין או לקוח שלנו לבצע, ואשר מקדם אותו במורד המשפך השיווקי.

המרה לדוגמה יכולה להיות רישום של מתעניין לרשימת תפוצה, לצורך קבלת דיוור עתידי.

המרה יכולה להתבטא בלייק לדף עסקי בפייסבוק.

המרה יכולה בנוסף גם להתאפיין בהשארת פרטים בטופס יצירת קשר, בחיוג למספר טלפון, בפניה באמצעות צ'אט, וכמובן במכירה או במכירה חוזרת.

אם כן, מהו שיעור המרה?

שיעור המרה הוא היחס בין מספר המבקרים באתר שביצעו המרה כלשהי ובין מספר המבקרים הכולל באתר בפרק זמן נתון.

מן הסתם, ככל ששיעור ההמרה גבוה יותר, כך הקמפיין עצמו נחשב למוצלח יותר וממיר יותר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

את ההמרות החשובות לבית העסק, צריך כל בית עסק לקבוע בעצמו.

2. ניצול אופטימלי של התקציב

כאשר בוחרים לפרסם בצורה ממוקדת לקהל לקוחות מפולח ומדוייק, הניצול של תקציב עוגת הפרסום הופך להיות מקסימלי, שכן כל שקל המושקע בפרסום מגיע אל קהל היעד הרלוונטי ביותר להצעת הערך של העסק.

אם במקרה מדובר בעסק שחייב לפרסם באופן תמידי כדי להשיג לקוחות, התמקדות בקהל יעד רלוונטי הופכת, במקרה שלו, להכרח.

על מנת לנצל באופן אופטימלי את תקציב הפרסום צריך לבחון כל העת האם המיקוד של קהל היעד הוא נכון ואקטואלי, ולבצע כמובן את ההתאמות הנדרשות בהתאם לצורך.

3. יכולת מדידה משופרת

כאשר הפרסום מתבצע לקהל יעד מפולח וממוקד, גם המדידה של הצלחת הקמפיין הופכת להיות טובה יותר.

למה?

כי בניגוד לפרסום שמתבצע לקהל הרחב, שבו חלק מן המטרות הן חשיפת האוכלוסיה למותג, פרסום ממוקד מתמקד בעיקר בהמרות, שהן הדבר הכי מדיד בכל תהליך שיווק ממוקד (אוי ואבוי אם זה לא המצב…)

4. פרסום ממוקד חשוף פחות להצקות של טרולים

ברשת האינטרנט מסתובבים, כידוע, בנוסף ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, גם טרולים שכל תפקידם לגרום לנזקים בפעילות השיווקית שלכם.

הסיכוי להיתקל בטרולים כאלה עולה משמעותית ככל שהקמפיין הפרסומי הוא פחות ממוקד ומבוצע לקהל הרחב.

כמו כן, תמיד קיים סיכוי שבפרסום לקהל שהוא לא קהל היעד האולטימטיבי של הקמפיין, אנשים פשוט לא יבינו את המסר הפרסומי, ויטרחו ויגיבו לפרסום בצורות לא מועילות, בלשון המעטה.

5. מיקוד משאבים בלקוחות חמים

יתרון נוסף שמספק לנו הפרסום הממוקד הוא למקד את משאבי המכירות שלנו בקהל מחומם, או כזה שהביע התעניינות בעבר במוצר או בשירות.

כאשר המשאבים שלנו מושקעים שקהל יעד רחב יותר ושאינו ממוקד, אנו נזדקק למספר גדול יותר של תסריטי שיחה, ותהליך המכירה יהיה בהכרח ארוך יותר, עם שיעורי הצלחה נמוכים יותר.

אתגרים בפרסום ממוקד

לצד היתרונות הבולטים עם פרסום ממוקד אונליין, קיימים לא מעט אתגרים, שהופכים את הזיקוק הזה של קהל היעד לקהל ממוקד, לתהליך לא פשוט בכלל.

הנה כמה מן האתגרים האלו:

1: לא תמיד קיימים לקהל היעד מאפיינים בולטים

ישנם מוצרים או שירותים שקהל היעד שאמור לצרוך אותם הוא ידוע, מוגדר וממוקד.

אולם, רבים מן המוצרים והשירותים האחרים משמשים קהל יעד מגוון, שקשה עד בלתי אפשרי למצוא לו מאפיינים יחודיים.

זאת גם הסיבה לקושי ביצירת קהל יעד ממוקד לקמפיין כזה.

2. לא תמיד בית העסק יודע מיהו קהל היעד שלו

הדבר הזה אמנם מאפיין בתי עסק חדשים, או כאלו שהשיקו מוצרים חדשים לשוק, אבל זה בהחלט יכול להיות משהו שמאפיין גם בתי עסק ותיקים: לא תמיד בית העסק יכול לצפות מראש איזה מוצר יעניין איזה פלח אוכלוסיה בציבור.

במצב כזה, קשה מאוד להרים קמפיין שעושה שימוש בקהל יעד ממוקד ומפולח.

3. לא תמיד מערכות הפרסום השונות מאפשרות את הפילוח הזה

כדי להצליח ולפלח את קהל היעד, אנחנו נדרשים לטכנולוגיה שמאפשרת זאת.

פייסבוק למשל, מאפשרת לנו לפלח את קהל היעד בהתאם למה שסיפר על עצמו אותו קהל, וגם בהתאם למאפיינים התנהגותיים.

פילוח בפייסבוק
פילוח קהל יעד בפייסבוק

לעומת זאת, אפשרויות המיקוד בעת הפרסום בגוגל הינן מופחתות.

גוגל יודעת מה הגולש חיפש, ומכירה אולי את היסטוריית החיפושים שלו, אבל לא ממש מאפשרת לנו לבצע חיתונים לפי גיל, מין, מקצוע, תחביבים וכדומה.

פרסום או קידום בגוגל למעשה מבוססים על מילות מפתח שסביר שהקהל יעד שלנו יחפש – שאותן נוכל לדעת על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח.

רימרקטינג כמתודה לביצוע פרסום ממוקד

בלי קשר לפלטפורמה שבה נבצע פרסום ממוקד (כבר מגיע לזה), פרסום חוזר לקהל יעד שכבר צפה בפרסום (רימרקטינג) הוא מתודה שמאפשרת פרסום ממוקד.

מדוע? משום שאנחנו מניחים שגולש שהתעניין בעבר במוצר או בשירות וטרח על קריאת דפי ההסבר שלנו בנושא, הוא גולש חם יותר מגולש שלא נתקל עד עתה בפרסומים שלנו, ולכן פרסום חוזר אליו נתפס בבחינת פרסום ממוקד.

מנגנון הפיקסל המוטמע במערכות פרסום שונות, הוא מנגנון שמאפשר לנו לבצע רימרקטינג בצורה אפקטיבית – כמו למשל בשילוב של אאוטבריין ופייסבוק.

פלטפורמות לביצוע פרסום ממוקד

ישנן לא מעט פלטפורמות שיווקיות המאפשרות לבצע פרסום ממוקד, שיאפשר התאמת מסרים שיווקיים לקהל היעד הרלוונטי ביותר.

אני הולך לדבר על ה-2 העיקריות: פרסום ממומן בגוגל ופרסום בפייסבוק.

פרסום ממומן בגוגל

מעצם טבעו, פרסום ממומן בגוגל הוא פרסום ממוקד, וזאת מפני שהוא בראש ובראשונה מיועד לקהל יעד שבחר בעצמו לחפש את המושג או הביטוי שבעבורם הוצגה לו המודעה.

הפרסום בגוגל מתבצע בתהליך "משיכה" (Pull Marketing), להבדיל מן הפרסום בפלטפורמות אחרות, שבה מודעות מוצגות לגולש גם בלי שביקש זאת (Push Marketing).

אני מסביר עוד על ההבדלים בין שיווק Push ושיווק Pull בסרטון הבא:

זאת אחת הסיבות שהפרסום בגוגל נחשב ליקר יותר ביחס לאלטרנטיבות: הוא מתבצע בדיוק בזמן שהגולש נמצא בסטייט אוף מיינד לצריכת המסר השיווקי הספיציפי בנושא המדובר.

אפשר להגיד שגוגל מציעה ארבעה סוגי התאמות לביטוי שמחפש הגולש:

  • התאמה רחבה – מציעה התאמה גם לשגיאות כתיב, למילים נרדפות, לחיפושים קשורים וגרסאות רלוונטיות אחרות של מילת המפתח.
  • התאמה לביטוי – מציעה התאמה הכוללת גם מילים מסויימות אחרי או לפני הביטוי הרלוונטי.
  • התאמה מדויקת – מדובר בהתאמה בהלימה מלאה לביטוי הרצוי.
  • ביטויים שליליים –  כמו כן, מציעה גוגל את האפשרות למקד עוד יותר את הפרסום באמצעות התייחסות למילים שליליות, כלומר, מילים שלא נרצה להופיע עבורן כאשר הגולש כולל אותן בחיפוש.

בסרטון הבא אני מדבר על יתרונות וחסרונות של פרסום דרך גוגל:

פרסום בפייסבוק

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה לנו שירותי פרסום ממוקדים באמצעות יצירת קהלים בעלי מאפיינים משותפים.

במהלך ההצטרפות לשירותי הרשת החברתית, היא מעודדת את המשתמשים השונים לספר על עצמם מה שירצו, ובפרט על התחביבים שלהם, על העיסוק שלהם, תמונות מאירועי חיים שלהם, הסטטוס המשפחתי שלהם ועוד.

פייסבוק עושה שימוש במידע הזה כדי לאפשר למפרסמים למקד את הקמפיינים השיווקיים שלהם לקהל היעד הרלוונטי ביותר מבחינתם.

אפשרויות המיקוד הן כמעט אינסופיות.

כמו כן, מציעה פייסבוק את האפשרות לסנן מתוך קהל היעד, קהלים שאינם עונים להגדרות פרופיל הלקוח של בית העסק, למשל באמצעות השתייכותם לקבוצות מסויימות, או חברותם בדפים עסקיים שונים.

פייסבוק מציעה גם את מנגנון ה – Look Alike שמאפשר יצירה של קהלים ממוקדים מתוך קהל גרעיני.

כך מאפשרת פייסבוק למפרסמים להגדיל את התפוצה של המסרים השיווקיים שלהם, תוך שמירה על מיקוד ורלוונטיות קהל היעד.

בסרטון הבא אני מדבר על יתרונות וחסרונות של שיווק ופרסום דרך פייסבוק:

רוצים להתעמק יותר? נקנח עם כמה מדריכים רלוונטיים שחלקם הזכרתי במאמר הנוכחי:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו