ClickCease

052-9095200

שיווק לקהל הרחב – איך זה יכול לעזור לנו?

אחד המאפיינים הבולטים של קמפיינים לשיווק דיגיטלי, הוא המתח התמידי שמתקיים בין הרצון להגיע לקהל נרחב ככל האפשר מצד אחד, וקהל מפולח, ממוקד ומעוניין מצד שני.

פלטפורמות הפרסום הדיגיטליות מאפשרות לנו לקבוע את אסטרטגיית הקמפיין שלנו, ובפרט, האם ננגיש אותו לקהל הרחב או לקהל יעד מטוייב שהוגדר מראש.

שיווק לקהל הרחב

במאמר הזה אדבר על שיווק לקהל הרחב, ננסה להבין מהם המאפיינים שלו, מתי כדאי לבצע אותו, וגם מהם האתגרים העיקריים בניהול קמפיין לקהל הרחב.

כמו כן, נכיר מספר פלטפורמות שמאפשרות להגיע אל הקהל הרחב באמצעות שיווק דיגיטלי.

מתי נעשה שימוש בשיווק לקהל הרחב?

שיווק לקהל הרחב במסגרת ניהול קמפיין שיווק דיגיטלי מתבצע בשל אוסף של צרכים.

1. שיווק לקהל הרחב לצורך מיתוג

אחת הסיבות השכיחות לעשות שימוש בשיווק לקהל הרחב היא בניית מותג (למידע נוסף על מיתוג באינטרנט).

כאשר בית עסק בונה לעצמו מותג, הוא לרוב עושה זאת בקרב האוכלוסיה הכללית, או אוכלוסיה רחבה יחסית, ולא טורח על התמקדות בקהל היעד.

המטרה הישירה של בניית מותג היא לא להעלות את כמות המכירות באופן מיידי, אלא לערוך היכרות בין השוק ובין בית העסק.

אני מרחיב עוד על מיתוג ברשת בסרטון הזה:

דוגמה מצוינת מן השנים האחרונות לקמפיין מסוג כזה הייתה הפרידה של חברת פרטנר מן המותג אורנג'.

חברת פרטנר הייתה צריכה לבנות לעצמה שם חדש, לבחור בצבעים שייצגו את המותג, לבחור בלוגו, בפונטים חדשים בפרסומות על שלטי החוצות ועוד.

הקמפיין של פרטנר לא נועד להגדיל את המכירות של החברה באופן מיידי, או לשווק מוצרים ספיציפיים, אלא ליידע את האזרחים במדינת ישראל על יצירתו של המותג החדש, ולהטמיע בתת המודע שלהם שקיימת חברת תקשורת חדשה – ישנה שמסוגלת לספק להם שירותים שונים.

2. שיווק לקהל הרחב כאשר קהל היעד לא מוגדר

לא תמיד נוכל לפלח את קהל היעד בצורה כזאת שהמאפיינים של הלקוחות המשלמים יהיו שונים בצורה מובהקת משאר המתעניינים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

במקרה כזה, נרצה, פעמים רבות, לעשות שימוש בשיווק לקהל הרחב כדי להגדיל את התפוצה וכך גם את הסיכוי, שנגיע למתעניינים שיבצעו מאיתנו גם התקשרות או רכישה.

לדוגמה, קוסמטיקאית מאיזור פרדס חנה יכולה לשער שקהל היעד שלה הוא נשים בטווח גילאים מסוים המתגוררות באיזור.

לכן, היא יכולה להתניע קמפיין שיווקי שזאת תהיה אוכלוסיית היעד שלו.

לעומת זאת, חברה המייצרת מוצרי חלב ומשיקה מעדן חדש לא תמיד תמקד את הקמפיין שלה באוכלוסיה מסוימת משום שהמאפיינים של אותה אוכלוסיה אינם מובהקים: מעדנים מתוקים הם טעימים גם לנשים וגם לגברים, גם לצעירים וגם למבוגרים, גם למי שמקפידים על תזונה בריאה וגם לאלו שפחות…

3. שיווק לקהל הרחב על מנת "לצבוע" קהל רלוונטי

לפעמים, קל יהיו לנו למצוא את הפילוח המתאים של קהל היעד, דווקא אם נתחיל מקמפיין נקי מסינונים, שיוצג לקהל הרחב.

בצורה כזאת, למשל, נוכל לכתוב מאמר על פרויקט בניה חדש באזור גאוגרפי בעל ביקוש גבוה בארץ, להציגו לאוכלוסיית יעד ללא סינונים, ואז למקד את הקמפיינים הבאים רק באלו שבחרו לקרוא את המאמר או שהביעו בו התעניינות.

בשיטה זאת, למעשה, אנחנו "דגים" את קהל היעד הרלוונטי לנו, ומבססים את הפילוח שלו על ההתנהגות שלו, תוך מתן הזדמנות שווה לכולם.

בהקשר זה כדאי לקרוא את המאמר הזה על רימרקטינג.

האתגרים המרכזיים בשיטות שיווק לקהל הרחב

שיטות שיווק המבוססות על הנגשת התוכן השיווקי לקהל הרחב כוללות התמודדות עם לא מעט אתגרים.

הנה המרכזיים שבהם:

1. קמפיין שיווק לקהל הרחב ממיר פחות

הסטטיסטיקה, בסופו של דבר, מספרת את הסיפור כולו.

ככל שאנחנו פחות ממוקדים בניהול קהל היעד של הקמפיין, כך סביר יהיה יותר לראות תוצאות טובות פחות.

כלל האצבע אומר, כי שיעורי ההמרה יורדים ככל שקהל היעד פחות ממוקד. נתון זה נובע מן העובדה שככל שאנחנו מגישים את המסר השיווקי שלנו לקהל יעד רחב יותר, עבור חלק גדול ממנו המסר השיווקי אינו רלוונטי, ולכן גם לא מוביל למכירה.

2. קמפיין שיווק לקהל הרחב מדיד פחות

בניגוד לקמפיין מפולח וממוקד שמטרתו להשיג שיעור המרות גבוה ככל הניתן וכך להגדיל את היקף המכירות, הרי שקמפיין שמיועד למיתוג בקרב הקהל הרחב לא ניתן למדוד באותה רמה של אפקטיביות.

האם הקמפיין היה מוצלח? האם המסר השיווקי ביצע את עבודתו? לעיתים, התשובה לכך יכולה להתקבל רק לאחר חודשים ממושכים של ניהול הקמפיין.

3. קמפיין שיווק לקהל הרחב עלול להוביל להשקעת משאבים יתרה

ניהול קמפיין שיווק דיגיטלי המיועד לקהל הרחב גורר, מן הסתם, טיפול גם בלידים לא איכותיים.

הסיבה לכך היא שלא כל קהל היעד מאופיין באותה רמת מובהקות לרכישה.

חלק גדול מקהל היעד בסוג כזה של קמפיין מגיע אל אנשי המכירות כשהוא קר, עדיין לא מבין מה הוא צריך, ואם הוא זקוק דווקא לפתרון שמציע בית העסק הזה.

בתצורת העבודה הזאת, עלולים להתבזבז לא מעט משאבים, כמו שיחות מכירה, התכתבויות, מענה על שאלות גולשים ועוד, שלבסוף לא יובילו למכירות בהיקף משמעותי.

דוגמאות לפלטפורמות פרסום לקהל הרחב

ישנן לא מעט פלטפורמות טכנולוגיות שמאפשרות למפרסמים שונים לעשות בהן שימוש לצורך שיווק לקהל הרחב.

אציין במאמר הזה שתיים מן הפלטפורמות האלה ונסביר כיצד אפשר להשתמש בהן.

1. פלטפורמות לשילוב המלצות תוכן

תוכן מבוסס המלצות הוא בשורה חדשה יחסית בעולם השיווק הדיגיטלי.

שתי השחקניות המרכזיות בתחום בישראל הן טאבולה ואאוטבריין, שבתחילת אוקטובר 2019 הודיעו על הכוונה שלהן להתמזג לחברה אחת. אז מה, למעשה, זה אומר לשווק לקהל היעד באמצעות המלצות תוכן?

ובכן, כולנו מכירים את הכתבות האלו, שמוצע לנו לקרוא אותן בזמן שיטוט במגזינים ואתרי חדשות שונים.

הכתבות השיווקיות האלו נראות כתוכן חדשותי לכל דבר, וזו אולי הגדולה של הפלטפורמה הזאת: היא מאפשרת לשווק לקהל היעד של הקוראים תוכן פרסומי מעמיק, שכן לא מדובר עוד בבאנר עם סיסמה וקופי משובחים, אלא בתוכן מפורט שיש בו מקום להרחיב על תחום ההתעניינות של הגולש.

איך משתמשים בפלטפורמה כזאת?

ראשית, מייצרים תוכן שגולשים, שנרצה שיהיו הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, ירצו לקרוא. למשל, אם אנחנו יועצי משכנתאות, נכתוב מאמר על: "לוקחים משכנתא? הנה 5 דברים שחשוב שתדעו"או מאמר בסגנון של "לוקחים משכנתא? הנה 5 טעויות שכדאי להימנע מהן".

מובן שפרסום של מאמר כזה לא אמור לדחוף את הגולש לבצע כל החלטה לגבי התקשרות אתכם. מטרתו של המאמר היא "לצבוע" את הלקוחות, כלומר, לפלח את הלקוחות שמתעניינים בתחום המשכנתאות מקהל הלקוחות הכללי.

בצורה כזאת, אנחנו עושים, למעשה, שימוש בפלטפורמת פרסום לקהל הרחב, אולם משקללים את התנהגות הלקוחות בתוך הפלטפורמה כדי לשווק את השירותים שנרצה להציע לקהל הלקוחות הצבוע בשלב מאוחר יותר.

המנגנון הזה, שמאפשר לשווק מחדש ללקוחות שביקרו באתר מסוים או צרכו תוכן מסויים, נקרא פיקסל. הפלטפורמות של טאבולה ואאוטבריין מנהלות פיקסל משל עצמן, אך מאפשרות למפרסמים לעשות שימוש גם בפיקסל צד שלישי.

2. פלטפורמות מבוססות רשתות חברתיות

שתי פלטפורמות מרכזיות בעולם הרשתות החברתיות אשר מאפשרות לשווק לקהל הרחב הינן פייסבוק ואינסטגרם.

שתי הפלטפורמות האלו מאפשרות, בזמן הגדרה של קמפיין לבחור ראשית את מטרת הקמפיין. למה זה קשור לשיווק לקהל הרחב? שאלה מצוינת.

התשובה היא, שבניגוד לקמפיין המרות, קמפיין שמוגדר לטובת הגברת מודעות למותג, מכוון בדיוק לשם: לשיווק עבור הקהל הרחב.

פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות למפרסמים בהן ליצור קהלים ולהרחיב או לדייק אותם באמצעים משוכללים. את יכולות הפילוח של פייסבוק כולם מכירים, אבל אלו מאפשרים בעיקר לצמצם את קהל היעד שנפרסם אליו.

אולם, לא הרבה מכירים את המנגנון ההפוך, מנגנון ה – LookAlike המאפשר לייצר קהלים דומים מקהל יעד בסיסי על סמך מאפיינים התנהגותיים שונים.

השימוש בפונקציה הזאת מאפשר למנהל קמפיין להחליט שהוא מגדיל את קהל היעד של הקמפיין, אך עושה זאת בשום שכל, תוך מציאת מכנים משותפים לקהל היעד הבסיסי שכבר מגיב טוב לפרסום.

במנגנון ה – LookAlike המוטמע ברשת החברתית של פייסבוק יכול המפרסם לקבוע מהי דרגת החופש, כלומר, עד כמה הקהל שהוא מבקש ליצור יהיה דומה במאפייניו לקהל הבסיס, וכך לייצר מנגנון פרסום לקהל הרחב, שהוא גם אפקטיבי ויכול להמיר. למידע נוסף על פרסום בפייסבוק.

לסיכום

שיווק לקהל הרחב הוא מתודה שבה תוכלו להגביר את המודעות למותג שאתם מנהלים, ולזהות את פילוח קהל היעד שמתאים לכם מתוך הקהל הכללי. עם זאת, חשוב יהיה לזכור ששיווק לקהל הרחב מקשה, לעיתים, על מדידה סדורה של הצלחת הקמפיין, ומראש אינו מציין בשיעור המרות גבוה ביחס לאלטרנטיבות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

Share on Facebook