052-9095200

מה זה מערכת זום, יתרונות ואיך עובדים איתה?

זום נחשבת לאחת מן המערכות המובילות בשוק לקיום של שיחות ועידה מרוחקות ועבור חדרי ועידה בארגונים (Zoom Rooms).

למעשה, מדובר במערכת כל כך פופולארית, עד כדי כך שהיא הייתה להיות שם נרדף עבור שימושים מסוימים.

לדוגמה, סטודנטים ותלמידים רבים מכירים את מערכת זום כשם נרדף ללימודים מרחוק (לימודים מתוקשבים). 

בשבועות האחרונים רואים גם יותר ויותר שאלות לגבי זום ברשתות החברתיות.

ההבדל המרכזי בין זום לבית היריבה המרכזית סקייפ (שהיום שייכת למיקרוסופט) היא שאפשר להתחבר עד למאה איש בגרסה החינמית, אבל אורך השיחה המקסימלי הוא ארבעים דקות.

לשתי התוכנות יש גם גרסאות פרימיום וכאלו שמיועדות לארגונים גדולים (אצל מיקרוסופט מדובר ב-Microsoft Teams) שמספקות אופציות משודרגות.

אבל איך הצליחה זום לשבור את המונופול של מיקרוסופט שעדיין יש לה שליטה לא מעורערת על השוק בתחום ה-Desktop?

התשובה היא שזום נתפסת כתוכנה שיותר כיף להשתמש בה, הממשק שלה ידידותי יותר ויש לה אפשרויות כמו למשל כתיבה על לוח וירטואלי.

היא גם יציבה יותר ולמעשה מהשוואה של דרישות המערכת, אפשר לראות שהיא דורשת פחות רוחב פס.

העובדה שהיא עובדת עם לא מעט מערכות הפעלה רק הפכה אותה לעוד יותר פופולארית. 

כמו כן, זום היא מאותן חברות שהרוויחו בגדול ממשבר הקורונה. אני ועוד רבים בכלל לא השתמשנו או ידענו מה זה זום לפני הקורונה.

אולי הגרף של מניית זום הרלוונטי לתקופה מסביר את זה יותר מהכל:

מניית זום בעקבות משבר הקורונה - 2020

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אוקי, אז איך בעצם משתמשים בזום?

כפי שבטח כבר הבנתם, התקנה ושימוש בסיסיים בזום הם לא עניין מורכב מדי בין שאתם מתחברים רק לכמה אנשים ובין שאתם מצטרפים לקבוצה גדולה יחסית.

האתר של זום הוא zoom.us. שם אתם פותחים חשבון.

עם זאת, אתם לא חייבים לפתוח חשבון כדי להשתתף בשיחה, אבל אז תהיו מוגבלים לפגישות שהוזמנתם אליהן דרך הדפדפן. לכן מוטב לפתוח חשבון כדי שתוכלו להנות מכל היכולות של זום.

לאחר שפתחתם שם משתמש אתם יכולים להתחיל מפגשים או להצטרף למפגשים קיימים, לקבוע לוחות זמנים ואפילו לממשק אותם עם אאוטלוק או Google Calendar. ברגע שתתחילו בשיחה הקליינט המתאים יתחיל לרדת. 

מנגד, אפשר גם להוריד את הקליינט בצורה עצמאית (Meetings Client, השני הוא לחדרי ועידה ארגוניים) ולהתחבר ממנו. אני ממליץ על זה מכיוון שזה מפחית את התלות שלכם בדפדפן.

במסך הראשי יש לכם ארבעה קישורים עליונים (אפשר לחשוב עליהם כעל סימניות): 

1.מסך הבית (Home)

2. צ'אט

3. פגישות

4. אנשי הקשר

מסך הבית

מסך הבית עצמו כולל ארבעה כפתורים: הצטרפות לשיחה, שיתוף מסך, תזמון ושיחה חדשה. 

שיחה חדשה: כאשר אתם יוצרים שיחה חדשה, אתם יכולים לבחור האם להפעיל את הוידאו / אודיו והאם לתת לשיחה את ה-ID הקבוע שלכם.

אם בחרתם ב-ID קבוע (אותו תוכלו לשנות דרך הגדרות הפרופיל באתר של זום), כל מי שיודע אותו יוכל להצטרף לשיחות. לכן, הוא יכול להיות שימושי עבור האנשים שעומדים אתכם בקשר קבוע, אבל לא כדאי להשתמש בו לשיחות מזדמנות עם אנשים שאתם לא עובדים איתם על בסיס יום יומי.

הצטרפות לשיחה קיימת: כאשר אתם מתחברים לשיחה קיימת, אתם יכולים להשתמש ב-ID של השיחה הספציפית או בקישור הפרטי (מעין שם משתמש שגם אותו אפשר לקבוע בפרופיל) של המארח.

שיתוף: כאן אתם יכולים לשתף עם המסך שלכם אל תוך שיחה קיימת או דרך "מפתח שיתוף" שקיבלתם

תזמון: מעביר אתכם ישירות לתזמון פגישה חדשה

מסך הצ'אט והאפליקציות

במסך הצ'אט אתם יכולים להתחיל בשיחות טקסטואליות עם אנשי הקשר שלכם ולהוסיף מיני אפליקציות שונות שמבצעות אינטגרציה עם זום.

חלקן מהן פשוט יוצרות בוטים אל תוך הצ'אט. לדוגמה, אתם יכולים לקבוע לקבל עדכונים מקמפיינים של Mailchimp או לשגר ציוצים לטוויטר הישר מתוך פרופיל הזום העסקי שלכם. אין המון אפליקציות, אבל רובן שימושיות (Quality over Quantity).

מסך הפגישות

מאפשר לכם לראות את כל הפגישות שכבר קבעתם, לקבוע פגישות חדשות (סימן ה+) ולשלוח הזמנות במייל. אפשר גם לצפות בפגישות שהוקלטו.

מסך אנשי הקשר

מלבד חיפוש והוספה של אנשי קשר על פי כתובת הדואר שלהם, אתם יכולים גם ליצור ערוצים. בערוצים ישנם מנויים קבועים שיכולים לצ'וטט זה עם זה, להעביר קבצים ולהתחיל בפגישות בקלות. הערוץ יכול להיות פרטי או ציבורי. האופציה הציבורית רלוונטית בעיקר עבור ארגונים.

בזמן שיחה (מארח)

הפאנל הימני: כאשר אתם משמשים כמארחים (Hosts) בזמן שיחה, אתם תראו את כל המשתתפים בשיחה בפאנל הימני. מהפאנל הזה אתם יכולים להשתיק אנשים, לכבות להם את הוידאו או להוציא אותם מהשיחה. אם אתם רוצים להוציא משתמשים מהשיחה באופן זמני, יש אופציה של "חדר המתנה".

בכל שלב אתם יכולים למנות מישהו אחר בתור מארח ולהפסיק להיות המארחים או להוסיף אותם כמארחים נוספים (co-host).

כדי לכבות או להדליק את הפאנל, לחצו על Manage Participants. 

צ'אט: אם אתם רוצים לפתוח את החלק של הצ'אט הקבוצתי, תוכלו ללחוץ על Chat. זה יפתח או יסגור את הצ'אט הקבוצתי. באמצעות תפריט More, אתם יכולים לקבוע את "חוקי הצ'אט": האם כולם יוכלו לדבר עם כולם באופן ציבורי, באופן פרטי וציבורי, רק אתכם או עם אף אחד (רק אתם כותבים).

Share: אם אתם לוחצים על Share  בזמן שיחה, אתם יכולים לתת לאחרים שליטה עליו באמצעות Remote Control וכל משתתף אחר יכול לבקש מכם שליטה (אלא אם כן אתם בינתיים מחכים לאחרים, ואז האופציה הזו לא תהיה זמינה…).

 זו אופציה שימושית אם אתם רוצים לפתור בעיות, להדגים דברים מורכבים יותר ולא יכולים להסתפק בסימון של דברים על גבי המסך באמצעות הערות (Annotations). ואם כבר הערות, אפשר לכבות ולהפעיל את ההערות דרך תפריט More.

הקלטת שיחה: יש לכם אפשרות להקליט את השיחה על המחשב המקומי או בענן, כשבחבילה הבסיסית יש לכל משתתף שטח אחסון של 1GB. שימו לב שההקלטה היא רק מהרגע שאתם מתחילים להקליט, השיחה לא נשמרת באופן רטרואקטיבי… כל המשתתפים האחרים יראו שאתם מקליטים כדי שלא תקליטו אותם בלי ידיעתם…

סיום שיחה: בזמן סיום שיחה תוכלו לבחור אם לצאת מהשיחה ולהשאיר בה את שאר המשתתפים או לסיים אותה עבור כולם.

עוד כמה טיפים קצרים

כמובן שהאפשרויות הבסיסיות הן לא כל מה שאפשר לעשות עם זום ויש עוד כמה אפשרויות מתקדמות. כדי להגיע אליהן לוחצים על גלגל השיניים בצד ימין למעלה.

1. נוכחות: המערכת יכולה לזהות אילו משתתפים לא נמצאים בפגישה למשך יותר משלושים שניות והיא מסמנת אותם עם שעון. כדי להפעיל את האופציה אתם צריכים להיכנס להגדרות מתקדמות בתוך האתר באמצעות הקישור של "עוד הגדרות מתקדמות" במסך ההגדרות המתקדמות עצמו (בחלק התחתון של החלון). בתוך הדף שנפתח חפשו את Attention Tracking והפעילו אותה.

2. סקרים: לאחר שהתחלתם שיחה אתם יכולים ליצור סקר דרך האתר של זום. לאחר מכן יופיע כפתור חדש של הפעלת הסקר בתוך חלון הפגישה.

3. החלפת רקע: בתוך ההגדרות המתקדמות ישנה הגדרה של Virtual Background. זה היא אפשר לכם להחליף את הרקע לכל רקע שתרצו, החל מחוף הים ועד לאי טרופי… מצוין למי שרוצה לשמור על הפרטיות שלו או לא הספיק לסדר את החדר…

האם זום בטוחה?

באופן בסיסי זום היא בטוחה, אבל חוקרי אבטחה הראו שהאקר מספיק מיומן יכול להיכנס לשיחות שהוא לא מוזמן אליהן.

לכן אני ממליץ לשנות את הקישור הפרטי שלכם וה-ID מדי שבוע או לכל היותר שבועים. שיחות רגישות שהקלטתם הייתי מעביר לכונן חיצוני או Disk On Key ולא שומר על המחשב עצמו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו