אהלן. שמח שקפצתם לביקור.
אם חיפשתם מידע על קידום אורגני באינסטגרם או על קידום באינסטגרם באופן כללי, סביר שאתם משתמשים מנוסים, שמבינים את הערך שיש לרשת החברתית הזאת להציע לכם, ואתם מעוניינים לעלות שלב נוסף בפעילות שלכם. אני אמנם מקדם אתרים בגוגל ולא בדיוק מומחה אינסטגרם, אבל בכל זאת אתן את ה-2 סנט שלי, מה שנקרא.
קידום באינסטגרם בחינם – האמנם?
אבל רגע לפני שנצלול פנימה, ונכיר טכניקות שונות שבעזרתן תוכלו להגדיל את החשיפה האורגנית של הפרופיל שלכם באינסטגרם לקהלי היעד הרלוונטיים, חשוב לי להגיד מה קידום אורגני באינסטגרם הוא לא.
קידום אורגני באינסטגרם הוא לא קידום בחינם. טוב, כלומר לא בדיוק.
נכון, כשמקדמים בצורה אורגנית פרופיל אינסטגרם לא משלמים למערכת פרסום כלשהי בעבור חשיפות הקלקות, לייקים, תגובות וכו'.
אבל קידום אורגני – בין אם זה SEO או בכל פלטפורמה אחרת, הוא תהליך שמצריך משאבים – זמן, השקעה, תוכן איכותי, וכשמדובר בפלטפורמה שהיא בעיקרה פלטפורמה ויזואלית, אתם חייבים לקחת בחשבון שזמן (ואיכות) עולים כסף.
אז אחרי ששמנו את זה בצד, אתם בטח כבר מתים לדעת מה כדאי יהיה לכם לעשות כדי להגדיל את הנוכחות של המותג שלכם באינסטגרם בצורה "טבעית", אורגנית, ולא ממומנת.
בשביל זה אני כאן.
רגע לפני העניינים הטכניים – מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך
עוד דקה נגיע לעניינים הטכניים, ונכיר מושגים חשובים מעולמה של אינסטגרם, אבל לפני כן, חשוב לי להדגיש כמה וכמה נקודות חשובות, שבלעדיהן כל תהליך הקידום האורגני סתם יבזבז לכם זמן ומשאבים, ויגרום לכם לתסכול מיותר.
רעיון מעולה ובידול מנצח
בטוח שהחברים פרגנו כשפתחתם את המותג שלכם, ויכול מאוד להיות שהדודה מצד אמא הגיבה לא פעם אחת אלא פעמיים לתמונה החדשה ששיתפתם, אבל אם אתם רוצים באמת לגדול ולהפוך להיות מותג משמעותי באינסטגרם, אתם חייבים שיהיה לכם בידול אמיתי ומנצח. עוד על מיתוג באינטרנט.
לא מדובר בעוד סיסמה.
יכול להיות, שבתחילת דרכה של אינסטגרם, החשיפה האורגנית הייתה משמעותית יותר, ואפשרה גם למותגים לא מובילים מידי לפרוץ קדימה.
אבל חברים, הימים האלו עברו. את התמונה החדשה והיפה שהעליתם, העלו לפניכם עוד לא מעט מותגים שפועלים בדיוק בנישה שלכם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אתם לא מעניינים אף אחד.
ואני אומר זאת בלב כבד. זוהי ברירת המחדל.
אבל, המטרה של הפוסט הזה היא, כמובן, לא לבאס אתכם, אלא רק לאפס אתכם.
כדי להצליח בעם קידום באינסטגרם (בדגש על קידום אורגני) צריך שתהיה לכם אמירה באמת שונה.
צריך שהאיכות שלכם תהיה ללא פשרות. צריך שתביאו משהו חדש לשולחן.
כמה דוגמאות:
- עוסקים בעבודת נגרות? צילום איכותי של ליין מוצרים יוצא דופן יכול לעשות את העבודה.
- פתחתם קונדיטוריה קטנה בבית? אל תשאירו את הצופים שלכם אדישים לעוגות המהממות שאתם יודעים להכין.
- שפים? זה אחד התחומים היותר "סקסיים" מבחינה ויזואלית. אל תשאירו את המנות המהממות שלכם ללא נוכחות אינסטגרמית.
אתם באמת חייבים להיות יוצאי דופן, מעולים בתחומכם, ולעורר שיח אמיתי כדי להצליח ולקדם אורגנית את המותג שלכם באינסטגרם. איך עושים את כל זה? נדבר על זה בהמשך.
יצירת ערך מוסף אמיתי
אז על בידול מנצח כבר דיברנו, ועכשיו נדבר גם על ערך מוסף אמיתי.
אם אתם רוצים להתקדם אורגנית ברשת החברתית, כדאי יהיה מאוד שאנשים יחשבו שלזמן שהם מקדישים לכם יש גם תמורה.
רוצים דוגמה? בבקשה: אם אתם עוסקים בעולם הספורט והתזונה, וסוחפים אחריכם קהל יעד גדול שעוקב אחר התהליך שלכם להפוך לאנשים בריאים וחטובים, אתם לא רק מכונת בידור מהלכת, אלא הרבה מעבר לזה: סיפור השראה שדוחף אנשים לקום ולעשות מעשה משל עצמם.
כשזה קורה, זה גם עוזר לייצר שיח אודות המותג, שתורם, כמובן, גם לקידום האורגני שלו.
תכנון והקצאת משאבים נכונים
עוד משהו שחשוב שתדעו לפני שיוצאים לדרך בתהליך קידום אורגני באינסטגרם הוא רמת המחוייבות הנדרשת מכם.
קידום אורגני לא מסתכם בפרסום פוסט או תמונה בשיטת שגר ושכח. בקידום אורגני צריך לעבוד, לדאוג לתוכן שיזרום כל הזמן אל הפיד, ליצור קשרים, להגדיל מעורבות, להגיב, לומר תודה, לחשוב קדימה.
תדירות הפרסום
בהקשר הזה של משאבים, חשוב גם להבין שתדירות הפרסומים שלכם צריכה להיות סבירה לכל הפחות.
אי אפשר יהיה לפרסם פוסט ואז לנוח חודשיים. מה זה אומר בפועל? שנדרש מכם תהליך תכנון מדוקדק, שכולל רעיונות לתכנים שונים שתפרסמו, מעין גאנט תוכן אם תרצו.
התוכנית הזאת צריכה להתייחס לתוכן, לפורמטים שלו, לאנשי המקצוע שיעזרו לכם לייצר את התוכן הזה, לכסף שתצטרכו להוציא ועוד.
פעילות בערוצים משלימים
ו… הדבר האחרון שאני רוצה להתייחס אליו לפני שאני נכנסים לעניינים הטכניים של אינסטגרם, הוא שהפעילות שלכם לקידום אורגני של המותג באינסטגרם, חייבת לכלול גם פעילות מחוץ לאינסטגרם.
זה אומר שאם יש לכם אתר אינטרנט עבור המותג, פרופיל פייסבוק, דף עסקי בפייסבוק, ערוץ יוטיוב, טיקטוק או כל פרופיל חברתי אחר שמזוהה עם המותג שלכם, חשוב מאוד שתפעלו בו, כדי לחזק את הנוכחות שלכם ברשת, לאותת שאתם גורם מהימן, שיש מי שעומד מאחורי הפרופיל, ושניתן לבטוח בכם.
זהו. הפסקנו עם ההקדמות. מגיעים לתכלס.
בואו ניגש לעניינים הטכניים – קידום אורגני טכני באינסטגרם
אז אחרי שהקמתם פרופיל ברשת אינסטגרם עבור המותג שלכם, יש כמה וכמה עולמות תוכן שכדאי יהיה לכם להשקיע בהם כדי למקסם את החשיפה האורגנית של הפרופיל הזה.
בואו נדבר על זה.
איכות הפרופיל
כשאני מדבר על איכות הפרופיל, אני בעצם מדבר על הכל: שלמות הנתונים בפרופיל, עיצוב הפרופיל באינסטגרם, הצורה שבה הוא מוגש, המיקרו קופי המדוייק, התמונה האיכותית שבה נעשה שימוש – הכל, כל החבילה, כל העטיפה.
אנשים זקוקים לאלפית שניה בערך כדי לדעת האם הפרופיל הוא מקצועי או חובבני, על סמך פרמטרים טכניים בלבד.
אם אתם פונים לחובבי אמנות הביו שלכם צריך לדבר אל ליבם בדיוק בשפה שבה הם מדברים (זאת בדרך כלל תהיה שפה גבוהה עם מוטיבים מעולם האמנות).
לעומת זאת, אם אתם פונים לבני נוער, דווקא שפה קלילה וזורמת תתאים הרבה יותר.
איתור מתחרים ואיתור עוקבים פוטנציאליים
כדי לפעול נכון לקידום אורגני של המותג שלכם באינסטגרם, חשוב שתכירו לא רק את המתחרים הישירים והעקיפים שלכם, אלא גם את העוקבים הפוטנציאליים שלכם.
זה אומר שבתהליך מחקר מושקע, כדאי יהיה שתבינו מה מעניין את העוקבים של המותגים המתחרים שלכם, אילו סוגי תכנים מעוררים יותר תגובות, שיתופים, תיוגים ושיח, אילו תכנים עובדים פחות, ובאופן כללי מהם הכיוונים שיאפשרו לכם לגייס יותר עוקבים כאלו.
הגדלת מעורבות בעלת מאפיינים אנושיים
אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על הקידום האורגני באינסטגרם הוא פעילות הפרופיל עצמו.
כדי לייצר שיח אורגני טבעי סביב המותג שלכם, השקיעו במערכות היחסים שלכם עם העוקבים הנוכחיים ואלו הפוטנציאליים.
מה זה אומר בפועל?
עשו לייק לפוסטים של עוקבים פוטנציאליים.
הגיבו למחמאות והודו למשתמשים על היחס שקיבלתם.
צרו שיח אודות פוסטים מעניינים.
הזמינו אנשים לעקוב אחריכם.
היו זמינים, אדיבים, לא מתנשאים והעריכו את הזמן שמקדישים לכם העוקבים שלכם.
מעקב אחר פרופילים רלוונטיים
חשוב יהיה שתשמרו על קשר עם מותגים מובילים ופחות מובילים בנישה שלכם.
לכן, רצוי שתעקבו אחר מותגים דומים לשלכם, תנטרו את הפרסומים שלהם, תכירו את תוכניות התוכן שלהם, תזהו מגמות ובאופן כללי, תדאגו לא להישאר מחוץ לתמונה.
טרגוט נכון של האשטגים באינסטגרם
האשטגים (Hashtags) הם מנגנון מדהים להגיע לחשיפה, ושימוש נכון בהאשטגים יכול להגיע לכדי אמנות של ממש.
מצד אחד, אתם מעוניינים לטרגט האשטגים פופולריים, כלומר כאלו שיש עליהם חיפושים רבים של משתמשים.
מצד שני, סביר להניח שעל האשטגים עם חיפושים רבים יש גם מתחרים רבים עם תכנים איכותיים, מה שלא יאפשר לכם לבלוט כל כך בקלות.
זיהוי ההאשטגים שיאפשרו לכם לשלב בין שני העולמות הוא, בעצם, העבודה המרכזית שבה תצטרכו להשקיע מאמץ כדי להגדיל את הנוכחות האורגנית שלכם בפלטפורמה.
יש לי מדריך שלם על תיוגים בפייסבוק (האשטגים) שרלוונטי ברובו גם לאינסטגרם.
פרסום סטוריז (Instagram Storied)
החשיבות של סטוריז באינסטגרם, אותם סרטונים קצרים של 4 עד 15 שניות, היא גדולה משתי סיבות:
- סטוריז מופיעים בחלק העליון של הפיד, ובאופן טבעי זוכים ליותר חשיפה.
- בעדין של תוכן ממומן שמשתלט על הפיד, סטוריז הם אחד מן הכלים הבודדים שעוד מאפשרים יצירת חשיפה אורגנית איכותית.
מעוניינים להגדיל את הנוכחות האורגנית שלכם באינסטגרם? סטוריז חייבים להיות אחד מסט הכלים שתשלבו באסטרטגיה הדיגיטלית שלכם.
שימוש ברילס של אינסטגרם – Instagram Reels
שיווק בוידאו מתפוצץ בשנים האחרונות ויותר ויותר בעלי עסקים הופכים להיות שחקנים וכוכבי רשת בעל כורחם – הם פשוט משחקים את המשחק כי מה מה שעובד וזה מה שהקהל רוצה.
עם עלייתו של דור ה-Z הסבלנות מתקצרת וזה בין היתר אחד הגורמים שהביאו לפריחתם של סרטוני האינסטנט שאותם מובילות הרשתות כמו טיקטוק, אינסטגרם וגם יוטיוב שלא התעלמו מכך והשיקו את Youtube Shorts – סרטונים קצרים בפורמט אנכי.
על כן – נוכחות חזקה באינסטגרם מחייבת גם עבודה עם סרטונים.
בסרטון הבא אני מדבר על שיווק בוידאו בטיקטוק ואינסטגרם לעומת יוטיוב, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהערוצים:
אינסטגרם מאפשרת למשתמשים בה לפרסם תכנים בפורמט רילס – התשובה לסרטוני טיקטוק.
רילס באינסטגרם (Reels) הם בעצם סרטונים קצרים (באינסטגרם האורך שלהם יכול להגיע ל 30 שניות), שניתן להלביש עליהם מוסיקת רקע מוכנה מראש, פילטרים ומגוון של פעולות עריכה.
הסרטונים המקבילים בעולם הטיקטוק יצרו תרבות של ממש, עם משחקים, תחרויות, חיקויים, ועוד.
רילס של אינסטגרם יעזרו לכם להגדיל את החשיפה האורגנית שלכם באמצעות ממשק פשוט ונוח, שרק הולך ומשתכלל עם אינספור אפשרויות עריכה מתקדמות.
הרעיון הוא שמאוד בקלות תוכלו לייצר סרטונים איכותיים, בלי ידע אמיתי בעולם העריכה.
התאמת שעות הפעילות לשעות הפעילות של העוקבים
עוד משהו שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון כשאתם משקיעים משאבים בקידום אורגני של המותג שלכם באינסטגרם, הוא שעות הפעילות של העוקבים שלכם.
הרשת החברתית לא ממש מחכה לכם, ואם פרסמתם את התכנים שלכם בזמנים מתים, שבהם העוקבים שלכם לא פעילים, או נמצאים בעבודה ולא מעוניינים להגיב או לשתף, הפיד ימשיך להתנהל כרגיל.
זאת הסיבה, שחשוב מאוד שתכירו את מאפייני הפעילות של העוקבים שלכם, ותתאימו את שעות הפרסום של הפוסטים שלכם לצרכים שלהם.
אוטומציה באינסטגרם
אם יש משהו שאני מאד אוהב ולא רואה את עצמי בלעדיו בשנים האחרונות – זה אוטומציה עסקית ושיווקית.
יותר מזה, כאשר עסק גדל ומגיע לסקייל מסוים, אוטומציה היא בלתי נמנעת.
יש לכך כמובן גם יתרונות אדירים – חסכון מטורף בזמן ובכסף. בקיצור, התייעלות.
אז אילו פעולות אוטומציה אפשר לעשות באינסטגרם?
- תזמון פוסטים – יש המון כלים שמציעים ניהול רשתות חברתיות מדאשבורד אחד מרוכז. אחד הכלים השימושיים והנוחים ביותר למטרה זו בעיני זה SocialBee שמציע אינסוף פיצ'רים לניהול האינסטגרם שלכם ועוד עמודים ופרופילים ברשתות המובילות.
- זאפייר – זאפייר זה עוד כלי אוטומציה מטורף שמאפשר להכין מלא תכנים מראש ואז לתזמן אותם באופן אקראי באינסטגרם, לבצע אינטגרציות בין אינסטגרם ופייסבוק, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות נוספת ועוד מלא דברים מגניבים. בהחלט שווה בדיקה.
פעילות הדרגתית והגיונית
ולצד כל מה שכתבתי כאן, יש משהו שהוא אולי יותר חשוב מהכל: תגדילו את היקף הפעילות שלכם באינסטגרם באופן שיטתי והדרגתי.
אל תוסיפו לעצמכם 1000 עוקבים ביום, בלי סיבה נראית לעין. אתם לא רוצים להיות מסומנים.
בשנים האחרונות השימוש בבוטים באינסטגרם צבר תאוצה, בין היתר, משום שהרבה מאוד מותגים מעוניינים לקצר טווחים. הדבר הזה מוביל לפעילות נגד מצד הפלטפורמה עצמה, שנלחמת מלחמת חורמה בכל מיני מפעילי מניפולציות.
לכן, אתם רוצים לגדול באינסטגרם? עשו זאת באופן טבעי, שקול ונכון…בהצלחה!
עוד מדריכים שיעזרו לכם בחיים: