האם חייבים לתזמן מאמרים לצורך קישורים?

בניית קישורים היא פעולה שיש בה מן הסיכון.

אם מבצעים את התהליך הזה באופן רשלני, עלולים לספוג ענישה אלגוריתמית או ידנית מגוגל. הדירוגים של עמודי האתר יכולים להיפגע. התנועה האורגנית יכולה לקטון באופן משמעותי.

תזמון מאמרים לטובת קישורים

לכן, מקדמי אתרים רבים פועלים לבניה מלאכותית של פרופיל קישורים טבעי ככל האפשר.

אחד הפקטורים שמאפיין פרופיל קישורים טבעי הוא תדירות קבלת הקישורים.

לכאורה, לא צפוי יהיה שאתר אינטרנט של בעל עסק יקבל בחודש אחד חמישה קישורים טבעיים, בחודש שלאחריו מאתיים קישורים טבעיים, ומיד לאחר מכן, בחודש העוקב, שוב חמישה קישורים טבעיים.

עוד על הסוגיה של "כמה קישורים צריך בחודש" אני מדבר בסרטון הבא:

זאת הסיבה, שמקדמי אתרים רבים פועלים לתזמון של פרסום המאמרים עם הקישורים היוצאים לאתר המקודם, באופן שיהיה טבעי ככל האפשר, בלי שינויים דרסטיים מידי בכמות הקישורים המתקבלים מידי חודש.

במאמר הזה אני רוצה לעסוק בעוד כמה וכמה מדדים שיכולים לספק איזושהי אינדיקציה לגבי טבעיות פרופיל הקישורים, והם, לדעתי, חשובים רבה יותר מסתם תזמון של מאמרי קישורים מראש.

יותר אנשי וידאו? אני מדבר על הנושא הזה בדיוק, בסרטון הבא:

1. הלימה לכמות התוכן שפורסם לאחרונה

רגע לפני שעוסקים בתדירות קבלת הקישורים לאתר, כדאי יהיה לחשוב ולעסוק בסיבה לקבלת הקישורים הזאת, לפחות דרך העיניים של מנועי החיפוש השונים: התוכן.

חישבו על זה:

  • האם יש סיבה מיוחדת לקבלת קישורים חדשים מאתרים רלוונטיים בנישה, דווקא בחודש הזה?
  • האם נוספו תכנים חדשים לאתר?
  • האם התכנים הם כל כך איכותיים עד שלא השארתם שום ברירה לקולגות שלכם בתחום, אלא לקשר לאתר שלכם?

אין שום בעיה בקבלת כמות קישורים גדולה לאתר שאתם מקדמים בחודש אחד – אם אכן יש הצדקה לקבלת הקישורים האלו מבחינת הערך המוסף שהם מייצרים לקהילה.

2. הלימה לכמות השיתופים ברשתות החברתיות

עוד אינדיקציה שכדאי יהיה לקחת בחשבון, היא כמות השיתופים ברשתות החברתיות של תוכן מן האתר המקודם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

באופן קצת יותר כללי, נציין שכדאי יהיה לקחת בחשבון סיגנלים חברתיים שונים נוסף על שיתופים: כמות הלייקים החדשים על דף הפייסבוק של המותג, כמות הממליצים על דף הפייסבוק של המותג, תיוגים קיימים, שיעור הגדילה של כמות העוקבים ועוד.

למה זה חשוב?

אם האתר שלכם הוא באמת אוטוריטה חשובה בתחומה, שמייצרת תכנים ויראליים שמתפוצצים ברשת, אז גם הגיוני שהאתר שלכם יקבל קישורים ממקורות שונים ברשת, ולא תמיד בצורה ליניארית.

לעומת זאת, אם על דף הפייסבוק של העסק שלכם יש כבר חצי שנה או יותר אותם 223 עוקבים – אזי עם כל הכבוד, צריך לשקול היטב קבלת קישורים בכמות גדולה בבת אחת, וכדאי יהיה מאוד לתכנן את הקישורים ואת מועד העלתם לרשת האינטרנט בצורה מחושבת.

אני מרחיב עוד על הקשר בין קידום אורגני ולבין רשתות חברתיות בסרטון הבא:

3. הלימה למגמה בשוק

עוד סיבה שיכולה להצדיק כמות קישורים חדשים גדולה יחסית באתר, היא המגמה בשוק.

למשל, אם אחת לארבע שנים מתקיימת אולימפיאדה, והשנה היא שנה שבה אמורה להתקיים אחת כזאת, זה בסדר שיראו יותר ויותר קישורים שעוסקים בתחום, גם אם לא נשמרת כאן אחידות יחסית ופיזור יציב של הקישורים, על גבי חודשים או שנים.

4. הלימה לשינויים בכמות החיפושים

המגמות השונות בשוק יכולות ליצור גם מגמות חיפוש שונות בקרב צרכנים.

למשל, מגיפת הקורונה העלתה באופן ניכר את החיפושים אחר תוכנת זום.

לכן, כאשר דף הבית של השירות מקבל קישורים בצורה לא פרופורציונלית לכמות הקישורים שקיבל טרם פרוץ המגפה, הדבר עדיין יכול להראות טבעי וסביר: מגזינים טכנולוגיים, בלוגים על צרכנות ועסקים, עיתונים וגם פורומים של שאלות ותשובות, קבילות פייסבוק של סטודנטים, מערכות מידע שבהן מנוהלים מערכי שיעור ועוד ועוד – כל אלו מועמדים טובים להוצאת קישור אל עמוד הבית של השירות.

כמות חיפושים גדולה ביחס למגמות חיפוש בעבר יכולה להצדיק גם פיזור לא אחיד של מאמרים מהם יוצאים קישורים לאתרי אינטרנט שונים. במקרים כאלו, אין טעם בתזמון קישורים רלוונטיים.

5. הלימה לדירוגים

עוד סיבה שיכולה להצדיק קבלת קישורים בכמות גדולה מזו שאפיינה את האתר בעבר, היא עליה משמעותית בדירוגים של עמודי האתר במנועי החיפוש, עבור ביטויי מפתח פופולריים.

כאשר זה המצב, כמות הגולשים המגיעים לאתר כתוצאה מן החיפושים האלו גדלה בהתאמה, וכך גם הסיכוי שבעלי אתרים שיש להם עניין לקשר לאתר – יבחרו לקשר אליו.

כך שיוצא, שבעוד שבניה נכונה של פרופיל קישורים לאתר יכולה לסייע בשיפור הדירוגים שלו במנוע החיפוש, הרי ששיפור הדירוגים של האתר במנוע החיפוש יכול להצדיק קבלת קישורים חדשים, גם מאתרים בעלי סמכות בנישה שבה פועל האתר.

6. הלימה ל -CTR (יחס ההקלקה בתוצאות של גוגל)

שיעור ההקלקות הוא מאפיין נוסף שיש לו השפעה גדולה על כמות הגולשים המגיעים לאתר.

לרוב, עסוקים בעלי אתרים שמבצעים תהליך קידום אורגני לאתר, בשיפור הדירוגים של עמודי האתר במנועי החיפוש עבור שאילתות פופולריות.

אולם לצד זאת, מבינים חלק ממקדמי האתרים שלעיתים כדאי להשקיע משאבים דווקא בשיפור שיעור ההקלקות של גולשים על תוצאות החיפוש (CTR). ככל ששיעור ההקלקות גבוה יותר, כך סביר יהיה להניח שתנועה גדולה יותר של גולשים תגיע לאתר בצורה אורגנית, וכפועל יוצא, גם כמות הקישורים הנכנסים לאתר.

לסיכום

אם לא קורה שום דבר חריג בנישה שבה אתם פועלים, נסו להקפיד על תזמון ופיזור קישורים בקצב אחיד פחות או יותר, ואפילו בקצב מתגבר, אולם לא כזה שמעורר חשד או מייצר חריגות מהותיות מדפוס הפעילות שלכם.

לעומת זאת, במקרים של שינוי מגמה מהותי בשוק, שיפור מהותי בדירוגים של האתר, שיפור בשיעורי ההקלקות של גולשים באתר, וגם במקרים של פעילות אינטנסיבית או ויראלית ברשתות החברתיות, טבעי יהיה שיווצרו קישורים חדשים לאתר, ואפילו בקצב מוגבר שאין בו הלימה לדפוס הפעולה הקודם באתר.

הכלל הוא, שאם תצליחו להסביר לעצמכם היטב, בצורה אמפירית, מדוע התקבלו הקישורים החדשים לאתר שלכם (ולא, ההסבר לא יכול להיות שבחרתם לשלם קצת יותר עבור כמות גדולה של קישורים), ואם ההסבר הזה יתייחס לפרמטרים איכותיים כמו כמות התוכן, הדירוגים של האתר, שיעורי ההקלקה, העניין שמביעים לקוחות בשוק במותג, התגברות חיפושים על שם המותג עצמו – הרי שהרחבת פרופיל הקישורים בקצב שהוא לא אחיד תהיה פעולה סבירה בהחלט.

מדריכים נוספים שיעזרו לכם בחיים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו