קידום אתרי הריון ולידה

אתרי היריון ולידה משתייכים לקטגוריית אתרי הלייפסטייל. זו אומנם לא קטגוריה שיש בה תחרות מאוד גדולה, אבל האתרים שכן משתייכים אליה הם אתרים חזקים יחסית. לדוגמה:

  • חלק מאתרי קופות החולים
  • אתרים של מותגים לתחליבי חלב ומוצרי היריון ולידה אחרים
  • חנויות לבגדי היריון
  • ירחוני נשים (לדוגמה, xnet הוא כיום אתר הבית של "לאשה")

בנוסף, אתרי הריון ולידה נכנסים תחת המטריה של YMYL, ומכיוון שאלו הם אתרים איכותיים יחסית, הקידום של אתרים דומים חייב להתבצע באמצעות תוכן איכותי.

קישורים הם כמובן חשובים, אבל קשה להתקדם רק בזכותם (וזה נכון לכל תחום).

קידום אתרי הריון ולידה
קידום אתרי הריון ולידה – המדריך לקידום

מצאו את הנישה שלכם בעולם של הריון ולידה

הנושא של "היריון ולידה" הוא לא עצום, אבל יהיה לכם יחסית לקדם נישה אחרי נישה ולא לקדם את כולן בבת אחת. לדוגמה, בגדי היריון, מידע חשוב (כולל מידע רפואי), קהילות ותמיכה, זכויות שונות שמעוגנות בחוק (חופשת היריון וכו') ועוד.

כמובן שאם האתר שלכם הוא לדוגמה, אתר לבגדי היריון, אז למעשה יש לכם כבר נישה והמשימה שלכם פשוטה יותר.

מחקר מילות מפתח

קודם כל – אל תעשו מחקר מילות מפתח בלי לעבור במדריך שלי קודם 🙂

והדרכה מעשית תמצאו בסרטון הזה:

אם תתחילו לחפש מילות מפתח שקשורות להיריון ולידה, אומנם תגלו המון ביטויים (לפחות במתכנן מילות המפתח), אבל חלק גדול מהן יהיו סופר ספציפיות כמו למשל "איכילוב קורס הכנה ללידה", ולכן לא בטוח שהם יתאימו למה שאתם רוצים לקדם. לכן לפעמיים עדיף לחפש ביטויים שבכלל לא כוללים מילים כמו "היריון" או "לידה". לדוגמה, "התפתחות תינוקות", "בדיקת מי שפיר" וכו'.

בנוסף, מתכנן מילות המפתח של גוגל עובד היום בצורה קצת שונה: חוץ מתוצאות רחבות, הוא מציע לכם להוסיף מילות מפתח דומות לחיפוש שלכם. יש גם חלונית של "מותגים" אם זה מה שאתם רוצים לקדם.

גם קריאה של מאמרים קיימים וזיהוי של מילות מפתח יכול להיות רעיון לא רע, אפילו כשהן לא מופיעות ב-Title ואולי אפילו לא התכוונו להשתמש בהן. לדוגמה, מאמר על "מה חשוב לדעת על היריון ולידה" יכול לתת לכם מילות מפתח כמו "חומצה פולית" או "בחילות בוקר".

אם אספתם כמה עשרות מילות מפתח ששונות למדי אחת מהשנייה, הייתי משתמש במערכת מעקב אחרי מיקומים שיודעת לחלק את המילים לתגיות או קבוצות, זאת מהסיבה הפשוטה שיכולים להיות כמה עשרות עמודים (לפחות) לעקוב אחריהם.

לדוגמה, "תופעות בהיריון", "הכנה לקראת לידה", "טיפולי פוריות", "שבועות בהיריון" וכך הלאה.

התוכן הוא המלך (והפעם באמת!)

זה לא סוד שצריך תוכן איכותי כדי להתקדם היום, אבל אם מדובר באתרי היריון ולידה, התוכן צריך להיות גם מדויק והוא חייב לעבור בדיקה יסודית לפני שמעלים אותו לאתר כדי לראות שאין בו עובדות לא נכונות או אפילו שגיאות במילים שונות שבדיקות תחביר לא תמיד תוספות בתעתיק מאנגלית.

תוכן לא טוב לא רק ישפיע על האתר לרעה מבחינת הסטנדרט של Your Money Your Life (או בקיצור YMYL, שהזכרתי מקודם) שגוגל מחפשת, אלא גם באמון שהגולשים נותנים בכם, מה שבתורו יפגע גם בנתוני השימוש של האתר. לדוגמה, אחוז הביקורים חוזרים, אחוז נטישה, מספר השיתופים ברשתות חברתיות וכו'.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כותבי התוכן שאתם שוכרים את שירותיהם צריכים להיות עם ניסיון של קצת מעבר ל"מאמרי קידום" במיוחד בנושא רגיש כמו הריון ולידה.

הרעיון הוא שהם ייקחו מידע קיים שכבר נמצא ברשת ויעבדו אותו מחדש, ואם אתם יכולים לקבל ריאיון או תקציר ממומחה, זה בכלל טוב. במילים אחרות, מה שאני אומר זה שאם כותבי התוכן שלכם רגילים "לכתוב מהראש", הם לא יתאימו למשימה הזו.

אתם חייבים לקחת כותבים ברמה אחת מעליהם, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם להם עוד כמה אגורות למילה.

סמכותיות בתחום הריון ולידה

כאמור, כל עניין ה-YMYL מחייב אתרים בתחום הזה גם להיות סופר סמכותיים.

לכל פיסת תוכן חייב להיות קרדיט (גם אם זה קרדיט של "מערכת האתר"). אם התוכן נכתב באמצעות מומחה או יועצת היריון, שימו קישור לאתר הבית שלהם גם אם לא תקבלו קישור בחזרה. האיכות של התוכן תפצה על זה ותראה לגוגל שהמקורות שלכם הם כאלו שאפשר לסמוך עליהם.

כמובן שאם אתם חנות או מגזין שיש לו כתובת פיזית של המערכת, הפרטים האלו אמורים להיות רשומים בעמוד אודות.

גם לעמוד אודות ישנה חשיבות גדולה באתרי YMYL – הכנתי על זה מדריך נפרד ואני גם מסביר על כך בסרטון הבא:

קישורים

קישורים הם החלק היותר טריקי וגם הם חלק מעניין הסמכותיות: האתרים מהם אתם מקבלים קישורים חייבים להיות סמכותיים ברמה קרובה לזו שלכם או לא יותר, לפחות מבחינת התוכן והגיוון של הכותבים. מנסיוני, גם אתרי תמיכה שעשויים היטב יכולים לקדם יפה מאד, אבל כדאי שיהיו לכם בארסנל גם כמה וכמה קישורים חזקים אמיתיים. בהקשר זה אני ממליץ לקרוא עוד על קניית קישורים.

מקורות טובים לקישורים יכולים להיות אתרי לייפסטייל כללים שלא בהכרח מתמקדים בתחום של היריון ולידה, אתרים של רופאים פרטיים ואלו יכולים אתרים גם אתרים כללים וגם בתחומים אחרים כמו פיננסים, עיצוב הבית וכו' (כל מה שקשור למה שקורה אחרי הלידה, למשל).

היררכיה פנימית ועיצוב

אם האתר שלכם הוא אתר פשוט יחסית, אין כאן יותר מדי משחקים עם ההיררכיה: המבנה של תפריט ראשי עם תפריטי משנה ועוד דפים פנימיים בתוכם יהיה מספיק. לעומת זאת, אם מדובר ממש בפורטל, אתם צריכים לחשוב על המבנה של ה-URL ואופן הקידום שלהם.

לדוגמה, אם אין לכם יותר מדי שינויים בעיצוב בין חלק לחלק, אולי הכי כדאי ללכת על חלוקה לספריות בתוך ה-URL. זה יאפשר לכוח של הקישורים הפנימיים לזרום בצורה יותר טובה. זה גם יעשה לכם סדר בראש כשתעלו תכנים חדשים.

מלבד זאת, אסור שעיצוב האתר יבלבל את הגולש: אם יש לכם תפריט ראשי ובו חמישה פריטים, אבל כל אחד מהם נפתח לרשימה של 20 קישורים, שימו אותם בתוך עמוד הקטגוריה עצמה בתפריט צד. הגולש לא אמור לגשת כל פעם לתפריט עם העכבר או האצבע ולנסות לזכור מה היה הדף הבא שרצה לקרוא.

יוצא לי לראות גם הרבה אתרים בתחום הזה ובתחום המידע בכלל שהדפים בהם מאוד עמוסים בטקסט, מה שבתורו גורם לגלילה מוגזמת ולפעמיים יש גם יותר מדי מרווח בין האייטמים השונים (או הקישורים אליהם). בדרך כלל זו תוצאה של בחירת תבנית פשוטה מדי או תבנית שפשוט לא נראית טוב במסכים מודרניים.

עוד תופעה שאני מתחיל לראות והפתיעה אותי היא אתרים שמשאירים את העיצוב למחשבים האישיים מאחור ולכן מה שנראה כעיצוב מוזר עם "באגים" הוא בכלל תוצאה של תבנית מובייל שלא עברה טוב למחשב.

יש עדיין תנועה גדולה מאוד ממחשבים, ולכן לא הייתי מזניח את הקטע הזה למרות שהיום גוגל כבר עבר ל-Mobile First ובודקת את המבנה של גרסת המובייל.

רשימת תפוצה

אתרים מסוג זה (במיוחד כאלו המתעסקים גם בהריון וגם בלידה ומה שלאחר מכן), הם אתרים שיכולים ללוות נשים (וגם גברים) לתקופה לא קצרה – במינימום 9 חודשים וברוב המקרים גם הרבה יותר מזה.

לכן, יהיה זה רעיון טוב להקים רשימת תפוצה מוקדם ככל הניתן, כדי לקיים מערכת יחסית עם קהל הקוראים של האתר, להציע להם דילים, שיתופי פעולה ולעודד אותם להיכנס לאתר לצורך תוכן חדש.

מהנסיון שלי, רשימת תפוצה (ביחד עם קידום אורגני) מביאה את הטראפיק האיכותי והממיר ביותר. למדריך שלי על בנייה והגדלת רשימת תפוצה.

בוידאו הבא אני מסביר יותר על כך:

לסיכום

קידום אתרי היריון ולידה לא אמור להיות יותר מסובך בהשוואה אל קידום אתרים אורגני של כל אתר אחר.

כל זאת בהנחה שאתם ממוקדים בדיוק במה שאתם רוצים לקדם וקובעים לעצמכם סדר עדיפויות מאוד ברור. גם המעקב אחרי הביצועים צריך להיות קפדני וההמלצה היא לחלק את מילות המפתח לתגיות במערכת שאיתה אתם עובדים.

אם הכול יעבוד כצפוי, בסופו של דבר תוכלו לקבל כמות יפה של כניסות מכל מילות המפתח שתקדמו וגם מחיפושים שאולי בכלל לא חשבתם עליהם.

בהצלחה!

מדריכי נוספים שכדאי לך לקרוא:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו