דף הבית / קידום אתרים בגוגל / ראש בראש מול הנחיות גוגל לבעלי אתרים

ראש בראש מול הנחיות גוגל לבעלי אתרים

עקב שיח רב ברשת שאני רואה לאחרונה בנושא והעובדה שגוגל שינו קצת את הנוסח של ההנחיות שלהם לבעלי אתרים, החלטתי להרים את הכפפה ולהתייחס לסעיפים השונים (מנסיוני האישי + מקורות אמינים שאני סומך עליהם) של הנחיות גוגל למנהלי אתרים, ולראות עד כמה זה עומד במבחן המציאות של היום, או שהכל תיאוריות.

את ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים, עליהן אני מתבסס במאמר הנוכחי, תמצאו בלינק הזה.

עקרונות בסיס

"צור דפים המיועדים בראש ובראשונה למשתמשים, ולא למנועי חיפוש"

הנחיה מאד כללית אך מאד נכונה. כמובן שמי ששואף לקדם את האתר שלו לתקופה ממושכת – עליו להשקיע במתן ערך לגולשים שלו. כל השאר זה בונוס, כמו שאומרים. מההנחיה המאד רחבה הזאת יש ליישם את כל הדברים שאפשר על מנת לשפר את חווית המשתמש ולספק את הגולשים: אם זה כתיבת תוכן מעולה, יצירת אתרים מהירים, לדאוג שהאתר יהיה רספונסיבי או בעל גרסת מובייל, ועוד. הרחבה תמצאו במאמר שלי מעל 100 גורמים המשפיעים על דירוג אתרים.

"אל תרמה את המשתמשים שלך"

בסעיף זה גוגל כנראה רומזים לכל מיני דברים מפוקפקים ובעיתיים שבעלי אתרים עושים, כמו למשל להציג תוכן X לגוגל אבל תוכן Y לגולשים, או לכתוב טיזר מאד משכנע בתוצאות החיפוש אבל בפועל מגיעים לעמוד מעפן שלא עומד בהבטחות, ועד לטכניקות ספאם הרבה יותר "כבדות".

"הימנע מטריקים שמטרתם לשפר את הדירוג במנועי חיפוש. כלל אצבע טוב הוא לשאול את עצמך האם היית מרגיש בנוח אילו היה עליך להסביר את מעשיך לאתר מתחרה או לעובד של Google. בדיקה מועילה נוספת היא "האם הדבר עוזר למשתמשים? האם הייתי עושה זאת אילולא היו מנועי חיפוש?""

אוקיי, מתחיל להיות מעניין…

כאן כבר הגענו לסעיף אמנם מאד כללי ורחב אבל מאד אפור שנתון לאינספור פרשנויות שכל מקדם לוקח את זה למקום שהוא מבין.

גוגל לא מציינים כאן האם מדובר ב"טריקים" שמבוצעים באתר עצמו או חיצונית לאתר, לכן כל מי שמקדם אתר בצורה אקטיבית (בדרך כלל מול לקוחות שצריך לתת להם דין וחשבון) כנראה חורג מהסעיף הזה במידה כזו או אחרת.

לדוגמא – כמה מאיתנו היו משקיעים בקישורים לולא הייתה להם השפעה בדירוגים? אילו הם היו אך ורק כלי להבאת טראפיק? אני למשל מהמר שלפחות 80% מהקישורים שנעשים במסגרת פעולות קידום הם קישורים שלא מביאים טראפיק בכלל, או טראפיק מזערי מאד.

משתמש גוגל ממוצע

"חשוב על מה שהופך את האתר שלך לייחודי, בעל ערך או מעניין. גרום לאתר שלך להתבלט בין האתרים האחרים בתחום"

גם כאן זה סעיף כללי ולקוני, אבל אם מתעמקים בו קצת, אבל לצאת עם תובנות מעניינות ומעשיות. לדוגמא:

  • אם אני מתעכב על המשפט "גרום לאתר שלך להתבלט בין האתרים בתחום" – זה משפט מאד חזק לדעתי. כמה מאיתנו באמת רואים מה המתחרים שלנו עושים באתר ומנסים לשפר את זה? לתת להם "קונטרה" כל כך חזקה שהגולשים שברגע שהגולשים יגיעו אלינו הם לא ירצו לחזור אליהם לעולם? לדעתי – ממש בודדים.
  • "חשוב על מה שהופך את האתר שלך לייחודי" – גם כאן, כמה מהאתרים שלנו, או כאלה שאנחנו מקדמים, באמת ייחודיים בנישה שלהם? ומה יכול להפוך אותם לכאלה. אלו חלק מהדברים שצריך לחשוב עליהם, ברמה האסטרטגית, לפני שמתחילים את תהליך הקידום.

הנחיות ספציפיות

גוגל ממליצים להימנע מהטכניקות הבאות:

תוכן שנוצר באופן אוטומטי

אז מהו בעצם תוכן שנוצר אוטומטית? בדפי ההסבר גוגל מציינים כמה סוגים:

  • אגרגטורים של תוכן (אתרים ששואבים מידע ותקצירי מאמרים על בסס RSS מאתרים אחרים)
  • תוכן שמתורגם על ידי תוכנה
  • תוכן שנוצר בתהליך אוטומטי כלשהו, כמו שרשראות מרקוב (Markov Chain)
  • שימוש במילים נרדפות או ערפול (במילים אחרות – תוכן "מוספן" / Spinned Content)
  • מיזוג תוכן מדפים שונים ללא הוספת ערך

בבלוג שלי אני מדבר הרבה על תוכן משוכפל, תוכן רדוד ובאופן כללי תוכן שלא מספק ערך לגולש. ברור שתוכן שנוצר באופן אוטומטי לא יכול להיות איכותי או לשרת את הגולש, אלא אם נועד למטרות מאד מסוימות – למשל במקרה של אתרי אגרגטורים שמציעים תקצירים מתוך אתרים אחרים במטרה לרכז את כל המידע במקום אחד.

השתתפות בהונאות קישורים

אוקיי. זה סעיף גדול ואולי הבעייתי מכולם. אני אתייחס לכל הנקודות שגוגל הרחיבו עליהן בהקשר של "הונאות קישורים":

"קנייה או מכירה של קישורים שמעבירים ערך דירוג דף. בתוך כך נכללים: העברת כספים עבור קישורים או פוסטים שמכילים קישורים, העברת טובין או שירותים עבור קישורים או מתן מוצר "בחינם" בתמורה לכך שאדם אחר יכתוב עליו תוך הוספת קישור".

המממ…לדעתי זה סעיף בולשיט.

דיברתי בפוסט שלי על קישורים חיצוניים על הנושא הזה של קניית קישורים ועל כך שלגוגל אין שום דרך לדעת האם קישור הוא קנוי או לא, כי עם כל הכבוד (ובהחלט יש, אפילו יראת כבוד…), אין להם דרך ודאית לדעת האם קישור התווסף לאתר מסוים בתמורה לתשלום או לא (חוץ מלחטט לכם בג'ימייל או בכלי ריגול השונים שברשותם).

מה למעשה גוגל אומרים בסעיף הזה? הם רומזים על דרך אחת או שניים בהם הם יכולים בצורה אלגוריתמית לזהות דפוסים של קניית קישורים. לדוגמא – מתן מוצר בחינם בתמורה לקישור. אלגוריתם יכול לזהות טקסט כזה, אבל האם הוא יכול לדעת האם המניע שמאחוריו הוא תמים או במטרה לקנות קישור? לא, ממש לא.

יש כמובן עוד דוגמאות לקישורים שיכולים להיראות חשודים כאלו התווספו תמורת כסף או טובת הנאה כלשהי – אבל בכל המקרים האלה זה יכול להיות גם בצורה טבעית ותמימה לחלוטין, וזוהי אחת הבעיות שגוגל צריכה להתמודד איתן בכל הנוגע לשיטת הדירוג האלגוריתמית שיכולה להעניש קולקטיבית גם אתרים תמימים שבכלל לא יודעים מה זה SEO.

קניית קישורים
קרדיט: תוכנית "הפלרמנט" של מאקו

ובנימה אופטימית זו, נעבור לסעיף הבא.

"החלפת קישורים בהיקף חריג ("קשר אליי ואקשר אליך") או דפי שותפים המיועדים רק לקישור צולב".

אוקיי, זה דווקא סעיף שאני נוטה להסכים איתו. לא ניסיתי מעולם להחליף קישורים בצורה הדדית בהיקף חריג, אבל שמעתי על מקרה אחד או שניים ממקורות אמינים שככל הנראה עשו זאת, שקיבלו הודעת אזהרה דרך ה Search Console בנוגע למקרה כזה.

פה אני בהחלט יכול להבין את ההגיון ותמיד שזה מגיע לקישורים צריך לגוון כמה שיותר. כתבתי על כך בהרחבה במאמר 22 מדדים המשפיעים על איכות הקישורים.

"שיווק רחב היקף במאמרים או קמפיינים של פוסטים על ידי אורחים שכוללים קישורים עם טקסט מקושר העשיר במילות מפתח"

יש כאן סעיף טריקי. ואם אני מפציץ בפוסטים אורחים אבל לא משתמש בקישורים עם אנקור מדויק או "עשיר במילות מפתח"? לא יודע, מעולם לא ראיתי אתר שנפגע עקב הגזמה בפוסטים אורחים. יחד עם זאת, אני כן ממליץ לא להסתמך לעולם על טכניקה אחת של בניית קישורים ולגוון כמה שיותר ממקורות שונים וסוגים שונים של אתרים.

"שימוש בתוכניות או שירותים אוטומטיים ליצירת קישורים אל האתר שלך"

בסעיף זה גוגל מתייחסים לאמצעי שבו מבוצע הקישור ולא לתוצאה הסופית. בהקשר הזה, זה בדיוק כמו קניית קישורים – אפשר לנתח את התוצאה הסופית אבל לא את הסיבה/האמצעי שהובילו לשם. כל קישור שאפשר לעשות באמצעות תוכנה אפשר גם להוסיף ידנית.

אני מניח במקרה הזה גוגל מתכוונים על היקף חריג של קישורים כאלה, לרוב מדובר בקישורים שקל לתוכנה לבצע כמו תגובות בבלוגים או פרופילים של פורומים, למשל.

אגב, אני עדיין רואה אתרים מקודמים יפה שחלק נכבד מפרופיל הקישורים שלהם מכיל את הדברים האלה. אני מאד מקווה שבעדכון פינגווין הבא, שאמור לרוץ בזמן אמת, לא "נזכה" יותר לראות אתרים כאלה בראש תוצאות החיפוש, והם יחטפו עוד לפני תקופת הגרייס שגוגל יתנו להם. מצד שני, אני די בטוח שזה לא יקרה – תמיד יהיה אפשר לתחמן את המנוע…

בהמשך, גוגל מדברים על קישורים לא טבעיים שמפרים את ההנחיות שלהם, והנה כמה דוגמאות:

"פרסומות טקסט המעבירות ערך דירוג דף"

הכוונה לפרסומות טקסט – כלומר קישורים שנמצאים באתר באזור מחשיד שנראה כמו פרסומת. זה יכול להיות איזשהו באנר, או מודעת צד עם כמה מילים ולידה קישור, או רק קישור. כל הדברים האלה בהחלט יכולים להיראות כמו פרסומת, שמישהו קיבל עליה כסף או משהו אחר.

במקרה כזה, ההנחיה של גוגל אומרת שזה לגיטימי להוסיף קישורים שמטרתם פרסומית, אבל קישורים כאלה לא צריכים להשפיע על הדירוגים ("להעביר ערך דירוג דף – PageRank) ולכן צריך להצמיד להם את התווית "nofollow". בפועל, חלק מהקישורים האלה מיועדים מלכתחילה להשפיע על הדירוגים וחלק מיועדים באמת רק בשביל להביא טראפיק.

גם כאן, מנסיוני קישורים כאלה עובדים, אם כי הנטייה שלי היא לא להשתמש בהם ובטח שלא בהיקף גבוה. תמיד אני אשאף לקבל קישור שיוצא מתוך תוכן (קישור טקסטואלי) ותוכן כמה שיותר איכותי ומעניין.

"מאמרים פרסומיים או פרסום מקומי שבהם תשלום מתקבל עבור מאמרים הכוללים קישורים שמעבירים ערך דירוג דף."

אוקיי, מרגיש קצת כמו תקליט שבור. אני לא חושב שיש טעם להרחיב על הסעיף הזה – דיברתי על הנושאים האלה בסעיפים הקודמית.

"קישורים שעברו אופטימיזציה של טקסט מקושר במאמרים או הודעות לעיתונות המופצים באתרים אחרים. לדוגמה: יש הרבה טבעות נישואין בשוק. אם את רוצה להתחתן, תצטרכי לבחור את הטבעת הטובה ביותר. תצטרכי גם לקנות פרחים וגם שמלת כלה".

כאן גוגל מתייחסים לאנקור טקסט. נכון, שימוש יתר באנקורים מדויקים יכול להיות מסוכן ולהוביל לענישה. יש כאלו שאומרים שקישורים מדויקים צריכים להיות רק 10-20% מפרופיל הקישורים הכולל. רק עצם ההינדוס של פרופיל הקישורים זוהי פעולה לא טבעית בפני עצמה.

בפועל, אני רואה המון אתרים (בעיקר בגוגל ישראל) ששימוש רחב בקישורים מדויקים זאת הסיבה הכי נראית לעין (ממה ששקוף לנו, מקדמי האתרים) שהם במיקומים חזקים. חווית משתמש, ערך לגולשים? עשו לי טובה…

לדעתי, וממה שעיני רואות, עדיין יש חשיבות רבה לאנקורים בטקסט הקישור, והן עדיין משפיעים על ציון הרלוונטיות של העמוד המקושר. האם זה אומר להתפרע איתם? לא, אין לדעת מתי היחס של גוגל לקישורים כאלה יתהפך ואפילו 10% קישורים מסוג זה יחצו את הרף שגוגל מציבים בשביל להרים דגל אדום, אבל כמו כל דבר – הכל בצורה תמונה וגיוון של עוד סוגים שונים של קישורים ואנקורים.

במאמר המצוין שכתב עידן בן אור אצלי באתר – הוא מרחיב על הסוגיה של קישורים טבעיים בצורה מלאכותית.

"קישורים לאתרי סימניה או ספריה באיכות נמוכה"

מסכים עם גוגל, אין לי מה להוסיף.

"קישורים המוטמעים ב-Widgets המופצים באתרים שונים. לדוגמה: אורחים בדף זה: 1,472 ביטוח לרכב"

במובן הזה זה קצת כמו קישורי קרדיט מתוך תבנית וורדפרס למשל. מומלץ להזהר עם זה ואם ממש רוצים, כדאי להצמיד לקישורים מסוג זה את התגית nofollow.

"קישורים המופצים באופן נרחב בכותרות תחתונות של אתרים שונים"

או במילים אחרות – קישורי פוטר. גם במקרה הזה, אני רואה עדיין הרבה מאד אתרים שמדורגים על ביטויים חזקים, שחלק גדול מאד מפרופיל הקישורים שלהם הוא קישורי פוטר של קרדיט. אם תנתחו כמה מהאתרים המובילים בביטוי "בניית אתרים" למשל – תראו שאחוז מאד גבוה מפרופיל הקישורים, אלו קישורי קרדיט בפוטר ("האתה נבנה על ידי…"), וכאלה שמופיעים בכל עמודי האתר. במקרה הזה, מה שיש לי להגיד לגוגל זה:

Bitch Please

"תגובות בפורום עם קישורים שעברו אופטימיזציה המשולבים בפוסט או בחתימה. לדוגמה: תודה על המידע המצוין! – שמעון הפיצה של שמעון פיצה בגבעתיים פיצה מספר אחת בגבעתיים"

אכן גוגל מציגים פה דוגמא מאד ספאמית של קישורי פורום. אבל אפשר לעשות אותם גם אחרת. בגדול, אני די מסכים עם הסעיף הזה ולא ממליץ לקשר בצורה כזאת. אבל גם כן, שוב, במבחן המציאות אני מכיר לא מעט אתרים שמתבססים על טכניקה זו של קישורים ובינתיים זה עובד להם מאד יפה, גם בביטויים מאד תחרותיים.

אני עושה הפרדה בין מה שעובד היום לבין מה שעשוי לא לעבוד בעתיד הנראה לעין, ובמקרה הזה – אם יש ספק, אין ספק!

בסוף המדריך של "הונאות קישורים" של גוגל הם כותבים את הפסקה הזאת:

"הדרך הטובה ביותר לגרום לאתרים אחרים ליצור קישורים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלך היא ליצור תוכן ייחודי ורלוונטי שיכול להפוך באופן טבעי לפופולרי בקהילת האינטרנט. יצירת תוכן איכותי משתלמת: קישורים הם בד"כ אינדיקציה ל"הצבעות" שניתנו באופן חופשי, וככל שיש לך יותר תוכן מועיל, כך גדולים יותר הסיכויים שמישהו אחר ימצא בתוכן ערך עבור הקוראים שלו ויקשר אליו".

גוגל נזהרים בסעיף הזה מלהודות שקישורים הם פרמטר באלגוריתם, אבל ברור שזה המצב. מבחינת גוגל, אתרים לא צריכים בכלל ליזום את עניין הקישורים אלא להתרכז ביצירת תוכן ייחודי ורלוונטי.

במבחן המציאות? בהצלחה עם זה…

אני יכול למנות על יד אחת את מספר האתרים שאני מכיר (שלא שייכים למותג מפלצתי כלשהו) של עסק קטן או בינוני שאכן מקבל קישורים טבעיים וחזקים מספיק כדי לקבל חשיפה בגוגל, ללא שום פעולות יזומות לצורך זה.

אוקיי, ולסעיף הבא ברשימת ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים:

"יצירת דפים המכילים מעט תוכן מקורי, אם בכלל"

בכל הקשור להנחיות לגבי תוכן, אני נוטה מאד להסכים עם גוגל. למרות כל הדיבורים על קישורים – תוכן זה הבסיס, המלך הנצחי וכזה שתמיד שווה להשקיע בו.

"הסוואה"

הסוואה, או Cloaking, היא שיטה בה מציגים תוכן X לגולש ותוכן Y  לגוגל, במטרה לתחמן את גוגל. שיטה ספאמית, לא רואה טעם להרחיב אלא אם כן אתם בקטע של ניסויים ובלאק האט חזק.

"כתובות אתרים מטעות להפניה מחדש"

הפניות אשר מפנות גולשים לדף אחר ממה שהם התכוונו אליו, או שונה מזה שמוצג בתוצאות של גוגל. זה יכול להיות למטרת פרסומות, ספאם וכו'. גם כאן אין לי יותר מדי מה להרחיב. קידום אורגני אמיתי לא יכול להתבסס על שיטות כאלה.

"טקסט או קישורים מוסתרים"

טקסט או קישורים מוסתרים, אותם אפשר לבצע במספר דרכים כפי שמציינים גוגל בהרחבה, היא עוד שיטה ספאמית במטרה לתחמן את גוגל ולהסתיר תוכן מהגולשים. בכל מה שקשור ל On-page, אלה דברים שצריכים להיות מובנים מאליהם. כתבתי בקצרה לא מזמן על הסתרת קישורים ולמה זה רעיון גרוע, למי שמעוניין להרחיב בנושא.

טכניקות קידום שחורות

"דפי סף"

מהם דפי סף, או Doorway Pages?

בתכלס, דפים שכל מטרתם "לגרד" תנועה מגוגל מבלי לספק ערך של ממש. אני אתן דוגמא נפוצה שרואים הרבה בארץ:

ניקח לצורך העניין אתר של חברת הדברה שמספקת שירותים בכל הארץ. בעל האתר והמקדם (הבינוני) חושבים ביחד: "איך אני אקבל תנועה אורגנית מגוגל עבור כל יישוב שבו אני פועל? מה הבעיה! בוא נכתוב מאמר על כל ישוב".

ואז, מה שאנחנו הגולשים מקבלים זה המון עמודי פח בסגנון הזה:

  • "הדברה בתל אביב"
  • "הדברה ברמת גן"
  • הדברה בראשון לציון"
  • "הדברה בחולון"

לרוב מדובר במאמרים של 300-350 מילים שלא אומרים כלום חוץ מבלה בלה בלה [מילת מפתח] בלה בלה בלה.

הבנתם את הרעיון…

בהרבה אתרים גם לא ממש מנסים להסתיר את העמודים האלה והם נמצאים ישר בפרצוף שלנו – בתפריט הראשי של האתר. בתכלס, זה עובד, כן? למרות ההנחיות של גוגל וכו'.

למה זה עובד? סביר להניח בגלל שכולם עושים את זה, ולגוגל אין ברירה אלה להציג את התוצאות הגרועות האלו מהפחות גרועה לגרועה ביותר, כפי שאומר עמנואל זקן השבט.

בקיצור – אם האתר שלכם חשוב לכם, אל תייצרו דפי סף. אפשר לתקוף נושאים כאלה בצורה הרבה יותר איכותית ותמיד לחשוב על הגולש – שאם הוא כבר הגיע לאתר שלכם, שלא יתבאס מהתוכן המעפן, אפילו אם אתם מקדמים תחום כמו אינסטלטור/מנעולן/חברת הדברה וכו'.

"תוכן מועתק"

למי שהיה ספק לגבי תוכן משוכפל או מועתק – גוגל מצהירים על כך שזה בעייתי בפה מלא. מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שזה נושא לעוס שאני מדבר עליו הרבה, אז לא אכביר מילים ורק אציין שמי שרוצה לדעת איך להמנע מתוכן משוכפל שיכנס למדריך הקצר שהכנתי בנושא

"השתתפות בתכניות שותפים מבלי להוסיף ערך של ממש"

במילים אחרות, גוגל מתכוונים לאתרי Affiliate רזים שכל מטרתם לתווך בין הגולש לאתר היעד על מנת שיקנה / יבצע פעולה והאפילייט יקבל את התמורה שלו.

לגוגל אין בעיה אם אתרי אפילייט באופן כללי, ואפילו יש כאלה מעולים שמספקים ערך נהדר (אתר זאפ, מישהו?), אבל במידה ומדובר באתר שכל מטרתו להעביר את הגולשים הלאה מבלי לספק להם ערך של ממש – הרי שאין לו הרבה זכות קיום.

בקטע הזה אני עם גוגל לגמרי 🙂

"טעינת דפים עם מילות מפתח לא רלוונטיות"

או במילים אחרות – דחיסת מילות מפתח. בגדול הכוונה היא לשימוש חוזר של אותם ביטויים שאנחנו רוצים לקדם בעמוד מסוים, בצרוה לא טבעית וכזו שנראית כמו "תוכן קידומי" ולא תוכן אמיתי לגולש.

מהנסיון שלי, ולמרות כל עניין הסמנטיות וכו' – עדיין יש חשיבות אפילו לנוכחות מינימלית של ביטויים מרכזיים אותן רוצים לטרגט, והנוכחות שלהם באזורים אסטרטגיים בעמוד – כמו הטייטל, דיסקריפשן, כותרות משנה וכמובן בטקסט עצמו.

כמובן שזה צריך להשתלב בצורה הכי טבעית בטקסט וכזו שתשרת בעיקר את הגולש וגם קצת תעזור לגוגל להבין על מה העמוד מדבר.

"יצירת דפים עם התנהגות זדונית, כגון דיוג או התקנת וירוסים, סוסים טרויאניים או תוכנות זדוניות אחרות."

Need I say more? (עליתם עלי, אחרי 2400 מילים קצת התייעפתי ואני מתחיל לחפף…) אבל באמת אין לי מה להוסיף על הסעיף הזה.

"שימוש לרעה בסימון rich snippet"

את האזור המורחב של Rich Snippets גוגל לא טרחו לתרגם לעברית, אבל זה סעיף מעניין.

הקדמה קצרה למי שלא מכיר – Rich Snippets זה למעשה אוסף של אלמנטים המאפשרים להעשיר את התצוגה של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. הדוגמא המוכרת ביותר היא תצוגה מקדימה של סרטוני יוטיוב בעזרת תמונה ממוזערת. דוגמאות אחרות כוללות דירוג של כוכביות ליד תוצאות החיפוש (Reviews), מתכונים, מידע על אירועים, אפליקציות ועוד. על לפני כמה שנים היתה גם את תמונת המחבר הידועה בתוצאות, עד שגוגל החליטו לגנוז את זה.

דוגמא ל-rich snippet של מתכון:

מתכון לעוגיות שוקולד

אז גוגל לא מרחיבים יותר מדי בעמוד ההנחיות על שימוש לרעה בטכניקה זו, אבל סביר להניח שכל שימוש מניפולטיבי שלא מתבסס על מידע אמיתי או חוות דעת אמיתית של גולשים – זה שימוש לרעה בסניפטים ויכול לגרום לגוגל להתעלם מהסניפטים או במקרה היותר גרוע לפגוע בדירוגי האתר.

"שליחת שאילתות אוטומטיות אל Google"

סעיף זה פחות מתייחס לקידום אתרים של ממש, אלא לכל מיני פעולות אוטומטיות שרבים מאיתנו שולחים לגוגל באמצעות כלים שונים. הדוגמא הטובה ביותר היא בדיקות מיקומים באמצעות תוכנות כאלו ואחרות.

גוגל לא יענישו את האתר שלכם על זה, אבל הם לא אוהבים את זה בלשון המעטה ולכן עשויים לחסום לכם את הIP לחצי שעה או משהו כזה.

בסוף מסמך ההנחיות גוגל מתייחסים גם ל2 הדברים האלה:

"מעקב אחר האתר שלך לגילוי פריצה והסרת תוכן פרוץ ברגע שהוא מופיע"

המלצה ראויה לחלוטין.

"מניעה והסרה של ספאם שנוצר על ידי משתמשים באתר שלך"

כנ"ל. אם אתם בעלים של אתר מאמרים או של אתר המאפשר לגולשים לייצר תוכן (מאמרים, פורומים או כל דבר בסגנון), כדאי מאד לפקח על מה שנעשה שם כי בהרבה מקרים זה פרצה קלה לתוכן משוכפל, קישורים ללא פיקוח ועוד שלל בעיות שיכולות לפגוע באתר.

לסיכום

עברתי על מסמך ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים וניתחתי אותו מהזווית האישית שלי. אתם כמובן יכולים שלא להסכים או שאולי יש לכם נסיון אחר – כך או כך, אשמח מאד לשמוע מה יש לכם להגיד בתגובות 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

השוואה בין מערכות CMS שונות

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ...

יועץ קידום אתרים

איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתחייב לחברות קידום לפני שהבינו ...

2 תגובות

  1. manonaor@gmail.com'

    ממש אהבתי לקרוא…

    גוגל מקדמים את נושא הקידום והחיפוש בצורה אינטנסיבית וניתן לראות הרבה דיונים בנושא אונליין.
    כנראה בעתיד הלא רחוק המשתמש ימצא את מה שהוא רוצה לא רק דרך מערכות חיפוש אלא גם דרך אפליקציות ורשתות חברתיות – תחרות רצינית – כן, רשתות חברתיות ואפליקציות נהפכו כבר מזמן להיות מנועי חיפוש בעצמם וכנראה פה קבור הכסף הגדול…

    ובכל מקרה לפי מה שהבנתי מעבר לבניית תוכן רלוונטי ואיכותי כל השאר והרוב תלוי בבניית קישורים ושיתופים. ובקשר לטריקים מלוכלכים זה כבר מובן מאליו שהם לא תורמים ורק פוגעים, במיוחד במשתמש.

    תמיד שמח לקרוא בבלוג שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *