דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך לצמצם עלויות של קידום אתרים?

איך לצמצם עלויות של קידום אתרים?

למרות מה שנהוג לחשוב, שם המשפחה שלי, זריהן – הוא לא פרסי. רצה הגורל ונולדתי להורים יוצאי מרוקו. ולמה לעזאזל אני מציין זאת? כי כתיבת הפוסט הזאת לא באה ממקום של קמצנות (נהוג לומר שפרסים קמצנים וכו') חלילה, אלא ממקום של התייעלות עסקית נטו.

לצמצם עלויות של קידום אתרים

בכל עסק, לא משנה איזה, תמיד יש מקום להתייעלות. בכל עסק ניתן לחתוך את ההוצאות, לפעמים בצורה משמעותית. על ידי כך, אתם בעצם מגדילים את הרווחיות שלכם נטו מבלי לעבוד קשה ולגייס עוד לקוחות חדשים, אלא פשוט על ידי לעשות דברים קצת אחרת. הדברים הבאים נכתבו "בדם" לאחר כמה שנים נסיון כמקדם אתרים עצמאי.

המאמר הנוכחי מיועד בעיקר למקדמי אתרים פרילנסרים ולבעלי חברות – אז להלן כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר מחר, על מנת להתחיל לייעל את העסק הדיגיטלי שלכם 🙂

1. לוותר על משרדים או לקחת משרד קטן יותר

במאמר שכתבתי "שוקל להיות מקדם אתרים עצמאי? טיפים להצלחה" כתבתי בין היתר על כך שלא צריך משרד "שופוני" או גדול, או אפילו בכלל, על מנת להתפרנס יפה. עצמאים רבים עושים את הטעות וקופצים מהר מדי למים העמוקים – שוכרים משרד יקר מדי שקשה להם לעמוד בו, בשלב שהתזרים של העסק עדיין לא מספיק יציב.

צריך לזכור שמשרד הוא לא הוצאה הכרחית לניהול עסק מהסוג הזה. נכון, זה עושה סדר בחיים: יש הפרדה בין הפרטי לעסקי, אפשר להביא לשם לקוחות במקום להיפגש כל פעם בבית הקפה השכונתי, אפשר להביא לשם עובדים וכו', אבל אם זה הוצאות המשרד הן אחוז משמעותי מההכנסה החודשית של העסק, או גרוע מכך – אתם צריכים לקחת הלוואה כדי להתחיל לממן אותו, אז אולי זה לא הדבר שצריך להיות בראש סדר העדיפויות בשלב זה.

יש כמה דברים שאפשר לעשות:

  • לעבוד מהבית עד שמגיעים למחזור מספק שיאפשר לכם לשכור משרדים
  • לעבוד במתחמי עבודה משותפים
  • לחבור לעוד כמה אנשים ולהשכיר משרד משותף – יכול להוזיל עלויות

כתיבת תוכן

2. למחזר מאמרים

כל מי שנמצא בתחום מספר שנים, ועובד בצורה מסודרת, סביר להניח שיכול להשתמש במאמרים שפורסמו בעבר פעם נוספת.

למה הכוונה?

האינטרנט כידוע הוא מאד דינמי. אתרים קמים ונופלים כל הזמן. סביר להניח שלפחות חלק מהמאמרים שפרסמתם לפני 3-4 שנים או פחות באתר מאמרים, בלוג כושל או שעשיתם החלפת קישורים עם איזה קקה אחד, כבר נמחקו ואין להם שום זכר, גם לא ב- Cache של גוגל.

אז מה עושים? ממחזרים כמובן. אם תרצו, אפשר לקרוא לזה קידום אתרים ירוק :-).

אני למשל, מחזרתי כבר עשרות מאמרים כאלה, ובכך חסכתי מאות שקלים. כמובן, שזאת עבודה די סיזיפית לעבור על התיקיות הישנות, ולהתחיל למצוא מה נמחק ומה לא – אבל זה מאד תלוי עד כמה אתם עובדים מסודר.

אצלי לצורך העניין, לכל לקוח יש תיקיה שבתוכה יש חלוקה לפי שנים וחודשים ובנוסף יש תיעוד באקסל מאורגן של כל הקישורים שבוצעו אי פעם. בצורה הזו, רק מהסתכלות על רשימת הקישורים אני יודע להעריך אילו מהם קיימים ואלו כבר לא. כמובן שגם כלים כמו הצפרדע יכולים לסייע במשימה הזו – פשוט מריצים בדיקה של רשימת קישורים, והוא יגיד להם אילו מהם מחזירים קוד 200 ואילו 404.

ומה לגבי הנושאים עצמם?

נכון, מן הסתם המאמרים שנמחזר לא יחפפו ב-100% ללקוחות שאנחנו מקדמים כרגע, אבל עם קצת יצירתיות אפשר למצוא להם שימוש הולם.

3. לאחד קישורים

הסעיף הזה כנראה הולך לעורר התנגדויות. הרשו לי להסביר את כוונתי:

נניח שיש לכם לקוח אחד שנותן שירותי איפור ולקוח אחר שיש לו מכללה לאיפור. תסכימו איתי שהנושאים דומים מאד כן?

אז מה אפשר לעשות? ניחשתם יפה, במקום להזמין לכל לקוח X מאמרים, אפשר לצמצם את העלויות בחצי(!) ולהזמין אותה כמות מאמרים עבור 2 הלקוחות, ולהוציא מתוכם קישורים חיצוניים עבור 2 הלקוחות. זה לא משנה אם אתם נוהגים לשקף את הקישורים שלכם ללקוחות או לא. הכל מתחיל ונגמר בהסברם ותיאום ציפיות מול הלקוח.

בדוגמא שנתתי, התחומים הנ"ל הם לא מתחרים ישירים, אלא עוסקים בתחומים משלימים, ואפילו יכולים להפנות אחד לשני. לכן, אין פה ניגוד אינטרסים ואפילו זה הגיוני לקשר אל שניהם מתוך אותו תוכן.

אני אפילו אגדיל ואומר, שמומלץ להכניס קישורים נוספים למאמרים (ויקיפדיה, אתרי סמכות, קישורים פנימיים וכו') אלו על מנת לא להצביע תמיד על קשר בין האתרים ומדי פעם לגוון ולקשר רק לאחד מהם. אבל עדיין, בהסתכלות ארוכת טווח, מדובר בחיסכון כספי לא מבוטל.

4. לעשות ברטרים

ברטרים היא דרך מצוינת לחסוך בעלויות, בעיקר לעסקים בתחילת דרכם אך לא רק. ברטר למעשה הוא עסקה כמו של פעם – בסחר חליפין. במקום לתת כסף תמורת שירות או מוצר כלשהו, נותנים מוצר או שירות אחר בתמורה.

נניח שאתם צריכים לעצב באנר כלשהו – אתם יכולים לפנות למעצב ולשלם לו X כסף, או שאתם יכולים להציע לו בתמורה ייעוץ חד פעמי לגבי קידום האתר, או משהו בסגנון.

אותו כנ"ל אפשר לעשות בעוד הרבה תחומים אחרים. יש אפילו אתר שיעזור לכם למצוא אנשים כאלה – Barterland. אני בטוח שיש גם קבוצות בפייס שמציעות את הדבר הזה, פשוט לא מצאתי אחת ראויה בלי ים של פרסומות ופוסטים לא קשורים…

5. להוציא עבודות החוצה

זה אולי נשמע כמו המלצה אבסורדית בהקשר של פוסט כזה, אבל כן – אם אתם מוצאים את עצמכם עוסקים הרבה במשימות שחוזרות על עצמן, גוזלות זמן רב ולא דורשות באמת את הידע המקצועי שלכם – זה הזמן להוציא עבודות החוצה, לפרילנסרים או וואטאבר.

זמן כידוע, שווה כסף. שהזמן שלכם יקר, הוא שווה הרבה כסף.

תתפלאו כמה זמן יכול להחסך מ"האצלת סמכויות", וכמה הזמן היקר שיתפנה בעקבות כך יכול להיות מתועל לדברים הרבה יותר פרודוקטיביים לעסק, שבסופו של דבר יגדילו את ההכנסות – למשל הכנת הצעות מחיר, פגישות עם לקוחות פוטנציאליים, שיחות מכירה או פשוט עבודה טובה ויעילה יותר עבור הלקוחות הקיימים.

דוגמאות למשימות שאפשר להוציא החוצה:

6. לעבוד עם ספקים מחו"ל

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – לא מספיק להוציא עבודות החוצה, צריך גם למצוא ספקים טובים ובמחירים כמה שיותר אטרקטיביים.

אז כן, לא מעט משימות אפשר להוציא גם להודים, פקיסטנים, פיליפינים וכל מדינה מהאזור. יש משימות שלא בהכרח דורשות ידע בעברית על מנת לבצע אותן כמו למשל עיצוב, התקנה של אתרי וורדפרס, תכנות ועוד.

אם התמזל מזלכם – תוכלו למצוא הודים דוברי עברית (יש כזה דבר!) או ישראלים שגרים במדינות עולם שלישי ומוכנים לעשות עבודות בזול כי כל דולר שווה להם הרבה כסף במטבע המקומי.

כותב הודי

7. למצוא כותבים זולים יותר

כתיבת תוכן היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של מקדמי אתרים, אם לא הגדולה מכולן. לעבוד עם כותבים זולים יותר אין בהכרח פירושו להתפשר על תוכן פח, אלא זה פשוט אומר שתצטרכו להתאמץ יותר על מנת למצוא את הכותבים המתאימים. בפוסט שלי על כתיבת מאמרים נתתי עוד כמה טיפים בנושא.

יסלחו לי כל אנשי התוכן למיניהם כן? כבודכם במקומו מונח, אבל יש מקום לתוכן איכותי ויש מקום גם לתוכן פשוט יותר, לא בהכרח פחות איכותי – אבל כזה שמיועד למטרות שונות – ושם נמצאת הדלתא הגדולה שמאפשרת להוזיל עלויות בצורה משמעותית.

במצטבר, מדובר בחסכון שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה.

מה אתם יכולים לעשות:

  • להתמקח עם ספקי התוכן הנוכחיים שלכם
  • לשכנע אותם להוזיל עלויות בתמורה לכך שתביאו להם עוד עבודה
  • למצוא ספקים אחרים
  • לחבור לעוד מקדמי אתרים ולהקים "קבוצת רכישה" של מאמרים 🙂

8. לייעל את הפרסום

מוציאים כסף על פרסום? גם זו יכולה להיות הוצאה לא מבוטלת. בין אם אתם משקיעים בפרסום בפייסבוק, בגוגל Adwords, או בכל פלטפורמה אחרת – כדאי לעשות בדק בית ולראות האם באמת הפרסם מחזיר את ההשקעה, האם ניתן לנצל את הכסף הזה יותר טוב במקומות אחרים ואולי עדיף בכלל להביא איש מכירות ולתגמל אותו על בסיס בונוסים?

לסיכום

בקיצור – צאו מהקופסא, תפסיקו לעבוד על טייס אוטומטי, עשו חשיבה מחדש על כל הדברים ותתפלאו כמה ניתן לחתוך בשומנים של העסק 🙂

בהצלחה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פופאפים לקידום ושיפור יחסי המרה

איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה

אם הייתי שואל אתכם לפני 2-3 שנים מה האסוסיאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשאתם שומעים ...

זפייר

איך לחבר בין טופס לידים באתר למסמך גוגל Sheets בעזרת Zapier

הרבה צדיקים ונשמות טובות מהפייס התאוננו לאחרונה על כך שהם מחפשים דרך לחבר אוטומטית בין ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *