אם הגעתם לכאן יותר מסביר יהיה להניח שאתם מתעניינים בהקמת חנות וירטואלית לעסק, ואולי ספציפית גם בניית חנות וירטואלית בעברית.
סביר גם להניח שאתם רוצים לדעת איפה הכי כדאי לבנות חנות דיגיטלית – אני אנסה לעזור עם ההחלטה הזו במדריך הבא.
בין אם מדובר בעסק שפועל בזירת האונליין בלבד, ובין אם מדובר בעסק שיש לו סניפים פיסיים במקומות גאוגרפים שונים – להקמת חנות אינטרנט לעסק יש כמה וכמה יתרונות שיוכלו לסייע לכם לשפר הן את הביצועים באונליין והן את הביצועים בסניפים הפיסיים.
כאשר בעלים של עסק חדש מתלבטים בין פלטפורמות שונות לניהול חנות אינטרנטית, עומדים בפניהם כמה וכמה שיקולים:
✔️ עלות ההקמה של החנות (עוד על מחיר בניית אתרים ועוד ספציפית על מחירי חנות וירטואלית).
✔️ התשלום השוטף על תחזוקת החנות
✔️ היכולת להתאים את החנות לצרכים של בית העסק
✔️ מידת הגמישות לשינויים עתידיים
✔️ הצורך בידע טכנולוגי על מנת לבצע שינויים עתידיים כאלו
✔️ ממשקים אפשריים לשירותי סליקה והפקת חשבוניות
✔️ ניהול מלאי
✔️ ניהול לקוחות
✔️ ניהול מבצעים
✔️ ניהול הנחות
✔️ יכולות תמחור גמישות ועוד ועוד.
במאמר הזה ננסה לסקור כמה וכמה פלטפורמות שתאפשרנה לכם לנהל חנות אינטרנטית ולמקסם את היכולות של העסק.
אולם לפני כן, צריך לתת את הדעת לסוגיה חשובה לא פחות.
פלטפורמות סגורות מול פלטפורמות פתוחות – מה כדאי?
בגדול, קיימים שני סוגים עיקריים של פלטפורמות לניהול חנות אינטרנטית: פלטפורמות קוד פתוח – שתאפשרנה לכם להתקין את החנות על גבי תשתית שתבחרו ולבצע בה התאמות ברמת גמישות מקסימלית, ופלטפורמות קוד סגור, שבהן תהליך ההקמה הוא לרוב מהיר יותר ומתאים גם למי שלא בקיא מבחינה טכנולוגית בניהול אספקטים שונים בחנות.
איך נדע איזו פלטפורמה מתאימה לנו?
באופן כללי, ניתן יהיה להגיד שאם מדובר בעסק קטן, שאין לו צרכים מאוד מיוחדים, ותהליך המכירה וניהול המלאי שלו אינו כולל מורכבויות מיוחדות, וכן שאין לו זמן רב או תקציב מספק להשקיע בלמידה של הפלטפורמה או בביצוע פיתוח מיוחד – כדאי יהיה לו לבחור בפלטפורמה סגורה שתספק לו את השירותים הבסיסיים.
לעומת זאת, אם נדרשות אי אילו התאמות באתר המכירות, או שהבעלים של העסק אינם רוצים להיות תלויים בדרישות של פלטפורמה מארחת ככזו או אחרת, ומעוניינים להזרים לאתר תנועה איכותית שדעתה לא תוסח מחנויות אחרות המציעות שירותים דומים על אותה פלטפורמה – כדאי יהיה לשקול בחיוב פיתוח חנות אינטרנטית בצורה מותאמת אישית.
קבלו עוד כמה טיפים לבניית אתר/חנות וירטואלית
אז מהן הפלטפורמות העיקריות שמאפשרות ניהול חנות וירטואלית באינטרנט, ואילו מאפשרות הקמת חנות וירטואלית בעברית? בואו נצלול פנימה.
1. חנות וירטואלית בוורדפרס (בעזרת תוסף ווקומרס / WooCommerce)
התוסף הפופולרי WooCommerce חולל מהפכה בכל הקשור להקמת אתרי אינטרנט על פלטפורמת וורדפרס.
וורדפרס, תשתית ניהול האתרים העצמאית נחשבת לאחת התשתיות הפופולריות להקמת אתרים.
מאחר שבמקור יועדה וורדפרס לניהול אתרי תדמית ולא לניהול חנויות וירטואליות, היה צורך בפיתוח של תוסף שישפר באופן משמעותי את היכולות של אתרים מבוססי וורדפרס להקים ולתפעל באופן שוטף חנות אינטרנטית.
משתמשי התוסף ווקומרס של וורדפרס נהנים כל העת מפיתוחים חדשים ומקהילה גדולה ותומכת אשר משחררת עוד ועוד תכונות ופיצ'רים חדשים כל העת.
היתרונות שבשימוש בתוסף הזה על גבי תשתית וורדפרס הם רבים:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
- התקנת WooCommerce על אתר וורדפרס תאפשר לכם לבצע התאמות ברמת גמישות מקסימלית לצרכים של העסק
- לחבר את החנות הוירטואלית למערכי השיווק שכבר פועלים בעסק, כמו דיוור במייל או ניהול דף פייסבוק עסקי
- להמשיך ולהחזיק בבעלות על האתר ולא להיות תלויים בתקנונים או בדרישות סף מיוחדות של הפלטפורמה
- וגם לא להיות תלויים בתוכניות שירות שונות שתחייבנה אתכם לשלם עמלות גדולות לפלטפורמה עליה אתם מריצים את האתר.
למידע נוסף על קידום אתרי וורדפרס.
2. חנות וירטואלית בשופיפיי
שופיפיי היא שירות שתכליתו העיקרית הקמה וניהול של חנויות אינטרנטיות. שופיפיי נחשבת למערכת סגורה – תוכלו אמנם לבצע בה שינויים והתאמות אישיות, אך רק במסגרת הכללים שהפלטפורמה הזאת מאפשרת.
✔️ היתרון הגדול שבהקמת חנות מבוססת שופיפיי הוא מהירות ההקמה.
✔️ לא נדרש ידע טכנולוגי, ולא רכישה של אחסון.
✔️ הבעלים של החנות לא עוסק באבטחת האתר ולא בהתקנת תעודת SSL.
✔️ באופן כללי, אפשר לומר שהקמת החנות כרוכה בכמה לחיצות על ממשק פשוט ונוח.
✔️ שופיפיי מספקת כמות גדולה של תבניות שמתאימות לצרכים שונים: לאתרים המציעים מוצרים בודדים כמו גם לאתרים המציעים אלפי מוצרים.
✔️ שופיפיי מאפשרת לכם בהקשר הזה לתכנן את מסע הלקוח ולהתאים אותו לאופי המכירה בחנות.
✔️ עוד יתרון משמעותי של שופיפיי היא הניהול המרכזי: כלל ההיבטים שלהם תצטרכו לדאוג בהקמה והתחזוקה של החנות נמצאים במקום מרכזי אחד.
שופיפיי ידועה גם בשירות הלקוחות המעולה שלה – ללא ספק יתרון חשוב למי שמנהל את העסק בעצמו ואין לו מחלקת IT פעילה כמו בחברה גדולה.
למידע נוסף על קידום אתרי שופיפיי.
וגם, במידה ואתם צריכים מומחה שופיפיי?
3. חנות וירטואלית בוויקס (WIX)
כמי שעוסק בקידום אתרים אי אפשר להגיד עלי שאני חסיד של WIX למרות ההתקדמות שעשתה עם השנים בנושא ה – SEO.
ובכל זאת, למי שמעוניין לעצב את החנות הוירטואלית שלו בעצמו, ולא מעוניין להוציא הרבה מאוד כסף על עיצוב האתר או בניה שלו באמצעות מתכנת, הפלטפורמה הזאת בהחלט יכולה לתת מענה.
WIX ידועה כאחת מחלוצות ה – Drag & Drop – ממשק שמאפשר להגיע לתוצאות מדויקות של הנראות הסופית של האתר – עוד בממשק הבניה של האתר.
ל- WIX יש תמיכה טלפונית באנגלית מסביב לשעון – יתרון ברור למי שהשרידות והזמינות של האתר חשובות לו, במיוחד בתקופות קריטיות של ניהול מבצעים.
להרחבה:
4. חנות וירטואלית במג'נטו (Magento)
מג'נטו, שכיום שייכת לזירת המסחר ebay, היא מערכת מסחר אלקטרוני, היא מבוססת קוד פתוח וכתובה ב – PHP.
באופן כללי, ניתן לומר שהיתרונות המרכזיים במערכת הזאת הם שמדובר במערכת חזקה ויציבה, שתומכת בדרישות מורכבות של מסחר אלקטרוני, אולם לצד זאת היא נחשבת מעט מסובכת לתפעול שוטף על ידי עסקים קטנים, ולכן לרוב עושים בה שימוש עסקים בינוניים ומעלה.
מג'נטו תתאים לכם בעיקר אם תבקשו מערכת מסחר שתומכת במספר שפות ובמספר מטבעות שונים, אם תרצו לנהל מלאים שונים במדינות שונות במערכת מרכזית אחת, אם תבקשו להטמיע מערכת שתומכת באלפי מוצרים שונים, וכן אם הרכב הלקוחות שלכם מגוון ומורכב מלקוחות עסקיים ולקוחות קמעונאיים כאחד.
להרחבה: קידום אתרי מג'נטו.
5. חנות וירטואלית בקאש קאו (Cash Cow)
מחפשים הקמת חנות וירטואלית בעברית? אז לגמרי כדאי לכם להכיר את קאש קאו.
הנציגה הישראלית Cash Cow תאפשר לכם לבנות אתר אינטרנט תוך הסתייעות בממשק בשפה העברית, ותספק לכם תמיכה טלפונית בעברית וכן תמיכה באמצעות צ'אט.
Cash Cow הישראלית תאפשר לכם לחבר את החנות האינטרנטית שלכם לזירות מסחר כמו עזריאלי, להתממשק לשירותי חשבוניות בעברית, להגדיר את האתר כאתר שומר שבת, לייצא דוחות מותאמים אישית שיסייעו לכם בניתוח תהליכי המכירה, וכן אוסף של תכונות מתקדמות שתסייענה לכם לשפר מכירות באתר: מודול להצלת הזמנות שטרם שולמו, ניהול קופונים, ניהול הנחות ומבצעים ועוד.
פלטפורמת Cash Cow הישראלית תאפשר לכם לייבא מוצרים מחנויות אחרות וכן לייצא את הפריטים השונים במידה ותחליטו לעבור לפלטפורמה אחרת.
למידע נוסף על קידום אתרי קאש קאו.
צריכים חנות וירטואלית בעברית? עוד מערכות ישראליות שכדאי להכיר:
6. חנות וירטואלית ב-Wobily
ישראלית נוספת שכדאי להזכיר כאן היא פלטפורמת Wobily.
אם תבחרו לפתוח חנות וירטואלית בפלטפורמה הזאת, תוכלו להנות מאוסף של תכונות שתסייענה לכם לנהל באופן מקצועי את החנות הוירטואלית שלכם.
בתוך כך, תאפשר לכם Wobily התאמה מלאה של החנות לכל סוגי המכשירים והמסכים, ניהול חנות וירטואלית על גבי פלטפורמת פייסבוק, תכונות מתקדמות כמו ניהול קופונים חכמים או הנחות למי שבוחר לבצע שיתוף של מוצר או דף בחנות, מעקב אחר תנועת הגולשים לחנות, ניהול משלוחים תוך התאמת מחיר המשלוח לסוג המוצר, המשקל שלו, יעד המשלוח ועוד (מי שמנהל חנות עם משלוחים מכיר את הסוגיות האלו מקרוב), חיבור לממשק השוואת המחירים זאפ לצורך הצגת מחירי המוצרים בחנות, ממשקים לשירותים אחרים באמצעות זאפייר, תמיכה במכירת מוצרים דיגיטליים, ועוד.
לאחר הקמת אתר החנות שלכם – תצטרכו גם לקדם אותה איכשהו, לא?
להלן כמה מדריכים שיעזרו לכם:
- מומחה קידום אתרים – המדריך שיעזור לכם לבחור
- חברת קידום אתרים – יש כאלה שמעדיפים לעבוד מול חברה או סוכנות קידום אתרים בגוגל
- באילו מקרים מספיק רק לקחת שירותי ייעוץ קידום אתרים
- מעדיפים ללכת על ממומן? איך לבחור חברת פרסום בגוגל
- אוהבים לשפוך כסף? המדריך שיעזור לכם לבחור משרד פרסום אינטרנטי