איך גוגל מקדם אתרים? כל הדרכים לקדם עסקים בגוגל

אז איך גוגל מקדם אתרים / עסקים?

זה לא הולך להיות מדריך משעמם שיסקור בפניכם רק שיטה אחת בה גוגל מקדם אתרים עם רשימה של יתרונות…אתם גם לא תשמעו כאן על “הדרך הכי טובה לקדם אתרים”, כי זה לא בדיוק עובד ככה…עולם הפרסום, בפרט בגוגל הוא סופר דינאמי – בטח כבר שמעתם על כל העדכונים והחידושים שמתרחשים כל הזמן, ושמקדמים ומשווקים כל הזמן מתלוננים עליהם, וזו בדיוק הסיבה שאף פעם לא שמים את כל הביצים בסל אחד 🥚 🐔.

אם אתם כבר מחפשים את הדרך המוצלחת ביותר לקדם את האתר שלכם בגוגל – אז תדעו שהסוד טמון בשילוב כמה אסטרטגיות וניצול מיטבי של כל הערוצים שגוגל מציע, מה הם אותם “ערוצים”? על זה בדיוק נדבר במאמר הבא, בואו נתחיל!

אז כמו שאמרנו, גוגל מציעה היום מספר דרכים מגוונות לשווק ולקדם אתרים במנוע החיפוש – חלקן חינמיות וחלקן יעלו לכם כסף.

איך מחליטים מה נכון בשבילכם?

צריך לעשות מחקר מעמיק ולפתח אסטרטגיה שמותאמת אישית לאתר שלכם, יחד עם זאת – אני תמיד ממליץ לשלב בין כמה פלטפורמות. מהן הפלטפורמות המובילות בגוגל? מיד אכיר לכם אותן.

5 הדרכים המובילות בהם גוגל מקדם אתרים

1. Google Ads

Google Ads היא מערכת הפרסום של גוגל והיא פועלת לפי מודל תשלום פר קליק (PPC), כלומר משווקים מכוונים למילת מפתח ספציפית בגוגל ומציעים הצעות מחיר למילת מפתח – מתחרים באחרים שמכוונים לאותן מילות מפתח.

הצעות מחיר שאתם מגישים הן המקסימום שאתן מוכנים לשלם עבור מודעה. לדוגמה, אם הצעת המחיר המקסימלית שלכם עומדת על  4 $ ו- Google קובע שהעלות שלעם לקליק היא 2, אז תוכלו להופיע במודעות של גוגל (לא מחייב, כי זה תלוי בפרמטרים נוספים). אם הם קובעים שמדובר ביותר מ- $4, לא תוכלו להופיע במודעות של גוגל.

לחלופין, תוכלו להגדיר תקציב יומי מקסימלי למודעה שלכם.

במילים אחרות, לעולם לא תוציאו יותר מהסכום שנקבתם עבור מודעה זו ביום.

3. פרסום ברשת המדיה של גוגל (GDN)

פרסום ברשת המדיה או בקיצור – GDN זה חלק מעניין וחשוב בניהול קמפיינים בגוגל אדס.

GDN היא רשת אתרים שמפעילה מודעות Google.

אתרי GDN כוללים אתרים כמו YouTube, Gmail ויותר ממיליון אתרים שותפים של גוגל שמאפשרים לפרסם בהם באנרים וסרטונים.

באופן כללי, רשת המדיה של גוגל מציעה פורמטים שונים של מודעות, כגון מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות מדיה ומודעות וידאו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

פרסום ברשת המדיה עובד לפי מודל תשלום פר קליק ועל פי ציון הרלוונטיות שמתאים לפעילות האתר שלכם – כך המודעות שלכם יוצגו במיטב האתרים הברשת וכמובן בתחום שהכי רלוונטי לכם.

3. גוגל שופינג

גוגל שופינג היא פלטפורמה המוצעת על ידי גוגל ומאפשרת למשתמשים לחפש, להשוות ולקנות מוצרים פיזיים בקלות רבה יותר.

תוצאות המוצרים מוצגות למשתמש בנפרד מהתוצאות האורגניות הרגילות והן למעשה מאגר קניות שלם שניתן לחלוק ולרכוש דרכו במהירות רבה יותר.

אם לדוגמה גולש חיפש תיקים לנשים, אז גוגל יציג מוצרים עבור החיפוש הרלוונטי הזה.

איך זה בדיוק נראה? הנה המחשה:

דוגמא למודעות גוגל שופינג

במה שונה גוגל שופינג משאר מודעות ממומנות? במודעות מבוססות טקסט, יהיה עליכם לכתוב את הקופי של המודעה וגם להוסיף את מילות המפתח באופן ידני.

לעומת זאת, בגוגל שופינג, גוגל עושה הרבה מהעבודה הזו בשבילכם, האלגוריתמים ימשכו באופן אוטומטי את הנתונים מהחנות שלכם, יצרו מודעות עבור המוצרים שלך, וכן יתאימו אותם לשאילתות חיפוש רלוונטיות.

אמנם פרסום מודעות בגוגל שופינג יכול לקחת יותר זמן בהתחלה (כדי להגדיר הכול), אך לאחר מכן המודעות הללו דורשות הרבה פחות מאמץ והתעסקות.

4. קידום אורגני SEO

אז עד עכשיו דיברנו בעיקר על הדרכים שיעלו לכם כסף לפרסם בגוגל, אבל עכשיו נדבר על האפשרויות החינמיות.

קידום אתרים בגוגל זה אופטימיזציה למנועי חיפוש – מדובר בתהליך מתמשך, עם צעדים שיעזרו לאתר שלכם להיות מדורג גבוה יותר בגוגל.

ההבדל העיקרי בין קידום אתרים לפרסום בתשלום הוא שקידום אתרים כרוך בדירוג אורגני, מה שאומר שאתם לא משלמים כסף כדי להיות במרחב הזה. כאמור, תהליך הקידום מורכב משורה של פעולות שתפקידן לשפר את האתר, כמו לדוגמה העלאת תוכן מעניין שמכיל מילות מפתח שתואמות לשאילתות של הגולשים, בניית קישורים, שיפור מהירות האתר, שיפור חווית משתמש ועוד.

איך זה בדיוק עובד? ואיך גוגל יודע את מי לדרג ראשון? על קצה המזלג:

כשאתם מחפשים משהו בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), יש אלגוריתם שעובד בזמן אמת כדי להביא לכם את מה שמנוע החיפוש הזה רואה בתור התוצאה “הטובה ביותר”.

באופן ספציפי, גוגל סורק את האינדקס שמורכב ממאות מיליארדי עמודים במטרה למצוא קבוצת תוצאות שתענה בצורה הטובה ביותר על החיפוש שלכם.

איך גוגל קובע איזה אתר הוא התוצאה “הטובה ביותר”?

למרות שגוגל לא מפרסם את כל הפרמטרים לפיהם האלגוריתם שלו עובד, על סמך הצהרות של גוגל (וגם הרבה השערות) אנו יודעים שאתרים ודפי אינטרנט מדורגים על פי:

רלוונטיות – אם אתה מחפשים “מתכון לעוגיות שוקולד צ’יפס”, אתם לא תרצו לראות אתרי אינטרנט על צמיגי משאיות.

לכן גוגל מחפשת בראש ובראשונה דפים שקשורים קשר הדוק למילת המפתח שלכם.

סמכות – בדיוק כמו שזה נשמע, סמכות אתרים היא הדרך של גוגל לקבוע אם התוכן שלכם מדויק והאמין. והשאלה המתבקשת היא איך גוגל יודע מי עם סמכות ומי לא?

הם בוחנים, בין היתר, את מספר האתרים שמקשרים לדף זה, או במילים אחרות, את מספר הקישורים החיצוניים. אבל חכו, זה לא מספיק שיהיה לכם “הרבה קישורים”, אתם צריכים לוודא שהם מגיעים גם מאתרים חזקים שגוגל תופסים מהם בתור מקור אמין.

בשורה תחתונה, למרות ש- SEO לא מספק תוצאות מיידיות אלא רק בטווח הרחוק – היום מומלץ לכל אתר להשקיע גם בקידום אורגני מכמה סיבות:

  • ראשית, במצטבר זה יעלה פחות כסף בהשוואה לפרסום ממומן.
  • שנית, קידום אורגני יביא לאתר שלכם טראפיק הרבה יותר איכותי וממוקד עם לידים שכבר בשלים לבצע רכישות. כמובן שיש עוד המון יתרונות לSEO, תוכלו לקרוא עליהם כאן.

5. גוגל מיי ביזנס

Google My Business הוא עוד כלי חינמי וסופר חשוב לשיווק עסקים במנוע החיפוש, זה מאפשר לכם לרשום את מיקום העסק שלכם במפות של גוגל וכתוצאה מכך להופיע בתוצאות חיפוש מקומיות. אתם יכולים להציג מידע חיוני על העסק שלכם, כולל זמני פתיחה/סגירה, פרטים ליצירת קשר וכמובן גם קישור לאתר שלכם.

בנוסף, יש שם אפשרות לעלות תמונות, לעדכן על אירועים קרובים והכי חשוב? מאפשר לגולשים לפרסם ביקורות על העסק שלכם.

הכרטיס שלכם בגוגל מיי ביזנס יוצג כשיחפשו את שם העסק שלכם ועם שימוש חכם במילות מפתח, תוכלו להופיע גם כשגולש באזורכם מחפש את תחום הפעילות שלכם.

כך למשל, אם מישהו יחפש “קידום אתרים בגוגל” ונמצא באזור המרכז, סיכוי סביר שיראה את התוצאה הבאה:

 

עם שימוש נכון בגוגל מיי ביזנס, עסקים רבים יכולים לקבל עוד חשיפה והזדמנויות מיתוג ושיווק שוות וחינמיות מגוגל 😊

כמעט סיימנו…

אז כמו שבטח קראתם וראיתם – לגוגל יש המון דרכים בהם הוא מקדם אתרים. במאמר הזה סיקרתי בקצרה על העולם הענק הזה, אבל אם אתם רוצים להתחיל לעשות את זה בעצמכם, אתם חייבים לקחת בחשבון שזה לא משהו שעושים מהיום למחר.

תתחילו ללמוד (באינטרנט, באמצעות קורסים מקוונים או פרונטליים), ואם אתם לא בנויים לזה – שקלו להיעזר במקצועניים שיוכלו להניב לאתר שלכם את התוצאות הטובות ביותר.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו