זה יכול להיות חלק ממש מבאס של היום.
אתם פותחים את הבוקר, שותים קפה, מגגלים את שם המותג שלכם ואז היא מופיעה שם, הכתבה הלא מחמיאה, בלשון המעטה.
אתם מנסים להבין מה בדיוק עשיתם לא בסדר עד שמישהו טרח והשקיע בפרסום תוכן שלילי אודותיכם, ולא מצליחים להבין 😳
האזכור השלילי אודותיכם מתפרסם במגזין נחשב שמהווה בית חם להרבה מאוד גולשים שמבקרים בו מידי יום.
מעכשיו, לא רק מי שביקר במקרה במגזין הזה יזכה לקרוא את מה שכתבו אודותיכם, אלא גם כל מי שביוזמתו יחפש את שם המותג שלכם בגוגל יחשף למידע הזה.
וכאמור, המצב הזה יכול להיות מבאס ממש.
בטח אם אתם עומדים שניה לפני השקה של מוצר או שירות חדש, או שאתם מנסים לעשות לעצמכם PR לקראת הרצאה חשובה שתעבירו בכנס נחשב במיוחד.
נשאלת השאלה – האם דחיקה של כתבות לעמוד השני בגוגל, אפשרית?
נעים להכיר – ניקוי אזכורים שליליים
בצבא היה לי מ"כ אחד, שנהג ספק לשיר ספק לדקלם פואמה קצרה על תפעול של מעצור בנשק:
"מה עושים?" (בצרחה) "מה עושים?" (מענה בצרחה של החניכים) "מתפעלים!" עונה המפקד והחניכים חוזרים "מתפעלים!".
בבית השני של הפואמה התשובה קצת יותר מורכבת "מה עושים? בטח לא מתבאסים!".
אז אם ניקח לרגע השראה מן השיר הנהדר הזה, נציין שגם אנחנו בטח לא מתבאסים וגם אנחנו במצב הזה מתפעלים.
איך?
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
באמצעות העברת מידע לעמודים פנימיים בגוגל – רצוי כאלה שהם במיקום פחות ריאלי בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, כלומר עמוד 2, 3 ואף יותר.
קודם כל מוטיבציה: למה שנרצה להזיז כתבות אל עמודים פנימיים בגוגל?
איך בדיוק עוזרת לנו הזזת הכתבות שבהן מצוי האזכור השלילי לעמודים פנימיים של דפי תוצאות החיפוש של גוגל?
הרי הכתבות עדיין תהיינה שם, ומי שיחפור מספיק יצליח להיתקל באזכור השלילי הזה.
התשובה היא שבראיית עלות תועלת, הזזת כתבה לא מחמיאה אל עמודים פנימיים בגוגל, מאפשרת להימנע מחשיפה שלה לרוב המוחלט של הגולשים.
יש כאלה שלוקחים את התהליך של ניקוי אזכורים שליליים לרמה קיצונית עד לכדי "קבירת מידע בגוגל", ודואגים שכל האזכורים הלא רצויים יהיו רק בעמוד 3-4 בגוגל.
אילו רצינו להסיר את הכתבה לגמרי, יכול להיות שהיינו יכולים לעשות זאת באמצעות תשלום לבעל האתר המארח – אבל תשלום כזה היה עולה לנו הרבה מאוד כסף, בטח יותר מסתם לדחוק את הכתבה למקום לא ריאלי בדפי תוצאות החיפוש.
בחינת חלופות: אילו עוד אפשרויות עומדות בפנינו?
בואו נשים את הדברים על השולחן: דחיקת תוצאות שליליות או ניקוי אזכורים שליליים אודות המותג לדפים פנימיים היא מלאכה שדרוש עבורה זמן ודרושים עבורה גם לא מעט משאבים.
כעקרון, היא אמורה להיות המוצא האחרון.
מה ניתן לעשות לפני שניגשים למלאכת הדחיקה הזאת? כל מיני דברים.
קודם כל, אחת האפשרויות המומלצות היא, כמובן, להסיר את אותה כתבה בעייתית. איך מסירים? אם הנכס נמצא בבעולתכם – אין כאן כלל שאלה. אם הנכס לא נמצא בבעולתכם, תוכלו לפנות לבעלים שלו ולבקש את הסרת התוכן.
כאן נכנסת לתמונה בחירת הטקטיקה הנכונה לבצע זאת: אם מדובר באתר גדול ונחשב, הסיכוי שמישהו שם יענה לדרישה שלכם הוא אפסי.
לעומת זאת, באתר קטן ולא משמעותי, ייתכן בהחלט שתוכלו להסביר מהי עמדתכם ולנמק אותה בצורה כזאת שגם בעל האתר ישתכנע ממנה ויחליט להסיר את הכתבה.
כמו כן, תמיד תוכלו להציע משהו בתמורה: כסף, קישור, כתבה אוהדת על המותג הרלוונטי בנכס מטעמכם ועוד.
דרך נוספת לנסות ולוודא כי התוכן השלילי אודותיכם יוסר היא באמצעות איום בתביעה אם הפרסום אודותיכם מהווה הפרה של איסור לשון הרע, או שמדובר בתוכן פוגעני כמו ביזוי מיני שלכם, הטרדה, הכפשה ועוד.
אם כל הכיף המטורף הזה שהצגתי עד עכשיו לא עוזר, נעבור לשלב הבא: דחיקת התוצאה השלילית אל עבר מקומות לא ריאלים בדפי תוצאות החיפוש.
איך תכלס מזיזים כתבות לעמודים פנימיים?
לפני שניגש לפרקטיקה, בואו נדבר לרגע על העיקרון:
דחיקת אזכור שלילי מתבצעת לרוב באמצעות קידום תוכן אלטרנטיבי חיובי. זה אומר שאתם פחות פועלים על מנת לפגוע בדירוג של הכתבה השלילית ויותר פועלים לקידום יתר התוצאות.
עוד עקרון שחשוב יהיה להבין בשלב זה הוא שבעוד שבקידום אורגני אנחנו מנסים בדרך כלל לדרג עמוד באתר עבור שורה של ביטויים רלוונטיים, כאן אנחנו מנסים לעשות פעולה משלימה: לדרג עבור ביטוי רלוונטי (שבדרך כלל כולל את שם המותג) שורה של עמודים.
איך בעצם מייצרים מצב שבו עבור חיפוש שם המותג אנחנו תופסים את כל תוצאות החיפוש האורגניות המוצגות בעמוד הראשון ואולי גם השני? פשוט מאוד – מייצרים תוכן בפלטפורמות שונות.
גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, עובד, בין היתר כדי להציג לגולשים תוצאות מגוונות ככל האפשר.
זה אומר שאם מספר עיתונים נחשבים פרסמו כתבה המזכירה את שם המותג הרלוונטי, גוגל יבחר להציג בעמוד הראשון רק את הכתבה המובילה או העדכנית מבין הכתבות שפורסמו באותו מגזין.
בעוד מספר רגעים תבינו איך אנחנו רותמים את המנגנון הזה של גוגל לטובתנו.
אז אילו סוגי פעולות ניתן ולגיטימי לבצע על מנת לקדם את המותג ולנקות אותו מתוצאות שליליות? הנה רק חלק מן המתודות שבהן פועלים מקדמי אתרים וגופים אחרים שמספקים שירותי ניהול מוניטין.
פתיחת דף פייסבוק עבור המותג
בדרך כלל, אם למותג יש דף פייסבוק עסקי חזק, מוביל בתחומו, פעיל, שמצביע על פעילות שוטפת, על הצטרפות של גולשים חדשים כל העת, על מעורבות של הגולשים האלו, למשל באמצעות שיתופים, תיוגים, הצטרפות לדף האוהדים, תגובות ועוד – דף הפייסבוק העסקי יתפוס מקום בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.
לכן, כאשר אתם מעוניינים להזיז כתבה רעה אודות המותג שלכם למקום לא ריאלי, פתיחה, הקמה וניהול שוטף של דף פייסבוק עסקי הם לכל הדעות פעולות בסיסיות שחובה יהיה לבצע.
אם אתם צריכים עזרה, הנה המדריך שלי לפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק 👇
פתיחת ערוץ יוטיוב עבור המותג
דרך נוספת עבור העברת מידע לעמודים פנימיים היא באמצעות סרטוני יוטיוב.
סרטוני יוטיוב תופסים חלק מרכזי וחשוב מדפי תוצאות החיפוש של גוגל, ולא רק זאת, הם גם תופסים שטח נדל"ן גדול יותר מתוצאות רגילות – וזה כמובן מעולה לנו בתור בעלי מותג שמעוניינים לדחוק תוצאות אחרות.
פעלו להקמת ערוץ יוטיוב איכותי ממש, העלו אליו סרטונים בתדירות שוטפת, בצעו אופטימיזציה לסרטונים האלו, כולל עריכת שדות שונים של הסרטון, התיאורים הנלווים, תגיות המטא, ועוד – וגם כמובן הקפידו על אורך הסרטון, איכות הצילום, איכות הסאונד, השיתופים של הסרטון במקומות אסטרטגיים שונים בדיגיטל ועוד.
פתיחת פרופיל לינקדאין עבור המותג
גוגל מחשיבה מאוד פרופילים ברשת החברתית לינקדאין, שנחשבת לרשת מקצועית אשר משפרת את הסמכות של המותג.
פרופיל לינקדאין מקצועי, כזה שמייצר אינטראקציה עם פרופילים רלוונטיים אחרים, מפרסם מאמרים מקצועיים, ומהווה יעד להד האנטרים הוא בהחלט מרכיב חשוב במלחמה על המיקומים בעמוד הראשון של גוגל.
פתיחת פרופיל אינסטגרם עבור המותג
אינסטגרם, הרשת החברתית מבוססת הויז'ואל, היא אחת מן הרשתות רבות ההשפעה ביותר על עולם הפרסום בשנים האחרונות. משכך, היא גם נחשבת למועמדת כמעט ודאית לתפוס את עמוד התוצאות הראשון של גוגל אם רק מקפידים על עבודה טובה של בניית המותג ברשת הזאת.
הקמת אתרי נוספים בפלטפורמות אירוח שונות
לצד הפעילות ברשתות חברתיות כאלו ואחרות, תמיד תוכלו לפעול על מנת להקים אתר מותג בפלטפורמות אירוח כאלו ואחרות שמתאנדקסות גם הן בגוגל.
פלטפורמות כמו Weebly, Wix, סלונה, קפה דה מרקר לשעבר ועוד פלטפורמות גם היום, שמאפשרות לכם לפתוח אתר בחינם ולהזין בו תכנים איכותיים – כל אלה הם גם כלי עבודה לגיטימיים במלחמה על השם שלכם בגוגל.
פרסום כתבות מושקעות יותר במקומות בהם נמצאים האזכורים השליליים
עוד שיטה טובה להילחם באזכורים שליליים, לדחוק אותם לעמודים לא ריאליים במנועי החיפוש ואולי אפילו להעלים אותם מהאינדקס, היא פרסום של כתבה ארוכה יותר, מושקעת יותר, רלוונטית יותר, עדכנית יותר, ומקיפה יותר באותו ערוץ פרסום ממש שבו נמצא האזכור השלילי.
במקרה כזה, כאשר עושים עבודה נכונה, סביר יהיה להניח שגוגל יבחר להציג את הכתבה החיובית מבין השתיים שפורסמו אודות המותג במגזין הספציפי.
דחיקה של כתבות לעמוד השני בגוגל באמצעות פרסום כתבות באתרים סמכותיים במיוחד
לצד פרסום כתבה בתשלום, כמובן, במגזין שהכיל את האזכור השלילי אודותיכם, יש לא מעט מגזינים נחשבים שמציעים שטחי פרסום מאמרים למכירה.
פשוט בחרו את אלו בעלי הסמכות הגבוהה ביותר (אפשר למדוד זאת באמצעות ahrefs למשל) ופרסמו בהם כתבות מחמיאות על המותג שלכם.
למידע נוסף על פרסום כתבות בתשלום.
פרסום בגוגל אדס (Google Ads)
טוב. הפרסום בגוגל אדס כמובן לא קשור לתוצאות האורגניות, אולם פרסום כזה בהחלט יאפשר לכם לדחוק מטה עוד קצת את האזכור השלילי אודות המותג שלכם.
פורסמה אודות המותג שלכם כתבה עוינת והיא כעת ממוקמת במקום החמישי? שלוש מודעות פרסום של גוגל אדס על ביטויי חיפוש רלוונטיים המכילים את שם המותג, ותוצאת החיפוש הזאת תעבור למיקום התשיעי…
ניקוי אזכורים שליליים בגוגל בעזרת בניית סמכות וקישורים
מובן שכלל הפעילות שתוארה עד כאן צריכה להיות מלווה גם בפעילות נמרצת לשיפור הסמכות של המותג ברשת. זה אומר בניית קישורים, בניית פרופיל אזכורים, עיבוי פרופיל הביקורות החיוביות אודות המותג, פעילות ברשתות חברתיות ועוד. בקיצור – הנאה צרופה שלא בטוח שמומלצת לבעלי לב חלש.
מדריכים נוספים בהקשר של ניקוי אזכורים שליליים בגוגל: