איך לבנות נוכחות באינטרנט? 15 רעיונות אפקטיביים!

במאמר הבא אני הולך לדבר על אוסף של שיטות מוכחות להגברת החשיפה של העסק שלכם ברשת האינטרנט – או במילים אחרות, בניית נוכחות באינטרנט – כלומר נוכחות דיגיטלית.

אבל לפני כן, חשוב מאוד יהיה להבין שלא כל שיטה של שיפור הנוכחות באינטרנט מתאימה לכל עסק.

איך לבנות נוכחות באינטרנט?

הנסיבות שבהן פועל עסק הן, בסופו של דבר, מרכיב קריטי בקביעת ההצלחה שלו: כמה מתחרים פועלים בסביבה שבה הוא פועל?

מה הותק שלהם? איזה ערך מוסף מציע העסק שאחרים לא מציעים? עד כמה השירותים שהוא מציע ייחודיים לעומת יתר העוסקים במלאכה בתחום? ועוד שאלות…

בין אם אתם אדם פרטי ורוצים לעשות לעצמכם מיתוג אישי באינטרנט או בין אם אתם בעלים של חברה ויותר בקטע של מיתוג עסקי – המדריך הבא יעזור לכם. קיראו עוד על מיתוג באינטרנט.

מהי בכלל נוכחות באינטרנט? אני מדבר על כך בסרטון הבא:

אין רק נוסחה אחת לבנות נוכחות באינטרנט!

לכן, אל תתייאשו אם אתם מנסים ליישם בדרך אחת תהליכי שיווק באינטרנט שיסייעו בהגברת החשיפה של העסק שלכם ולא מצליחים.

לפעמים התזמון הוא מה שיכול לפגוע בפעולת השיווק שלכם, לפעמים, כל מה שתידרשו לו הוא קצת יותר סבלנות, ולפעמים, פשוט תצטרכו ליישם את הדברים בדרך אחרת.

אז בלי להאריך יותר מידי את ההקדמה הזאת, בואו נצלול לשיטות שונות לבניית נוכחות ברשת האינטרנט עבור העסק שלכם.

כדי שהמאמר יהיה זורם ולא חופר יותר מידי, נציג את הדברים בקיצור.

בכל נושא אני אתן רפרנס (קישורים) למדריכים רלוונטיים אצלי בבלוג – אם תרצו להרחיב. בהצלחה 🙂

1. בניית נכסים דיגיטליים

כדי להגביר את הנוכחות הדיגיטלית של הנכסים שלכם, תצטרכו קודם כל… נכון, שיהיו לכם נכסים דיגיטליים כאלו.

לכן, השלב הראשון בהגברת הנוכחות האינטרנטית שלכם הוא בניית תשתית טכנולוגית ברשת עבור העסק: הקמת אתר אינטרנט, הקמת דף פייסבוק לעסק, הגדרת פרופיל אינסטגרם לעסק, פעילות בפרופיל לינקדאין לעסק וכך זה נמשך בערך בכל פלטפורמה שנראה לכם שתהיה רלוונטית לעסק.

2. קידום ממומן

עכשיו, משיש לכם נכסים דיגיטלים שמייצגים את העסק שלכם, תוכלו לייצר קמפיין לקידום ממומן (פרסום באינטרנט) של העסק בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם ועוד. 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם אתם מתכוונים לקדם את העסק במנועי החיפוש השונים, תצטרכו לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, שיאתר עבורכם את שאילתות הגולשים שעבורן תרצו לקדם את הנראות של העסק.

חלק מן השאילתות של הגולשים עלולות להיות כאלו שלא מעידות על כוונת רכישה ברורה, ואילו על שאילתות שכן מעידות על כוונת רכישה עלולה להיות תחרות לא קטנה מצד העסקים המתחרים.

לכן, האתגר המרכזי בניהול קמפיין ממומן במנועי החיפוש הוא לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק.

אם אתם מתכוונים לקדם את העסק באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות, פילוח קהל היעד הוא שם המשחק.

ככל שקהל היעד שלכם יהיה מפולח וממוקד יותר, כך, בסבירות גבוהה, תגיעו לתוצאות עסקיות טובות יותר של הקמפיין.

מדריכים רלוונטיים:

3. קידום אורגני במנועי חיפוש

תהליך קידום אורגני במנועי החיפוש הוא תורה שלמה, אבל באופן כללי אפשר להגיד שתהליך של קידום אתרים בגוגל, אשר מתבצע בצורה מדורגת ואיכותית, יכול לייצר לכם נכס דיגיטלי שימשוך גולשים איכותיים לאתר שלכם לאורך זמן.

קידום אורגני המבוצע על ידי מקדמי אתרים מומחים או חברות מקצועיות לקידום אורגני, ימשיך לעבוד עבורכם גם לאחר שהקמפיין שלכם יסתיים, והוא למעשה ישביח את הנכס שלכם, ויאפשר לכם בעתיד, אם תרצו, למכור אותו, להשכיר אותו, או לשווק באמצעותו לידים לבעלי מקצוע בתחום.

למידע נוסף: קיראו את המאמר שלי על אופטימיזציה למנועי חיפוש.

4. פעילות ברשתות חברתיות

אם אתם רוצים להגביר את הנראות של העסק שלכם באינטרנט, לא יהיה לכם מנוס מפעילות מסיבית ברשתות החברתיות השונות.

לכל רשת יש, כמובן, את מאפייני הפעילות שלה, וייתכן שקהל היעד שלכם אינו נמצא בכל הרשתות החברתיות.

לכן, פרסומים שונים שתבצעו מן הדף העסקי שפתחתם, פרסום תמונות רלוונטיות ברשת האינסטגרם, שילוב מאמרים מקצועיים בפרופיל הלינקדאין שלכם, ופעילות נוספת בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות בהתאם למאפייני הפעילות שלהן, יוכלו לסייע לכם בהגברת החשיפה למותג שאתם מנהלים.

לקריאת מדריכים בנושאי שיווק ברשתות חברתיות.

5. ניהול קבוצות וניהול קהילות בפייסבוק

ניהול קהילות בפייסבוק הוא הדבר החם הבא.

פייסבוק בעצמה מודה שהיא מעבירה משקל גדול יותר בפיד שלכם, מתכנים פרטיים של אנשים פרטיים, לתכנים הרלוונטים לקבוצות בהן אתם חברים.

עסקים שמשכילים להבין את השינויים המתרחשים בפייסבוק, מנהלים כיום קבוצות פייסבוק מצליחות, והופכים אותן לקהילות של ממש, עם ערכים משותפים לכלל חברי הקבוצה, ניהול דיונים מעמיקים, מפגשי אוף ליין ועוד, והכל תוך שימוש בשם המותג.

6. כתיבת בלוג מקצועי

כתיבת בלוג מקצועי שמספק ערך מוסף אמיתי לגולשים היא דרך נהדרת להגיע לקהל שעדיין לא נחשף אליכם.

תוכן איכותי הוא מצרך שלא מעט אנשים מחפשים, ואם תסייעו לאנשים לפתור בעיות שונות, להבין עולם תוכן שהם ביקשו לחקור, לחשוף אותם למקורות מידע מעניינים בתחומם, הם יגמלו לכם על כך בביקורים חוזרים ונשנים בבלוג.

ישנן לא מעט פלטפורמות שיאפשרו לכם לפתוח בלוג ולפרסם תוכן, גם בחינם, ולהפיץ את הבשורה שלכם בקרב הלקוחות.

7. שיווק באמצעות מייל

שיווק באמצעות מייל נחשב לאחת משיטות השיווק הותיקות, אך יחד עם זאת האפקטיביות שקיימות עד היום.

באמצעות שיווק במייל תוכלו לחשוף את קהל הנרשמים שלכם לתכנים איכותיים ובעלי ערך, וגם למדוד את האינטראקציה שלהם עם התכנים שאתם מנגישים עבורם, ללמוד מן האינטראקציה הזאת על תחומי העניין שלהם, ולמקד את המסרים הבאים שלכם באופן ייחודי לכל משתמש, בהתאם.

מדובר למעשה בשיווק המבוסס על רשימת דיוור או רשימת תפוצה – למדריך מלא על שיווק בעזרת רשימת תפוצה.

אני מסביר עוד על כך בסרטון הבא:

8. פרסום על לוחות מודעות

טוב, אנחנו עוברים לפעולות שיווק שנראות קצת מיושנות והזויות אבל הן בהחלט יכולות לשפר את הנראות הדיגיטלית שלכם, על אף שהן מתקיימות מחוץ לרשת האינטרנט.

ובכן, מלבד לוחות המודעות הציבוריים שעוברי אורח נתקלים בהם ביום יום, יש לא מעט מקומות ציבוריים סגורים שמספקים לוחות מודעות לקהל יעד מפולח וממוקד.

הכוונה, כמובן, היא ללוחות מודעות התלויות בלובי ובקומות המזנון של ארגונים גדולים.

בארגון שבו עובדים אלפי אנשים בבניין משרדים גבוה, ונכנסים בכל יום עשרות ספקים ומאות לקוחות, החשיפה הפוטנציאלית למודעה עם קופי מבריק שתתלו יכולה להיות גדולה מאוד, ולא פחות חשוב מכך, היא יכולה להתקבל לגמרי בחינם.

9. התקשרות עם מחלקות משאבי אנוש של ארגונים גדולים

בכל ארגון גדול פועלות מחלקות רווחה ומשאבי אנוש, שבין כלל התפקידים המוטלים עליהן, הן נדרשות לייצר הצעות ערך שיווקיות לעובדים בהתקשרות עם ספקים שונים.

לכן, בחלק מן המקרים, לא נציגי המחלקות האלו הם אלו שיעשו לכם טובה ויסייעו לכם בשיווק העסק, אלא אתם אלו שיכולים לסגור להם את הפינה, ולמלא את הריבוע החסר בפורטל הארגוני של החברה.

נסו לחשוב האם העסק שלכם יכול לייצר הצעת ערך לעובדים בארגון גדול, וגם לעטוף אותה באמצעות כל מיני ערכים של קיימות, שמירה על הסביבה, חיסכון בעלויות, שיפור מדדי הבריאות ושמירה על היבטים של תזונה נכונה וכו'.

כבר הבנתם את העניין: ספקו לנציגי מחלקות משאבי האנוש השונות, את התירוץ המושלם לשווק אתכם בארגון עצמו.

10. חלוקת גימיקים בכנסים

כל מי שמשתתף בכנסים מכיר את החברות האלו שמקימות דוכן ומחלקות פרסים ממותגים לאורחים בכנס.

אם יש לכם הזדמנות לעשות זאת, מדובר בדרך נהדרת לחשוף את הקהל בכנס למותג שלכם.

אפרופו כנסים – אם בא לכם להכיר את הכנסים הדיגיטליים המובילים בישראל – ליחצו כאן.

11. הרצאות בכנסים

אם כבר מדברים על כנסים, אז הרצאה בכנס חשוב יכולה לסייע לכם למתג את עצמכם כאוטוריטה בתחום, לייצר קשרים עיסקיים, לעשות מינגלינג לפני ואחרי ההרצאה, לחלק כרטיסי ביקור ובקיצור, לחשוף בצורה אוף ליינית את הנכסים הדיגיטליים שלכם המנוהלים אונליינית.

12. סרטונים

אם יש לכם את האפשרות להפיק סרטונים שיספקו ערך מוסף לגולשים, לכו על זה בכל הכוח.

גם גוגל, באמצעות יוטיוב, וגם פייסבוק, רוצות נתח שליטה כמה שיותר גדול על עולם הוידאו שנוצר על ידי משתמשים.

התוצאה הישירה של זה בפועל היא שהחברות האלו ישווק את הוידאו שלכם וההפצה שלו תהיה בעלויות נמוכות מאוד מבחינתכם, בטח יחסית לתכנים בפורמטים אחרים, אם הוא וידאו איכותי שמספק ערך מוסף אמיתי לגולשים הצופים בו. 

עד לא מזמן אני בעצמי כמעט ולא עשיתי שימוש בסרטונים, ואז נכנס לי ג'וק למוח והחלטתי ללכת על זה בכל הכח – בחצי שנה עשיתי מעל 100 סרטונים ופרסמתי אותם בערוץ היוטיוב שלי, את חלקם תוכלו למצוא גם בפייסבוק שלי ואף להאזין להם בספוטיפיי.

וכמובן נצרף גם מדריכים רלוונטיים:

13. תחרויות

רוצים להגביר את המעורבות של הגולשים שלכם באתר האינטרנט שלכם?

צרו אתגר, תחרות, חידה, התמודדות או כל דבר שיגביר את יצר התחרותיות של האנשים, יגרום להם לקחת חלק משמעותי יותר בצריכת התוכן באתר שלכם, וגם יגדיל באופן משמעותי את כמות השיתופים, התגובות, התיוגים וכו' שיסייעו לכם להפיץ את הבשורה הלאה.

בהקשר זה אני ממליץ גם לקרוא על גיימיפיקציה.

14. הגרלות

אנשים אוהבים לזכות במתנות חינם.

אם יש לכם אפשרות כזו, עירכו הגרלה בין משתתפים שונים, קיבעו את כללי ההגרלה והתקנון שלה באופן פומבי, והגבירו את העניין שהמותג שלכם מייצר ברשת האינטרנט.

למשל, תוכלו לערוך הגרלה שהפרס שלה יהיה מנוי בחינם לשנה למי שמצליח לגייס עוד עשרה אנשים חוץ ממנו כעוקבים אחר המותג ברשתות החברתיות.

15. שאלונים וסקרים

רוצים לעניין את קהל הגולשים שלכם? שאלונים וסקרים היא דרך מצויינת לעשות זאת.

יותר משמעניינות את הגולש השאלות שלכם, מעניינות אותו דווקא התשובות של יתר האנשים.

לכן, בניית השאלון בצורה חכמה, כזו שתחשוף את התפלגות התשובות לשאלות של יתר הגולשים רק לאחר מילוי השאלון, תוכל לסייע לכם להגביר את רמת המעורבות של הגולשים באתר האינטרנט או בנכס הדיגיטלי שלכם.

לסיכום – בניית נוכחות אינטרנטית

המדריך הנוכחי סקר את רוב השיטות הנפוצות לבניית נוכחות באינטרנט, כזו שתעזור לכם למתג את עצמכם אונליין ולהיחשף להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים.

חישבו אילו פלטפורמות הכי מתאימות לעסק או למטרה הספציפית שלכם, כאלו שתוכלו להתמיד בהן לאורן זמן – ולכו עם זה עד הסוף.

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו