ClickCease

052-9095200

טיפים שיש לשים עליהם דגש לפני בניית האתר

כשמדובר על קידום אורגני, נהוג לחשוב על SEO כעל תהליך מתמשך, שמלווה אותנו לאורך כל מחזור חיי ניהול האתר.

הנחה זאת בהחלט נכונה – אך לא רק בקידום האתר – אלא הרבה לפני. יש לקחת את אלמנט ה-SEO כבר בשלב האפיון, תכנון והבנייה של האתר.

מתכננים בקרוב הקמה של אתר אינטרנט חדש לעסק? הנה כמה טיפים שינסו לעשות לכם סדר בראש.

טיפים לבניית אתרים

1. בצעו מחקר מתחרים מעמיק

מעוניינים לקדם את האתר שתבנו בצורה אורגנית? אין לכם מושג על סמך אילו קריטריונים גוגל יחליט לדרג אתכם מעל או מתחת למתחרים במשך הזמן.

ברגע שהאתר שלכם יעלה לאוויר הוא יאלץ להתמודד עם אתרים ותיקים וחדשים כאחד, אתרים שבנו לעצמם סמכות ואתרים שנראים לא מקצועיים בעליל.

רגע לפני שאתם מקימים את האתר שלכם, מפו את המתחרים שלכם, כנסו לאתרי האינטרנט שהם מנהלים עבור העסק והבינו מהם היתרונות שהם מציעים לקהל הלקוחות.

כשאתם גולשים באתרי המתחרים, הקדישו תשומת לב לחווית המשתמש באתר, ליכולת שלכם לנווט להיכן שביקשתם (עוד על קישורים פנימיים), לקלות ולפשטות שבה ניתן לבצע רכישה באתר,

לאמצעי הקשר השונים שבהם תוכלו להעזר לצורך פניה אל בעלי העסק, לערך המוסף שמספקים המתחרים (כמו מחיר זול, שירות מעולה, משלוח מהיר, אמינות, מותג וכו').

לאחר שביצעתם מחקר מתחרים בצורה יסודית, נסו להבין היכן אתם תוכלו להציע ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם, ולשים את הדגש בדיוק על האזורים האלו בעת בניית האתר.

איך עושים מחקר מתחרים? מצרף סרטון בו אני מסביר על הנושא:

2. תכננו את ההיררכיה הנכונה לאתר

מבנה סדור ונכון לאתר הוא בקרת מפתח בכל מה שקשור בקידום אורגני של אתרים.

תכנון היררכי נכון מסייע לגוגל להבין טוב יותר במה האתר שלנו עוסק, מסייע לנו להימנע ממצבים של קניבליזציה של ביטויי מפתח, הופך את הניווט באתר לקל ופשוט,

ונותן בידנו כלים על מנת להדגיש לגוגל מהם העמודים היותר חשובים באתר, שבהם נשמח שדפי האתר יהיו מדורגים בדפי תוצאות החיפוש.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. בחרו אחסון מהיר עם תמיכה מעולה לאתר

אחסון אמין ומהיר הוא רכיב סופר קריטי לקידום האורגני של האתר.

מדוע? משום שאם הזחלנים של גוגל יגיעו לאתר שלכם פעם אחר פעם ויתקלו באתר מושבת, לא זמין ולא קריא,

או שמטלת האינדוקס של הדפים תהיה יקרה מאוד ביחס לתקציב הזחילה, לא תוכלו להשיג הישגים טובים בפרויקט הקידום שלכם.

זאת גם הסיבה שתמיכה מסביב לשעון היא קריטית בכל מה שקשור לאחסון של האתר.

עדיף לשלם עוד כמה שקלים בחודש ולדעת שבכל בעיה שלא תהיה תוכלו לקבל סיוע ממי שהפרויקט הזה שלכם חשוב גם עבורו, ויתן לכם להרגיש ככה.

4: גבשו אסטרטגיית תוכן

רגע לפני שאתם מעלים את האתר ומתחילים בפעילות הקידום האורגני, חשוב יהיה לעצור לרגע, לגבש את אסטרטגיית התוכן שלכם, ולגזור ממנה תקציב שנתי מתאים.

האם תירצו לפרסם הרבה מאוד מאמרים שטחיים או מספר מועט יחסית של מאמרי עומק איכותיים?

היכן נמצאים כותבי התוכן שלכם וכמה הם גובים עבור התכיבה? האם הם זמינים לעמוד לשירותכם בחודשים הקרובים בהיקף שתזדקקו להם?

האם בנישה שלכם נדרש ידע ייחודי או הסמכה מיוחדת על מנת לכתוב בנושא?

כלל השיקולים האלו צריכים להילקח בחשבון טרם עליית האתר לאויר, עוד בשלב התכנון של פרויקט הקידום האורגני שלכם.

5. תכננו את תקציב הקישורים והאופטימיזציה שלכם

לצד תהליך בניית האתר ובניית אסטרטגיית התוכן, תאלצו להשקיע משאבים גם בבניית פרופיל קישורים איכותי לאתר וביצוע אופטימיזציה לדפי האתר.

לפני שאתם מגלים שאין לכם די תקציב על מנת להשקיע בכל האזורים האלו יחד, שבו והסתכלו על התמונה הכוללת: מה אתם צריכים על מנת להתעלות מעל למתחרים?

היכן נמצאים הפערים? האם למתחרים פרופיל קישורים נרחב וותיק? אם כן – אולי מראש לא תצליחו לנצח אותם בשדה הזה.

בכל מקרה, על מנת לצלוח את תהליך הקידום בשלום, כדאי יהיה שתקדישו מחשבה על התקציב שתוכלו להקדיש לאורך זמן לצורך ביצוע אופטימיזציה באתר וכן לצורך בניית פרופיל קישורים לאתר.

6. תכננו והוסיפו דרכי יצירת קשר מגוונות

לא מעט אתרים נופלים בדיוק כאן בתהליך הקידום האורגני.

האתר ממוקם במיקומים יפים בדפי תוצאות החיפוש, האתר נראה מצוין, הוא בטוח, מהיר, מספק חווית משתמש טובה ומעוצב בצורה מקצועית.

אלא שכל ניסיון ליצור קשר עם בעלי האתר עולה בתוהו. חיפוש אחר אימייל ישיר לא מעלה דבר. באתר לא מפורסם מספר טלפון ופרופיל העסק בפייסבוק לא מקושר באתר.

התוצאה של זה היא, כמובן, נטישת לקוחות ומעבר שלהם לתוצאה הרלוונטית הבאה בדף תוצאות החיפוש.

כשהתופעה הזאת חוזרת על עצמה, מנוע החיפוש של גוגל עלול להבין שיש בעיה באתר, ושהוא לא עונה בצורה מלאה על השאילתא שביצע הגולש.

7. תכננו חווית משתמש מעולה

חווית המשתמש באתר תופסת בשנים האחרונות חלק חשוב יותר ויותר בדרך שבה גולשים ומנועי חיפוש תופסים את האתר.

רגע לפני שאתם מקימים אתר, הקדישו מחשבה ותכננו היטב כיצד אתם רוצים שתתבטא חווית המשתמש. האם האתר יכלול תמונות רבות?

ניווט פשוט ונוח? עיצוב נעים לעין? טעינה מהירה וחלקה של הדפים? סמלים ואייקונים שברור רק מהסתכלות עליהם מה תפקידם?

שדות קלט שמותאמים לקלט הצפוי מן המשתמש ואף מתקנים אותו בעת הצורך?

נסו לראות את האתר בצורה הוליסטית ככרטיס הביקור של העסק שלכם, ואיזו חוויה הייתם רוצים שהגולשים השונים שמגיעים אליכם יקבלו ממנו.

8. תכננו את המיתוג שלכם

אם יש לכם זמן, תקציב ועצבים לכל הנושא הזה של מיתוג, הרי שכדאי מאוד יהיה לעשות אותו עוד לפני שאתם מקימים את האתר.

מדוע? משום שמיתוג נכון יקבע את סט הצבעים שאיתם תעבדו באתר. מיתוג נכון יקבע את הפונטים, הסמלים, ערכות העיצוב,

הסגנון וממנו יגזרו גם שאר האלמנטים כמו כרטיס הביקור שלכם, המאמרים שתכתבו והקופי של כותרות המטא שלכם.

עוד על מיתוג ברשת (בהקשר הרחב יותר):

9. חישבו על מסע הלקוח באתר

רבים מבעלי העסקים שמקימים אתר אינטרנט כלל לא חושבים מה הם אמורים להשיג מאתר האינטרנט הזה.

האם האתר נועד רק לספק מידע חיוני ללקוח ולגרום לו ליצור קשר טלפוני לסגירה של עסקה? האם האתר מיועד לביצוע הזמנות און ליין?

מתי סביר יהיה שהגולש הפוטנציאלי יהפוך ללקוח?

האם מיד בתום הביקור הראשון או שידרשו לו עוד מספר ביקורים באתרי המתחרים כדי להשוות מחירים ומוצרים ואז להשתכנע?

את כלל השיקולים האלו אתם חייבים לקחת בחשבון כשאתם נפנים לבנות אתר אינטרנט.

למעשה, עליכם יהיה לתכנן את מסע הלקוח עוד לפני שיש לכם לקוח אחד פעיל, ואז לעדכן ולטייב את מסע הלקוח ככל שאתם מקבלים פידבק מן הלקוחות השונים שכבר רכשו מכם.

10. מפו את הספקים הרלוונטים

אם יש לכם זמן בשפע, כישרון מתאים ויכולת למידה, ייתכן בהחלט שתוכלו לצלוח את כל התהליך הזה של הקמת האתר והקידום שלו לבד לגמרי.

לא זה המצב אצל מרבית מבעלי העסקים בישראל. בעל עסק נדרש להקדיש תשומת לב לניהול השוטף של העסק, בטח ובטח בשלבי ההקמה שלו.

לכן, מיפוי של הספקים הקריטיים שיעזרו לכם לעצב את תהליך ההקמה והקידום של האתר כראות עינכם הוא חיוני להצלחת התהליך, עוד בטרם התחלתם אותו.

בשלב הזה תצטרכו למצוא בונה אתרים, מעצב או מעצבת אתרים, כותבי תוכן מקצועיים, מנהלי קמפיינים או סוכנות פרסום, חברת אחסון לאתר, ועוד ועוד.

הקדישו מחשבה לאיך היים רוצים שהתהליך יתקדם, על אילו ספקים אתם יכולים לסמוך, עד כמה התקשורת בינכם זורמת וטובה משום שכל אלה יכולים בקלות לעשות את ההבדל בין פרויקט מוצלח לכזה שהוא מוצלח פחות.

11. מפו היכן נמצאים הלקוחות שלכם

עליכם יהיה להבין היכן תפגשו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באתר.

האם הם יגיעו ביוזמתם (לאחר חיפוש במנועי החיפוש) או ביוזמתכם (לאחר הצגת פרסומת ממוקדת באחת מן הפלטפורמות השיווקיות הקיימות)?

האם יהיו לכם לקוחות חוזרים ואז כדאי יהיה לכם לנהל רשומות תפוצה של לקוחות ולבצע להם שיווק מחדש בכל תקופה, או שמא המוצר או השירות שאתם מספקים הוא חד פעמי? האם העסק שלכם בנוי על ממליצים, ואז כדאי יהיה לכם לפעול ברשתות החברתיות,

או שמא דווקא יתבסס על האובייקטיביות של מנוע החיפוש בתוצאות האורגניות?

נסו להבין היכן נמצאים הלקוחות שלכם בכל שלב נתון, וכיצד תוכלו להעביר להם את המסר השיווקי שלכם בצורה פשוטה ומובנת.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Share on Facebook