קידום עסק של שיפוצים באינטרנט אינו דבר פשוט.
אבל בחייאת רבאק – יש משהו פשוט היום?
התחרות אגרסיבית מאוד, ונידרש להיות יצירתיים, כמעט בכל שלב בפרויקט.
אז, מה עושים? מאיפה מתחילים? הישארו עימנו 🙂
עד כמה תחרותי תחום השיפוצים בגוגל?
קודם כל, יש להכיר בעובדות.
מדובר באחת הזירות תחרותיות בישראל. כתבתי בעבר על קידום של בעלי מקצוע, ועסקי השיפוצים לחלוטין נכללים בקטגוריה זו.
חישבו על קידום של מונחים כגון: עבודות גבס, שיפוצים, קבלן שיפוצים, שיפוצים לבית ועוד.
כמובן, שכמו בכל תחום – גם כאן יש המון הזדמנויות ואפשרויות לקדם זנב ארוך וביטויים עם תחרות נמוכה יותר באופן משמעותי – ואם אתם אנשי SEO חכמים – זאת הגישה שאתם צריכים ללכת בה.
לפני שאמשיך, מוזמנים לצפות בסרטון שלי על קידום עסקי השיפוצים בגוגל:
מה זה קידום זנב ארוך אתם שואלים? כאן אני מסביר:
הרעיון הוא פשוט: בגלל שיש כבר מיליון אתרים שנכנסו לזירה לפנינו, אנחנו לא נלך איתם ראש בקיר (לפחות לא בתור אסטרטגיית כניסה) על המונחים הקשים ביותר, שיכול לקחת שנים להגיע בהם למקומות ראשונים בגוגל, אלא נתקוף את הנושא מכיוונים אחרים – המון ביטויי זנב ארוך, ספציפיים וממוקדים יותר, שגם מביאים לרוב קהל איכותי ומבושל יותר.
כמובן, שזה גם תלוי באופי העסק, תחומי התמחות ספציפיים במידה ויש, ואזורי פעילות (למשל – האם נדרשת התייחסות לקידום לוקאלי).
מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים בתחום השיפוצים
בראש תהליך הקידום, כמו תמיד – יש לבצע מחקר מילות מפתח.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
במדריך שלי (קישרתי אליו שורה מעל) תמצאו ים הסברים איך עושים מחקר מילים כמו שצריך וגם כמה המלצות לכלים שאני עושה בהם שימוש יומיומי.
אחד מהם הוא Ahrefs, כאן אני מדגים אך אני משתמש בו למחקר מילים (בין היתר):
מה מייחד את תחום השיפוצים?
כמו לא מעט תחומים אחרים – גם כאן התחום נשלט על ידי 4-5 אתרים גדולים (המפלצות) – ואז כל השאר, שזה העסקים הקטנים והבינוניים.
השחקנים הגדולים בתחום הם אתרים כמו המקצוענים, מידרג וכו'.
על מנת לעקוף אתרים כאלו צריך לעבוד בשיטה של הפרד ומשול – ללכת על כמה מונחים ספציפיים, ובכל הכח.
היתרון של האתרים הגדולים הוא איפשהו גם החסרון שלהם – אפשר להיות מפלצת שמתפרסת על המון ביטויים, אבל קשה עד בלתי אפשרי להיות מספר 1 בכולם.
קחו את אתר ויקיפדיה כדוגמא – הוא מופיע על ארגזים של חיפושים בגוגל, אבל בתחומים בהם יש שחקנים רציניים – לא תיראו את ויקיפדיה ראשונים או אפילו בעמוד הראשון. מי שחזק מספיק – יעקוף אותם, שכן הם לא באמת מתחרים על תחום כמו שיפוצים, אלא הגיעו לשם "על הדרך" מתוקף היותם אתר סופר חזק וסמכותי.
משום כך, החשיבות של מחקר מילים ומתחרים היא קריטית – כדאי לדעת איזה תחומים / מונחים כדאי לתקוף בכל הכח ואילו פחות.
מבנה ותוכן האתר
לדאבוננו, הספאם בישראל חוגג. קל וחומר בתחום השיפוצים – בו לא נדיר להיתקל בטקסטים עילגים להפליא, שחלקם מדורגים מצוין בגוגל (לרוב, בגלל שאף אחד לא עשה משהו יותר טוב).
בהמון תחומים, התוכן פשוט לא איכותי, אף על פי שיש לו השפעה עצומה בקידום.
המלצה שלי – במסגרת המחקר הראשוני, בחנו את 10 המתחרים העיקריים, אלו שמופיעים שוב ושוב ברוב החיפושים הרלוונטים שלכם.
ראו כמה איך האתר שלהם בנוי, מבנה הקטגוריות, פוסטים, עמודי הספקים / בעלי המקצוע ועוד.
בדרך כלל, על מנת להיכנס לתחרות, נצטרך להתאים את עצמנו.
במידה ויש למתחרים תכנים ארוכים של 1000-1500 מילים, סיכוי טוב שנצטרך לעשות משהו דומה, או לספק חווית משתמש הרבה יותר טובה, שתאותת לגוגל שהמשתמשים מרוצים ורוצים להישאר לצרוך עוד מהטוב הזה שיש לנו.
האם מדובר באינדקס או אתר של חברה?
יש הבדל משמעותי בין אתר אינדקס / פורטל שיפוצים – המציג מספר בעלי מקצוע (כמו מידרג למשל), לבין אתר של חברה פרטית המעניקה שירותי שיפוצים.
בהתאם לסוג האתר – יש לתכנן את המבנה ואסטרטגיית התוכן. גם כאן, מומלץ לעבור על לפחות 5 מתחרים שהביצועים שלהם טובים בגוגל – ולקחת השראה.
אופטימיזציה
כמו בכל תחום, ובמיוחד בתחום השיפוצים, חובה לבצע אופטימיזציה נכונה.
אופטימיזציה מתבטאת בהרבה דברים – בשביל זה יש את המדריך שלי 🙂
בכל זאת, אני לא אוהב לדבר באוויר אז הבא ניתן כמה דוגמאות לפעולות אופטימיזציה באתר:
- הגדרת תגיות SEO כמו שצריך: טייטלים, דיסקריפשנים וכו'
- אופטימיזציה לתוכן – שילוב מילות מפחת מרכזיות, שיפור תכנים, העשרת התוכן על ידי סרטונים ו/או תמונות וכו'.
- שימוש בדפים מהירים – AMP (נושא יחסית מורכב ולא מתאים לכל אתר).
- הוספה ושימוש בקישורים פנימיים על בסיס קבוע.
- מציאת הזדמנויות חדשות וקידום שלהן בעזרת כלים כמו Search Console של גוגל.
- שימוש בתוספים לניקוי Cache – לדוגמא WP Rocket, אם אתם עובדים עם וורדפרס.
- השתמשו בתמונות מקוריות, ו/או במאגרי תמונות איכותיים.
בסרטון זה אני מדגים איך אני עושה אופטימיזציה לאתרים הלכה למעשה:
ואיך אפשר בלי קישורים…
עולם הקישורים איננו פשוט. קל וחומר בתחומים תחרותיים כמו שיפוצים וכל המסביב.
בעזרת קישורים איכותיים, נוכל לקבל בוסט בלתי מבוטל במיקומים.
במקום לבצע החלפת קישורים סיזיפית ומייגעת (שרק לפעמים זה באמת שווה את הזמן), ניתן לקצר תהליכים על ידי קניית קישורים או שימוש בשירות של בניית קישורים.
על נושא הקישורים חפרתי לפני ולפנים – את כל מדריכי הקישורים שלי תמצאו בקישור זה.
ובכל זאת, מאילו קישורים נעדיף להימנע:
- אתרי מאמרים מזובלים.
- אינדקסים חלשים, מלאי ספאם עם תעבורה נמוכה.
- פורומים לא פעילים / ללא תחזוקה ובקרה
- קישורים שאינם קשורים כלל לתחום עיסוקינו. לצורך הדוגמה: קישור מתחום המחשבים.
- קישורים שניתן לרכוש בפייבר ב-5$ – לא רוצה להיות נחרץ בנושא אבל כנראה שמעל 90% מהם הם זבל.
דוגמאות לסוגי קישורים שכן נרצה:
- קישורים בתחומינו: שיפוצים, עיצוב הבית, בעלי מקצוע, ואפילו מתחום הניקיון.
- אתרי חדשות גדולים, כגון: כלכליסט, ערוץ 7, ישראל היום, מאקו, ועוד.
- שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים – החלפות בתחום השיפוצים. רק עם אתרים רציניים (איך בודקים? צפו בוידאו המצורף בהמשך).
- שת"פ ואירוח – לספק מאמר מקצועי ואינפורמטיבי, בתמורה לקישור.
- אתרים עם תעבורה אורגנית משמעותית.
כלל אצבע: אם ממש קל להשיג את הקישור, הוא כנראה לא מספיק איכותי.
בוידאו הבא אני מסביר על מספר דרכים למדוד איכות של קישור:
אנקורים
עוד מילה על קישורים – גוגל היום, יותר מתמיד – אוהב מותגים.
מותגים זה לא אומר שאתם צריכים להיות קוקה קולה או אפל, אבל גוגל כן מחפש חיזוקים מבחוץ והוכחות ברשת שאתם שם דבר בתחומכם, או לפחות לא האתר היחיד שבו ניתן למצוא מידע עליכם.
במידה והאתר ו/או העסק חדש – זה בסדר, אבל חלק מהפעילות השוטפת של הקידום צריכה לכלול גם נוכחות באתרים חיצוניים – רשתות חברתיות, אינדקסים ועוד.
איך זה קשור לאנקור טקסט? ההמלצה היא לעשות שימוש רב בקישורי "מותג" – כלומר לקשר לאתר עם שם העסק / חברה / אתר, בהיקף גבוה – אילו קישורים שלא יעמידו אתכם בסיכון (כל עוד הם לא יוצאים מאתרים ברמה פח).
להרחבות בנושאים האלה:
ועד שהאורגני יתחיל לעבוד – כדאי לעשות פרסום ממומן
הקידום האורגני לוקח זמן.
כמה זמן? כתבתי על זה בהרחבה. אבל בגדול? בתחומים תחרותיים כמו שיפוצים – סדר גודל של חצי שנה – שנה על מנת להופיע בביטויים בעלי משמעות בעמוד הראשון בגוגל.
לכן, לצד הקידום האורגני, נבצע קידום ממומן. – זה יכול להיות פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק, שאלו הפלטפורמות הנפוצות.
בעזרת רשת החיפוש, המדיה ושיווק מחדש, סיכויי ההצלחה שלנו למשוך לקוחות יעלו.
בהצלחה!