בונה ומקדם אתרים אורגני / בגוגל: יתרונות ומה הוא צריך לדעת לעשות עבורכם?

אם הגעתם לכאן, סימן שאתם מבינים שלפנות לשני בעלי מקצוע שונים (בונה אתרים & מקדם אתרים) כדי להקים אתר וגם על מנת לקדם אתר בגוגל, זה עסק יקר ולא יעיל במיוחד.

בפוסט הזה אני רוצה לנסות ולהסביר למה חשוב למצוא בונה אתרים שהוא גם מקדם אתרים (או לפחות מבין קידום אתרים ברמה בסיסית).

בונה ומקדם אתרים בגוגל

בונה ומקדם אתרים בגוגל בבנאדם אחד – למה בעצם?

דניאל זריהן - בונה ומקדם אתריםיצא לכם פעם לקנות דירה מקבלן (תהליך מלבב בסך הכל, שמוסיף הרבה שנות אושר לחיים עצמם)?

אם כן, סביר שביקשתם בשלב זה או אחר של ההתקשרות איתו שינויים במתווה הכללי שהוצע לכם.

זה יכול להיות מטבח משודרג, הכנה למזגן מרכזי, שינויים בנקודות החשמל ועוד.

את כלל הפעולות האלו ניתן, כידוע, לעשות גם אחרי שהדירה כבר מוכנה ועומדת על הרגליים, רק שבמקרה כזה הם יהיו הרבה יותר יקרים, ימשכו יותר זמן, ויגרמו לכם לריב עם יותר משכן אחד בו זמנית.

אז אחרי שהאנלוגיה המרגשת הזאת הובנה והופנמה, אני רוצה בכל זאת לנסות ולהסביר איך מקדם אתרים יוכל לסייע לכם להקים אתר ולבנות אותו כבר מהיסוד, בצורה כזו שתאפשר קידום קל (יחסית כמובן) ואפקטיבי יותר של עמודי האתר בגוגל.

במאמר הזה אעבור על שלבים שונים של בניית האתר, ואסביר מהי התרומה של מקדם אתרים בשלבים האלו.

או במילים אחרות: כל הסיבות שבגללן בונה האתר שלכם ומקדם האתר שלכם צריכים להיות אותו בן אדם.

1. מחקר מתחרים

מחקר מתחרים הוא שלב חיוני בתהליך קידום אתרים, וכזה שגם משפיע על התהליך של בניית אתרים (למשל – איזה תוכן להציב בהיררכיה באתר וכו’).

אמנם זה לא קשור אל בונה אתרים (למעט אולי להבין את סגנון בניית האתר וכו’) ויותר קשור אל תהליך קידום בגוגל ואף קידום ממומן בגוגל.

עם זאת – עוד לפני שאתם קונים לעצמכם דומיין, מתקשרים מול חברת אחסון ומתחילים להקים את האתר, חשוב מאוד שתבצעו מחקר מתחרים מקיף כדי להצליח ולקדם את האתר שלכם בשלב מאוחר יותר, ועל מנת לבנות אותו נכון כבר בשלב הזה.

באמצעות מחקר מתחרים מקיף יעזור מקדם האתר לבונה האתר, להבין איזו פונקציונליות נדרשת באתר, מה צריך להיות מבנה האתר, איך יראה מסע הלקוח באתר, אילו שירותים הכרחיים צריך בעל העסק להציע באמצעות האתר ועוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מחקר מתחרים הוא הבסיס לביצוע השלה הבא: מחקר מילות המפתח.

למידע נוסף על איך אני עושה מחקר מתחרים:

2. מחקר מילות מפתח

כפי שהזכרתי לעיל – יש קשר בין מחקר מילות מפתח לבין בניית אתרים. בונה אתרים שיש לו גם הבנה ב-SEO ידע להגיד לכם את זה ולעזור לכם בשלבים הכי מוקדמים של התהליך, כדי שהכל יצא פיקס.

מחקר מילות מפתח, הוא שלב לא פחות חשוב ממחקר מתחרים, במסגרת תהליך של קידום אתרים.

אני רוצה להזכיר שהמטרה שלנו בסופו של יום היא לבנות אתר אינטרנט איכותי ומודרני שגם מקודם בגוגל.

כדי להשיג את המטרה הזאת, חשוב יהיה לבצע מחקר מילות מפתח מקיף.

בשלב הזה, תבינו אילו ביטויים שמחפשים הגולשים מעניינים אתכם, אילו מהם מצביעים על כוונת רכישה אמיתית ואילו מצביעים על רמת בשלות נמוכה של הגולשים (עוד על כוונת הגולש), אילו ביטויים הם תחרותיים ביותר ואין לכם כל סיכוי בשלבים ההתחלתיים של הקידום להיות מדורגים עליהם, ואילו ביטויים יאפשרו לכם להכניס רגל בדלת

מחקר מילות מפתח צריך לייצר לכם תשתית ראויה וטובה לכל עבודת הקידום בהמשך: בניית ההיררכיה של האתר, גיבוש אסטרטגיית התוכן באתר, קביעת התפלגות טקסט העוגן של קישורים פנימיים וחיצוניים, טיוב הטייטלים באתר ועוד ועוד פעולות שהן חלק בלתי נפרד מן הקידום האורגני של האתר לאחר הקמתו.

3. בניית היררכיה לאתר

כשמדברים על בניית היררכיה של האתר בהקשר של קידום אתרים אורגני- מתחילים להבין באמת למה נחוץ מישהו שהוא גם בונה ומקדם אתרים בגוגל.

בדרך כלל, אתרים מודרניים בנויים בתצורה של עץ.

כלומר, עמוד אחד כללי, מקשר למספר עמודי משנה מפורטים יותר.

דוגמה לכך יכולה להיות חנות שמוכרת מוצרי בגדים.

בונה ומקדם אתרים בגוגל יכול לעזור לכם עם היררכיה של אתר - המחשהאם ברמת ההיררכיה העליונה יהיה עמוד שנקרא חולצות, הוא יוכל להפנות לשלושה עמודי משנה: חולצות לנשים, חולצות לגברים וחולצות לילדים.

עמוד החולצות לגברים יוכל להפנות לחולצות מכופתרות וחולצות טריקו.

מובן מאליו, שניתן לבנות את ההיררכיה של אותו אתר, עם אותו תוכן, בצורות שונות לחלוטין.

במקרה שלנו, יכולנו לבנות עמוד שנקרא בגדים לנשים ועמוד שנקרא בגדים לגברים. בעמוד הבגדים לגברים יכולנו להפנות לחולצות לגברים ומכנסיים לגברים.

שתי ההיררכיות תקינות, אולם מה שקובע מי מהן כדאי ליישם הוא מחקר מילות המפתח שעליו דיברנו קודם.

מבחינת בונה האתר, אין לו בעיה לממש את שתי החלופות. הן גוזלות ממנו בדיוק אותו פרק זמן. כאן, למעשה, בדיוק דרושה ההתערבות של המקדם שאמור לסייע לבונה האתר ולהכווין אותו מהי ההיררכיה הרצויה.

אני אציין כאן משהו חשוב מאוד שכדאי יהיה לקחת בחשבון:

היררכיה משפיעה על SEO (קידום האתר) בצורה משמעותית. כמובן שאפשר לשנות היררכיה גם בהמשך, אבל ככל שהאתר גדל ומסתעף, ומתחיל לצבור חוזק בגוגל – זאת נהיית משימה מורכבת יותר.

לכן – כדאי מאד לקבוע את היררכיית האתר לצרכי קידום אתרים, בשלב מוקדם ככל האפשר – לרוב עוד בשלב אפיון האתר (אם יש כזה).

בונה אתרים עם ניסיון רב בקידום אתרים – ידע להתמודד עם המשימה הזו בלי קושי מיוחד.

4. שילוב טייטלים מתאימים

עוד נקודה שחשוב יהיה להתייחס אליה בעת בניית האתר היא שילוב מילות המפתח המבוקשות במקומות אסטרטגיים באתר, כמו כותרות באתר, כותרות משנה, וכן תגיות מטא של עמודי האתר כמו תג הכותרת ותג התיאור (מטא דיסקריפשן). תגיות אלה משמעותיות ביותר עבור קידום אתרים אורגני.

גם כאן, במקום לשדך בין בונה ומקדם אתרים – כאשר מי שבונה את האתר הוא גם מי שהולך לקדם אותו בפועל, החיים קלים יותר.

5. שימוש נכון בתמונות

כל בונה אתרים צריך לדעת לעבוד עם תמונות מבחינת משקל, אופטימיזציה, פורמטים שכדאי להשתמש בהם ועוד.

אני יודע שאני הולך לפתוח כאן מלחמה עם לא מעט מעצבי אתרים ובוני אתרים (אני בעצמי מתעסק לא מעט עם עיצוב, ולכן הנושא מוכר לי) אבל לפעמים יש תחושה שאם תיתנו למעצב אתרים לבנות אתר הוא ישלב באתר כזה רק תמונות ואולי יזרוק פה ושם איזה תיאור קצר או כותרת.

תצורת הבנייה הזאת יכולה לייצר תוצאה מרהיבה מבחינה עיצובית, אבל פחות מוצלחת מבחינת קידום אתרים בגוגל.

אנחנו יודעים היום שגוגל מעריך מאוד אתרים שמפרטים ומסבירים היטב מה ניתן יהיה למצוא באתר, ולומד לא מעט מן הטקסטים האלו.

לכן, תפקידו של מקדם האתר יהיה במקרה הזה לוודא שהקריטריונים שקשורים בעיצוב האתר לא קיבלו עדיפות מוגזמת על הקריטריונים הקשורים בקידום האתר.

וזאת הסיבה גם, שהחיים יהיו הרבה יותר פשוטים אם בונה האתר שלכם יהיה גם מקדם האתר.

למדריכים נוספים בהקשר הזה:

6. שילוב טקסט איכותי בדפי מוצר וקטגוריות

קשה לדבר על קידום אתרים בגוגל בלי לדבר על תוכן ובדגש על טקסטים איכותיים.

בנייה של אתרי מכירות מכילה בתוכה כמעט תמיד דילמה לא פשוטה:

כמה טקסט צריך לכלול באתר באופן כללי ובדפי המוצרים בפרט?

מצד אחד, לא הגיוני יהיה לנסח כל תיאור של מוצר כאילו זה היה סיפור או רומן בהמשכים. מצד שני, בלי טקסט ייחודי ומקורי, קשה הרבה יותר יהיה לקדם את עמוד המוצר הזה בגוגל.

מקדם שהוא גם בונה אתרים מספיק מנוסה ידע לתת את המענה לזה – גם מבחינת קידום אורגני וגם מבחינת מבנה האתר.

7. התאמה למובייל – ההתייחסות של בונה אתרים

טוב.

התאמה למובייל - תפקידו של בונה ומקדם אתרים אורגניהתאמה של האתר לתצוגה ושימוש במכשירים ניידים היא כבר מזמן סטנדרט בעולם בניית האתרים, ואם בונה האתר שלכם לא מתכוון לעשות את זה, ברור שאתם צריכים לצאת ולחפש בונה אתרים אחר. קשה לי להאמין שיש היום בונה אתרים שלא בונה אתרים מותאם למובייל – אלא אם מדובר על מערכות שמראש לא מיועדות לשימוש במובייל בכלל.

כמו כן, קידום אתרים בגוגל כמעט לא רלוונטי כיום ללא אתר מובייל – שכן עדכון ה Mobile First של גוגל נותן עדיפות משמעותית לאתרי מובייל, ולמעשה אתרי אינטרנט היום “נשפטים ” על ידי גוגל על בסיס גרסת המובייל שלהם בלבד.

אבל תחת ההנחה שבונה האתר שלכם דואג שהאתר יהיה רספונסיבי, או לחלופין שיכיל גרסה למובייל, יש עוד כמה וכמה סוגיות שעל בונה אתרים מקצועי צריך לטפל בהן בהקשר הזה, וקשורות קשר ישיר לקידום אתרים.

כדי שהאתר יוכל להיות מקודם בגוגל כמו שצריך, הוא חייב להציג ביצועים טובים בעולם המובייל.

כל הנושא של ביצועים ומדדי מהירות במובייל, מושגים כמו:

  • FCP (First Contentful Paint)
  • SI (Speed Index)
  • LCP (Largest Contentful Paint)
  • TTI (Time to Interactive)
  • TBT (Total Blocking Time)
  • CLS (Cumulative Layout Shift)

הולכים לקבל הרבה יותר משמעות בדירוגים של גוגל, כך גוגל הצהירו בעצמם.

כאשר בונה אתרים והמקדם שלכם הם אותו אדם, תוכלו לרכז את הדאגות האלו אצל אדם אחד (הוא יהיה מאוד מודאג, כן?)

למידע נוסף על קידום אתרי מובייל.

8. שיפור זמני טעינה יעזור לקדם את האתר שלך

קידום אתרים בגוגל הולך בבד בבד גם עם שיפור זמני טעינה של האתר.

עם זאת, מקדם אתרים ממוצע (וגם הרבה מעל הממוצע) לרוב, לא יודע לעשות את הפעולות הדרושות על מנת לשפר משמעותית את ביצועי האתר בגוגל (לצורך העניין – גם בונה אתרים לא).

דיברנו על כך מקודם בהקשר של המדדים השונים שישמשו את גוגל להערכת הביצועים של עמודי האתר, אולם חשוב יהיה להבין שלשיפור זמני הטעינה של עמודי האתר יש לא מעט אספקטים טכניים שצריך להכיר ולתת להם מענה. זה מתחיל מכיווץ סקריפטים, תעדוף נכון שלהם, שימוש בתמונות בגודל מתאים, ובמשקל מתאים, ויתור על אובייקטים שאינם נחוצים לחווית השימוש באתר ועוד.

בעוד שבונה האתר ודאי מכיר חלק מן הסוגיות האלו, הן לא תמיד מקבלות אצלו עדיפות גדולה בעת בניית האתר. מקדם האתרים נמצא שם בדיוק כדי להזכיר לו את זה.

במקרה הזה – האם שיפור זמני טעינה זה בהכרח תפקידו של בונה ומקדם אתרים אורגני?

אני דווקא לא בטוח…

זאת אומרת, בונה ומקדם אתרים כן צריך להיות מודע לכך ולהקים את האתר בהתאם, אבל בטח שלא להיות מומחה לשיפור מהירות – לשם כך יש מקצוענים בנפרד.

למדריך על שיפור מהירות אתרים.

9. שילוב קישורים פנימיים בתהליך בניית האתר שלך

בונים אתר חדש באמצעות בונה אתרים מוכשר ורוצים לקדם אותו בגוגל? מרגש!

קישורים פנימיים הם חלק משמעותי בתהליך ה-SEO. כל מקדם אתרים יודע את זה.

תדאגו בבקשה שהאתר יכיל קישורים פנימיים בכל חלקי האתר: בעמודים השונים, בתפריטים, בפוטר, החלק התחתון והקבוע של האתר שחוזר בכל עמודי האתר, ובפוסטים שונים בבלוג.

לקישורים פנימיים יש די הרבה יתרונות שיכולים לסייע בקידום האתר:

הם מדגישים אילו עמודים חשובים יותר באתר ואילו פחות, עוזרים לזחלנים של מנועי החיפוש ולגולשים לגלות עמודים חדשים, ומשרתים את המשתמשים השונים באמצעות חלוקה של תוכן ארוך ורב מאוד, למקטעים.

מדריך פרקטי על יישום קישורים פנימיים באתר:

10. יצירת דף אודות עשיר

מקדם אתרים צריך לדאוג לכך לכך שבעת בניית האתר, ייחד בונה האתר עמוד אודות שבו יפרט הבעלים של האתר על החברה שבראשה הוא עומד, יתן פרטים חשובים על עצמו, על השירותים שהאתר מספק, ויקבע גם את הטון שבו יועברו הדברים (מצחיק, רשמי, מפתיע ועוד).

רבים נוטים לזלזל בעמוד האודות אבל בפועל יש לו תפקיד מרכזי וחשוב בשיפור ההמרות של גולשים באתר, וכן בהיכרות של הגולשים ומנועי החיפוש עם מי שעומד מאחורי האתר.

כשלאתר יש אמא ואבא, קל יותר לקנות ממנו, וגם קל יותר לדרג אותו גבוה בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים.

להרחבה על כך: עמוד אודות מהאגדות.

11. שילוב פרטי יצירת קשר

באותה מידה שמנועי החיפוש עושים שימוש בעמוד האודות על מנת ללמוד על בעל האתר, כך הם גם עושים שימוש בדפי יצירת הקשר, על מנת ללמוד שיש מי שעומד מאחורי האתר, ויש דרך גישה אליו לשאלות, תלונות ומענות.

תפקידו של מקדם האתרים בשלבי התכנון והבניה של האתר הוא לדאוג שכלל דרכי יצירת הקשר הרלוונטיים לעסק יופיעו באתר.

12. ביצוע הפניות

מי אחראי על הפניות – מקדם אתרים או בונה אתרים?

כנראה שלשאלה הזאת אין תשובה אחת וכל מקרה לגופו. אבל אם מקדם האתר או גם זה שבונה אותו – אין בכלל דילמה 🙂

אם האתר הוא אתר מתחדש, ותפקידו להמשיך את השירות שסיפק בית העסק באתר ישן, חשוב יהיה לבצע את ההפניות המתאימות על מנת שהאתר לא יאבד את כוח הקישורים שהופנו אליו מאתרים אחרים רלוונטיים, וגם על מנת שמנוע החיפוש יוכל לשרת טוב יותר גולשים שמבצעים שאילתות במנוע החיפוש.

גם כאן, תפקידו של מקדם האתר הוא לוודא כי במהלך בניית האתר נלקחו בחשבון כלל ההפניות שיש לבצע לצורך המשך תפקוד תקין של עמודי האתר, ופגיעה מינימלית ככל האפשר של הדירוגים של האתר בעקבות המעבר לאתר החדש.

13. יצירת מפת אתר

בעת בניית האתר חשוב יהיה להקים לאתר מפת אתר, שתדווח באופן שוטף למנועי החיפוש השונים אילו עמודים נוספו לאתר ואילו הוסרו ממנו. יש לא מעט תוספים שיאפשרו לכם לנהל בצורה אוטומטית את מפת האתר, וכן לייחד מפת אתר לכל סוג של מדיה: טקסט, תמונות, וידאו, מוצרים ועוד.

אם האתר בוחר לממש את מפת האתר בצורה ידנית, חשוב יהיה שבונה האתר יעביר את ההנחיות הדרושות למנהל האתר, כדי שזה יוכל להמשיך ולתחזק את האתר באופן שוטף. תפקידו של מקדם האתרים במקרה הזה, הוא רק לוודא שזה קורה.

14. הסרת חסמי אינדוקס

בדרך כלל, בעת בניה או עיצוב מחדש של האתר, נוהגים בונים האתרים לחסום את הגישה של הזחלנים לעמודים המעודכנים, כדי שאלו לא יאנדקסו גרסאות לא סופיות של עמודים אלו.

רגע לפני שהאתר עולה לסביבת הפרודקשיין, תפקידו של מקדם האתר (או בונה האתר, תלוי את מי שואלים) הוא לוודא כי כלל החסימות של הזחלנים לאינדוקס העמודים הרלוונטיים הוסרו.

15. הגדרת כתובות קנוניות

במהלך הבניה של האתר ייתכן ויוקמו עמודים רבים ודומים בתוכן שלהם לצרכים שונים:

אלו יכולים להיות עמודי מוצר עם פרמטרים שונים כמו גודל או צבע, ואלו יכולים להיות עמודי הדפסה. בכל מקרה, צריך לשלב במקרים כאלו תגיות קנוניקל על מנת לאותת למנועי החיפוש שאין צורך באינדוקס של כלל העמודים האלו, ושלא מדובר בשכפול של תוכן (דבר שיכול להוביל לפגיעה בדירוגים ובמקרים קיצוניים אף לעונש ידני שיוטל על האתר).

תפקידו של מקדם האתרים הוא להטמיע את התגיות האלו בעמודים הרלוונטיים מיד לאחר הקמתם.

לסיכום: בחירת בונה ומקדם אתרים בגוגל

בעת הקמה של אתר אינטרנט יש לא מעט עבודה שצריכה להתבצע בסינרגיה בין בונה האתר ומקדם האתר.

במקרים רבים, העבודה המשותפת הזאת יכולה ליצור גם חיכוכים. כדי להימנע מכך, תוכלו לפנות אל בונה אתרים שהוא גם מקדם אתרים, ולפתור את הבעיה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו