שיווק בוידאו לעסקים / שיווק ביוטיוב: כך תהיו אימפריה של סרטונים

בין שנרצה ובין שלא, יוטיוב נעשה אחת מערוצי השיווק הבולטים באינטרנט וכבר אי אפשר להתעלם ממנו. כיום, כדאי שכל עסק יכיר את הכח של שיווק באמצעות יוטיוב.

שיווק ביוטיוב: כל האפשרויות לקדם את הסרטונים שלכם ביוטיוב

שיווק בוידאו לעסקים בעזרת יוטיוב – איך זה עובד?

כשמדברים על שיווק מבוסס וידאו, וספציפית שיווק בעזרת יוטיוב – כולם יודעים שהמספרים גדולים מאוד, אבל רק כדי שתבינו את סדרי הגודל:

  • בכל דקה מועלים לשירות כ-500 שעות של וידאו
  • מספר המשתמשים הפעילים עומד על 30 מיליון בכל יום
  • ו-2 מיליארד בחודש (אם כי סביר להניח שלא מדובר במשתמשים ייחודים).
  • אך הנתון המעניין באמת הוא שמשך הצפייה הממוצע הוא ארבעים דקות, גידול של 50% משנה לשנה!

במילים אחרות, אם אתם בקטע של להגדיל את החשיפה שלכם, כדי שתתחילו לצלם סרטונים ולפרסם אותם – גם ביוטיוב וגם בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, טיקטוק ועוד.

כפי שאתם יודעים, הצפייה בסרטונים ביוטיוב נחלקת לשניים: צפייה בסרטונים באופן אורגני על פי החיפושים שלכם וצפייה בסרטונים קצרים במהלך או לפני הסרטון שהם למעשה "סרטונים ממומנים".

הסרטונים הממומנים האלו נחלקים בעצמם לשני סוגים:

1. סרטונים קצרצרים של עד חצי דקה שאי אפשר לדלג עליהם ומזכירים צפייה בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה

2. סרטונים שאורכם יותר מחצי דקה שאפשר לדלג עליהם, ולכן בפועל הם ארוכים יותר. 

יש עוד כמה פורמטים משניים ואם אתם מתכוונים להשקיע בקידום ממומן כדאי שתכירו אותם.

שיווק ביוטיוב: מה יוצא לי מזה?

מלבד עסקים שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם, שיווק על ידי חשיפה גדולה ביוטיוב יכולה גם להיות שווה לכם כסף. זה לא תמיד פשוט ודורש די הרבה נרשמים.

עוד מידע אתם יכולים לקרוא בפוסט "על איך לעשות כסף ביוטיוב".

מה משפיע על החשיפה האורגנית ביוטיוב?

כפי שאתם יכולים לצפות מגוגל, יש לא מעט פרמטרים שקובעים היכן יופיע סרטון מסוים בחיפוש.

1. המדדים הטריוויאליים – אופטימיזציה של סרטון יוטיוב

אלו הם המדדים שהכי קל לראות בעיניים:

  • כותרת הסרטון
  • תיאור הסרטון
  • שדה התגים (מילות המפתח)

בוידאו הבא אני מדגים איך מבצעים אופטימיזציה לסרטון יוטיוב בפועל:

ועכשיו במילים:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הכותרת של הסרטון תואמת פחות או יותר לכותרת של עמוד בגוגל והאורך שלה נע בין 70 ל-100 תווים (תלוי אם מדובר במחשב או במובייל).

לעומת זאת, תיאור הסרטון הוא כבר הרבה יותר ארוך ויכול להגיע לאורך של 5,000 תווים.

האורך הזה נותן לכם הזדמנות להכניס המון מילות מפתח בצורה טבעית וגם קישורים (שהם מן הסתם nofollow).

עם זאת, מכיוון שרק השורות הראשונות של התיאור נראות לגולש, עד שהוא מחליט לפתוח אותן, רצוי שתגרמו לגולש לרצות לקרוא עוד באמצעות טיזינג.

אתם יכולים גם להפנות אותו לקישורים דרך הסרטון עצמו.

לבסוף יש גם את שדה התגים.

השדה הזה מקביל אומנם למילות מפתח, אבל לא בטוח בכלל עד כמה גוגל מתחשב בו, שאם לא כן היה קל מאוד להספים ביוטיוב.

בכל אופן, אני מציע לא להשתגע אתו יותר מדי, אבל כן לשלב מילות מפתח של ערוצים וסרטונים דומים, זה יכול לעזור לכם להופיע לצידם כאשר הגולש צופה בהם.

שימו לב שיש גם חשיבות לסדר של התגים, התגים הראשונים מעט חשובים יותר.

רוצים לדעת יותר על שיווק בעזרת יוטיוב – היכנסו למדריך מקיף על קידום סרטונים ביוטיוב.

ניתוח השאילתות שמובילות לסרטונים שלכם ומחקר מילות מפתח

כמו שב-Search Console אתם יכולים לראות בדיוק אילו שאילתות הובילו לכל דף באתר שלכם, אתם יכולים לראות בפאנל הניהול שלכם אילו שאילתות הובילו לכל סרטון באמצעות בחירה שלו ולחיצה על Analytics.

יש שם גם מידע שימושי נוסף כגון מקורות התנועה והאופן בו אתם משמרים את המשתמשים.

בנוגע למחקר מילות המפתח, אתם יכולים להיכנס לרזולוציה הזו, בעיקר כשיש לכם המון מתחרים, אך אתם צריכים לזכור שלא כל הכלים מפרידים בין מילות מפתח שהובילו לתצוגה של סרטונים בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל (SERPs) ובין מילות מפתח שהוקלדו בתוך יו-טיוב.

2. המדדים הקצת פחות טריוויאליים: התנהגות גולשים

בין המדדים הפחות טריוויאליים שכנראה משפיעים על הדירוגים של הסרטונים אפשר למצוא את מספר הצפיות בסרטון, היחס בין מספר הלייקים והדיסלייקים והזמן הממוצע שבו הגולשים צופים בסרטון (למעשה Bounce Rate).

כאמור, אלו הם מדדים שצריך לקחת בספקנות מסוימת מכיוון שקל יחסית לזייף אותם.

מדד אחד שכן משפיע על מספר הצפיות באופן עקיף ואני ממליץ מאוד להתמקד בו הוא מספר הנרשמים (מנויים) לערוץ שלכם, אני גם אסביר כמובן איך להגדיל את המספר הזה בהמשך.

הסיבה לכך היא שככל שיש לכם יותר נרשמים, כך יותר מהם ייראו את הסרטונים שלכם בעמוד הבית המותאם שלהם.

אם הם בחרו לקבל את כל ההתראות, הם גם ייראו את כל הסרטונים שאתם מעלים ואחוז הצופים החוזרים שלכם יעלה פלאים.

למעשה, גם אם הגולש לא בוחר להירשם לערוץ שלכם, אך הוא צופה בסרטונים שלכם, החלק באלגוריתם של יו-טיוב שאחראי על בדיקת ההיסטוריה שלו יזכור זאת ויציג עוד סרטונים שלכם אם הם יהיו רלוונטיים לחיפוש שלו.

3. מדדים חיצוניים

יש עוד מספר מדדים חיצוניים שכנראה משפיעים על ההופעה של הסרטונים בתוך גוגל עצמו. בסופו של דבר, אפשר להסתכל על כל סרטון ביוטיוב כדף אינטרנט לכל דבר ועניין.

לדוגמה:

  • מספר הקישורים שמפנים לסרטון מאתרים חיצוניים והאנקור טקסט שלהם
  • מספר האתרים שהסרטון מוטבע בהם

אם אתם הולכים על בניית קישורים חיצוניים, הייתי ממליץ לכם ללכת על כל הערוץ שלכם. בניית קישור לכל סרטון בנפרד היא די מייגעת ואני בספק אם היא משתלמת.

מה צריך להיות בסרטון המנצח?

לא צריך להיות מומחה קידום אתרים על מנת לייצר וידאו מוצלח שמביא תוצאות לעסק (או בכלל).

מצד שני, אי אפשר לצפות מסרטון להגיע למספר גדול של צפיות בלי שיש בו משהו שיגרום לגולשים להישאר לצפות בו ובדרך כלל גם חשוב שהוא יהיה מקצועי.

אלו הדברים שהופכים את הסרטונים שלכם לטובים יותר:

1. צילום: צילום זה הבסיס של פרסום ושיווק בעזרת וידאו. הדבר הראשון שאתם צריכים להקפיד עליו זה להשתמש במצלמה איכותית (כיום, רוב הסמארטפונים הם לגמרי בגדר "מצלמה איכותית") או לדעת איך להפיק את המיטב מהמצלמה שלכם בטלפון ולארגן את סביבת הצילום.

אם תחפשו "מדריך צילום ליוטיוב" תקבלו המון סרטונים שיעזרו לכם, וזה רק בעברית.

כמובן שיש גם סרטונים של כלבים שמנסים לטפס על גדר שצולמו באיכות מזעזעת ועדיין מגיעים למיליוני צפיות, אבל עדיף שנקודת ההתחלה שלכם תהיה טובה.

2. שפת גוף והנגשה: שדרו כמה שיותר ביטחון כאשר אתם מצטלמים לסרטון, לא משנה מאיזה סוג ולאיזו מטרה בדיוק.

אם זה קשה לכם, אתם יכולים להשתמש רק בקול שלכם ולצלם מגוף ראשון או להשתמש רק בתמונות או צילומי מסך עם מעברים ביניהם.

3. עריכה: למרבה הצער, תוכנות כמו Windows Movie Maker הן לא ממש אופציה היום וכדאי מאוד שתדעו איך לערוך באופן בסיסי.

יש היום לפחות כמה עשרות תוכנות עריכה בחינם או במחירים נמוכים.

למקצתן יש "מצב קל" שבו במקום לסדר את הקטעים על גבי ציר הזמן (טיימליין), אתם מסדרים את הקטעים על גבי סטורי-בורד.

רוב התוכנות גם מאפשרות לכם ליצור אנימציות קלות של כותרות וכו'. 

אם יש לכם מק, iMovie שאפשר להוריד בחינם היא אופציה מומלצת.

4. וויראליות (?): רוב האנשים לא מתחילים לצלם סרטון מתוך מחשבה להפוך אותו לוויראלי.

רוב האנשים שמפיקים להיטים בזה אחר זה פשוט עלו על טרנד מסוים, אבל הבעיה היא שלפעמיים הטרנד הזה הופך לשטיק שבסופו של דבר נמוג. 

לכן אני ממליץ שתיצרו סרטון על פי המטרה שלכם. בסופו של דבר, רובה האנשים חושבים בצורה דומה ומצפים לתבנית מסוימת.

לדוגמה:

רוצים רעיונות לסרטונים? בבקשה:

התייחסות לסרטונים אחרים: כפי שרמזתי, גם משך הצפייה הממוצע בכל סרטון יכול להעיד על האופן בו הגולשים תופסים אותו, ולעיתים הוא משקף את זה הרבה יותר טוב מאשר מספר הצפיות נטו. אם תדעו אילו סרטונים שלכם הם הכי מוצלחים, תוכלו להשקיע בסרטונים דומים במקום לשבור את הראש.

אבל שוב, רצוי שלא תיכנסו יותר מדי לתבניות.

איך להגדיל את מספר המינויים בערוץ שלכם?

כאמור, אחת השיטות הטובות ביותר לקבל יותר חשיפה לסרטונים שלכם בצורה אורגנית היא פשוט להגדיל את מספר המינויים והצופים הקבועים.

פירוט של כל השיטות אתם יכולים למצוא בקישור, אבל הנה עיקרי הדברים:

1. הפנו את הגולשים לרישום מתוך הסרטון, עדיף עם תמונה או אנימציה של פעמון מכיוון שזו הדרך הכי פשוטה להירשם.

2. אל תפיקו סרטונים בקצב גבוה אם המשאבים שלכם מוגבלים. עדיף שלושה סרטונים טובים בחודש מאשר שבעה סרטונים באיכות נמוכה.

3. עשו טיזינג לסרטונים חדשים לפני שאתם מעלים אותם באמצעות פוסטים וסטוריס שיופיעו למינויים שלכם.

4. שיתופי פעולה: אתם יכולים לקשר לסרטונים אחרים בתוך יוטיוב דרך כרטיסים או קישורים.

כך תגרמו לאחרים לשים לב אליכם (מעין לינק בייטינג הפוך). אתם יכולים גם להגיב לסרטונים אחרים.

5. פרסמו קישורים לערוץ עצמו מכל הנכסים האחרים שלכם ברשת כגון עמוד הבית, חתימה במייל, עמוד פייסבוק וכו'.

6. עצבו את עמוד הבית שלכם והעלו סרטון אחד לצופים חדשים ושני למי שכבר נכנס פעם לערוץ. 

7. השתמשו ברשימות השמעה כדי לארגן את הסרטונים שלכם על פי נושאים או סדרות.

8. תרגמו את הסרטונים ידנית לאנגלית. זה לא כל כך קשה כפי שנדמה לכם והרבה יותר שימושי מהתרגום האוטומטי לאנגלית (אף על פי שזה בעברית בהחלט השתפר ואפשר להבין את הרעיון הכללי של הסרטון).

שיווק בעזרת יצירת קמפיינים ממומנים

לפני שמדברים על קמפיינים ממומנים, אי אפשר שלא להזכיר את "יוטיוב פרימיום".

תמורת 20 ומשהו שקלים לחודש, גולשים שבוחרים בכך יכולים לא לראות פרסומות כלל ואפילו להוריד סרטונים לצפייה מאוחרת ולשמוע אותם כשהאפליקציה בטלפון פועלת ברקע.

במילים אחרות, אתם צריכים להביא בחשבון שלא תקבלו את כל החשיפה האפשרית.

לא ברור כמה אנשים מנויים על פרימיום, אבל המספר הזה גדל וגדל, אולי כי מודעות ביוטיוב מתחילות באמת להיות מעצבנות במיוחד (כמה פעמיים אפשר לראות מודעה למברשת שיניים חשמלית כשכבר יש לך אחת?).

בכל אופן, השליטה בקמפיינים ממומנים ביו-טיוב נעשית דרך הממשק המוכר של Google Ads (עוד על פרסום בגוגל).

אם אתם מכירים אותו, אתם פחות או יותר מסודרים.

האפשרויות המיוחדות לקמפיינים ביוטיוב הן מיקוד לערוצים או סרטונים ספציפיים והגבלות גיל. 

לא כל האפשרויות הקלאסיות זמינות והדבר תלוי במטרה וסוג הקמפיין הספציפי שבו בחרתם (בתוך גזרת הוידאו).

לדוגמה, ישנם קמפיינים שבהם לא תוכלו לתת הצעת מחיר ידנית, אלא רק לבחור אסטרטגיה אוטומטית על סמך התקציב הכולל שלכם. 

חשוב גם לשים לב כי פרסום בתוך החיפוש הפנימי של יוטיוב אפשרי רק לפרסום בפורמט של Youtube Discovery שהיא מעין מודעה קטנה עם תצוגה מקדימה של הסרטון.

בהצלחה!

מדריכים נוספים על שיווק עסקים בוידאו:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו