דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתחייב לחברות קידום לפני שהבינו איך בדיוק כל העסק עובד ומי נגד מי. אחרים שכבר התחילו לקדם את האתר שלהם, אך לא היו מרוצים מחברת הקידום שלהם ואיך שהתהליך עצמו מתקדם, מרגישים לעיתים קרובות שהם צריכים דעה נוספת.

כאן בדיוק נכנס לתמונה יועץ קידום אתרים: מדובר במקדם אתרים אובייקטיבי שמייעץ לכם כיצד לקדם את האתר שלכם מבלי שיש לו אינטרס להמליץ על חברה כזו או אחרת.

יועץ קידום אתרים

באילו מקרים נפוצים ייתכן שיהיה עדיף לכם לקחת יועץ קידום אתרים?

ייעוץ ניטרלי לגבי עבודה של צד ג'

זה לא סוד שלעיתים קרובות בעל האתר לא סומך מספיק על מקדם האתרים שלו. בשוק לא חסרות חברות קידום אתרים לא מקצועיות (שלא לומר חברות פח) שמבצעות קידום שטחי או כאלו ששיטות העבודה שלהן שנויות במחלוקת, ועד שבעל האתר מתחיל לחשוד שמשהו אינו כשורה, הוא עלול להפסיד זמן יקר ולא מעט כסף.

במקרה כזו, תפקידו של היועץ הוא לנתח את עבודת הקידום שנעשתה באמצעות כלים והידע המקצועי שנמצאים ברשותו ולהבין האם מדובר פשוט בתהליך קידום מרוכב שלוקח זמן או שחברת הקידום באמת לא עושה את העבודה שלה כמו שצריך. לדוגמה, הרבה פעמיים מתגלה שהקידום נעשה על מילות מפתח רלוונטיות או כאלו שלא מביאות תנועה, שהקישורים שנכנסו לאתר הגיעו ממקורות מפוקפקים וכך הלאה.

הניתוח של המקדם יוכל לעזור לבעל האתר כאשר הוא ירצה לעמת את חברת קידום האתרים עם הטענות שלו וירצה לגבות את עצמו בנתונים מהשטח.

ייעוץ למי שרוצה לדעת יותר

במקרים מסוימים, נוח לבעל האתר שהיועץ יהיה מעין מנטור שלו וידריך אותו בשלבים השונים של הקידום. לדוגמה, אם מדובר באתר קטן שבעל האתר יכול לקדם בעצמו (DIY) ולא מדובר בתחום תחרותי מדי, ייתכן שהוא יכול לבצע את הקידום באמצעות הבנת התהליכים הבסיסיים של קידום אתרים (אופטימיזציה למילות מפתח ותוכן, שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים וכך הלאה).

אני למשל מסייע מפעם לפעם לבעלי עסקים קטנים עם תקציב מצומצם במיוחד (כמה מאות שקלים לחודש) בשעת ייעוץ חודשית ו/או עבודה נקודתית על קישורים שיעזרו להם בדירוגים ומנחה אותם מה ואיך לשפר באתר. כל על בעל העסק מוכן לשתף פעולה ולא חושש מטכנולוגיה, העסק הזה יכול לעבוד, אבל בעיקר בתחומים לא מאד תחרותיים.

סיטואציה אחרת בה אפשר להשתמש ביועץ על מנת לדעת יותר היא כאשר מדובר על אתרים מורכבים ובעל האתר או החברה שמנהלת אותו רוצים לדעת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים על מנת שיוכלו לבחור חברת קידום אתרים בצורה טובה יותר ולדעת עם מי יש להם עסק.

ייעוץ במקרים של ענישה וכו'

למרבה הצער, גם אתרים שקודמו לפי הספר עשויים לחטוף עונש מגוגל (ידני או אוטומטי) או פשוט לחוות בעיות באינדוקס. אם האתר מקודם באופן עצמאי או שחברת הקידום מתנערת מאחריות, זו עשויה להיות בעיה. במקרה הזה, תפקידו של יועץ הקידום הוא למצוא את הדרך המהירה והטובה ביותר לחלץ את האתר מהצרה. לדוגמה, ייתכן שיהיה צריך להסיר קישורים "רעים" ולצרף אתרים מסוימים לרשימת האתרים החסומים בכלי מנהלי האתרים. במקרים של ענישה ידנית, היועץ יוכל לנסח את הפנייה להכללה מחדש לגוגל.

כמו כן, היועץ יוכל לתת טיפים כיצד עדיף לקדם את האתר מעתה והלאה על מנת שהענישה לא תחזור על עצמה.

תכנון אתר חדש

בכל מה שקשור לבניית אתרים חדשים, עדיף להטמיע את העקרונות של קידום אתרים כמה שיותר מוקדם, ולעיתים קרובות עוד בשלבים הראשונים של תכנון האתר. לדוגמה –

  • באילו מילות מפתח יתמקד האתר
  • מה יהיה המבנה הנכון ביותר שיאפשר לגוגל לסרוק את האתר בקלות ולהציג את העמודים הכי מתאימים לגולש בתוצאות החיפוש
  • באילו מערכות ניהול תוכן עדיף להשתמש או כיצד אפשר להתאים את מערכת ניהול התוכן שנבחרה לקידום אתרים
  • בחירת דומיין מתאים והאם שווה להשקיע בקניית דומיין יד שניה
  • היכן לאחסן את האתר בהתאם לקהל היעד העיקרי אליו רוצים לפנות

כל אלו ועוד יקבעו במידה רבה עד כמה יהיה קל או מסובך לקדם את האתר בהמשך. מכיוון שברוב המקרים החברה שבונה את האתר היא לא זו שבהכרח מקדמת אותו, הרי שתכנון מראש באמצעות מפת דרכים עשוי להיות כדאי במיוחד.

איך שומרים על ייעוץ אפקטיבי

  1. קובעים גבולות ברורים – מכיוון שהגבול בין ייעוץ לקידום אתרים ובין קידום אתרים בפועל הוא דק, חשוב לקבוע באיזה שלב היועץ מסיים את תפקידו ומעביר את הכדור ללקוח. כך אפשר למנוע מצבים בהם הלקוח מושך את המקדם בלשון על מנת שיעניק לו שירותים של קידום בפועל או שהמקדם מנסה לנצל את התלות שנוצרה על מנת להעביר את הלקוח לחברת קידום מסוימת או קולגה שלו.
  2. מחיר – בגלל שמשכו של תהליך הייעוץ עשוי להשתנות, אפשר לסכם מחיר קבוע מראש על פי הערכה של משך הייעוץ, או לחילופין, לקבוע תעריף שעתי כאשר המקדם מעדכן את הלקוח כל פעם שהוא זקוק לשעות נוספות על מנת לחקור אספקט מסוים באופן עמוק יותר. למידע נוסף על מחירי קידום אתרים.

אמון הדדי – מהרגע שנבחר יועץ, רצוי לתת לו את הקרדיט שהוא מבין מה הוא עושה. כמו כן, יש לזכור שזוהי המלצה בלבד ובהחלט אפשר לפנות ליועץ קידום נוסף כדי להצליב את ההמלצות.

בהצלחה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

איך מחזיקים לקוח בביצים

איך מחזיקים לקוח בביצים ואיך לוודא שזה לא יקרה לכם

שוק הפרסום והשיווק באינטרנט הוא תחום פרוץ למדי ובניגוד לתחומים אחרים, אין שום לשכה אתית ...

קידום אתרים שלילי

קידום אתרים שלילי (Negative SEO): מה זה וכיצד מתגוננים?

קידום אתרים שלילי הוא כינוי לטקטיקה שבה מקדמי אתרים מנסים לפגוע באתרים של המתחרים שלהם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *