דף הבית / פרסום בגוגל / קידום אורגני או קידום (פרסום) ממומן – השוואה מלאה

קידום אורגני או קידום (פרסום) ממומן – השוואה מלאה

השיח של קידום אורגני או קידום ממומן (פרסום בגוגל Adwords) אינו חדש וקיים שנים רבות. הרבה בעלי עסקים שרוצים לדחוף את עצמם באינטרנט מתלבטים על איזה ערוץ ללכת (בהנחה שלא יכולים / לא רוצים לשלב גם וגם) וחלקם בכלל לא מכירים את ההבדלים בין קידום אורגני לממומן.

אז אני כאן כדי לנסות לעשות סדר בדברים.

בפוסט הזה אני הולך לדבר בהרחבה על קידום אורגני (SEO) בהשוואה לקידום ממומן (PPC) מכמה אספקטים שונים, על היתרונות והחסרונות של כל אחד וכיצד לבחור מהו הערוץ הנכון בשבילכם.

ובסוף יש גם בונוס – שאלון שיעזור לכם להחליט היכן לשים את הכסף 🙂

מוכנים? יאללה, נתחיל…

קידום אורגני או קידום ממומן

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני = סט הפעולות הכולל שיש לבצע על מנת להביא למקסום פוטנציאל החשיפה של אתר במנועי חיפוש, ובראשם גוגל (מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם).

התוצאות האורגניות ("הטבעיות") תמיד תופענה מתחת לתוצאות הממומנות בגוגל, אלא אם אין מודעה המוצגת עבור החיפוש הספציפי (כלומר אף מפרסם לא בחר להציג מודעה עבור הביטוי הספציפי).

קידום אורגני זה למעשה תורה שלמה והמטרה בפוסט הנוכחי לא לחפור יותר מדי בפרטים אלא להבין את הבסיס. מידע נוסף למי שמעוניין, ניתן למצוא במדריך קידום אתרים שכתבתי.

יתרונות של קידום אורגני בגוגל:

  • חשיפה לא מוגבלת וקליקים לא עולים כסף
  • פיתוח נכס שיכול להניב הכנסות לאורך זמן
  • טראפיק איכותי (ברוב המקרים)
  • משבח את הערך של האתר (ניתן למכור אותו בהמשך)

חסרונות של קידום אורגני בגוגל:

  • לוקח זמן רב
  • לא יציב (חשוף לשינויי אלגוריתם בגוגל)
  • התוצאות האורגניות תמיד יהיו בעדיפות תחתונה בתוצאות החיפוש מבחינת גוגל
  • הרבה מקום לטעויות, דורש ידע מקצועי רב

מה זה קידום אתרים ממומן (או פרסום בגוגל)?

קידום אתרים ממומן, כאמור, יופיע תמיד בראש התוצאות ומסיבה ברורה – לגוגל יש אינטרס למקסם את הרווחים שלהם וזאת על ידי הדגשת הפרסומות וכן טשטוש ההבדל בינהן ולבין התוצאות האורגניות (לא סתם גוגל ביצעו שינוי לא מזמן גורף והחליפו את צבע סימון המודעות מצהוב לירוק).

למעשה כל לחיצה על תוצאה ממומנת מכניסה לגוגל כסף, ויורדת מהחשבון של המפרסם, כאשר עלות של קליק בודד יכולה לנוע משקלים בודדים ועד לעשרות ואף מאות שקלים (ללחיצה!!) עבור תחמים מגה תחרותיים (בעיקר בחו"ל).

עקרונית, פרסום בגוגל מתנהל כמעין מכרז שבו הרבה מפרסמים מתחרים על שטח די מצומצם (4 תוצאות בראש תוצאות החיפוש ועוד 3 מודעות בחלק התחתון). אך להבדיל ממכרז מסחרי טהור יש גם שיקולים נוספים להצגת סדר המודעות כגון ביצועי המודעה, הרלוונטיות שלה לחיפוש הספציפי ועוד. כי למרות שגוגל אוהבים כסף והרבה ממנו, חשובה להם במידה מסוימת גם חווית המשתמש.

יתרונות פרסום ממומן בגוגל:

  • מיידי
  • יכולת פרסום מאד ממוקדת
  • אין חובה להשקיע באתר
  • ניתן להפנות לדף נחיתה בלי הרבה תוכן ומאד מכירתי
  • מצוין להשקות / חקר שוק

חסרונות פרסום ממומן בגוגל:

  • חשוף לקליקים של מתחרים ו"סקרנים" למיניהם
  • אין שום אפקט לטווח ארוך, לא בונים נכס שיכול לעמוד בפני עצמו
  • מחירי קליקים יקרים ועולים בצורה מתמדת

מטרת הצילומסך החובבני שלפניכם הוא להסביר בצורה ויזואלית פשוטה כיצד התוצאות האורגניות והממומנות באות לידי ביטוי בחיפושים יומיומיים שכולנו מבצעים בגוגל.

קידום אורגני וממומן בתוצאות של גוגל
תוצאות אורגניות וממומנות בגוגל

מה יותר נכון לעסק שלי: קידום ממומן או קידום אורגני?

זאת השאלה הבאה שאני הולך לענות עליה, בהתייחס לכמה פרמטרים (ניתן ללחוץ על כל אחד על מנת לדלג לחלק הרלוונטי)

1. מחיר

באופן כללי, מחיר הוא בעיקר נגזרת של תחרות. אם התחום בו אנו מעוניינים לקדם הוא תחרותי (בזירת החיפוש, פחות מעניין מה שהולך בעולם האמיתי…) המחיר הנדרש על מנת להביא תוצאות יהיה גבוה יותר – בין אם זה ריטיינר חודשי עבור קידום אורגני או מחיר פר קליק בתוצאות הממומנות.

אך לרוב, היכן שיש כסף יש גם פוטנציאל לרווחים – כל העסק והמוצר/שירות שלו, צריך לעשות את החישוב של ה-ROI שלו (החזר השקעה) בכל פעילות ברת מדידה שהוא מבצע. אחד היתרונות הגדולים בשיווק באינטרנט, היא היכולת למדוד כל דבר על לפרט הקטן ביותר. בקידום אורגני זה קצת יותר מורכב בהשוואה לקידום הממומן, אבל זה נושא למאמר בנפרד.

מחיר קידום אורגני

דיברתי בהרחבה על מחיר קידום אתרים אורגני אבל ניתן לומר באופן גס (לא קללות וכאלה, אלא בהערכה גסה…) כי עלות ממוצעת של קידום אורגני עבור מרבית העסקים בישראל תהיה באזור ה-1500-3000 ש"ח בחודש עבור עסק קטן/בינוני ובין 4000-10000 ש"ח בחודש לעסקים גדולים יותר.

כמובן שגם כאן יש חריגים ויש גם חברות ותאגידים (או חברות גיימינג/פורקס ושות') שנפרדות מלא פחות מכמה עשרות אלפי שקלים מדי חודש עבור קידום אורגני.

מחיר קידום ממומן

מחיר של קמפיין קידום ממומן מתחלק ל2:
א. עלות המדיה/שטח פרסום (כלומר הכסף שהולך לגוגל ישירות)

ב. עלות ניהול הקמפיין – הכסף שהולך עבור מי שמנהל את הקמפיין (מסע פרסום) שלכם בגוגל. בין אם זה פרסום עבור רשת החיפוש בלבד, רשת המדיה (באנרים ומודעות באתרים שונים), רימרקטינג וכו'. זאת, בהנחה שאתם לא בוחרים לנהל אותו בעצמכם.
ברוב המקרים מדובר ב10-20% מסך התקציב הכולל, אך עם זאת בסכומים נמוכים יותר זה לרוב יהיה מחיר פיקס. מעבר לכך ישנן עלויות הקמת הקמפיין שמשתנות לפי צורך (עיצוב והקמת עמודי נחיתה, מחקר מילים, עריכה ויצירת מודעות ועוד).

ניתן דוגמא של קמפיין לעסק בתחום השיפוצים:

  • תקציב של 2000 ש"ח בחודש עבור פרסום בגוגל
  • 20% מזה (כלומר 400 ש"ח בנוסף ל-2000 ש"ח) עבור מי שמנהל את הקמפיין
  • עוד 3000 ש"ח לערך, עלויות הקמה של הקמפיין כולל עמוד נחיתה מעוצב

* שמדברים על מחירים הכוונה למחיר חודשי בריטיינר קבוע (גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן).

2. כמה זמן זה לוקח?

אחד הדברים שיותר חשובים לבעל עסק שרוצה להגדיל את החשיפה שלו באינטרנט זה לדעת כמה זמן דרוש עד שזה יניב תוצאות.

באספקט הזמן אנו מדברים פה על 2 ערוצים מנוגדים לחלוטין: בעוד שקידום ממומן הוא מיידי (ניתן להרים מודעה, לפרסם ולקבל פנייה תוך שעות), קידום אורגני הוא תהליך ממושך מאד שאורך לפחות כמה חודשים עבור אתר חדש או כזה שלא קודם בעבר, ועד לשנים בתחומים מאד תחרותיים.

יש המון פרמטרים שמשפיעים על משך הזמן שניתן להתחיל לראות תוצאות באורגני, בינהם:

  • רמת התחרות עבור הנישה ועבור ביטוי ספציפי (תמיד נישה מתחלקת לביטויים מרכזיים ופחות מרכזיים כאשר לכל אחד מהם תחרות שונה, לפעמים ברמה קיצונית).
  • התקציב שעומד לרשות הלקוח. עם זאת חשוב להגיד שגם תקציב אינסופי לא יכול להבטיח תוצאות מהירות באורגני, כי בכל זאת לאורגני יש מעין קצב מינימלי עד שדברים עובדים, וגוגל לא אוהב אתרים שמנסים לזרז פעולות קידום בצורה מניפולטיבית (יש לכך כמה חריגים, ניתן לקרוא על כך במאמר שכתבתי על קידום אתרים מהיר).
  • האתר עצמו – עד כמה האתר שמיועד לקידום "חזק": כלומר מה ההיסטוריה שלו, כמה תוכן יש בו, כמה קישורים חיצוניים מפנים אליו ובאיזו איכות, מהי הסמכות שלו בעיני גוגל, עד כמה גבוהה החשיפה שלו באורגני (אם בכלל) ועוד.
  • עד כמה התחום אקטואלי ו"מייצר כותרות" – בתחומים אקטואליים במיוחד נצטרך להתמודד עם ידיעות שצצות על בסיס קבוע בראש תוצאות החיפוש (שכן אתרי חדשות ופורטלים גדולים לרוב מתברגים בתוצאות הראשונות עבור תוצאות אקטואליות ולעיתים נשארים שם זמן רב). יותר רלוונטי לתחום של ניהול מוניטין אבל גם בקידום אורגני בתחומים מסוימים.

אם אתה משיק מוצר חדש או רוצה לייצר באזז גדול סביב מוצר/שירות מסוים – כנראה האפיק הממומן יתאים לך יותר. לעומת זאת אם יש לך נכס אינטרנטי שאתה משקיע בו בכל מקרה בתכנים וכיוצ"ב, ורוצה לבנות משהו לטווח ארוך – הקידום האורגני תהיה בחירה נכונה יותר.

3. אפקט לטווח ארוך

תמיד הייתי נוהג לעשות מעין אנלוגיה של קידום ממומן ואורגני לשוק הדיור.

קידום ממומן הוא מעין "שכירות", כי אתה זכאי לחשיפה (דירה) רק כאשר אתה משלם. הפסקת לשלם – קיבלת ז*ן. המודעה שלך לא מופיעה באף מקום, 0 חשיפה (בהנחה שאין חשיפה אורגנית במקביל), לא דירה ולא נעליים, נזרק לרחוב כמו כלב אשפתות (יש מצב שקצת נסחפתי עם התיאור הציורי).

לעומת זאת, קידום אורגני הוא יותר דומה ברעיון למשכנתא – אתה משקיע ומשלם מדי חודש על מנת בסופו של דבר להגיע ל"מנוחה והנחלה" שלך, כלומר מיקומים גבוהים ויציבים בגוגל שמניבים הכנסה באופן קבוע.

זאת, עם הסתייגות אחת משמעותית – לא ניתן לרשום מיקומים בגוגל כפי שרושמים בטאבו (לצערנו), גוגל לא חייבים לך כלום ואם בא להם, מחר הם הופכים את האלגוריתם שלהם ומעיפים את האתר שלך לקיבינימט. אפשר להשוות את זה, אם תרצו – למצב שבו לא שילמת משכנתא והתחמקת מהטלפונים של הבנק (עשית קידום שחור…)

* פשוט קניתי דירה לאחרונה, אז סליחה מראש אם מישהו לא התחבר להשוואה 🙂

אם לסכם את הסעיף הזה שיהיה ברור יותר: כל עוד עושים קידום ממומן חייבים לשלב כי התשלום הוא פר קליק. המשוואה היא שטראפיק לאתר בהכרח מבזבזת לך כסף.

להבדיל, קידום אורגני זה השקעה בנכס לכל דבר, ניתן להפסיק קידום אורגני לתקופה מסוימת ואף לחלוטין ועדיין להנות מחשיפה אורגנית משמעותית וגם כזו שמניבה רווחים. הכל תלוי בעד כמה האתר איכותי, בנוי טוב ומשרת נאמנה את קהל מבקריו.

4. תחום ואחוזי הקלקה (CTR) ממוצעים

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא התחום שבו רוצים לקדם/לפרסם ומי הקהל היעד, בעיקר מבחינת התנהגות בתוצאות החיפוש.

למה הכוונה?

בעוד שבתחומים אינטרנטיים וטכנולוגיים יותר, לרוב קהל היעד יש יותר הבנה ואבחנה בין תוצאות אורגניות וממומנות, בתחומים אחרים הרבה פחות, מה שעשוי להשפיע על אחוז המעורבות והקליקים של  התוצאות הממומנות.

הרבה פעמים לקוחות מתקשרים אליי כאשר הם כבר נעולים על כך שהם רוצים לעשות קידום אורגני ולא ממומן, כי הם בעצם מתעלמים מהמודעות כמעט לחלוטין. מה שאני אומר בתגובה זה: "מה שאתה עושה לא בהכרח משקף את מה שקהל היעד שלך עושה".

במחקר שעשו Wordstream  (פורסם במרץ 2016) נבדקו (בין היתר) אחוזי הקלקה ממוצעים לפי תחומים שונים כמו תחום הרכב, הכרויות, פיננסים, חינוך, מסחר ועוד. המחקר אמנם מבוסס על קהל אמריקני אבל סביר להניח שישנה קורלציה די גבוהה לנתונים גם בארץ. אני מביא את הנתונים לפניכם:

ממוצע CTR על פי נישות בפרסום בגוגל
קרדיט: Wordstreeam

בשורה התחתונה – אם יש מפרסמים בנישה שלך, כנראה שיש שם כסף. כל הברבורים והמחקרים לא יעזרו עד שלא תנסה לפרסם בעצמך. כמובן שתוך הסתכלות על המתחרים ולנסות לעשות את מה שהם עושים בצורה הרבה יותר טובה.

ולגבי האורגני?

האורגני תמיד יהיה "הילד המסכן" שנדחק למטה אחרי כל הדברים שגוגל משלבים בראש התוצאות: מודעות ממומנות, רישום עסקים (תוצאות המפות שמושפעות על ידי קידום לוקאלי), גרף הידע, קרוסלות ועוד.

לכן הCTR האורגני משתנה, לפעמים בצורה דרסטית, מביטוי לביטוי – בהתאם למה שגוגל מציג בתוצאות עבור השאילתא הספציפית. זה עדיין לא אומר שעל פי רוב המחקרים את מרבית הטראפיק האורגני קוטפים 3 המקומות הראשונים (מעל 50% ביחד).

5. חשיפה ורלוונטיות

פוטנציאל החשיפה משתנה בין הקידום האורגני והקידום הממומן, בהתאם לכמה דברים:

  • התוכן שקיים באתר / בדף נחיתה
  • כותרת ותיאור המודעה/תוצאה אורגנית
  • טירגוט (מלשון Target) של הביטויים שאנו מכוונים אליהם
  • ועוד…

שמדברים על תוצאות ממומנות, ניתן לבחור אילו מילים יהוו טריגר למודעה שלנו ואילו לא. אם לדוגמא אני שיפוצניק ורוצה להופיע כאשר מישהו מחפש "שיפוצים בתל אביב" אבל לא רוצה להופיע כאשר מחפשים "שיפוצים בחדרה" כי זה כבר לא רלוונטי עבורי, ניתן לקבוע זאת בהגדרות הקמפיין הממומן.

עם זאת, ניתן לראות לא מעט מפרסמים חובבנים / לא מנוסים שלא בוחרים מילים שליליות או עובדים בהתאמה רחבה, מה שאמנם מגדיל את החשיפה של המודעה שלהם אבל פוגע מאד במיקוד שלה, מה שיכול לשרוף את תקציב הפרסום לחינם.

קמפיין ממומן שמנוהל כמו שצריך צריך להיות סופר ממוקד ולפעול בצורה חכמה עם הביטויים שעליהם תרוץ המודעה כי כל טעות שווה כסף.

באורגני לעומת זאת, קליק לא עולה כסף, ולכן גם אם מישהו הגיע לאתר שלנו ונחת בעמוד לא רלוונטי מבחינתו, זה לא יעלה לנו בכסף אלא בזמן שהייה נמוך, באונס רייט גבוה ואם זו תופעה רווחת מאד אז גם זה עשוי להשפיע לרעה על המיקום האורגני.

החשיפה האורגנית יכולה להתבצע ממאות, אלפי ואף מאות אלפי מונחי חיפוש שונים, תלוי בכמות התוכן שיש באתר והחוזק שלו בגוגל. ניתן לקבל טעימה מהביצועים של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בעזרת קונסולת החיפוש של גוגל (Search Console) ולהסיק משם מסקות מעניינות למדי.

6. קלות תפעול

כשאני אומר "קלות תפעול" הכוונה היא עד כמה זה בר ביצוע עבור המשתמש ההדיוט (ובינינו, לפעמים גם האידיוט), לבצע את הקידום/פרסום בעצמו?

בואו נראה…

קידום אורגני

אנשי ה-SEO (ואני ביניהם) לרוב טוענים שקידום אורגני זהו תחום מאד מורכב, יש מאות פרמטרים, יש עדכונים של גוגל, לינקים, שמינקים, פנדה, פינגווין, קידום שחור ושאר צרות.

הכל נכון, אבל הבסיס הוא די פשוט: צרו אתר מעולה, שגולשים יאהבו לקרוא ולצרוך את התוכן שבו ולחזור אליו שוב ושוב. זה בגדול גם מה שגוגל אומרים בהנחיות שלהם לבעלי אתרים.

בתכלס, זה לא תמיד כזה פשוט. לא פעם אני רואה אתרים מעולים, שמשקיעים רבות בתוכן, אבל גוגל בוחר שלא לתגמל אותם בתוצאות החיפוש. למה? כי חסר להם קישורים, אותו מדד "טיפש" אך משמעותי מאד שמאפשר לקדם אתרי פח לראש תוצאות החיפוש על ידי מניפולציות כאלו ואחרות.

על מנת להגביר את הסיכוי שיקשרו אליכם בצורה טבעית, השילוב המנצח הוא יצירת תוכן איכותי והפצה אגרסיבית שלו בערוצים הנכונים, לרוב ברשתות חברתיות.

למידע נוסף: קידום אתרים למתחילים – עשה זאת בעצמך.

בשורה התחתונה – ניתן ללמוד ולבצע קידום אורגני לבד, בעיקר כזה שמתבסס על תוכן (כי שמגיעים לעניין הקישורים מתחילים להסתבך ולעשות שטויות). אך מי שרוצה קידום אפקטיבי ומקצועי שייתן ערך אמיתי ופרק זמן סביר, מוטב כי יפנה לבעל מקצוע בתחום.

קידום ממומן

האינטרס של גוגל הוא שכל אחד יפרסם בפלטפורמה שלהם. הפרסום מכניס להם ים של כסף מדי שנה. גוגל גם מנסים להציג את הפרסום בפלטפורמה שלהם כמשהו פשוט שכל אחד יכול לבצע.

במבחן המציאות, הפלטפורמה של Adwords מורכבת בטירוף, ואפילו אנשי אינטרנט מנוסים יכולים ללכת בה לאיבוד. ללא נסיון ומספיק מיומנות אפשר לשרוף תקציבים של מאות ואלפי שקלים על פארש, על ידי טעויות דביליות של טירגוט ביטויים לא נכונים, בחירה רחבה מדי של ביטויים וכו'.

בעל עסק שרוצה לנהל בעצמו את מסע הפרסום, צריך להתמסר לזה, ללמוד ולהקדיש זמן רב להכרה מעמיקה של מערכת הפרסום של גוגל.

לסיכום

אם אתם מתלבטים באיזה אפיק כדאי לכם להשקיע ועדיין לא סגורים על זה, אתם רשאים להתייעץ איתי או כל בעל מקצוע אחר, וגם למלא את השאלון הבא שיכול, ולו במעט, לעזור לכם להגיע להחלטה:

אגב. לא כדאי לכם לפספס את השאלון הקודם שלי: האם אתה מקדם אתרים ערס?

יש לכם מה להוסיף? תמיד שמח לשמוע. מוזמנים להגיב!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

טיפים לפרסום מתקדם בגוגל

פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

מאמר אורח מאת אמנון קיויתי, בעל נסיון רב בפרסום ממומן (PPC) בגוגל, שחולק כמה טיפים ...

עתיד קידום אתרים

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע ...

8 תגובות

  1. niro@quanet.co.il'

    אחלה מאמר פשוט ולעניין ומת על השפה

  2. bmhamdani@gmail.com'

    תודה דניאל,
    האם היית מציע לאתר חדש, בראשית דרכו, להשקיע באופן זמני בקידום ממומן במקביל לאורגני?
    ולו כדי לייצר איזושהי נוכחות?

  3. coinvideos8@gmail.com'

    "אין שום אפקט לטווח ארוך, לא בונים נכס שיכול לעמוד בפני עצמו"
    ממש לא מסכים. מי שנכנס דרך הממומן ומרוצה מהאתר כותב ישירות את האתר בגוגל או נכנס ישירות לאתר / שומר במועדפים. מה שמגדיל את הטראפיק , עניין והגולשים החוזרים. ובסופו של דבר ומשפר את התוצאות האורגניות.

  4. coinvideos8@gmail.com'

    האם אפשר להתעשר מקידום ממומן או שהכסף הולך הולך לגוגל בעיקר ?

    האם צריך להיות מקצוען בשביל לעשות קידום ממומן ויש עוד דברים שצריך לדעת חוץ מלבדוק מילות מפתח ב KWFINDER (השאלה שלי אם אני מקדם באורגני – יהיה לי קל בממומן?)

    למה צריך באמת לשכור איש מקצוע לממומן אם אפשר רק לבדוק כלי מילות מפתח לבד ולהריץ קמפיין ?

    אשמח למענה,

    תודה

    • היי אביב, אני מתעסק בSEO משנת 2009 והנסיון שלי בפרסום ממומן לא עולה על 10 שעות 🙂
      למרות שאני מבין הרבה בSEO אני רחוק מלהיות מומחה לקידום ממומן, למרות שאין לי ספק שאני יכול להיות מאד טוב בזה.
      מה שחסר לי בעיקר זה הכלים והכרות עם המערכת..כל השאר זה עניין של נסיון בעיקר. התחומים אמנם לא רחוקים זה מזה מאד אבל אני בהחלט לא מזלזל בשנים של נסיון והתמקצעות בתחום לכן לעניות דעתי רק לבחור מילות מפתח ולהריץ קמפיין זה ממש אבל ממש לא מספיק וגם יכול להביא לאובדן כסף רב ותסכול מהמערכת (כפי שיצא לי לשמוע לא פעם מלקוחות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *