מדריך בניית קישורים חיצוניים – המדריך היחיד שתצטרכו על לינקים

גם אחרי אינספור עדכונים של מנועי החיפוש הגדולים בעולם, קישורים חיצוניים נשארו ולדעתי צפויים להישאר פקטור מרכזי בדירוג של עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. הסיבות לכך הן מגוונות: קישורים הם סוג של מדד אובייקטיבי, אמנם כזה שניתן לבצע בו מניפולציות, אבל בכל זאת, דורש שיתוף פעולה של צד אחר.

הם גם מהווים מדד הפיך: בדיוק כפי שמנהל אתר יכול ליזום הטמעת קישור יוצא לאתר אחר, כך הוא יכול גם להסיר את הקישור, ולמעשה, להתנער מן ההמלצה על האתר המקושר.

מדריך בניית קישורים / לינקים

מנועי החיפוש השונים עושים שימוש בקישורים כדי:

  • לגלות דפים חדשים ברשת
  • להבין את מבנה האתרים בצורה שלמה יותר
  • לחזק את ההבנה של הנושאים בהם עוסקים עמודי אינטרנט
  • ללמוד על טיב היחסים בין עמודי אינטרנט שונים
  • ועוד.

למעשה, קישורים חיצוניים הם המנוע האמיתי שמסייע לגולשים לנווט בסבך העצום של רשת האינטרנט.

לקבלת רקע כללי על קישורים חיצוניים, מוזמנים לצפות:

מדריך בניית קישורים – המדריך היחיד שתצטרכו לקרוא 🙂

במדריך הבא אני הולך לדבר על כמה מהדרכים המרכזיות שיכולות לאפשר למנהל אתר או מקדם האתר לבנות פרופיל קישורים לאתר המקודם.

אולם לפני כן, ננסה להבין כיצד נראה קישור.

מי שביקר פעם בחייו באתר ויקיפדיה יכול היה ודאי להתרשם מן הטקסט הרב שכוללת הפלטפורמה הזאת, אבל עוד יותר מכך, לחלוקה של הטקסט לתוכן רגיל ותוכן מקשר.

בויקיפדיה תוכלו למצוא מפעם לפעם טקסט שצבוע בצבע כחול, ואשר לחיצה עליו מובילה את הגולש לעמוד שעוסק בערך אחר.

כך בדיוק נראה קישור:

  1. הוא מכיל את רכיב הטקסט המקשר (אנחנו קוראים לו טקסט עוגן או אנקור בעגה המקצועית)
  2. את כתובת עמוד היעד שאליו מפנה הקישור עם הלחיצה עליו
  3. ואת המיקום ממנו הוא יוצא.

יש לא מעט פרמטרים שעוזרים לנו להעריך את איכות הקישור. אנחנו נעסוק בהם בהמשך. אולם לעת עתה, חשוב יהיה להבין שקישור בנוי משלושת המאפיינים העיקריים האלה שצוינו.   

אז איך בונים פרופיל קישורים לאתר על מנת להתקדם בגוגל?

על פי ההנחיות של גוגל, בניית קישורים חיצוניים צריכה להתבצע באופן טבעי, ואסור שקישורים יבנו כנגד תמורה כלשהי, כמו כסף או החלפה הדדית של קישורים.

למעשה, גוגל מאפשרת לאתרים לבנות פרופיל קישורים בתמורה לתשלום אולם דורשת בהנחיות שלה שהקישורים יסומנו ככאלה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עם זאת, עם כל הכבוד לגוגל, תעשיית בניית הקישורים פורחת ומשגשגת.

זה נכון שכיום משקיעים מקדמי האתרים לא מעט משאבים כדי לשוות לקישורים האלו מראה טבעי יותר (למשל באמצעות גיוון באנקורים, גיוון בסמכות האתרים המקשרים, שמירה על תדירות שהולמת את קצב ייצור התוכן באתר ועוד), אולם אין ספק שכיום בלי קישורים שנבנים בצורה מלאכותית, קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתרים בגוגל, בטח ובטח בתחומים תחרותיים.

אז מהן הדרכים שבהן ניתן לבנות את אותו פרופיל קישורים?

יש לי מדריך באתר שבו אני מפרט על מעל 40 דרכים להשיג קישורים – אני בהחלט ממליץ לכם לעיין בו.

אז אני לא הולך למחזר את המדריך ההוא. במדריך הנוכחי אני אדבר על בניית קישורים יותר "מלמעלה" – כלומר אציין כמה שיטות עיקריות להשגת קישורים ופחות על סוגי קישורים.

1. קניית קישורים עבור קידום אתרים

קניית קישורים נחשבת לאחת השיטות האפקטיביות ביותר לבניית פרופיל קישורים איכותי.

הסיבה לכך, היא שברשת מוצעים למכירה קישורים בכל מגוון הנישות, והתהליך במקרה הזה הוא קל ופשוט: כל שנדרש לעשות הוא להחליט האם נדרשת, בנוסף לקישור, גם הזמנה של תוכן, למקם את הקישור בתוך הטקסט במקום המתאים, בהתאם לאסטרטגיית הגיוון הנדרשת, לשלם כסף למקדם האתרים שתפקידו להטמיע את הקישור, ולקבל כעבור פרק זמן שהוסכם עליו מראש את כתובת העמוד שבו הוטמע הקישור.

זהו.

אין צורך במשא ומתן מתיש, בדאגה שמא הקישור יוסר, לא צריך לתת דבר בתמורה לקישור מלבד כסף (בתהליך של החלפת קישורים סביר שתידרשו להוציא קישור מאחד האתרים שברשותכם לאתר אחר, מה שיכול להעיב על האותנטיות של האתר).

אפשר לבצע את התהליך הזה גם כאשר אין ברשותכם נכסים דיגיטליים שמהם אתם יכולים להוציא קישורים, או כאשר הנכסים הדיגיטליים שברשותכם אינם רלוונטיים לנישה שבה עוסקת ההחלפה הנוכחית. 

עוד על קניית קישורים חיצוניים לבניית פרופיל קישורים:

שירות בניית קישורים חיצוניים

קניית קישורים חיצוניים יכולה להתבצע על ידי פנייה יזומה לאתרים ולבקש לפרסם אצלם מאמר / קישור בתשלום, ודרך שנייה היא להיעזר בשירות של בניית קישורים – אשר מוצעים לרוב על ידי מקדמי אתרים (כמוני).

זה הזמן לציין שגם לי יש שירות של בניית קישורים – שאתם בהחלט מוזמנים להתנסות בו 🙂

הסבר נוסף על השירות של בניית קישורים חיצוניים:

2. החלפת קישורים לבניית פרופיל קישורים חיצוניים

בניגוד לרכישה של קישורים, פעולה שבמהלכה מקבלים קישורים בתמורה לתשלום, הרי שבהחלפה של קישורים התמורה שניתנת בעבור קישור שמתקבל לאתר המקודם היא קישור יוצא מאחד מן הנכסים הדיגיטליים שברשות בעל העסק.

ישנם, בגדול, שני סוגים של החלפות קישורים:

א. החלפה הדדית – אתר אחד מוציא קישור לאתר אחר, שמחזיר לו מצידו בקישור יוצא.

החלפה מסוג זה היא אפשרית, אולם על פי ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים, פעולה כזאת של החלפת קישורים הדדית בכמות גדולה עלולה לפגוע בבעל האתר. זאת הסיבה שמקדמי אתרים מנסים בדרך כלל להימנע מהחלפות כאלו, ולבצע אותן רק כאשר מדובר בהזדמנות נדירה במיוחד.

מנסיוני – בהחלט אפשר לבצע החלפות קישורים הדדיות, רק לא להגזים עם זה. לשמור על אחוז יחסית צנוע מסך פרופיל הקישורים הכולל (כלל אצבע שלי – תשתדלו שלא יותר מ-10% מהקישורים שלכם יהיו הדדים).

ב. החלפה באמצעות מתווך – בשיטה זאת נהוג כי אתר אחד מוציא קישור לאתר שני ומקבל קישור מאתר שלישי.

בדרך זאת, מנסים מקדמי האתרים למסך את העסקה שבוצעה.

כדי להחליף קישורים תצטרכו לפעול באחת או יותר מן הזירות להחלפת קישורים. זירות כאלו ישנן לא מעט, תחת שמות דומים למדי של קבוצות פייסבוק להחלפת קישורים.

חשוב יהיה לציין: בעוד שהרלוונטיות של קישורים המתקבלים באמצעות עסקת החלפה היא גבוהה בדרך כלל (ההחלפות מתבצעות מול אתרי לקוח הפועלים בתחום), הרי שביצועע העסקה כרוך בלא מעט התעסקות.

עסקה כזאת בדרך כלל כוללת שלב מפרך של משא ומתן, שבמהלכו בודקים שני הצדדים את חוזק האתרים המקשים, וקובעים ביניהם את כללי ההחלפה: כמה מילים יכלול המאמר ממנו יוצא הקישור? מאיזו פסקה יצא הקישור? באיזה ביטוי? כמה קישורים אפשר להוציא מן המאמר? האם נדרשת תמונה בנוסף למאמר, ועוד ועוד.

אם לסכם – החלפת קישורים יכולה להיות דרך לא רעה להשיג קישורים, בהיקפים קטנים. כשמדובר על השגת קישורים לעשרות ואף מאות לקוחות – לרוב מדובר בהתעסקות מאד יקרה ולא משתלמת, כזאת שגוזלת ערימות של זמן, וכבר שווה לבחון אלטרנטיבה הרבה יותר טובה ויעילה – הקמת אתרי תשתית (פרטים – בסעיף הבא).

למידע נוסף על החלפת קישורים:

3. הקמת אתרי תמיכה

דרך נוספת שתוכלו להסתייע בה כדי לבנות את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר המקודם שלכם, היא באמצעות הקמה ותחזוקה של אתרי תמיכה. מהם אתרי תמיכה (ידועים גם בכינוי PBN)? אלו אתרים שלרוב כל מטרתם היא להוציא קישורים לצורך חיזוק אתרים בדפי תוצאות החיפוש.

עם זאת, מנועי החיפוש כיום לא פראיירים.

אם תקימו אתר תמיכה וכל הפוסטים המוטמעים בו יכילו טקסט עם קישור יוצא, זה יראה מחשיד למדי. אם לא תשנו את תבנית ברירת המחדל, אם תותירו הגדרות ראשוניות ללא עדכון ושינוי, אם לא תשלבו לוגו, עיצוב מיוחד או כל סממן שיעיד שיש כאן עסק אמיתי מאחורי האתר, זה יהיה קצת ריסקי בכל הקשור לגוגל.

חוצמזה, דווקא בגלל כמות ההשקעה, הקמת אתרי תמיכה, שצריך למלא כל העת בתוכן, אינה מתאימה למי שרוצה לקדם אתר אחד. היא בעיקר מבוצעת על ידי מקדמי אתרים, שרוצים לחזק אתרים אחרים ברשותם, או למכור קישורים יוצאים מאתרי התמיכה הללו.

אתרי תמיכה / תשתית שעשויים היטב, הם אחת הדרכים היעילות, החזקות והמשתלמות ביותר להשיג קישורים לאתר – בעיקר עבור חברות קידום אתרים.

4. רישום לאינדקסים

בפני מי שרוצה להגדיל במהירות ובקלות את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלו, עומדת גם האפשרות לרשום את האתר באינדקסים שונים.

היעילות והאפקטיביות של המהלך הזה, כך מבחינת לא מעט מקדמי אתרים, מוטלת בספק.

עם זאת, אין ספק שרישום לאינדקסים היא דרך להעשיר, לגוון ולתבל את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

בכל הקשור לאינדקסים, נהוג בעולם ה – SEO לבצע חלוקה גסה בין אינדקסים כללים ואינדקסים נישתיים.

המושג אינדקסים כללים מתייחס לאתרים המאפשרים רישום של כל כתובת אתר, בכל נישה. אתרים כאלו הם בדרך כלל אפקטיביים פחות ביכולת להעביר מיץ קישורים ולחזק אתרים אחרים.

אינדקסים נישתיים הם אתרים המאפשרים רישום של כתובות אתרים המשתייכים אל הנישה בלבד. אינדקסים נישתיים נחשבים לאיכותיים יותר ובעלי השפעה אפשרית חזקה יותר על קידום האתר.

עוד הבחנה שנהוג לבצע בעולם האינדקסים היא בין אינדקסים הדורשים אימות ואישור בעל האינדקס להוספת כתובת חדשה ואלו שלו.

מנועי החיפוש, כך נהוג לחשוב, מעריכים יותר קישורים שבעל האתר המארח נדרש לאשר אותם מראש.

5. הוצאת קישורים מפורומים

כאן מדובר בשיטה שהיה הרבה יותר נהוג לעשות בה שימוש בעבר.

הרעיון הוא פשוט: פתיחת פרופיל משתמש בפורום או קבוצת דיון, שבו כחלק מנתוני הפרופיל מוזנת גם כתובת האתר. כל תגובה, מענה או פרסום של המשתמש מעתה בפורום אמור לכלול גם קישור יוצא לאתר המקודם.

מעבר לכך, שימוש במשתמש רגיל ללא קישור, מאפשר גם הוא מענה ותגובות הכוללות הפניה לאתרים שונים.

עם העלייה הגוברת בפופולאריות של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות – רוב הפורומים באינטרנט לאט לאט הלכו ודעכו, והיום כמעט לא רלוונטיים – לא לדיונים וגם כמעט שלא לבניית קישורים.

עוד על קישורי פורומים:

6. פרסום מאמרי אורח

כאן דווקא מדובר בשיטה שעובדת היטב עד היום, למרות שיש הטוענים שהאפקטיביות שלה נפגעה.

הכוונה בפרסום מאמרי אורח היא בפניה אל אתר שעוסק בעולם התוכן המקצועי שבו אתם פועלים, בבקשה לפרסם באתר שלו תוכן איכותי עם קישור יוצא לאתר שברצונכם לקדם.

בתצורת העבודה הזאת, משתלבים יחד האינטרסים של שני הצדדים: בעל האתר המארח זוכה לתוכן איכותי ומרענן, שמייצר ערך לקהל היעד שלו. כותב המאמר מרוויח קישור רלוונטי ואיכותי לאתר שהוא מתכוון לקדם.

פרסום מאמרי אורח, מנסיוני – זאת שיטה מצוינת להשיג קישורים איכותיים, ובחינם.

יש לא מעט בעלי אתרים, שיש ברשותם אתר מאד חזק (מבחינה "קידומית"), והם לא תמיד מבינים איזה אוצר יש להם ביד וכמה קישורים מאתר כזה יכול לעזור.

מטבע הדברים, אלו גם דברים שלא ממש מעניינים אותם – אבל מצד שני הרבה מהם ישמחו לקבל תוכן מאד איכותי בחינם, וגם לא יהיה אכפת להם להוציא ממנו קישור.

כמו שאמרתי – WIN WIN.

חסרון של פרסום מאמרי אורח – זאת שיטה שדורשת לא מעט עבודה, פניות לאנשים, ניהול משא ומתן, התעסקות ובגדול לא משהו שאפשר לעשות לו אוטומציה או Scaling יותר מדי. עם זאת – עבור קישורים חזקים שווה להתאמץ.

7. שימוש באינפוגרפיקה

אינפוגרפיקה היא דרך ויזואלית לסדר מידע בעל מסר מרכזי בצורה מסקרנת ומרתקת.

כאשר אינפוגרפיקה מיוצרת בצורה איכותית, ומערבת גם רגשות, מצחיקה, מפחידה או מעניינת במיוחד, לא מעט בעלי אתרים ישמחו לשתף אותה.

זאת הסיבה, שבעלי עסקים המעוניינים לקבל קישור מאתרים אחרים הפועלים בנישה, עמלים, לא פעם, על יצירת אינפוגרפיקה מושקעת במיוחד, כזו שתארים אחרים ירצו לשתף ברצון.

באינפוגרפיקה שמייצרים מטמיעים קישור לאתר שמעוניינים לקדם ונותנים לאיכות ולויראליות לעשות את שלהן.

דוגמא לאינפוגרפיקה שעשיתי תוכלו למצוא כאן.

דרכים נוספות להשגת קישורים תמצאו בוידאו הבא:

בתחילת הדרך ורוצים להתמקד על קישורים בחינם? זה הוידאו בשבילכם:

הנחיות כלליות באשר לבניית פרופיל קישורים

עולם בניית פרופיל הקישורים הוא משימה מורכבת שיכולה לגרור עונשים מצד גוגל, כאשר היא מבוצעת בצורה לא נכונה.

הנה כמה כללי עשה ואל תעשה קצרים ומהירים, בלי הסברים מיותרים:

תדירות – הקפידו שתדירות בניית הקישורים לאתר שלכם תהיה בקצב נורמלי, סביר ועם פרופורציה לקצב גידול האתר והחשיפה אותה הוא מקבל. הרבה אנשים חוששים לבנות יותר מדי קישורים אבל מנסיוני אני להגיד שגם בנייה של 5-10 קישורים בחודש ואף יותר – לא תזיז שום מחט אצל גוגל. צריך להיות הרבה יותר אגרסיבי מזה כדי לגרור ענישה או בעיטה מגוגל.

להרחבה על תדירות וכמות הקישורים:

רלוונטיות – הקפידו לבנות קישורים מאתרים כמה שיותר רלוונטים לתחום העיסוק בו אתם פועלים. עם זאת, אל תצמצמו את עצמכם יותר מדי, תהיו יצירתיים ופתוחים להזדמנויות גם מאתרים פחות רלוונטיים אבל חזקים – מנסיוני, זה עובד מעולה ולאורך זמן.

אני מרחיב עוד על רלוונטיות של קישורים בוידאו הבא:

סמכותיות – נסו לקבל קישורים מאתרים סמכותיים ככל האפשר בנישה שלכם.

DA ומדדים בסגנון (של כלים כמו Ahrefs ואחרים) הם דרך מאד נפוצה לבדוק סמכות של אתרים, אבל יש עם זה לא מעט בעיות. 

בוידאו אני מסביר על כך:

הלימה לכמות התוכן – הקפידו לבנות קישורים ביחס ישיר לכמות התוכן המיוצרת באתר.

פיזור אנקורים – נסו לשוות לטקסט העוגן המאפיין את הקישורים מראה טבעי.

עשו שימוש באנקורים כלליים, אנקורים ערומים, אנקורים מדוייקים ואנקורים מעורבים על פי תמהיל שנראה לכם הגיוני.

למדריך המלא על חלוקת אנקורים נכונה.

גיוון דפי היעד – הקפידו שלא כל הקישורים יתקבלו לעמוד אחד בלבד באתר שלכם. 

סרטון בונוס – 7 דרכים יצירתיות ופחות מוכרות להשיג קישורים לאתר

בהצלחה!

מדריכים נוספים שלא תרצו לפספס:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו