דף הבית / מכירות / איך להשיג עוד לקוחות בקידום אתרים ושיווק באינטרנט?

איך להשיג עוד לקוחות בקידום אתרים ושיווק באינטרנט?

כל מי שעוסק בתחום ומירב הפעילות שלו מתרכזת בעבודה מול לקוחות, יודע שלקוחות הם החמצן של העסק.

להשיג עוד לקוחות זה לא בהכרח דבר קשה. במאמר הבא אני הולך לתת כמה טיפים ורעיונות להשיג לקוחות מהנסיון שלי. עיקר המאמר יהיה רלוונטי מן הסתם לתחום הקידום והשיווק באינטרנט, אבל חלק מהסעיפים רלוונטיים גם כמעט לכל תחום אחר.

איך להשיג עוד לקוחות

1. קידום אורגני

קידום אורגני זוהי דרך מצוינת לגרום ללקוחות למצוא אותנו וליצור עימנו קשר דרך האתר על בסיס קבוע ולאורך זמן. החסרון העיקרי – זהו תהליך שלוקח זמן, החל מכמה חודשים בודדים ועד לשנה-שנתיים ואף יותר, בתחומים תחרותיים במיוחד.

עם זאת, ברגע שהאתר מקבל מספיק חשיפה בגוגל עבור מונחי חיפוש רלוונטיים, כאלה שבאמת מביאים לידים – מרגישים את זה היטב בטלפונים ובמיילים. כאילו יש סוכן מכירות קבוע שעובד בשבילכם כל הזמן.

גיוס לקוחות באמצעות קידום אורגני לאתר אינטרנט

יתרונות:

  • בהרבה מקרים, הלידים יהיו איכותיים יותר ביחס לשאר מקורות התנועה.
  • פניות מאנשים שבאמת מחפשים את המוצר או השירות שאנו מציעים.
  • כל עוד האתר מקבל חשיפה טובה בגוגל, יש זרימה עקבית של פניות.

חסרונות:

המלצות מפה לאוזן וקשרים עסקיים

2. המלצות מפה לאוזן

המלצות היא הדרך הכי כיפית לקבל פניות. בהרבה מקרים מי שהפנה אלינו (להלן: "הממליץ") כבר יבשל את הלקוח הפוטנציאלי טוב טוב ויעשה כמעט את כל תהליך המכירה בשבילנו.

את ההמלצות מפה לאוזן ניתן לחלק ל2 סוגים עיקריים:

  • הפניות מלקוחות קיימים / לקוחות עבר שלכם
  • הפניות מקולגה לתחום / ספק שאתם עובדים איתו

בד"כ המלצה מלקוח תהיה חזקה יותר, בגלל שזה מישהו שכבר התנסה בתהליך עבודה מולכם ולכאורה אין לו אינטרסים סמויים. קולגה יכול להיות קצת משוחד (למשל במידה וסיכמתם שהוא יקבל עמלה על כל הפניה שנסגרת בפועל) או בגלל שהוא עובד איתכם בשת"פ או מסיבות כאלו ואחרות.

אני אישית מקפיד לבחור אנשים טובים שאני מפנה אליהם כי גם המוניטין שלי עומד פה על הכף.

איך מקבלים המלצות מפה לאוזן?

אין יותר מדי מה לחדש פה, רוב הדברים די מובנים מאליהם:

  • תעשו עבודה טובה ותדאגו גם "למכור" אותה ללקוח.
  • תהיו שירותיים ואדיבים עד כמה שאפשר.
  • תגדילו ראש ותגלו יוזמה. לקוחות מתים על זה!
  • תהיו ביחסים סבבה עם קולגות ואנשים מהתחום, זה מאד ישתלם לכם במהלך הדרך, בכל המובנים ולא רק בנוגע להפניות.
  • תפתחו קשרים עסקיים, אל תפחדו ליזום פניות וליצור קשר עם בעלי עסקים שמעניינים אתכם.

גיוס לקוחות דרך המלצות מפה לאוזן

יתרונות:

  • בהרבה המקרים הלקוח יהיה חם ומבושל.
  • לא צריך למכור את עצמך יותר מדי (בדרך כלל).
  • פונטציאל לעסקאות שוות במיוחד.

חסרונות:

  • תכלס, אין ממש. הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שיש לך סוג של "מחויבות" כלפי הממליץ – כי אם תעשה חרא עבודה, זה ישרוף אותך והוא כנראה לא ימליץ עליך יותר. אבל היי, כולנו עושים עבודה טובה לא?

שיווק באמצעות תוכן

3. שיווק באמצעות תוכן

אין ספק ששיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) זה הדבר החם של השנים האחרונות. הרבה לקוחות פוטנציאליים רוצים קודם להכיר אתכם ולצרוך מכם תוכן, לפני שהם מבצעים רכישה או סוגרים ריטיינר של קידום. ככל שתמתגו את עצמכם יותר כמובילים בתחום שלכם ויודעים על מה אתם מדברים, יותר סיכוי שאנשים ירגישו בטוח לקנות מכם.

שיווק באמצעות תוכן פירושו כתיבה והפצה של תכנים שמטרתם בראש ובראשונה לספק ערך לקהל שלכם. דרך אידיאלית לעשות זאת היא לכתוב בלוג (כמו הבלוג שלי למשל) עם תכנים רלוונטיים ואיכותיים ולדעת להפיץ אותו בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי.

בלא מעט פניות שאני מקבל דרך האתר הדבר הראשון שאומרים לי בטלפון או במייל זה משהו בסגנון "קראתי את אחד המאמרים שלך ומאד אהבתי". יש גם את המגזימים שאומרים "קראתי את כל הבלוג שלך, אני מכור! תעשה לי ילד!"

סתם, לא באמת.

בקיצור – חשוב להשקיע בתכנים איכותיים אך לא פחות חשוב זה גם להפיץ אותם הלאה ובערוצים הנכונים. להלן עוד חומר קריאה שיכול לעזור לכם בעניין:

גיוס לקוחות באמצעות תוכן

יתרונות:

  • אם אתם כותבים תוכן בכל מקרה בשביל הסבבה – הרווחתם.
  • מעשיר גם את הבלוג שלכם ותורם לכם למאמצי הSEO על הדרך.
  • עוזר למתג את עצמכם כאוטוריטה בתחום.
  • ככל שהתוכן איכותי יותר, יהיה יותר קל לסגור את הלקוח כי התוכן עצמו מתחיל אל תהליך המכירה.

חסרונות:

שיווק באמצעות אימייל

4. שיווק באמצעות דואר אלקטרוני (ניוזלטר)

שיווק באמצעות רשימת דיוור או אימייל (Email Marketing) היא אחת משיטות השיווק העתיקות ביותר שיש באינטרנט, אך כזו שתמיד תהיה רלוונטית ואפקטיבית.

הכוונה כמובן לא להספים עם מייל אקראי לכתובות שגירדתם מכל מיני מקומות, אלא לבנות רשימת תפוצה, לאט אבל בטוח, לדוור לה תוכן איכותי וגם הצעות שונות מדי פעם, כל עוד הן רלוונטיות כמובן.

ככל שהרשימה גדולה ואיכותית יותר (=ממוקדת לתחום), הסיכויים שהיא תהפוך לאוצר ונכס אמיתי עבור העסק שלכם, גדולים יותר. כמובן שלתחזק רשימת תפוצה זוהי מלאכה בפני עצמה, אבל כזו שבהחלט שווה את ההשקעה.

גיוס לקוחות באמצעות דואר אלקטרוני

יתרונות:

  • נכס לכל דבר שלא תלוי בגחמות של אף גוף חיצוני (גוגל, פייסבוק וכו').
  • אפקטיבי מאד (אם יודעים לעבוד עם זה).

חסרונות:

  • לוקח זמן לבנות רשימה איכותית.
  • לא יכול לשמש ככלי מכירה בלבד, צריך גם לתת ערך לרשימה (יש שיראו בזה חסרון…), אחרת סביר להניח שתחוו שיעור נטישה המוני.

פרסום ממומן

5. פרסום ממומן ורימרקטינג

פרסום ממומן, בין אם באמצעות קמפיין גוגל אדוורדס, שיווק בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, גם היא דרך פופולארית ואפקטיבית לגיוס לקוחות.

התהליך  בגדול עובד ככה:

א. מקימים דף נחיתה או בוחרים דף ייעודי באתר שישמש בדף נחיתה

ב. מטרגטים קהל יעד / ביטויים רלוונטיים (תלוי בפלטפורמת הפרסום)

ג. מייצרים מודעות ומפנים את הקהל לעמוד הנחיתה ותחילת המשפך השיווקי

ד. אוספים לידים ויוצרים קשר עם הלקוחות לתהליך המכירה

ה. אופציונלי – עושים רימרקטינג ("פרסום חוזר" / "שיווק מחדש") ללקוחות שלא סיימו את תהליך ההמרה (לא השאירו ליד באתר)

את כל השלבים הנ"ל ניתן לבצע הן במערכת של גוגל והן במערכת של פייסבוק. רמת האפקטיביות של זה תלויה בהרבה פרמטרים שונים: איכות הקריאטיב (עיצוב & תוכן) של עמודי הנחיתה, איכות הטרגוט של הקהל, יכול העברת המסר, בידול עסקי ועוד.

גיוס לקוחות באמצעות פרסום ממומן

יתרונות:

  • מיידי. יכול לקחת בין כמה שעות לכמה ימים להרים קמפיין שכבר עובד ומביא לידים.
  • פוטנציאל להחזר השקעה (ROI) גבוה.
  • מצוין על מנת לבצע טסטים שונים, "לבדוק את השוק" וכן הערכת פוטנציאל של אפיקי שיווק אחרים, כמו למשל קידום אורגני.

חסרונות:

  • לרוב דורש תקציב לא קטן.
  • דורש ידע (או מיקור חוץ) בהרבה תחומים שונים: עיצוב, כתיבה, תכנות, הכרת פלטפורמות פרסום ועוד. לרוב לא מתאים למתחילים.
  • חשיפה גדולה לקליקים מזויפים / של מתחרים / סתם סקרנים ובזבוז תקציב שלפעמים יכול להיות משמעותי.

רכישת מדיה

6. רכישת מדיה / שטחי פרסום באינטרנט

רכישת מדיה או רכש מדיה, זה למעשה קניית שטחי פרסום באתרי אינטרנט שונים במטרה להציב שם פרסומת, זמנית או קבועה, שבדרך כלל תכיל לינק לאתר שלנו שבו יש מידע על המוצר או השירות אותו אנו מוכרים.

רכישת מדיה יכולה להתבצע במגוון דרכים ופלטפורמות ומתקשרת גם לכמה ערוצי שיווק אחרים שמוזכרים במאמר הנוכחי. כמה דוגמאות:

  • פרסום באינדקס נישתי בתחום הרלוונטי לקהל היעד שלכם
  • פרסום באמצעות באנרים ומודעות באתרי אינטרנט
  • פרסום באמצעות Outbrain או Taboola
  • ועוד…

תקציב של רכש מדיה יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בחודש ועד למאות אלפי שקלים – מאד תלוי באיזה אתר רוכשים את המדיה. לכן, יכול להתאים למעשה הן עבור עסקים קטנים והן עבור חברות ענק.

גיוס לקוחות באמצעות רכש מדיה וקניית שטחי פרסום באינטרנט

יתרונות:

  • מתאים למגוון תקציבים.
  • לא דורש הרבה השקעה.

חסרונות:

  • תופעת ה"עיוורון באנרים" שגורמת לאחוזי הקלקה נמוכים במודעות.
  • לא מאד ממוקד בהשוואה לפרסום בגוגל/פייסבוק או קידום אורגני.
  • לתנועה גדולה ואמיתית דרושים בדרך כלל תקציבים משמעותיים.

קישורי פוטר

7. קישורי פוטר / קרדיט

לא לצחוק, אמנם זה לא מאמר על קישורים, אבל כן – קישורי פוטר יכולים להביא טראפיק ואפילו סגירות.

אני אסביר – נניח ובניתם או שאתם מקדמים אתר ללקוח גדול ואסטרטגי ויש לינק בתחתית האתר (שבדרך כלל מופיע בכל העמודים) שמפנה לאתר שלכם – יש פה קרדיט מכובד ובעל פוטנציאל לא מבוטל להפנות לאתר שלכם לקוחות פונציאליים, אפילו של מתחרים או בעלי עסקים שהתחום הזה מעניינים אותם ורוצים אתר דומה או להשיג תוצאות דומות בקידום האורנגי.

מטבע הדברים, ככל שיהיו לכם יותר קישורי פוטר באתרים שונים (ורצוי אתרים גדולים עם טראפיק מכובד), כך הסיכוי שתקבלו פניות בעקבות הקישורים האלו – עולה.

גיוס לקוחות בעקבות תנועה מקישורי פוטר

יתרונות:

  • פשוט וקל להטמעה.
  • לא דורש משאבים בכלל.
  • תוצאות מוכחות (בין אם מדובר בבניית אתר שהלקוח הפוטנציאלי אהב או קידום אתר עם תוצאות אורגניות טובות).

חסרונות:

  • יותר מדי קישורי פוטר עם אנקור מדויק יכולים להזיק לקידום (פתרון אפשרי: nofollow).
  • לא כל הלקוחות מסכימים להוציא קישור כזה מהאתר שלהם.

פוסטים אורחים

8. פוסטים אורחים

להתארח אצל אחרים זו גם דרך טובה להיחשף לקהל חדש שאולי לא הכיר אתכם לפני, וגם בעקבות זאת להביא תנועה לאתר שלכם ובשאיפה גם לידים מלקוחות פוטנציאליים. באופן אישי יצא לי לסגור לקוחות שהגיעו אליי מאתרים אחרים בהם יצא לי "להתארח" כל מיני צורות – ראיון, כתיבת מאמר וכו'.

עוד מידע על פוסטים אורחים (בין היתר) תמצאו במאמר שלי מעל 40 דרכים להשיג קישורים חיצוניים.

גיוס לקוחות בעזרת פוסטים אורחים

יתרונות:

  • חשיפה למעגלים חדשים של קהל יעד.
  • לא דורש כסף (בדרך כלל), בעיקר זמן.
  • ניתן להתארח במגוון פורמטים – וידאו, ראיון (פודקסט), מתאים גם למי שפחות אוהב כתיבה.

חסרונות:

  • קצת קשה למי שבתחילת דרכו וחסר קשרים.

פניות יזומות

9. פניות יזומות

דרך נוספת לגייס לקוחות בתחום האינטרנט, לאמיצים ולאנשי מכירות שבינכם – היא באמצעות פנייה יזומה לעסק או אדם כלשהו.

הסיכוי לסגור עסקה באמצעות "שיחה קרה" הוא by far נמוך יותר, ועשוי לקחת זמן רב (כמה חודשים), אך בהחלט יכול לעבוד וזוהי שיטה טובה לגיוס לקוחות עם כיסים עמוקים.

הרעיון הוא ליזום את השיחה הראשונה, להציג את עצמכם ולציין את היתרונות ולמה אתם יותר טובים מהמתחרים. המטרה בשיחה הזו היא לקבוע פגישה. בפגישה פנים מול פנים יש הרבה יותר סיכוי להצליח להציג את עצמך ו/או העסק שלך, ולמכור. גם אם זה אומר לחזר אחרי הלקוח הפוטנציאלי כמה שבועות עד כמה חודשים, זה תהליך שיכול להניב פירות.

גיוס לקוחות באמצעות פניות יזומות

יתרונות:

  • ניתן לגייס לקוחות גדולים.
  • לא דורש השקעה מיוחדת מלבד זמן וקצת מחקר.
  • קלאסי לאנשי מכירות שטח במידה ויש בחברה או בעסק.

חסרונות:

  • לקוחות קרים, אין קשר קודם, צריך לעבוד קשה.
  • מתאים רק לאנשים ממולחים / אנשי מכירות באופי.
  • דורש לא מעט סבלנות.

אהבתם? יש לכם מה להוסיף? כמו תמיד, אשמח לשמוע בתגובות!

מדריכים נוספים שכנראה תשמחו לקרוא:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

דפי נחיתה

דפי נחיתה: איך לייצר עמוד נחיתה שיביא לכם ים המרות

רבות דובר ועוד ידובר על היעילות של דף נחיתה בקמפיינים וגם ישנו לו את השם ...

כלים למחקר מתחרים

3 כלים עוצמתיים למחקר מתחרים

כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו אל מול המתחרים (צריך לזכור שקידום אתרים זה תהליך ...

8 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    אגב המלצות מפה לאוזן, לפי בדיקה שנעשתה ב-2014 רוב העסקים בישראל (60%) סומכים רק על פה לאוזן כשיטת שיווק… וזה לא מפליא כי ל-60% מהם אין בכלל אתר!

    קצת ישן, אבל אני מניח שעדיין רלוונטי גם לימינו בשינוי קל של הנתונים:
    http://www.seome.co.il/most-smbs-do-not-advertise/

  2. תודה על המאמר דניאל 🙂

  3. emanuel@10s.co.il'
    עמנואל הוכשטדט (זקן השבט)

    היי דניאל, אינני מסכים עם חלק מהקביעות שבמאמר (צפוי, לא?) אנחנו למשל השקענו בהמצאה ובפיתוח של טכנולוגיה שיווקית שאיפשרה, במקרה הבוחן שאני נוהג להציג (שוק של כמיליון קונים מדי שנה, בצפון אמריקה, למוצר תוכנה שמחירו 12,000 דולר) להוזיל את עלות ההמרה מ-300 דולר או יותר לכ-6 דולר.
    הקושי היחיד עם רכישת הטכנולוגיה הזו הוא שיש להשקיע 6 שעות אינטנסיביות בלימוד השימוש בה והיישום שלה לשוק יעד ספציפי, ובשביל מרבית מקדמי האתרים זהו מאמץ שמעבר לכוחותיהם.

    • היי עמנואל, אכן מפתיע שאתה לא מסכים איתי על חלק מהדברים 🙂
      אני בדרך כלל נמנע מלהיות נחרץ וחד משמעי ברוב הדברים שקשורים לSEO (בכל זאת SEO), אשמח אם תהיה יותר ספציפי לגבי אילו סעיפים אתה לא מסכם ואולי אערוך את דבריי. חן חן וכל טוב 🙂

  4. itzik22@yahoo.com'

    יופי של מאמר, תודה רבה

  5. izhakagam@gmail.com'

    דניאל, אחלה מדריכון!
    אני מאמין שבשיווק באמצעות תוכן אפשר להביא לקוחות "מבושלים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *