דף הבית / פוסטים אורחים / הקאוצ'סרפינג של מנהלי האי-קומרס

הקאוצ'סרפינג של מנהלי האי-קומרס

זהו פוסט אורח מאתן מורן שטיאסני, יזמת דיגיטלית עם אג'נדה חברתית שיש לה הרבה מה להגיד 🙂

הקאוצ'סרפינג של מנהלי האי-קומרס

לא הכל חלק בעידן של הגשמה עצמית וטכנולוגיה מואצת. כל מי שנלחם בזירה התחרותית של פייסבוק, מנהל קרב עקוב מדם על המקומות הראשונים בגוגל, או משתדל להישאר רלוונטי בעולם הזה שמשתנה לו מול העיניים – יודע על מה אני מדברת.

אני לא מרבה לעשות זאת, אבל במאמר הבא נדבר על כמה מהאתגרים המרכזיים של חיינו בעידן הדיגיטלי – מפרספקטיבה פילוסופית. על הגלובליזציה, על הבדידות המודרנית, על הנטייה שלנו, כבני אדם, לחפש ללא הרף אחרי "הדבר הבא", ואיך כל זה קשור לקאוצ'סרפינג של מנהלי האי-קומרס.

לא רק אריק איינטשטיין

אנשים אוהבים להיות בבית. עובדה, גם בעידן דיגיטלי המאופיין בפתיחות ודינמיות, הם כל הזמן מחפשים אחר פתרונות יצירתיים שיאפשרו להם לא לצאת מהבית ולתקשר באמצעות רובוטים. אמא שלי, בצעירותינו, הייתה מצדיקה את הנטייה שלה לבלות הרבה בין כותלי הבית ע"י הרצון שלה לצמצם הוצאות בלתי צפויות ולחסוך כסף.

היום, להבדיל מספר הבדלות, יותר ויותר אנשים בוחרים לוותר על החליפה המגונדרת ועל האווירה החברתית במשרד לטובת הנוחות והפיג'מה. ואיך הם מצדיקים את זה? ע"י הרצון שלהם לייצר מקורות הכנסה פאסיביים מהאינטרנט ולהגיע לשפע כלכלי.

כלומר?

הרצון לנגישות אופטימלית של נוחות, שאפיין את דור ההורים המתגלמים שלנו, לא השתנה והושרש גם באופיים של צעירי הדור הדיגיטלי, אולם המניעים עברו שינוי של שמיים וארץ – מעבר מאורח חיים שדוגל בשליטה בהוצאות, בוויתור ובחיסכון כלכלי לתפיסת-עולם שמאמינה בנוחות מקסימלית ובהזדמנות ליצירת שפע כלכלי.

לא רק פליקס הארנב

אנשים אמנם אוהבים להיות בבית אבל חולמים לטייל בעולם. ההורים שלי נהגו לקחת אותנו לחופשה משפחתית אחת לכמה שנים, היינו ישנים אמנם בבתי מלון מפונפנים אבל אבא שלי היה דואג לשתף אותנו כל בוקר בגעגועיו לבית ולמיטה שלו.

בכל אופן, בעולם שקדם ללואו-קוסט, הצורך לשלב בין שגרה לבין טיולים בתדירות גבוהה, הוליד לפני כעשור את קונספט הקאוצ'סרפינג, שאיפשר לקהילה צומחת של מטיילים גמישים לטייל יותר ע"י חסכון (מסוס חייהם!) בהוצאות הלינה, לישון בתנאים ביתיים, ועל הדרך גם ליהנות מאווירה אותנטית – כי עד כמה הם מסוגלים לקבל בדרך אחרת את החוויה האמיתית מהמקום, מבלי להרגיש תיירים?

היום, במציאות הכפר הגלובאלי, יותר ויותר צעירים חולקים גם הם את חלום הנוודות בעולם, אבל הם דווקא שמים דגש על נוחות לעבודה, ווייב, אנשים איכותיים וחווייה יוקרתית, וממעיטים בשיקולים הכלכליים.

משמע

נראה כי הרצון לראות עולם הוא מאין "ג'וק" ששרד גם הוא את המעבר המהיר מ"העולם הישן" אל "העולם החדש", אם כי הטריגרים האמוציונליים שמזינים אותו לא נותרו בעינם, וטוב שכך. הקאוצ'סרפינג "של פעם" מציע, כאמור, הזדמנות נהדרת לטייל באמצעים מינימליים, עבור הרפתקנים שמבינים את הסיכון הכרוך בלינה אצל אדם זר.

הso-called- קאוצ'סרפינג "של העתיד", לעומת זאת, מותאם לתפיסת "העולם החדש" ושם לו למטרה להציע הזדמנות לטייל ולעבוד בתנאים יוצאי דופן, לכל מי שחשובים לו הפרודוקטיביות והמינגלינג העסקי לצד הלייף סטייל. ארחיב על זה עוד בהמשך.

עבודה בעולם החדש

אי שיוויון: על עבודה מהבית, אזור הנוחות ומה שבניהם

"בדידות מודרנית" התפתחה על רקע הסתגרות האנשים בבתיהם כנגזרת של טכנולוגיה מואצת, נוחות ויכולת לעבוד מהבית, וגרמה לחוקרים רבים לתהות על קנקנה של ההגדרה היבשה והמקובלת ל"אזור הנוחות".

בעוד שרובינו גדלנו על המשפט-חורץ-הגורלות ש"בשביל להצליח צריך לצאת מאזור הנוחות", נקודת המוצא של ילדי "העולם החדש" היא שבשביל לשגשג מומלץ דווקא להישאר ולדבוק באזור הנוחות, ואיפה נמצא אזור נוחות אידיאלי יותר להצלחה – למיטב ידיעתם – מאשר בבית, על הכורסא בסלון.

חוקרים מסבירים שהבית אמנם נתפס בעני רבים כ"אזור נוחות" שכביכול נכון לשאוף אליו, אבל למעשה מדובר על אזור של פחד ושל חוסר עשייה, והביקוש הגדל והולך להשכרת משרדים במתחמי העבודה המשותפים, לצד ההתפשטות של תופעת הנוודות הדיגיטלית, אכן מתקפים את הגירסה הזו.

לאן הולכים מכאן?

הבדידות העוצמתית שהשתלטה על חייהם של העצמאים, הריחוק היומיומי מחברים וקולגות, היעדר התמיכה והצורך החיוני בחשיבה משותפת, סיעור מוחות ומינגלינג עסקי, הובילו לצמיחתן של שתי מגמות חברתיות בולטות, מנוגדות אמנם, אך בכל זאת מפרות זו את זו:

  1. שיתופיות
  2. נוודות.

משרד משותף

מתחמי העבודה המשותפים נולדו למעשה כמענה לשלושה כאבים עיקריים שזוהו בתפריט ההתמודדויות של העובדים מהבית:

  • בדידות וצורך לקשר חברתי
  • היעדר קהילה מעולם תוכן זהה וצורך בנטוורקינג
  • היעדר מסגרת וקושי בקידום עצמאי של רעיונות

המטרה שלהם הייתה לפתוח בפני כל ה"מתבודדים" באשר הם את הדלת חזרה אל מתודולוגיות עבודה של עולם ישן – לבוש עסקי, משרד מ-9 עד 17, מפגש עם קולגות – אבל עם טוויסט הייטקיסטי מרענן – עיצוב אורבני סקסי והפי-האוור של ימי חמישי.

כשהקלף המנצח שלהם הוא גם שיא התגלמותו של העולם הישן במודל שלהם – חסכון משמעותי בעלויות, בהשוואה להשכרת משרד וציוד באופן פרטני.

משרד נייד

תופעת הנוודות העולמית, שהתפתחה בד בבד, נולדה על רקע כאב רביעי נוסף שזוהה אצל יזמים אינטרנטיים, בעיקר צעירים בני 21-30: האכזבה מהנורמה והרצון למרוד במוסכמות.

נוודות דיגיטלית היא למעשה גישה חברתית-תעסוקתית-כלכלית חדשה שמאפשרת, לכל מי שחפץ בכך, טשטוש גבולות בין פנאי לעבודה, ערעור על הסטטוס קוו והזדמנות לעשייה יזמית נזילה וניידת ללא גבולות גאוגרפים, ואורח חיים גמיש והרפתקני שאינו כפוף לנורמות חברתיות קונבנציונליות.

על פניו נראה כי הן אנשי "העולם הישן" והן אנשי "העולם החדש" הפסיקו להרגיש נוח בבוקסרים שלהם על כורסת הסלון, ולא כי הם הבינו שלא נותרה להם ברירה אלא לצאת ממה שהם תופסים כאזור הנוחות, אלא כי הם החליטו לצאת (ליתר דיוק הציעו להם את הטריגר לו נזקקו בשביל לצאת) מ"אזור הפחד והעצלות", ולחפש אחר נוחות אמתית שתהיה להם טבעית ותמנף אותם.

האם ראיתם אי פעם נמלה בטבע שיוצאת מאזור הנוחות שלה ומנסה להיות אריה בכדי להרגיש יותר נוח וטוב עם עצמה?

פער הציפיות: הטוב, הרע והמכוער של נוודות דיגיטלית

נוודות דיגיטלית מצטיירת (בעיקר באינסטגרם) כמציאות רומנטית וסקסית, אבל חשוב לדעת שלצד יתרונותיה הבולטים והבלתי מעורערים, היא טומנת בחובה גם לא מעט קשיים לוגיסטיים, החל מזמינות נמוכה של WiFi או נקודות חשמל, ועד קושי במציאת כיסא נוח (לא כזה של הים, שיושבים עליו עם לפ-טופ כבוי רק בשביל התמונה, אחד שבאמת נוח לשבת עליו ולעבוד ביעילות לכמה שעות).

אם לשים לרגע בצד את סיטואציית "השקע שתקע אותי" על אי אקזוטי באמריקה הלטינית, רבים אמנם חולמים על לייף סטייל הדוניסטי וחסר וודאות, כשל נוודים, אבל רק מעטים באמת מאמצים את אורח-החיים ההרפתקני הזה as-is, ומנצלים את פוטנציאל החירות של המאה ה-21.

על רקע הפער המעשי הזה שבין החלום לחיות חיים מלאי הרפתקאות לבין מימוש – נולד עמק הדיגיטל.

עבודה מהבית / משרד משותף

לחיות כמו נווד – להרגיש כמו בבית

מה הבנו עד עכשיו? המטרה של רובינו ככולנו, היא להגיע לאזור נוחות! זו הסיבה שבכל דור ודור אנשים אוהבים להיות בבית, לטייל בעולם בתנאים ביתיים, ובסוף כל טיול או מסע לחזור למקום המבטחים שלהם ולמיטה המוכרת, וזו הסיבה שבשנים האחרונות מתרחש תהליך הפוך והעצמאים (מ"העולם הישן" בעיקר) עושים את דרכם חזרה אל הקהילה ואל מתחמי העבודה המשותפים.

ומה עם הצעירים? העבודה מהבית הפכה גם עבורם כבר לברירת מחדל משעממת, צפויה ולא מקורית, שמזינה את תופעת הבדידות המודרנית, הופכת אותה למגפה עולמית ופוגעת בפוטנציאל ההצלחה שלהם, אבל בזמן שכל התחומים הלכו לשיתופיות – "אזור הנוחות" המיוחל שלהם עוד לא לגמרי פוענח.

לשם כך פיתח עמק הדיגיטל מודל עבודה ומגורים ראשון מסוגו ששם לו למטרה להנגיש את חיי הנוודות הדיגיטלית, לפשט אותם, לעצב אותם, לארוז אותם ולהגיש אותם לכל המבקש – עטופים בסרט ורוד.

אזהרה: מכיל 90% מהחומר הפעיל המצוי בחייו של נווד דיגיטלי

דמיינו לעצמכם שהייתם יכולים להתעורר בכל יום בוילת פאר, לחיות כמו בחופשה אבל להרגיש בבית, לעבוד בנוחות מקסימלית, להכיר אנשים מדהימים, בפיג'מה, לקפוץ לבריכה ולסגור שיתופי פעולה ממנפים, בבגד ים. עכשיו תפסיקו לדמיין והיכנסו להתרשם ולהירשם.

עמק הדיגיטל הוא השלב הבא באבולוציה התעסוקתית של העידן הדיגיטלי – 10% עבודה מהבית, רק בלי החלק של הבדידות, 90% נוודות דיגיטלית, אבל בלי כל האופרציה וכאב הראש. מתאים לכם?

הקאוצ'סרפינג של מנהלי האי-קומרס

הצורך לשלב בין עבודה ושאפתנות לבין טיולים והרפתקאות, היה זה שהוליד את עמק הדיגיטל, הso-called קאוצ'סרפינג "של העתיד", ששם לו למטרה לאפשר לקהילה צומחת של מנהלי אי-קומרס, משווקי שותפים ויזמים דיגיטליים אחרים, "לישון על הספה" בבית החלומות שלהם ולבנות את העתיד הכלכלי שלהם מאזור נוחות משודרג, סופר-נוח, בתנאים ביתיים עם כל הבנפיטס של נוודות הדיגיטלית, ווייב שמדרבן להצלחה, קהילה אמיצה ותומכת וחווייה בלתי נשכחת.

כי עד כמה הם מסוגלים לקבל חווית טיול-עבודה אמתית מכל מקום אחר, מבלי להרגיש תיירים ולבזבז שעות על חיפוש WiFi, כיסא נוח, שקע חשמל או פרטנר דובר עברית שאפשר לחלוק איתו מידע ולקדם יחד רעיונות.

מנהלי אי-קומרס, משווקי שותפים, סוחרים אלקטרוניים, מקדמי אתרים, בעלי נכסים דיגיטליים וחולמים – מודל הco-villiving החדש של 2018 מזמין אתכם לעבוד מהבית החדש לעבודה מהבית, ברוגע, איזון והמון פאן. איך, כמה, למה, מתי? לחצו על הלינק למידע נוסף והרשמה.

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מורן שטיאסני

מורן שטיאסני היא יזמת דיגיטלית עם אג'נדה חברתית, הבעלים של בנק הפתרונות שיווק דיגיטלי מחוץ לקופסא, בלוגרית jargon.co.il ו-brunners.co.il. דוגלת בחדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא ומאמינה בחיים מלאי הרפתקאות ואתגרים.

שווה לקרוא גם את

גביית כסף מלקוחות

גביית כסף מלקוחות: כך תייעלו את הגבייה שלכם בעסק

והפעם פוסט קצת שונה – על נושא קצת רגיש אך חשוב: כסף. כל העצמאים ובעלי ...

עתיד קידום אתרים

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה