ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

מה עושה מקדם אתרים?

כתבתי לאורך השנים לא מעט על קידום אתרים, מה זה SEO ומהם היתרונות הבולטים של קידום אורגני.

בפוסט הזה אני רוצה לרדת קצת יותר לעומק ולעבור על השלבים השונים שמקדם אתרים עושה ביום יום – לפחות הרציניים שבינהם 🙂

מה עושה מקדם אתרים

1. מחקר מילות מפתח: מה הגולשים מחפשים

לפני שמתחילים תהליך של קידום אורגני, עלינו לדעת מה הגולשים מחפשים ומה אנחנו הולכים לקדם על מנת שיהיה אפשר להביא תנועה רלוונטית לאתר.

גם אם הטקסט באתר יהיה כתוב בצורה מצוינת, אבל לא יהיו בתוכו את מילות המפתח הנכונות, סביר להניח שיגיעו לאתר רק גולשים שהקלידו כל מיני ביטויים רנדומליים ולא מהווים בהכרח את קהל היעד המתאים לאתר.

כדי לדעת אילו מילות מפתח (ביטויים) לבחור, יש לבצע מחקר מילות מפתח.

מקדם האתרים יכול להשתמש בכלים שונים שמציגים נפחים של מילות מפתח. מילות מפתח ארוכות עם "זנב ארוך" הן לרוב קלות יותר לקידום, אבל נפח החיפוש שלהן קטן יותר ולכן צריך למצוא הרבה מהן.

לעומת זאת, מילות מפתח קצרות הן בעלי נפח גדול יותר, אבל יש עליהן יותר מתחרים. לכן, רוב המקדמים משלבים בין מילים ארוכות לקצרות על פי התחרותיות שהם מעריכים והתקציב או הזמן שיש להם להשקיע בכל אחת מהן.

2. מחקר מתחרים

אחרי שהבנו פחות או יותר מהן מילות המפתח בהן אנחנו רוצים להתמקד, הגיע הזמן לרחרח קצת אצל המתחרים.

מחקר מתחרים חשוב משתי סיבות עיקריות:

  1. הוא עוזר לנו למצוא מילות מפתח שאולי לא חשבנו עליהן ועמודים שאפשר ליצור מהן.
  2. הוא עוזר לנו למצוא שיתופי פעולה אפשריים ובעיקר החלפות קישורים עם מי שהמתחרים שלנו מקבלים מהם קישורים.

ישנם כלים מיוחדים שיכולים לקחת רשימה של אתרים ולמצוא על אילו מילות מפתח הן מדורגות ומאיפה הם מקבלים קישורים, ואפשר כמובן גם לקחת מילת מפתח מסוימת ולראות אילו אתרים מדורגים עליה. לצד זאת, יש מקדמים רבים שמעדיפים לעשות בדיקה ידנית: פשוט לשוטט קצת בעמודי התוצאות ולבדוק כיצד נראים האתרים של המתחרים ואיך הם עושים SEO.

אופטימיזציה לעמודי האתר

3. אופטימיזציה לתוכן של הדפים באתר

התוכן שגוגל רואה בכל דף באתר מתחלק לכמה חלקים: כותרת ותיאור שהוא מציג בעמודי התוצאות (תגי מטא) והטקסט בדף עצמו שמחולק לכותרות ראשיות וכותרות משניות (הכותרת הראשית היא H1, השנייה בחשיבותה H2, כאשר לרוב לא משתמשים ב-H4 ואילך).

מלבד זאת יש תמונות להן ניתן לתת תיאור חלופי של כמה מילים. סרטונים לא ניתן לתאר כמו תמונות, אך נראה שגוגל יכול לזהות כתוביות שמוטמעות בתוך ציר הזמן של הסרטון (לפחות אם הוא מיו-טיוב).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אחד מהתפקידים החשובים ביותר של כל מקדם או חברה לקידום אתרים, הוא לבצע אופטימיזציה לאתר באופן שוטף.

שאלה נפוצה בקרב לקוחות היא: "אוקיי, האם עבודת האופטימיזציה לא נגמרת אחרי חודש או חודשיים"?

התשובה היא כמובן שלא. זה כמובן גם תלוי בגודל האתר, אבל לא רק.

לדוגמא, עבודת אופטימיזציה על אתר עם מאות עמודים לא תסיים לאחר חודש וגם לא לאחר חצי שנה. מה שיפה ב-SEO שכמעט ואין תקרת זכוכית אף אספקט בעבודה ותמיד ניתן למצוא עוד דברים שאפשר לשפר באתר או עוד קישורים חיצוניים שאפשר להשיג.

עבודת אופטימיזציה טובה צריכה בפועל לכלול:

  • שיפור כל הטייטלים והדיסקריפשנים באתר (בהדרגה כמובן)
  • יצירת קישורים פנימיים
  • לשפר תכנים באתר ולהוסיף מלל היכן שצריך (נפוץ לדוגמא באתרי מסחר עם קטגוריות ללא מלל)
  • לתקן קישורים שבורים שמובילים לעמודי 404
  • לתקן קישורים פנימיים שמובילים לעמוד אחר באמצעות הפניה ולא ישירות
  • אופטימיזציה לתמונות: תגיות אלט, תגיות טייטל לתמונה, כיווץ משקל התמונות וכו'
  • שיפורים רוחביים באתר שמטרתם לשפר יחס המרה וחווית משתמש
  • ועוד 🙂

4. אופטימיזציה למבנה האתר

גם אם כל דף בפני עצמו עבר אופטימיזציה טובה, זה עדיין לא אומר שהאתר כשלעצמו בנוי בצורה אופטימלית ל-SEO.

ההיררכיה בתוך האתר צריכה להיות ברורה ובעלת סדר הגיוני. העמודים המרכזיים בדרך כלל יהיו מקושרים דרך התפריט הראשי או דף הבית (לרוב בצורת גלריה), והעמודים המשניים יהיו מקושרים מהעמודים הראשיים האלו דרך תפריטי צד או קישורים פנימיים.

אם רוצים מסיבה כזו או אחרת לקדם עמוד שנמצא כמה וכמה רמות בתוך העומק של האתר ואין אפשרות להעביר את התוכן שלו לעמוד עליון יותר, אפשר לקשר אליו מתוך התוכן של אחד העמודים הראשיים וכמובן מאתרים חיצונים.

5. מאפיינים טכניים, מהירות והתאמה למובייל

רוב הסעיפים כאן הם בדרך כלל הינו באחריות של מי שבונה את האתר, וזה מאד תלוי באיזו מערכת ניהול האתר בנוי. עם זאת, ובמיוחד במערכות פתוחות כמו וורדפרס, יש למקדם מה לתרום – בין אם זה בצד הביצועי ובין אם זה להיות גורם מקשר בין הלקוח לבין המתכנת / הצד הטכני.

  1. שימוש בנתונים מובנים / סכמה – תגים מיוחדים כמו אלו שמסמנים מידע מסוים בטקסט (למשל, שם הכותב של המאמר) או מסמנים נתיבים באתר ("פירורי לחם")
  2. המהירות שבה האתר עולה – למדריך לשיפור מהירות אתרים
  3. יצירת אינדקס אופטימלי והסרת עמודי זבל באתר
  4. אבטחת האתר ומערכת הניהול. במקרים מסוימים גוגל עשוי להציג אזהרה בפני הגולש אם האתר מכיל קוד זדוני.

למרות שהיום יש מודעות הרבה יותר גדולה לנושאים האלו, הרבה חברות בניית אתרים עדיין בונות אתרים בלי להתחשב בפקטורים האלו ומעדיפות להשקיע בעיצוב והמראה. לכן, התפקיד של מקדם האתרים הוא לבדוק שהאתר עומד בדרישות של גוגל על פי הכלים שהיא מספקת לו או כלים דומים.

6. בניית קישורים

בניית קישורים זה בערך 30-50% מעבודת SEO (תלוי את מי שואלים).

הסיבה היא שתוכן טוב הוא פשוט לא מספיק והקישורים הם אלו שלמעשה מאותתים לגוגל שיש לתוכן הזה ביקוש.

אתרים גדולים שמפרסמים תכנים חדשים כל יום וזוכים לפופולאריות גבוהה ברשתות החברתיות בדרך כלל מקבלים קישורים קבועים מבלוגים או אתרים אחרים שעוסקים בתחום ומקשרים אליהם (עוד סיבה לכך שכדאי ליצור תוכן ייחודי).

אתרים אחרים, שהם למעשה רוב האתרים, צריכים להזיע קצת יותר ולכן המקדם צריך לבצע פעולות יזומות כדי לקבל עוד קישורים שיפנו אל האתר.

מקדמי אתרים רבים (כולל אנוכי) עושים שימוש באתרי תמיכה / PBN – אתרים שייעודם העיקרי זה להוציא קישורים לאתרים אחרים כדי לחזק אותם בתוצאות. שיטה זו הוכיחה את עצמה כיעילה במידה ויודעים לעשות אותה נכון, ויתרון גדול בשימוש באתרים מסוג זה – הם פשוט חוסכים ים של זמן יקר על מו"מ מתיש מול גורמים אחרים כדי להשיג קישור.

בעיקרון גוגל אוסרת על ביצוע כל מניפולציה שקשורה בקישורים, ולכן צריך לעשות זאת בחוכמה.

בפועל, כמעט שאין מקדם שלא יוצר ("בונה") קישורים והשאלה היא כמה הפעילות שלו נראית יזומה ועד כמה הוא מותח את החבל. מי שלא מייצר קישורים בכלל, מתוך אסטרטגיה מכוונת, בעיניי פשוט לא פועל נכון, ואני יכול לבסס את הקביעה הזו מנסיון של קידום מעל 500 אתרים שונים.

כאשר מדברים על קישורים, ראוי להזכיר כי יש גם טכניקות קיצוניות שרוב המקדמים מעדיפים לא להשתמש בהן, לפחות לא על בסיס קבוע. הרחבתי עם כל מיני דוגמאות במאמר על קידום לבן, אפור ושחור.

עוד דבר שיש לשים לב אליו הוא שיש חשיבות גם ליחס בין הקישורים לבין עצמם באותו האתר.

הנה כמה קווים מנחים ליצירה של קישורים איכותיים יותר:

  1. על הקישור להיות רלוונטי גם לאתר ממנו הוא יוצא וגם לאתר אליו הוא נכנס.
  2. צריך להיות גיוון בין הטקסטים של הקישורים באתר. לא כל הקישורים יכולים להיות עם מילות המפתח המדויקות שרוצים. יש לבדוק זאת גם כאשר מקבלים קישור מאתר אחר וגם כאשר יוצרים קישור לאתר אחר מהאתר. הרחבתי על זה במאמר על חלוקת אנקורים נכונה.
  3. גם תמונות שהן קישור או קישורים שכוללים פשוט את כתובת העמוד המקושר יכולים להיות רלוונטים.
  4. ישנה סברה שאם קיימים באותו העמוד הרבה קישורים, "המיץ" של הקישורים שמפנה אל העמוד הזה מתחלק בין הקישורים האלו כמו נהר שמתחלק לכמה נחלים קטנים יותר וכל נחל כזה מתחלק לעוד כמה פלגים… ולכן פעם מקדמי אתרים היו חוסמים חלק מהקישורים באמצעות תווית ה-nofollow, מה שנקרא "פיסול PR" (כאן יש הסבר מפורט יותר).

היום לא ברור עד כמה זה נכון, ואני לא מכיר מחקר עדכני בנושא, אבל בכל זאת צריך לשים לב לקישורים האחרים שנמצאים בעמוד ממנו רוצים לקבל קישור. לדוגמה, אם יש עמוד שמפוצץ בקישורים, כנראה שלא כדאי לקבל ממנו עוד קישור, כנ"ל לגבי קישורי ספאם.

מקדמי אתרים שעושים את העבודה הזו כל יום יודעים לזהות הזדמנויות טובות יותר מאחרות. ישנם גם לא מעט פרמטרים טכניים יותר שאי אפשר לעבור על כולם במאמר זה. מי שמעוניין ימצא את המאמר שכתבתי על 22 פרמטרים של קישורים – מאד שימושי 🙂

ניתוח ומדידה של ביצועי הקידום

7. מדידה ושיפור

יש סיבה לכך שקידום אתרים הוא שירות קבוע שמקבלים מחברת קידום האתרים או ממקדם אתרים: אתרים הם דבר דינאמי שמשתנה עם הזמן, חלקים מסוימים מתעדכנים או מתווספים ואחרים הופכים ללא רלוונטיים וכל שינוי באלגוריתם של גוגל יכול להביא לשינוי חד במיקומים ובביצועים של האתר.

אסור גם לשכוח שבזמן שאנחנו עובדים גם המתחרים ממשיכים לפתח את האתרים שלהם ולכן מקדם אתרים שלא מודד את התוצאות שלו עשוי למצוא את עצמו נותר מאחור.

וכאן חשוב לזכור שמה שקובע בסופו של דבר את הצלחת הקידום הם בדרך כלל לא המיקומים, אלא התנועה לאתר והאופי שלה. לכן, לא מעט פעמיים קורה שהמקדם אמנם מבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, אבל משהו בכל זאת לא עובד. במצבים כאלו צריך לגייס את כל המוחות שאפשר ולנסות להבין איפה יש תקיעות ואיך אפשר לפתור אותן ביחד.

כלים רלוונטיים למדידה וניתוח הם – גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול אך כמובן שיש גם אחרים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן