דף הבית / גוגל אנליטיקס / איך לפרגן לאחרים בדרך יצירתית באמצעות URL Builder

איך לפרגן לאחרים בדרך יצירתית באמצעות URL Builder

והפעם – טיפ קצר ונחמד, שיעזור לכם לפרגן לבעלי אתרים אחרים כך שבמוקדם ובמאוחר הם ידעו על זה – דרך האנליטיקס. על מה אני בדיוק מדבר? פרטים בטיפ הבא…

נניח שנתקלתם בפוסט או מדריך שאהבתם במיוחד, ובא לכם לשתף אותו בפייסבוק שלכם או בקבוצה, פורום או מקום כלשהו באינטרנט, אבל על הדרך גם ליידע את בעל האתר על זה שפרגנתם לו. איך עושים את זה?

קודם כל, למה לשתף?

  • זה יעזור לכם ליצור קשרים שיכולים לבנות מערכת יחסים עם קולגות ואנשים אחרים בתחום שלכם
  • אם מגיע – למה לא לפרגן, בעצם?
  • אם השיתוף רלוונטי גם לקהל שלכם – הם יעריכו אתכם על כך
  • תוכלו לקבל פרגונים מאותם אנשים בהמשך
  • קארמה חיובית (למי שבקטע…)

אז איך עושים את זה?

מאד פשוט – כל מה שצריך זה להיכנס ל URL Builder, למלא את השדות הרלוונטיים ואז להשתמש בלינק שנוצר על מנת לשתף את התוכן שאתם רוצים.

לפני שנמשיך, כמה מילים על הקישורים האלה – קישורי מעקב, המכונים UTM – מאפשרים להוסיף פרמטרים שונים על כל כתובת של אתר אינטרנט, לצורך מעקב בשימוש בקמפיינים שונים המביאים טראפיק כמו למשל פייסבוק, גוגל Adwords ועוד. גוגל אנליטיקס ותוכנות סטטיסטיקה נוספות יודעת לקרוא את הפרמטרים האלה ולהציג אותם בשדות הרלוונטיים, כך שאתם יודעים בדיוק מאיזה מקור תנועה, קמפיין, מודעה ספציפית וכו' – הגיעו אליכם לאתר.

זהו השימוש המקורי והנפוץ בUTM, אבל ניתן גם לעשות בהם שימושים יצירתיים אחרים, כמו שאני מיד אדגים 🙂

לאחר שנכנסים לכלי, צריך להגדיר כמה דברים:

URL builder

ככה זה בשימוש הרגיל. לצורך ענייננו, מה שצריך להגדיר זה פחות או יותר ככה:

דוגמא לUTM

(כמובן שכתובת האתר צריכה להיות מהאתר בו אתם בוחרים לשתף את הלינק)

למי שרוצה עוד יותר להגדיל ראש – אפשר גם לרשום את המייל שלכם ו/או השם שלכם שידעו מי עומד מאחורי הפרגון 🙂

 

וככה זה נראה באנליטיקס:

אנליטיקס עם URL בילדר

מה דעתכם?


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

8 סיבות להשתמש בקישורים פנימיים

8 סיבות להשתמש בקישורים פנימיים

בתור מקדמי אתרים, אנחנו בדרך כלל מתמקדים בהשגת קישורים חיצוניים לאתר, ולכן אנחנו נוטים לפספס ...

קידום בגוגל איטליה

איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

פוסט אורח מעניין מאת מעוז זוגרבו, על קידום אתרים בחו"ל (ספציפית גוגל איטליה), נושא שאני ...

5 תגובות

  1. niru@web-team.co.il'

    חמוד מאוד (גם אתה וגם הרעיון)
    טנקס

  2. michalsharon2@gmail.com'

    אולי כי אני קלולס אבל לא הבנתי את הרעיון, כשאני רוצה לפרגן אני עושה שיתוף אם זו מדיה חברתית או כותבת למייל של מי שקיבלתי ממנו את הפוסט.מה ההבדל, אנא בשפה להדיוטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *