דף הבית / כתיבת תוכן / איך לגרום ללקוחות שלך לאהוב את התוכן שלך?

איך לגרום ללקוחות שלך לאהוב את התוכן שלך?

אחד הכלים המשמעותיים ביותר בתחום השיווק הוא תוכן שיווקי וכאשר הוא כתוב בצורה טובה יש לו כוח אדיר. קופירייטר איכותי שכותב בצורה עניינית, ממוקדת, מרגשת, מחדשת, נעימה ומניעה לפעולה יכול להפוך עולמות, לסחוף לקוחות פוטנציאליים ולהביא גם עסק קטן ולא מוכר להצלחה גדולה, אבל איך יוצרים את הטקסטים הנכונים והמדויקים האלו – איך להגיע אל אותם גולשים ולגרום להם להתעניין דווקא במוצר או בשירות שיש לכם להציע? ישנן דרכים לעשות זאת.

קופירייטינג דורש מהכותב להיות בעל כישרון כתיבה ולהכיר טכניקות יעילות לכתיבה נכונה. כדי לעשות סדר בדברים קיבצנו בפניכם כמה טכניקות של כתיבה שיווקית שיעודדו את הלקוחות הפוטנציאליים לקרוא את התכנים שלכם – בין אם מדובר על פוסטים, סטטוסים ברשתות החברתיות או מאמרים.

טכניקות וטיפים לכתיבה שתגרום להם לחייך

כתיבת תוכן היא אומנות לכל דבר, אז כיצד עושים את זה נכון והופכים את הכתיבה לכלי שיווקי מנצח? לפניכם 10 טיפים שיעשו את כל ההבדל בין תוכן פשוט ובין תוכן מנצח שיכנס לליבם של הלקוחות.

10 טיפים יעילים לכתיבה שנכנסת ללב ומעודדת את הלקוח לבחור בכם

  1. כוונו את התוכן לקהל היעד שלכם – מיקוד הוא מילת המפתח וכדי להתמקד יש להכיר את הלקוח שנמצא מעבר למסך – כוונו את הטקסט לגילו של הקהל, למינו, למצבו המשפחתי, לדפוסי הגלישה שלו ברשת, לתרבות שלו, למעמדו ולצרכים שלו.
  2. הפגינו בקיאות – הדגישו את הניסיון של העסק, ספקו מידע אינפורמטיבי (אך אל תעמיסו), הוסיפו סקירות, ציינו עובדות ובמידה ומתאים – הזכירו אירועים שהתרחשו והתייחסו אליהם, המידע יגרום ללקוח להרגיש שמדובר על עסק מקצועי ובעל ניסיון.
  3. צרו עניין ותחושת הזדהות – תוכן מעניין יכול לעבור אל הלקוח באמצעות סיפור ושזירת מסרים גלויים וסמויים, דוגמאות רלוונטיות מהחיים, שירותים שסייעו לאדם להתגבר על קשיים, ליהנות מהמוצר או השירות וכו' – תכנים כאלו יהפכו את המאמר לנעים לקריאה והלקוח לא ירגיש שדוחפים לו מוצרים באופן אגרסיבי.
  4. שדרו אמינות ומקצועיות – נסחו את התוכן באופן שלא ירתיע את הלקוח וגרמו לו לבטוח בשירות. היזהרו משגיאות כתיב וניסוחים סבוכים ומעורפלים – הם גורמים ללקוח לחשוב שמדובר על עסק של חובבנים. כתיבה אמינה ומקצועית תגרום ללקוח להבין שאצלכם הוא יקבל מענה מלא עבור כל צרכיו ושתמיד יהיה לו למי לפנות.
  5. דברו בגובה העיניים, היו ישרים וכנים – התמקדו בפרטים החשובים של השירות או המוצר ובמידת הצורך ציינו מחירים. חשוב מאוד שלא לבלבל את הקורא עם מידע עודף ולא רלוונטי ואסור להתנשא – הקוראים לא יכולים לסבול כשמתנשאים מעליהם – היו ברורים ואל תשתמשו במושגים מפציצים ובשפה גבוהה מידי, מנגד אל תדברו בשפת רחוב. הדגישו את היתרונות והתועלת של המוצר וגרמו ללקוח להבין מדוע המוצר או השירות יסייעו לו, היו בטוחים שהקורא יעריך את הכנות שלכם.
  6. אל תפגעו בשם של המתחרים – בעודכם מסבירים ללקוח על היתרונות של העסק אל תשמיצו עסקים אחרים, הדבר לא רק יחשוף את החברה לתביעות אלא יפגע בשם הטוב שלכם. הדגישו את הערך המוסף של המוצר ואת הפתרונות שהוא מספק והראו שאתם מאמינים בו – זוהי הדרך הנכונה!
  7. רגשו את הלקוח – אחד החלקים החשובים ביותר בכתיבה השיווקית. דברו אל הרגש של הלקוח – העלו שאלות שיגרמו לו להרהר, השתמשו בהומור וגרמו לו לצחוק, גרמו לו לשמוח, להתעצב, לייחל ולצפות, לחשוש או כל רגש אחר שיוביל אותו לפעול.
  8. כמויות –אל תעמיסו על הלקוחות – טקסט ארוך מידי עלול להעמיס על הלקוח, לגרום לו לאבד אתה הריכוז ולהרגיש שהוא מבזבז זמן – זכרו שהגולשים נחשפים לכמות עצומה של מסרים שיווקים בכל יום, טקסטים שנעים בין 300 – 800 מילים עשויים לעשות את העבודה ולהשאיר את הלקוח מרוכז ומעוניין.
  9. היו מעודכנים בתחום – הקפידו לצור תוכן איכותי חדש ומעודכן, מאמרים ישנים שאינם מעודכנים יכעיסו את הלקוחות ויגרמו להם לזלזל בכם ולהרגיש שאתם לא משקיעים בהם, במוצר או בשירות.
  10. הקפידו על כותרות טובות, פסקאות ברורות וטקסט מסודר – הכותרות חייבות למשוך את הלקוחות אך לא להיות מתוחכמות, מתאמצות או פרובוקטיביות. כותרות ברורות יעבירו את המסר באופן מידי וימשכו את הגולש. לפעמים מתאים להוסיף כותרת משנה אך יש להיזהר מעודף כותרות שעשויות להרגיז את הגולש ולגרום לו להתבלבל, לא להתמקד ואפילו להרגיש שמלחיצים אותו. היררכיה מסודרת שכוללת כותרות מודגשות בפונט בגודל מתאים (כותרת מרכזית אחת, כותרת משנה ובמידה ויש צורך – כותרות ביניים או נקודות חשובות כמו טיפים והמלצות) ופסקאות ברורות ישמרו על הלקוח מרוכז.

הנעה לפעולה

להגיע אל הלקוח ולהניע אותו לפעולה

כתיבה שיווקית דורשת הבנה נרחבת של הלקוח, של העסק ושל פסיכולוגיה ורגשות – אם תצליחו לעורר את הרגש של הגולשים, לגרום להם להאמין לכם, לבטוח במוצר ובאיכותו, לסקרן אותם, להעשיר את הידע שלהם וכל זאת בלי להתנשא מעליהם כך שהם ירגישו שהם משוחחים אתכם בגובה העיניים, הרי שעמדתם במשימה בכבוד. תוכן שיווקי איכותי הינו דרך יעילה שיכולה לקדם את העסק, לסייע לו לגדול, לצבור לקוחות ולהצליח למשך זמן רב, דבר שאינו פשוט בעולמינו שגדוש בתי עסק ומתחרים.

לטיפים נוספים איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אורי שקד

אורי שקד- קופירייטר ומקצוען תוכן, בעלים בחברת קיוורד בע"מ. מומחה ביצירת תוכן שיווקי ויצירתי לארגונים וחברות, הקמת וניהול בלוגים, קמפיינים באאוטבריין וניהול מדיה חברתית.

שווה לקרוא גם את

איך לכתוב טוב יותר

איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר שלכם?

מנשמע וזה? הפעם, בא לי לדבר על נושא הכתיבה. זה לא סוד שנושא השיווק בעזרת ...

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה?

כאשר לארי פייג' וסרגיי ברין פיתחו את מנוע החיפוש של גוגל בסוף שנות ה-90 הם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *