שיווק באמצעות דאטה – איך עושים שיווק מבוסס נתונים?

שיווק הוא פעולה חיונית לקיומו של כל עסק, אולם כשמבצעים את השיווק בצורה לא נכונה, העלויות שלו עלולות לגבור על התועלות שבו.

אחת הדרכים לייעל ולשפר את תהליכי השיווק השונים בעסק הוא להפוך אותם מבוססי דאטה, כלומר נתונים אמפיריים המתקבלים ממערכות השיווק באשר לדפוסי הפעילות של הלקוחות ו/או נתונים אחרים.

שיווק באמצעות דאטה

ככל שתהליכי השיווק בעסק מתבססים על מידע איכותי, מהימן, ושלם יותר, כך גדלים הסיכויים שהשיווק יהיה אפקטיבי יותר.

אז כיצד, למעשה, ניתן לשלב שימוש נכון בנתונים בעת בפעילות השיווק הדיגיטלי של העסק? הנה כמה רעיונות.

1. לבחור נכון לקוחות

הבסיס להצלחה של כל תהליך שיווקי, הוא בראש ובראשונה מיקוד בקהל היעד הרלוונטי ביותר.

ישנם לא מעט סממנים שיוכלו לסייע לכם להבין מיהו קהל היעד הרלוונטי לעסק.

לצד הפילוח הראשוני, לפי מאפיינים של גיל, מין, תחומי עניין, אזורי פעילות ועוד, תוכלו לעשות שימוש בנתונים אודות פעולות שביצעו גולשים שונים באתר שלכם על מנת למקד את תהליכי השיווק באותן קבוצות בעלות רמת בשלות גבוהה להתקשרות מולכם.

נסו לאתר לקוחות שפתחו את המייל השיווקי ששלחתם להם, שביקרו באתר בשבוע האחרון, שצפו בוידאו שיצרתם כמעט עד סופו, שיצרו קשר עם נציג מכירות, שנטשו עגלת קניות עמוסה ועוד ועוד.

הסיכוי למכור לגולשים שכבר ביקרו אצלכם באתר והיו על סף רכישה הוא גדול יותר בצורה משמעותית מאשר הסיכוי לחמם גולש קר לגמרי, שעדיין לא ביקר באתר.

2. לבחור נכון ערוצי שיווק

ניתוח נכון של דאטה יסייע לכם למקד את פעילות השיווק שלכם בערוצים האפקטיביים יותר.

למשל, ייתכן שתגלו שגולשים המגיעים לבית העסק שלכם בעקבות חיפושים בגוגל הינם בשלים הרבה יותר לביצוע עסקה מאשר כאלו שנתקלו במודעה שלכם מעל גבי פלטפורמת פייסבוק.

ייתכן שמודעות ששתלתם במגזין אחד עובדות טוב הרבה יותר ממודעות ששתלתם במגזין אחר.

בחירת ערוצי השיווק הנכונים חייבת להתבסס על נתונים אמפיריים: כמה משתמשים פעילים בערוצים הרלוונטים, מה אופי הפעילות שלהם, ומה הסיכוי לגרום להם להיות מעורבים ולבצע פעילות בערוצים אלו. 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למזלנו, באינטרנט מאד קל למדוד (כמעט) כל דבר ולהסיק מסקנות בהתאם.

אחד הכלים החזקים והשימושיים ביותר למדידה זה גוגל אנליטיקס, עליו אני מסביר בסרטון הזה:

3. לבחור נכון הצעות ערך ללקוח

שיווק מבוסס דאטה יאפשר לכם לנתח גם את הצעות הערך שאתם מספקים לקהל הלקוחות שלכם ולהבין אילו הצעות ערך מובילות לסגירה של יותר עסקאות: מהו המחיר שיסייע לכם למקסם את מחזור העסקאות?

מהם התנאים בעסקה שבאמת חשובים ללקוח? מהי העלות בפועל של אחריות מורחבת שתספקו על המוצרים שלכם?

במבט לאחור, שיווק באמצעות נתונים יכול לאפשר לעסק לנתח מה עובד טוב ומה עובד פחות טוב, לייצר חבילות רלוונטיות ללקוח אשר משתלמות גם לעסק, וגם למדוד האם כמות ההשקעה של העסק עומדת בהלימה להכנסות הצפויות מן הלקוח.

4. לבחור נכון את תדירות המסרים השיווקיים

שיווק מבוסס דאטה יכול לסייע לעסק אשר עושה שימוש בערוץ המייל, לבחון היטב את אסטרטגיית השיווק שלו ולהבין האם תדירות שליחת המסרים השיווקיים מתאימה לצרכים של העסק ולמאפייני הפעילות של הלקוחות הפוטנציאליים.

בנושא תדירות הפניות ללקוח בערוץ המייל מתקיים מתח תמידי בין שתי תפיסות:

  1. ככל שהנוכחות של העסק בתיבת המייל תהיה גדולה יותר כך תגדל הסבירות שהוא יבחר להסיר את עצמו מרשימת התפוצה
  2. תדירות שליחת מסרים נמוכה מידי עלולה לפגום במאמצי השיווק והמכירה.

ניתוח נכון של הדאטה שהצטבר בארגון יכול לאפשר למנהל השיווק בעסק להבין כמה מסרים בממוצע צורך לקוח לפני שהוא מקבל החלטה על רכישה, כיצד נראית התפלגות כמות המסרים הזאת בין לקוחות שונים, האם נדרשות התאמות ייחודיות לנישות מסוימות מבחינת אופי שליחת המסרים השיווקים, ואיזה שיעור מכלל המסרים הנשלחים ללקוח, יכולים להיות בעלי אופי שיווקי.

למידע נוסף על שיווק באמצעות רשימת תפוצה.

5. להתאים את האתר לצרכי לקוחות

שימוש נוסף שניתן לעשות בנתונים במהלך עדכון ושיפור תהליכי השיווק בעסק, הוא להתאים את האתר של העסק לצרכי הלקוחות, כפי שהם באים לידי ביטוי מניתוח התנהגות הלקוחות באתר.

למשל, עסק יכול ללמוד על הדרכים בהן מעדיפים הלקוחות ליצור קשר עם העסק (האם צ’אט הוא ערוץ אפקטיבי לספק באמצעותו שירותים ללקוחות? האם הלקוחות סוגרים עסקה רק לאחר שיחה טלפונית? האם יש לקוחות שמעדיפים בכלל פניה באמצעות המייל? וכו’).

על מסע הלקוח המאפיין את מרבית הלקוחות העושים שימוש באתר, על העמודים הקריטיים באתר שכלל הלקוחות המשלמים צרכו את התוכן שהוטמע בהם לפני ההתקשרות ועוד.

דוגמה נוספת לניתוח נתונים כזה היא מעקב אחר שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, מספר הצפיות בדפים שונים במהלך ביקור, משך השהיה הממוצע באתר ועוד.

תוצאה ישירה של ניתוח הנתונים האלו יכול לסייע לבעל העסק לתכנן ולעצב מחדש את ההירכיה באתר, ולהנגיש את המידע הקריטי ללקוחות בצורה טובה יותר.

ממליץ לקרוא עוד על כוונת המשתמש.

6. לבצע פרסונליזציה באתר

לצד התאמת האתר וביצוע שינויים בו לטובת כלל הלקוחות, ייתכן שבית העסק ירצה דווקא להטמיע פרסונליזציה באתר, בהתאם לניתוח הדאטה שהתקבל מהתנהגות הלקוחות באתר.

כך, למשל, יכול בית העסק לעצב עמודים / דפי נחיתה יחודיים ללקוח, המציגים לו את הפעולות הנפוצות שאותן הוא נוהג לבצע.

דוגמה טובה לכך יכולה להיות אתר אינטרנט שבו מבצעים לקוחות הזמנה של קפסולות להכנת קפה.

מרגע שלקוח מבצע לוגין לאתר כזה, יכולות להיות מוצגות עבורו ההזמנות האחרונות שביצע, וכן נגישות גבוהה יותר לקפסולות המועדפות עליו.

בצורה כזאת, הלקוח חוסך זמן יקר באיתור הפעולות שאותן הוא רוצה לבצע באמצעות האתר, וחווית השימוש שלו באתר משתפרת באופן משמעותי.

כדי לבצע זאת, צריך בית העסק שתהיה ברשותו תשתית טכנולוגית שמאפשרת לעקוב אחר נתוני העדפות הלקוחות, ולהתאים את תצוגות האתר להעדפות אלו בצורה דינמית.

7. ביצוע מבחני A/B

שיטה נוספת לעשות שימוש בדאטה במהלך קמפיין שיווקי היא לקיים A/B Testings שבאמצעותם יכולה להיבחן ההשפעה של פרמטרים שונים על רמת שביעות הרצון של הלקוחות מן האתר והסבירות שיבצעו פעולה.

בתוך כך, יכול בית העסק לשפר את הנראות של דפי הנחיתה המוטמעים באתר, לעצב מחדש את האובייקטים השונים המוטמעים בדפים אלו, להחליט על הצבעים בהם יעשה שימוש, קריאות הנעה לפעולה, אורך הטקסט בעמודים השונים ועוד.

ניתוח התוצאות המתקבלות ממבחנים אלו הוא קריטי לשיפור תהליכי השיווק בעסק.

זאת ועוד, בעל עסק ששבוי בקונספציה שהמערך השיווקי שלו באתר בנוי היטב, עשוי לקבל נתונים שסותרים את ההנחה הזאת, ובעקבות כך לפעול לשיפור האופן שבו הוא מעצב את מסע הלקוח באתר.

8. שימוש בדאטה לצורך ניטור עומסים

עסקים גדולים, המתאפיינים בזרם קבוע ורציף של לקוחות רבים, יכולים לעשות שימוש בניתוח הרגלי הגלישה של משתמשים באתר, על מנת לאמוד את התאמת התשתיות הטכנולוגיות לצרכי הקיבולת בפועל של משתמשים אלו.

קבלת תמונה מקיפה אודות זמני השהיה באתר, זמני טעינת העמודים השונים, וגם נטישה של לקוחות, יכולה לאפשר לבית העסק להבין היכן הוא צריך להיות ממוקד בשיפור התשתית הטכנולוגית.

אפשר לעשות זאת, בין היתר על ידי כלים כמו גוגל אנליטיקס – עליו הרחבתי קצת מקודם.

שימוש בתוספים שונים שיאפשרו לו קבלת שירותי מטמון באתר, תכנון טוב יותר של האובייקטים באתר לצורך טעינה מיטבית שלהם בעת הגלישה, והתאמת שרתי האחסון לקיבולת המשתמשים בפועל באתר, בהתאם ללוחות הזמנים היומיים והעונתיים.

לסיכום

שיווק באמצעות דאטה הוא בהגדרה שיווק חכם יותר, שהפוטנציאל הגדול שלו טמון בשיפור תהליכי העבודה בעסק, לצד טיוב התשתית הטכנולוגית שלו, וכל זאת במטרה להגדיל את המכירות השוטפות של העסק.

שיווק באמצעות דאטה יוכל לסייע לעסק לבחור היטב את קהל היעד אליו הוא מייעד את המסרים השיווקיים שלו, את ערוצי הפעילות שבהם העסק נוכח, את הצעת הערך שהעסק מעניק ללקוחות, ואת תדירות השליחה של מסרים שיווקיים ללקוח.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו