052-9095200

הקשר בין סכמה FAQ וניהול מוניטין

מכירים את זה שאתם מחפשים איזשהו ביטוי במנוע החיפוש, ואז, במקום שתוצג בפניכם תוצאת החיפוש של האתר הראשון ואחריה תוצאת החיפוש של האתר השני וכך הלאה, אתם בעצם נחשפים למעין אקורדיון כזה של שאלות ותשובות, ממש מתחת לשם המותג?

זה נראה ככה:

דוגמא לסכמה של FAQ

בצורה כזאת, גולשים יכולים לקבל חלק מן המידע שהם מחפשים, ישר באמצעות שימוש בתבנית השאלות והתשובות, ולא נדרשים להיכנס לאתר.

סכמת FAQ (שאלות ותשובות) וניהול מוניטין

יש לעניין הזה לא מעט יתרונות וחסרונות, שנסביר בהמשך, אבל את עיקר המאמר הזה אני רוצה למקד בשאלה: כיצד יכולה הטמעת סכמה כזו של שאלות ותשובות לסייע לנו בפעולת ניהול המוניטין? על הדרך, כדאי אולי גם שאסביר בכמה מילים מהי סכמה ומהו בעצם ניהול מוניטין.

אז בגלל שיש לנו לא מעט על הראש עכשיו, בואו נתחיל.

מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא תהליך שבו אנחנו פועלים כדי לשפר את הנראות של מותג מסויים בדפי תוצאות החיפוש, בפרט של גוגל, עם דגש על הסרת תוצאות שליליות.

לא מעט עסקים פועלים בזירה שבה לשם שלהם יש תפקיד חשוב ביכולת לסגור עסקה מול לקוחות, ובסביבות רוויות תחרות שם כזה יכול להיהרס בקלות, אם בגלל פעולה מכוונת של המתחרים ואם סתם בגלל שלקוח בודד הרגיש שלא קיבל את השירות שהיה מגיע לו לקבל מכם.

הבעיה העיקרית בימינו היא ששירות מעולה שתספקו לאלפי לקוחות יכול להיות מוכתם ברגע אחד, רק בגלל שלא הסתדרתם עם לקוח, שבחר, במקום לסגור מולכם את העניין פנים מול פנים, פשוט ללכלך עליכם ברשת.

בתהליך ניהול מוניטין אנחנו מנסים להגיע למצב שבו העמוד הראשון והשני של גוגל נקיים מתוצאות חיפוש בעייתיות שמכתימות את השם של העסק או המותג.

ישנם מספר עקרונות שמנחים אותנו בביצוע של תהליך ניהול מוניטין: העיקרון הראשון הוא שככל שהדבר אפשרי, מומלץ וכדאי לפעול להסרת התוכן הפוגעני. אם התוכן הפוגעני נכתב בתוך נכס דיגיטלי ששייך לכם, למשל באמצעות תגובה בבלוג שאתם מנהלים או דף פייסבוק בבעלותכם, תוכלו להסיר את התוכן הזה בעצמם.

אם התוכן הפוגעני מאוחסן בנכס דיגיטלי מחוץ לאתר שלכם, תמיד כדאי לפנות אל בעל הנכס ולבקש שיסיר אותו.

מובן שלא תמיד בעל הנכס יעתר לבקשתכם, ולפעמים הוא אפילו לא יטרח להשיב, אבל שוב, אם הוא יהיה מוכן לעשות זאת, מדובר בדרך האפקטיבית ביותר לטפל בעניין. אם האזכור השלילי אודותיכם עובר על חוק איסור לשון הרע, עומדת בפניכם האפשרות לפנות אל אותו בעל אתר, מצויידים במכתב מעורך דין, ולהתריע בפניו על תביעה אפשרית מצידכם אם התוכן לא יוסר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הסבר נוסף על ניהול מוניטין תוכלו לקבל בסרטון הבא:

עקרון דחיקת תוצאות החיפוש

כאמור, לא תמיד תוכלו להסיר את התוכן הפוגעני במסגרת התהליך שתבצעו לשיפור המוניטין של המותג או העסק.

כדי להצליח ולייצר בכל זאת תוצאות משביעות רצון, ייתכן שתעשו שימוש בעיקרון דחיקת התוצאות אל העמוד השלישי של גוגל כדי לשפר את הנראות של המותג שלכם במנועי החיפוש.

איך עושים זאת? העקרון פשוט, הביצוע – לא תמיד.

הרעיון הבסיסי של תהליך ניהול מוניטין / דחיקת תוצאות שליליות בגוגל זה פשוט לקדם תוצאות אחרות על חשבון התוצאות שאנו נרצה לדחוק.

המורכבות ומשך הזמן של התהליך תלויים בחוזק של האתרים בהם מופיעים האזכורים השליליים וברמת התחרות של החיפוש – בין אם זה שם של חברה, אדם, מותג או כל דבר אחר.

קבלו מדריכים רלוונטיים בנושא:

עקרון הגיוון של גוגל

מה אנחנו מנסים להשיג באמצעות התהליך הזה?

תהליך ניהול מוניטין מסתמך על עיקרון הגיוון של גוגל בתוצאות החיפוש. כאשר גולש מבצע חיפוש על שם המותג, גוגל היה רוצה להציג פרטים מגוונים ככל האפשר על המותג, ובכלל זה, אתר האינטרנט של המותג, כתבות על המותג, פרופילים של המותג ברשתות חברתיות, ערוצי סרטונים שמנהל המותג ביוטיוב ועוד.

מאחר שמנוע החיפוש היה רוצה להציג תוצאות מגוונות ככל האפשר, הוא לעיתים יוותר על הצגה של יותר מתוצאה אחת בפלטפורמה מסויימת.

מה זה אומר? שאם תייצרו באותה פלטפורמה בה מופיע האזכור השלילי אודות העסק שלכם תוכן עדכני, מפורט יותר ובעל ערך מוסף גבוה יותר, ייתכן בהחלט שמנוע החיפוש יחליט להציג רק את התוצאה שאינה כוללת את האזכור השלילי אודותיכם.

פעולות שמבצעים מקדמי אתרים לצורך ניהול מוניטין

אילו פעולות מבוצעות במסגרת ניהול מוניטין כדי לבצע את אותה דחיקה של אזכורים שליליים בתוצאות מנועי החיפוש?

הפעולות האלו כוללות מגוון רחב של טקטיקות שונות, ובין היתר:

  • פתיחת ערוץ יוטיוב פעיל ומעודכן
  • פרסום מאמרים בלינקדאין
  • ניהול שוטף של דף פייסבוק עסקי
  • רכישת כתבות ממגזינים נחשבים
  • פתיחת אתרים על שם המותג בפלטפורמות המאפשרות הקמת אתרים חינמיים
  • פרסום תכנים באתרי תמיכה / תשתית / PBN
  • וגם, הנה, הגענו לפואנטה של המאמר הזה, שימוש בסכמת FAQ.

מהי סכמת FAQ?

כדי להבין מהי סכמת FAQ בואו ננסה להבין ראשית מהי סכמה.

בקצרה – סכמה היא מבנה סדור ומוסכם של נתונים אשר מאפשר למנועי החיפוש להבין בצורה טובה יותר תכנים שונים המצויים באתר.

למה הכוונה? הנה דוגמה: נניח לרגע שאתר אינטרנט מסויים מוכר נעלי ריצה. לפריט הזה שנקרא נעלי ריצה יש דגם, צבע, מחיר, זמן למשלוח, מלאי ועוד.

כדי שמנוע החיפוש יוכל להציג לגולשים את כלל האפשרויות שעומדות לפניהם לרכישת דגם הנעליים שחיפשו עוד לפני תוצאת החיפוש, הוא זקוק לנתונים מובנים שיאפשרו לו לבצע את אותה השוואה.

בואו ננסה להבין במה מדובר כאשר מתייחסים לסכמת FAQ. סכמת FAQ היא סכמה שמטרתה להשיב על שאלות נפוצות של גולשים.

בניגוד לסכמות אחרות כמו מוצר, סכמת FAQ מוצגת, אם היא מוצגת, כחלק מתוצאת החיפוש הבודדת, בתצורה של אקורדיון שאלות ותשובות – בדיוק כמו בדוגמא המצורפת בתחילת המאמר.

מה היתרונות של סכמת FAQ?

לסכמת FAQ יש לא מעט יתרונות, גם מבחינת המשתמש וגם מבחינת בעל האתר.

היא משפרת את חווית המשתמש, ומספקת לו מידע כבר בדפי תוצאות החיפוש בלי הצורך לבזבז זמן בשיטוט באתר.

מבחינת בעל האתר, סכמת FAQ מבליטה את תוצאת החיפוש של העסק, יכולה לשמש את העסק כדי לשכנע גולשים לקבל מענה שלם וטוב יותר באתר עצמו, מגדילה את שיעור ההקלקות של גולשים, וגם תופסת לא מעט נדל"ן.

איך מטמיעים סכמה של FAQ? צפו במדריך שלי לאתרי וורדפרס:

אז מה הקשר בין סכמת FAQ לניהול מוניטין?

כפי שציינתי קודם לכן, אחת מן הטכניקות שבהן עושים שימוש על מנת לנהל מוניטין של אתר מותג ולדחוק את התוצאות השליליות אודותיו ממנועי החיפוש, היא תפיסת נדל"ן רב ככל האפשר בעמודי תוצאות החיפוש הראשונים.

סכמת FAQ היא בהחלט אחד מן האובייקטים שתופסים נדל"ן רב יותר בדפי תוצאות החיפוש. בדרך כלל, כל שאלה ותשובה מוצגות בשורה נפרדת, ובמונחים של עולם המובייל, ואפילו עולם הדסקטופ רווי המודעות והפרסומות, מדובר בשטח נדל"ן לא מבוטל.

שימוש בסכמת FAQ, בנוסף לכך שיסייע לכם לדחוק את יתר התוצאות מטה במורד דפי תוצאות החיפוש, גם יאפשר לכם לחזק את המותג, להגדיל את הסמכות שלו ברשת, ולשפר את הצורה שבה מידע אודות המותג מוגש לקהל הגולשים.

בהצלחה 🙂

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

  1. רעיון מצוין בגדול, אבל מה הפיתרון כשעושים ניהול מוניטין על דף הבית? (וזה בדרך כלל המקרה…).
    נדיר מאד שסכמות FAQ מוצגות בדפי בית. תקן אותי אם טועה דניאל..

    1. כשעושים ניהול מוניטין מקדמים לרוב תוצאות רבות (5-10 או יותר), במקרים רבים מה שמקדמים זה עמוד פנימי – מאמר למשל, ושם אפשר לחלוטין להטמיע FAQ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו