דף הבית / פוסטים אורחים / איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

פוסט אורח מעניין מאת מעוז זוגרבו, על קידום אתרים בחו"ל (ספציפית גוגל איטליה), נושא שאני לא מדבר עליו יותר מדי אצלי בבלוג.

אני עובד בחברת שיווק בדיגיטל שמספקת את שירותיה ללקוחות בשוק הבינלאומי.

אחד מלקוחות החברה מספק את שירותיו במספר מדינות בעולם, כאשר אני אחראי על הקידום שלו בשוק האיטלקי. לאחר ארבעה חודשים של עבודה קשה, שלושה ביטויי מפתח נכנסו לעמוד הראשון ב- Google.it (ביטוי מרכזי ושני ביטויים משניים) כאשר כל ביטוי בעל נפח חיפושים מכובד.

אמנם מדובר בגוגל איטליה, ולא בגוגל ישראל, וכידוע בכל שוק גוגל פועל אחרת, יש חוקים שונים, כמות וסוג המתחרים שונה, קהל יעד שונה וכו׳. ובכל זאת רציתי לשתף אתכם במסקנות שהסקנו תוך כדי התהליך, מפני שהחוקים הבסיסיים שאנחנו מכירים ב- SEO זהים: תוכן איכותי ולא מועתק משום מקור אחר, מבנה אתר תקין, אופטימיזציה On-Page לרוב עמודי האתר (רצוי לכולו), אופטימיזציה Off-Page, וכמובן לאורך כל הפעילות לשמור על טבעיות וגיוון. וכמובן, איך ניתן ליישם את הכל בשוק הישראלי.

התהליך

לאחר הקמת האתר, הזנת תוכן וגיבוש אסטרטגיית עבודה הקובעת אלו עמודים יקודמו עבור כל ביטוי, הגיעה תורה של אופטימיזציה On-Page, ולאחר מכן עבודת קישורים. קודם אופטימיזציה On-Page ואחר-כך עבודת קישורים. קודם אופטימיזציה On-Page ורק אחרי זה קישורים. למה כתבתי את זה 3 פעמים? ובכן, עבודת קישורים היא עבודה קשה ומייגעת, ולא תמיד אנחנו מצליחים להשיג את כמות הקישורים שאנחנו שואפים אליה (פר חודש).

בעברי נתקלתי לא פעם ולא פעמיים במקדמי אתרים שהתחילו להכניס קישורים לאתר לפני שסיימו/התחילו אופטימיזציה On-Page, וחבל. בניה וקידום אתר זה בדיוק כמו בניית בית, קודם צריך לבנות יסודות חזקים לפני שממשיכים לבנות עליהם את השאר. אותו הדבר בקידום אתרים.

השוק שבו עבדתי נחשב לשוק מאוד תחרותי ולכן כמות הקישורים הנכנסת לאתר צריכה להיות גדולה מאוד, כי ההנחה היא שגם המתחרים מכניסים כמות קישורים גדולה. כמובן שהקישורים צריכים להיות איכותיים מאתרים רלוונטיים. וכמו שאתם כבר יודעים, השגת כמות גדולה של קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים הוא לא דבר פשוט, וכמו כן, לא הצלחנו להכניס כמות גדולה בכל חודש.

להלן חלוקת הקישורים בכל חודש:

חודש ראשון – לעמוד ביטוי מרכזי 40% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני 5% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני נוסף 15% מכמות הקישורים, לעמודים אחרים 40%.

חודש שני – לעמוד ביטוי מרכזי 30% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני 10% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני נוסף 10% מכמות הקישורים, לעמודים אחרים 50%.

חודש שלישי – לעמוד ביטוי מרכזי 85% מכמות הקישורים, לעמודי ביטוי משניים 0, לעמודים אחרים 15%.

חודש רביעי – לעמוד ביטוי מרכזי 50% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני 10% מכמות הקישורים, לעמוד ביטוי משני נוסף 15% מכמות הקישורים, לעמודים אחרים 25%.

כמובן שהנתונים הם לא חד משמעיים, לא כמות הקישורים, לא האיכות שלהם, ולא האחוזים, מלבד דבר אחד – גיוון.

טיפים ומסקנות

צפיפות מילות מפתח

בכל עמוד שאתם רוצים לקדם תשתדלו לטרגט מקסימום 3 ביטויים עיקריים (הביטויים החשובים ביותר לאותו עמוד) ואת שאר הביטויים תפצלו לאורך הדף. לדוגמה, נניח שאתם מקדמים אתר לרפואת שיניים והביטויים העיקריים שאתם מטרגטים בעמוד מסוים הם: רפואת שיניים ורופא שיניים. וישנם המון ביטויים משניים שאתם רוצים לטרגט בנוסף באותו עמוד כגון: רפואת שיניים בהרצליה, רופא שיניים בהרצליה, רופא שיניים לילדים, רופא שיניים במרכז הארץ, רפואת שיניים דחופה, עזרה ראשונה שיניים, ויש אינספור כאלה.

אין בהכרח צורך לכלול את כל הביטויים המשניים במדויק בתוך הטקסט, כי כשעושים זאת, ברוב הפעמים אנחנו מתחילים להספים וליצור תוכן לא איכותי. לכן, כאשר הטקסט בעמוד מכיל את הביטויים העיקריים "מרפאת שיניים, "רופא שיניים" מספר פעמים, מספיק שתכללו את המילים: הרצליה, ילדים, מרכז הארץ, דחופה, עזרה ראשונה בצורה טבעית. גוגל כבר ידע לקשר בין המילים.

קישורים נכנסים מתוך מאמרים

אל תקשרו רק לאתר שלכם מתוך המאמר, אלא תקשרו למקורות מידע רלוונטיים נוספים, אבל אל תגזימו. לצורך הגיוון תדאגו שיהיו במאמר 3-4 קישורים סך הכל כולל הקישור לאתר שלכם, ואף כדאי לגוון יותר בכך שמידי פעם תשימו 5 קישורים, או רק 2 קישורים, ובפעמים נדירות רק את הקישור שלכם, וכמובן, אתם יכולים לכלול קישור פנימי לכתבה רלוונטית אחרת מתוך אותו אתר שבו המאמר יפורסם (מתוך ה- 3-5 קישורים, לא בנוסף).

הרבה חושבים ששיטה זו שגויה היות והקישור שלכם מקבל פחות כח מפני שהוא חולק אותו עם אתרים אחרים. זו חשיבה שגויה. כאשר בוחנים את ה- Backlinks של האתר שלכם ורואים שכל מאמר שמקשר אליו, מקשר רק אליו, כנראה שנעשתה פה מניפולציה ורוב ה- Backlinks שלכם לא טבעיים. הרי לא הגיוני שהאתר שלכם הוא האתר הרלוונטי היחידי בכל מאמר.

ביטויים מדויקים בקישורים

כשעבדתי בסוכנויות דיגיטל בשוק הישראלי אני זוכר ש- 95% מעבודת הקישורים היתה סביב האנקור שכלל את הביטוי שקידמנו במדויק. אם ניקח שוב את דוגמת רופא השיניים והביטוי שמקדמים הוא ״רפואת שיניים״, רוב הקישורים יצאו מהטקסט רפואת שיניים. אם אתם עושים זאת אז גם כאן, במבט מלמעלה על האתר שלכם, נראה שעשיתם מניפולציה והקישורים אינם טבעיים.

לקישור שיוצא מהביטוי המדויק שאתם מקדמים יש כח רב, אך כך גם הסיכון.

  • רוב הקישורים הנכנסים לאתר שלכם צריכים להיות מהאנקור טקסט מגוון שלפעמים יכלול בתוכו את הביטוי שאתם מקדמים ולפעמים לא.
  • תקשרו מ- Exact Keyword מידי פעם אבל תחשבו טוב מאיזה אתר אתם עושים זאת. מצד אחד לא תרצו לעשות זאת מאתר גרוע, ומצד שני גם לא כדאי לעשות זאת מאתר חזק מאוד.

שינויים לאחר סריקה של גוגל:

דבר נוסף שנתקלתי בו הוא שינויים שהתבקשו מבעל האתר לבצע לאחר שהמאמר עלה לאוויר. נניח שהמאמר עלה לא בדיוק כמו שרציתם. לדוגמה: עם קישור no-follow למרות שרציתם שיהיה do-follow (או להפך), או שהאנקור טקסט לא בדיוק כמו שרציתם, או שה- URL לא מוביל לעמוד הנכון מבחינת האנקור והנושא של המאמר, ויכולות להיות סיבות נוספות.

הבעיה היא שמבקשים לעשות שינויים לאחר שגוגל סרק את המאמר, ופה הבעיה. שינויים שנעשים לאחר הסריקה יכולים להיחשב כמניפולציה מצד גוגל ולכן עדיף להשאיר את המאמר כמו שהוא, ואם המאמר יכול להזיק לכם כפי שעלה, עדיף לוותר עליו ולבקש שיורידו אותו.

גוגל מבין שלפעמים יכולה להיווצר טעות תמימה והשינוי שהתבצע אינו מעיד על מניפולציה אלא על שיפור הרלוונטיות של המאמר, אך ההמלצה שלי היא להימנע מלעשות זאת לעיתים קרובות.

ישנם עוד המון טיפים שהייתי שמח לשתף אתכם אך לצערי לא ניתן לאגד את כולם במאמר אחד, אך אלו ששיתפתי במאמר זה הם העיקריים.

לסיכום

כמו שאתם יודעים, אין שחור או לבן בקידום אתרים, אין חוקים חותכים של מה נכון ומה לא נכון לעשות, מלבד זה שכל תורת הקידום צריכה להתבסס על 2 דברים: טבעיות וגיוון. אז תזכרו תמיד לגוון כמה שיותר, ואם משהו לא נראה לכם טבעי, תשתדלו שלא לעשות אותו, ואם כן, אז לעתים נדירות מאוד.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מעוז זוגרבו

מעוז זוגרבו - עוסק בשיווק באינטרנט (עיסוק עיקרי ב-SEO כבר כמה שנים). מנהל לקוחות SEO בתחומים שונים ובשווקים שונים ונהנה מכל רגע.

שווה לקרוא גם את

הבעיה עם חברות קידום אתרים

מדוע רוב חברות הקידום בארץ נכשלות בבסיס שלהם?

טל זולברג מתארח אצלי בבלוג כבר בפעם השלישית – ויש לו הרבה מה להגיד. הפעם על ...

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

5 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    היי מעוז, כל הכבוד על העבודה וההשקעה. תמיד כיף לקרוא מקרי חקר מוצלחים.

    איך מצאתם מקורות חיצוניים איכותיים לקישורים נכנסים? האם מצאתם פרילנסרים בתחום? או שהבאתם מקדמים דוברי איטלקית אין האוס?

    • zogravom@gmail.com'
      מעוז זוגרבו

      היי עמית,
      תודה רבה.

      בכל שוק השיטות הן אותן שיטות. השאלה היא כיצד מתנהלים פר קישור (אפשר לקרוא לזה אולי פרטים טכניים), כמו מהו האנקור, לאיזה עמוד באתר נקשר, איכות המאמר עצמו ועוד… + שאר הדברים שכתבתי במאמר.

  2. info@tamiroron.co.il'

    היי מעוז,
    מאמר מצויין ובהחלט מפרט בצורה טובה את הפעולות הטכניות שיש לבצע לצורך קידום האתר בכל נישה או איזור.
    אבל, וכאן אולי אני אצא קצת "עמנואל" – לא מדובר בקידום אתרים אלא יותר "טכנאות אתרים" מפני שכל אתר הוא שונה אחד מהשני, הנישה היא שונה, המתחרים שונים, Google שונה ממדינה למדינה (כמובן שציינת את כל זה אבל חושב לציין זאת שוב בשביל המקדמים הצעירים) והפעולות הטכניות שיש לבצע היא שונה לכל אתר.
    כתבת עשינו 30% קישורים כאלה ו-20% קישורים כאלו לדף הזה והזה – האמת זה לא אומר יותר מדי מבלי לחשוף את האתר או הנישה ואם זה עבד לכם על אתר מסויים באיטליה בנישה מסוימת זה לא אומר שיעבוד על אתר אתר אחר בקנדה על נישה אחרת.
    כתבת שהכנסתם תוכן איכותי מבלי לפרט מה בכלל נחשב לתוכן איכותי וכיצד למצוא תוכן איכותי יותר מהמתחרים שלך?
    לגבי שינויים לאחר סריקה – צודק וזה חשוב מאוד ומעט מאוד מקדמים מקפידים על כך. לפעמים שמבקשים ממני להוסיף למאמר קיים פיסקה עם קישור אני מסרב בתוקף ומעדיף תמיד לכתוב מאמר חדש כי זה בהחלט נראה כמו ספאם.
    בקיצור, מאמר טכני מצויין אבל היה חשוב לי להבהיר את הנקודות הנ"ל.

    תמיר.

    • zogravom@gmail.com'
      מעוז זוגרבו

      היי תמיר,
      תודה על תגובתך.

      האחוזים שציינתי במאמר נועדו כדי להדגיש דבר אחד בלבד – גיוון.
      היום הרבה מקדמים מקשרים רק למספר עמודים ספציפים (העמודים המקודמים) כל הזמן, וזו טעות.

      בנוגע לתוכן – אני לא חושב שיש דבר כזה "תוכן איכותי יותר מהמתחרים", אלא פשוט "תוכן איכותי". זה ידוע שתוכן צריך להיות ייחודי ולא מועתק, ובעל ערך מוסף.
      יכולתי להרחיב קצת יותר על תוכן, אך התהמקדות שלי במאמר היתה יותר בנושא קישורים.

  3. rotem@laki.co.il'

    מאמר יפה מאוד, אבל האמת היא שהוא לא מציג שום מידע חדיש ומחודש שלא ידענו קודם. הקושי בטח היה להשיג את מגוון הקישורים וכמו שאמרת כמובן – אין שחור ולבן בקידום ולפעמים גם יש גורמים שגוגל התייחס אליהם באתר שלכם שאפילו אתם לא הצלחתם לקלוט ולכן הם לא הוזכרו בכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה