דף הבית / ראיונות / אחד על אחד עם רון בראל

אחד על אחד עם רון בראל

וואו, שנים שלא עשיתי ראיון אחד על אחד והנה בא הצדיק רון בראל ונותן בראש. רון הוא אחד השותפים בחברת EZCount שכנראה חלקכם הגדול מכיר.

רון בראל, EZCount

שלום רון, אשמח שתספר קצת על עצמך ואיך הגעת לתחום האינטרנט

בשנת 2003 עברתי לגור בגרן קנריה שבאיים הקנריים במטרה להשתתף בסבב העולמי בגלישת רוח (גרתי עשור בהוואי, קנריים וצ׳ילה). גלשתי בימים וחיפשתי עניין באינטרנט בלילות. למדתי קצת קוד, קצת אפיליאייט והתאהבתי ב- SEO.

במשך השנים קידמתי אתרים בתחומים וגדלים שונים.

בשנים האחרונות אני מתרכז בקידום הבייבי שלי EZcount – תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט, שהייתה בזמנו חברה חדשה וכשהצטרפתי פתחתי את הערוץ הדיגיטלי שלה והיום אנחנו עם מעל ל- 12,000 לקוחות מרוצים.

בנוסף, אני מקפיד לחקור, להתעדכן וללמוד על כל פיקסל שזז בתחום של שיווק דיגיטלי בכלל ו- SEO בפרט ומייעץ ומלווה בתחום לחברות נוספות.

איך התחיל כל הסיפור עם EZCount?

הסיפור התחיל כשהבנו שאין בארץ מערכת נוחה וטובה לניהול העסק, המערכות הקיימות היו ענקיות מיושנות או מסורבלות ועלו הרבה מאוד כסף עבור עסק קטן שרק מנסה לשרוד.

ואז התגבשנו שלושה שותפים והחלטנו להרים את הכפפה ולבנות מערכת שתשים את נוחות הלקוח במרכז ותיתן מענה לבעלי עסקים כמוך וכמוני.

בהתחלה הכיוון היה מאוד פשוט – להרים מערכת לניהול החשבוניות הדיגיטליות שתחליף את הניירת ותהיה הכי פשוטה לשימוש שיש. אך לשמחתנו מהר מאוד קיבלנו פידבקים מעולים מלקוחות ובקשות להוספת עוד פיצ׳רים ואפשרויות, כך שלאט לאט ובהתאם לבקשות בעלי העסקים – המערכת הפכה מניהול מסמכי הכנסות בלבד למערכת מלאה לניהול העסק, מעקבים חכמים, אפשרויות סליקה וממש ERP שמיועד לעצמאיים ועסקים קטנים.

האסימון העיקרי נפל לנו בשנת 2015 כאשר ראינו שכל אפשרות שהוספנו במערכת התקבלה בחיבוק ע״י בעלי העסקים ושדרגה משמעותית את החוויה שלהם. בנקודה הזו כבר גייסנו עובדים נוספים והקמנו 4 מחלקות: מחלקת קשרי הלקוחות (המחלקה המרכזית שדואגת תמיד להשאיר את הלקוח באמצע), מחלקת הפיתוח, מחלקת מכירות לשיתופי פעולה גדולים ומחלקת השיווק שדואגת לעדכן את בעלי העסקים בכל האפשרויות והדרכים לייעל את ניהול העסק והשליטה בו.

כך אנחנו שומרים על קידמה טכנולוגית מצד אחד עם כל האפשרויות המגניבות שיש כיום, ומצד שני על הקשר האישי מול בעלי העסקים והקשב הממוקד שאנו נותנים להם ולבקשותיהם כדי להישאר נוחים וכיפים לשימוש.

במה המערכת שונה לעומת המתחרות?

יש הרבה מערכות שמטרתן המרכזית היא להיות ״מדפסת חשבוניות דיגיטליות״, אך אנחנו רואים את עצמנו כחברה שנותנת מענה רחב יותר.

לכל עסק יש בקשות ודרישות משלו, עם ייחודיות המקצוע שלו. הכי קולע יהיה להגיד שאנחנו עוזרים לבעלי העסקים בניהול העסק ומפנים להם זמן יקר וקשב להתעסק בעסק שלהם ולא להתבזבז על מנהלות וכלים ניהוליים לא אפקטיביים.

זה בעיקר מתאפשר עקב מחלקת קשרי הלקוחות שלנו שדואגת שבעל העסק תמיד יישאר במרכז וקשובים לרצונותיו המשתנים.

הרבה מהתהליכים והפרויקטים שאנחנו מקדמים אינם ״מתגמלים״ לטווח הקרוב וחלקם יקרים ולכן אינם קורים בחברות מקבילות, כמו למשל שירות לקוחות טלפוני איכותי פנימי שלנו, אך אנו מאמינים ורואים שאת הפירות קוצרים אח״כ לאורך שנים בריבוע.

עוד דוגמה טובה היא ההשקעה הרבה בפרטים הקטנים, בדגש על נוחות שימוש, אינטואיטיביות ופונקציונאליות שמפשטת מאוד את ניהול העסק והעבודה עם המערכת. ממש מנסים לתת מענה לכל אותם צרכים קטנים שיש לבעלי עסקים שיחסכו להם עוד כמה דקות כל יום ויחסכו תסכול מיותר.

תוכל לשתף כמה אתגרים שיווקיים שאתה נתקל בהם ביום יום על מנת לקדם את המערכת? (בכל הזירות הדיגיטל וגם אופליין אם רלוונטי)

האתגר המרכזי הוא להצליח לשקף את יתרונות המערכת שמניתי למעלה, בשילוב עם שירות הלקוחות החזק שלנו, ולא להישמע כמו כל אחד שכותב את מה שהלקוח רוצה לשמוע. אחרי ההרשמה בעלי העסקים מבינים מהר מאוד מה הערך שהם מקבלים מהמערכת והצוות שדואג להם, אך ״על הנייר״ כל המתחרים אומרים את אותו הדבר ולפעמים עד שבית העסק מבין שהוא לא קיבל את מה שחיפש – זה כבר מאוחר מידי והמציאות מנצחת.

אנו מנסים באמצעות משובים מבעלי העסקים, להצליח לקלוע בשיווק בנקודות הכואבות שאנו יודעים לטפל בהן ולהציגן בצורה כזו שיהיה ברור שמדובר כאן במשהו אחר.

אתגר נוסף, הוא הגדלת התנועה והלידים תוך כדי שמירה על מחיר משתלם להמרה.

דבר נוסף הוא בחירה מושכלת של אמצעי השיווק הכדאיים ביותר. בימינו יש הרבה נתיבי שיווק והם משתנים בכל רגע נתון. יכולת התמדה באמצעים שהוכיחו את עצמם + ראש פתוח ושימוש באמצעים מגוונים להבאת תנועה מסגמנטים חדשים בהתאם לשינויים בשוק, מהווים אתגר לא קטן.

אחרון חביב ולא פחות חשוב – אנו מקפידים להקפיד שלכל הצוות יהיה כיף ומאתגר, והדבר דורש התחדשות מתמדת, כניסה לעולמות חדשים, בחינת כיוונים מעניינים ולא סתם להישאר איפה שנח ופשוט. גם פה אנחנו משתדלים להיות מובילים בעולם השיווק בפן החדשנות ואימוץ הטכנולוגיות והאפשרויות החדשות שיוצאות כל הזמן.

מה דעתך על כל התחום של נוודות דיגיטלית?

זו זכות נפלאה שיש כיום לאנשים לעבוד מכל פינה ביבשת ולהתפרנס בכבוד. ובכלל, כל הנושא של עבודה מרחוק מתקדם וחברות רבות מחזיקות עובדים מהבית, חוסכות עלויות ומעלות את מורל העובדים ואתו את האפקטיביות של החברה.

וקצת על SEO – מה דעתך על ההתקדמות של גוגל בניתוח תוצאות בכלל וספאם בפרט? גם בשוק הישראל וגם בשוק העולמי?

גוגל התקדמה פלאים בשנים האחרונות בעקבות מספר שינויים גדולים באלגוריתמים ובעיקר בגלל כניסת ה- Rank Brain (תוכנת בינה מלאכותית), שהיום על פי גוגל נחשב לאחד משלושת הגורמים הידועים החשובים בקידום אורגני (אחרי תוכן וקישורים).

חיפוש בתמונות, חיפוש קולי (מישהו אמר סירי, קורטנה, גוגל ווייס?), שיפור חוויית המשתמש והבנה ושילוב של שפות שונות בתוצאות חיפוש הם ההווה והעתיד של המנוע המרשים הזה. מי שילמד ויתמקצע באופטימיזציה של התחומים הנ״ל יזכה בהזדמנויות חדשות בקידום.

בשוק העולמי רואים השפעה חזקה של השינויים, בישראלי פחות.

בישראל עדיין עובדות הרבה שיטות אם בבניית קישורים ואם באנקורים מוספמים או מוגזמים מבחינת חלוקת פרופיל הקישורים. מה שכן, השינויים מחלחלים לאט לאט גם בעברית ולכן אני מאמין שכדאי לעבוד לפי הספר ולצמצם סיכונים.

למשל באיזיקאונט אנו רואים בבירור שכדי להוביל ב-SEO צריך לתת את התוכן הכי איכותי שיש ולהגיש אותו בצורה הכי נכונה ללקוחות. כבר אין קיצורי דרך והתחכמויות כמו שהיו פעם. אם רוצים להוביל צריך להיות תמיד רלוונטיים, חדשניים, איכותיים ובעיקר לקלוע למה שהלקוח רוצה וצריך.

אנחנו עושים זאת עם מאמרי תוכן מקצועיים ע״י אנשי מקצוע בתחומם, הנגשה של מה שצריך איפה שצריך ומיעוט בפרסומי ספאם וקידומים שהם רק ״על הנייר״.

קישורים – כאן כדי להישאר?

בינתיים כן. מאמין שייקח זמן עד שמנועי חיפוש ידעו לדרג בלי הגורם המהותי הזה אבל עד שיגיע הזמן זה עדיין מהווה גורם חשוב מאד.

בנוסף, גוגל לומד עם השנים להבדיל בין סוגי הקישורים וטיבם. יותר קישורים עדיין חשובים לתוצאות טובות אבל רק אם הם מגיעים מאתרים שונים בסמכויות שונות ובתחומים הקשורים לתחום האתר.

שורה תחתונה (ישנה וטובה), מומלץ להתרכז בתוכן איכותי וייחודי, חוויית משתמש טובה ויצירתיות שתמשוך קישורים טובים מאשר לרדוף אחרי קישורים בשביל הקישורים.

באתר איזיקאונט אנו מקפידים רק לתת קישורים שימושיים באמת ולא סתם לפוצץ בהפניות שיבזבזו לבעלי העסקים את הזמן. וכנ״ל הפוך – אנחנו לא מעוניינים בתנועה לא רלוונטית לאתר שאולי מקדמת מעט בהתחלה אבל לא באמת רלוונטית לתחום שלנו. קישורי קומנדו אנחנו קוראים להם.

תודה רבה רון 😊

אשמח לנצל את הבמה לפרגן לכל צוות איזיקאונט שדוחפים אותנו קדימה ולמחלקת השיווק בפרט שעושה עבודה מדהימה, שאפו!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שוקי מן

אחד על אחד עם שוקי מן

שמח לארח בפינה אחד על אחד את אחד מאנשי האנליטיקס הבולטים בארץ – שוקי מן. לשוקי ...

ליאון "שפידר" אברבוך

אחד על אחד עם ליאון אברבוך

ברוכים הבאים לאחד על אחד נוסף, והפעם עם ליאון אברבוך, שיותר מוכר בכינוי Leon Schpider מהפייסבוק. ...

תגובה אחת

  1. simcha123456@gmail.com'

    אחלה מאמר רון
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה