דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / מורה נבוכים ללקוח חדש של שירות קידום אתרים

מורה נבוכים ללקוח חדש של שירות קידום אתרים

המטרה של המאמר הנוכחי היא להאיר קצת את האפילה עבור בעל עסק / מנהל שיווק שעובד מול מקדם אתרים או חברת קידום אתרים בפעם הראשונה, או נמצא פחות או יותר בתחילת דרכו בתחום.

ידוע שבתחום שלנו רב הנסתר על הגלוי. קידום אתרים, בדגש על קידום בזירות תחרותיות (להבדיל מקידום אתרים טכני) זה לא מוצר/שירות רגיל. למעשה, זה הכל חוץ ממשהו רגיל או נורמלי 🙂

למה אני מתכוון?

בעולם האינטרנט יש כמה שירותים מאד ברורים:

  • עיצוב גרפי – אתם משלם למעצב X כסף ומקבל Y (עיצוב אתר, באנר, לוגו וכו')
  • תכנות – אתה משלם למתכנת ומקבל מוצר מוגמר שיכול להיות תוכנה, פיתוח של אתר, יצירת תבנית או כל דבר אחר.
  • כתיבת תוכןכתיבת מאמרים זה גם שירות מאד ברור שקל לאמוד את טיבו ואיכותו.

אבל…קידום אתרים? אוקיינוס של אפור. לא מספיק שזה גם ככה תחום עמום, יש כמה חברות קידום ומקדמי אתרים שהחליטו עוד יותר להערים קשיים ולאמלל את הלקוחות שלהם, בכך שהם מחליטים לא לשקף את העבודה שלהם, לחרטט את הלקוח שזה "סוד מקצועי" ולמעשה לגבות כסף על אוויר.

אז במאמר הבא אני מתכוון לעזור לכם כמה שיותר להפיג את החששות לקראת תהליך של קידום אורגני, לנסות לעזור לכם להבין למה אתם נכנסים ולהוריד כמה שיותר סימני שאלה.

* כמובן שלכל פרוייקט קידום יש ייחוד משלו, לכן אשתדל להצמד בקווים כלליים לעצם העניין.

קידום אורגני של אתר חדש

קודם כל, אם עדיין לא אמרו לכם את זה, חשוב מאד להבין שקידום אורגני זה תהליך ממושך ואיטי – שיכול לערוך החל מכמה חודשים בודדים ועד לשנים בכדי לראות תוצאות. כתבתי בהרחבה על ההבדלים בין קידום אורגני וממומן (פרסום בגוגל) למי שמעוניין לדעת יותר.

מה משפיע על משך הזמן של הקידום?

כמה דברים:

  • תקציב הלקוח – למידע נוסף על מחירי קידום אתרים
  • מבנה האתר
  • רמת התחרות בתחום
  • היסטוריית הקידום של האתר הספציפי (אם למשל בוצעה עבודת SEO חובבנית/רשלנית, זה יכול להעמיד את האתר בסיכון ולפגוע בפוטנציאל הקידום שלו באופן משמעותי)
  • ועוד…

רוצים כמה דוגמאות?

ניקח לדוגמא אתר חדש דנדש מהניילונים – עם דומיין חדש ללא היסטוריה. אתר שעלה לאוויר אתמול. תחום = צימרים. בתחום כזה, שנחשב לאחד התחרותיים ביותר שיש בארץ, תידרש לפחות שנה של עבודת קידום מקצועית על מנת להיכנס לעמוד הראשון, וגם זה בהערכה אופטימית מאד.

ניקח אתר חדש דנדש נוסף, בתחום כמו "טיפול זוגי ברחובות". במקרה הזה, להגיע לדף הראשון יכול לקחת חצי שנה או פחות מזה.

מאיפה אני זורק את המספרים האלה? בעיקר על בסיס נסיון רב ויכולת להסתכל על 3-4 העמודים הראשונים בגוגל בכדי להעריך את התחרות וכמות העבודה הנדרשת. ברוב המקרים, ההערכה הראשונית שלי די מדויקת.

יש כמה כלי עזר שבאמצעותם תוכלו להעריך את התחרות בעצמכם:

1. חיפוש הביטוי במרכאות
לדוגמא:

חיפוש קידום אתרים בגוגל

נכון לזמן החיפוש, יש כ- 1640000 תוצאות בגוגל המכילות את הביטוי המדויק "קידום אתרים". המספר הזה לא אומר לנו הרבה בשלב זה, אבל הכל יחסי בחיים. אם נשווה אותו לביטוי דומה אבל שונה, נראה משהו אחר לגמרי.

למשל:
seo-small-search

ניתן לראות את הפער התהומי בין השניים.
זאת אינדיקציה כללית בלבד, אבל כזו שיכולה לספק מדד יחסית מהיר למדית התחרות.

2. סקירה מהירה של התוצאות בגוגל

דרך נוספת וקצת יותר מעמיקה על מנת להעריך את רמת התחרות, היא לעבור על עמודים 1-3 עבור כל ביטוי חיפוש מבוקש.

המטרה היא לסרוק בזריזות את רשימת התוצאות ולנסות להבין עד כמה מדובר באתרים רציניים ועד כמה הם באמת מכוונים לחיפוש הספציפי.

כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • האם יש בכותרת של תוצאות החיפוש את הביטוי המדויק שחיפשתי?
  • האם מדובר באתר מוכר?
  • האם מדובר בכתבה שמדורגת "על הדרך" או בעמוד ממוקד מאד לנושא הספציפי?
  • האם ברשימת התוצאות בגוגל יש פורומים או אינדקסים בעמודים הראשונים?
  • האם יש תוצאות PDF בעמודים הראשונים?

בתחומים מאד תחרותיים, אתם תמצאו אתרים מאד ממוקדים לחיפוש גם בעמודים 8-10 וכן הלאה. בתחומים פחות תחרותיים, אתם תתחילו לראות "תוצאות זבל" (פורומים, אינדקסים זולים, תוצאות באנגלית, מסמכים וכו') כבר בעמודים 2-3. זו אינדיקציה חזקה לכך שהביטוי הספציפי לא תחרותי.

זה ממש על קצה המזלג. מי שלא באמת חי את תחום הקידום יתקשה להעריך את הנ"ל – אבל זאת נקודת פתיחה לא רעה בסה"כ.

למה לצפות?

מאד חשוב לערוך תיאום ציפיות עם המקדם שלכם (וזה צריך להיות הדדי) לפני תחילת העבודה.

אני למשל, שם הרבה מאד דגש על עניין תיאום הציפיות. אני חוזר ואומר ללקוח כמה וכמה פעמים שזה תהליך, זה ייקח זמן, אל תצפה להוקוס פוקוס וקסמים. קידום אתרים מהיר אפשרי רק במקרים מסוימים, ובד"כ טומן בחובו סיכון רב לאתר.

הנה תרחיש אפשרי לאתר חדש בזירה לא תחרותית במיוחד:

אתרים חדשים, או כאלו שלא עברו קידום מעולם, יכולים לצפות לעליות יפות כבר מהחודש הראשון של תהליך הקידום. למשל, מתוצאה 100 לתוצאה 50-60 או אפילו הרבה יותר מזה – תלוי מאד בתחרות של הביטוי הספציפי.

היות שנוהגים לקדם מספר מילות מפתח ולא רק ביטויים בודדים (אני בד"כ מקדם ברמה רוחבית ועוקב אחרי כמות גדולה של ביטויים), אז כל ביטוי יתקדם בקצב אחר, לפעמים בהבדל קיצוני מביטוי אחר באותה הנישה.

ככל שמתקדמים ועולים לראש התוצאות – השיפורים יהיו פחות משמעותיים בגלל שהתחרות נהיית יותר קשה.

בתחומים מסוימים למשל, להגיע ממקום 3 ל-2 בגוגל זה עבודה יותר קשה מאשר להגיע משום מקום לעמוד הראשון.

מה לגבי אתרים מקודמים?

באתרים שכבר מקודמים טוב (מרבית הביטויים נמצאים בעמוד 1-2) הסיכון גדול יותר כי יש יותר מה להפסיד. בנקודה כזו האתר חשוף יותר לעדכונים תקופתיים של גוגל וכל טעות של המקדם, או המקדמים שהיו לפניו, יכולה לעלות לאתר ביוקר.

לכן, מאד חשוב שהמקדם יעשה צ'קליסט מקיף לקידום האתר עוד לפני שהוא לוקח על עצמו את הפרוייקט. בין הדברים שחשוב לבדוק:

יש גם מכשולים בדרך

חשוב מאד לדעת – קידום אתרים זה לא תהליך שבו האתר רק הולך ומשתפר במיקומים. ממש ממש לא. זה תהליך ארוך ורצוף מכשולים, שבו יש עליות וירידות, לפעמים אף התרסקויות. בתור לקוחות של שירות קידום אתרים, אתם חייבים להיות מוכנים לראות גם נפילות ו"פגיעות בכנף" בדרך. מה שחשוב זה שהמגמה הכללית, בההסתכלות רחבה על הביטויים, היא של עליות. לאחר 3-6 חודשים של עבודה הצפי הוא כן לראות שיפורים במיקומים. כמה שיפורים? תלוי בתחרות ובנקודה ההתחלתית של האתר.

כמו כן, במידה והאתר נמצא במיקומים ריאליים (כאלו שמביעים תנועה מגוגל) חשוב גם להסתכל על הטראפיק באנליטיקס ולא רק על המיקומים. המיקומים לא מספרים את כל הסיפור. יש מספר אינסופי של שאילתות (חיפושים) שמהן יכולים להגיע לאתר שלכם מגוגל – סביר להניח שאחר רובם אתם לא עוקבים. את המידע הזה ניתן למצוא בין היתר בקונסולת החיפוש של גוגל ובכלים נוספים.

מה לדרוש מהמקדם?

קשה להיות גורף וחד משמעי בקטע הזה. מהנסיון של עם קידום של מאות אתרים שונים (כן, מאות) לכל לקוח יש את השריטה שלו.

אם אתה רוכש שירות של קידום אתרים, תשאל את עצמך מה חשוב לך – יותר כניסות לאתר? יותר לידים, יותר מכירות? ברור שלרוב הלקוחות חשוב לראות תוצאות, אבל אל תסתפקו בדוחות סתמיים שלא אומרים כלום ותבקשו לראות מה נעשה בפועל.

חשוב לוודא שהקידום נעשה בצורה כשרה, כי גם קידום שחור ומפוקפק יכול לעבוד לתקופה קצרה ואז לגרום לאתר להיעלם מהתוצאות כמעט לחלוטין. ניתן להשתמש בייעוץ חיצוני של מקדם אחר נטול אינטרסים (למעט האינטרס שלכם) אם אתם לא סגורים על זה.

שורה תחתונה

כאמור, קידום אתרים זה תחום מיוחד, קצת הזוי אבל מרתק לא פחות. אל תתנו לזה לבלבל אתכם ואל תחשבו שזה נותן למקדמים חאפרים לגיטימיציה לחרטט אתכם ולהמציא סיפורים ואגדות. אם בכל זאת אתם מרגישים אבודים, תרגישו חופשי ליצור קשר (אני מתחייב להגיד את האמת ורק את האמת) ואם תרצו, תיכלו להיעזר בי גם בתור מורה פרטי לקידום אתרים.

עוד מאמרים שייכולים לעזור לכם באותו הקשר:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים מהיר

קידום אתרים מהיר – מתי זה אפשרי וממה צריך להיזהר?

הרבה בעלי עסקים שאין להם ממש רקע וניסון עם התחום, מחפשים פתרונות של קידום אתרים ...

כשלונות של קידום אתרים

8 דברים שיכולים להכשיל פרויקט קידום אתרים

הפעם אני מעוניין לדבר על הצד הפחות נעים של המקצוע – כשלונות. כמו בכל תחום ...

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה