תפריט

052-9095200

תפריט

Quick wins בקידום אתרים: 12 פעולות קטנות שיכולות לעשות הבדל גדול בקידום האתר

גם המקדם הכי טוב נתקל לפעמיים בקיר זכוכית כשנגמרים לא הרעיונות כיצד לקדם אתר מסוים. תמיד אפשר כמובן להמשיך ולבנות קישורים (שהיא עדיין החלק המהותי ב-SEO), אבל זה לא תמיד פשוט, במיוחד אם רוצים להמשיך ולשמור על האיכות שלהם.

נצחונות מהירים ב-SEO

לכן, לפעמיים הניצחונות הקטנים הם אלו שיכולים לעשות את ההבדל ולפעמיים גם עלייה של כמה מיקומים בזנב הארוך יכולה להגדיל את התנועה לאתר באופן משמעותי.

הנה 12 טיפים כיצד תעשו זאת נכון בלי הרבה מאמץ:

רגע לפני? מעדיפים וידאו? בבקשה:

1. שיפור ה-CTR באמצעות תגי מטה וסכמה

כשגולש מסתכל על התוצאות בגוגל, הדבר הראשון שהוא רואה הם תג ה-Meta Description וה-Title. ל-Title יש חשיבות גם לרלוונטיות של הדף, כך שהוא חייב לכלול את מילת המפתח הרלוונטית. לעומת זאת, ה-Meta Description לא משפיע ישירות על הקידום – אלא בעקיפין. כלומר – אם הוא מסקרן ומניע לפעולה (קליק) – זה בהחלט יכול לעזור לקידום.

בזכות המבנה הזה, כדאי מאוד שתחשבו כיצד לשלב גם מסר שיווקי או כזה שיחדד את מה שהגולש יכול למצוא בדף. באתרים שיש בהם הרבה דפים בדרך כלל משתמשים בתבנית זהה לכל העמודים מאותו סוג. אבל דווקא הקפדה על כותרת ותיאור ייחודים יכולה להעלות באופן ניכר את אחוזי הלחיצה מכיוון שהם נראים הרבה פחות מלאכותיים.

עוד דבר שאפשר לשפר ולא תמיד משקיעים בו מספיק מחשבה או זמן הם סימוני הסכמה, או כפי שגוגל קוראת להם, "מידע עשיר".

סימוני הסכמה בעצם מסמנים לגוגל שמידע מסוים הוא בעל משמעות. זה יכול להיות דירוג של הדף אותו הגולשים נותנים, סימון של כותב המאמר, כתובת של עסק מקומי, אירועים או מוצרים. לאחר מכן, גוגל תוסיף לתוצאה את מידע הסכמה אם האלגוריתם שלה יגיע למסקנה שהוא רלוונטי.

את הטמעת הסכמה צריך לבצע בקוד וזה לא תמיד פשוט, לכן יש לגוגל דף סימולציה שייראה לכם איך לבצע את הסימון. לאחר מכן אתם יכולים להוסיף את הסימון לסקריפט של כל עמוד או להיעזר בתוסף סכמה לוורדפרס.

גם לסכמה אין בעיקרו של דבר השפעה על הדירוגים, אבל היא מבליטה את התוצאה בזכות המידע הנוסף שהיא מציגה. לכן, חשוב לעשות שימוש בכל השדות האפשריים שפורמט הסכמה הספציפי מאפשר.

2. לתקן הפניות ושגיאות

עוד בעיה שמאפיינת אתרים גדולים (אך לא רק) היא שגיאות והפניות שונות, כולל עמודים עם תכנים ריקים שיכולה להיות להם השפעה על כלל האתר. ה-Search Console אמנם יכולה להציג את השגיאות שגוגל רואה, אבל כדי לבצע עבודה יותר יסודית, עדיף להשתמש ב-Screaming Frog. הצפרדע יכולה לתת לכם מושג גם על תמונות וסקריפטים או עמודים שגוגל בכלל לא הצליח להגיע אליהם בגלל מגבלות של זמן הסריקה המקסימלי שהוא מקנה לכל אתר ("תקציב סריקה").

אם יש הרבה עמודים חסרים שאתם לא יכולים להחליף את התוכן שלהם, עדיף להפנות אותם לעמוד הקרוב ביותר, אבל לא לבצע הפנייה גורפת לעמוד הבית.

3. עדכון ושיפור המידע ב- Google My Business (GMB)

GMB הוא שירות העסקים המקומיים של גוגל.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם יש לכם עסק פיזי, או אפילו אם אתם מעניקים שירות ואין לכם רשומה כזו, כדאי מאוד שתפתחו אחת. גם אם כבר יש לכם רשומה, שימו לב לאפשרויות החדשות שאפשר להוסיף כמו למשל פוסטים מותאמים אישית, הודעות אישיות, רשימת שירותים או קטגוריות ואפילו מוצרים.

כל השיפורים האלו הובילו לכך שאם בעבר היה קשה יחסית להוסיף מילות מפתח לעסק, עכשיו זה יותר קל, כל עוד אתם מנצלים את המצב כדי להספים את הרשומה, מה שכמובן יכול להוביל לפסילה שלה.

כברירת מחדל, גוגל גם שולחת לכם תובנות על החיפושים הבולטים שהובילו לרשומה שלכם וכמה צפיות קיבלתם לעומת החודש הקודם.

4. לבדוק מחדש אם צריך קישורים לרשתות חברתיות באתר

אוקי, אז נכון שכולנו מציבים קישורים לרשתות חברתיות באתר, אבל לא כולנו באמת מעדכנים ומשקיעים בהם מספיק אהבה. העצה שלי היא שאם יש רשת חברתית שלא מתאימה לתכנים שלכם, עדיף להסיר אליה את הקישור מאשר להביא את הגולשים שלכם לעמוד ריק או דליל. אפילו אם נניח שגוגל לא מסתכל על הקישור הזה, הוא בטח לא עושה לכם טוב מבחינה תדמיתית.

5. לשדרג את עמוד האודות

עמוד האודות הוא אולי אחד העמודים החשובים ביותר באתר, למרות שרבים נוטים להזניח אותו ולהסתפק בכמה שורות משעממות.

חשוב לעבות את העמוד וליצוק בתוכו תוכן שימתג אתכם כמו שצריך, במיוחד אם אתם לא רוצים להכניס הרבה טקסט שיווקי לעמוד הראשי (על מנת לא לפגוע בעיצוב שלו, למשל). הטקסט בעמוד יכול להיות טקסט רשמי או טקסט אישי בהתאם לאופי העסק, אבל העיקר שיהיה איכותי.

רצוי גם להוסיף מדיה כמו תמונות באיכות גבוהה שלכם או של המקום בו ממקומות החברה. ייתכן שגוגל יבחר חלק מהפריטים האלו ויציג אותם לצד השם שלכם בתוצאות החיפוש. מלבד זאת, אפשר להוסיף לתוך עמוד האודות גם פרטי יצירת קשר אפילו אם הם נמצאים כבר בעמוד נפרד. להזיק זה לא יכול.

6. להפוך אזכורים לקישורים

מדובר בסוג של "Growth Hacking" נחמד מאוד שיאפשר לכם להגדיל את מספר הקישורים אליכם. כדי לעשות זאת, פשוט חפשו את השם שלכם או את שם האתר שלכם בגוגל במרכאות וחפרו קצת יותר מאשר בדרך כלל גם בעמודים היותר נמוכים. חפשו את אותם האתרים בו אתם מוזכרים ללא קישור ושלחו הודעת מייל שתבקש להוסיף קישור לשם שלכם.

ניתן ומומלץ גם להיעזר בגוגל אלרטס וכלים דומים לצורך כך.

אפילו אם הקישור יהיה קישור nofollow, הוא משרת שתי מטרות:

  1. חיזוק המיתוג שלכם: לעיתים גוגל עשוי לבחור איזה אתר להציג ראשון על סמך האופן בו מיתגתם את עצמכם ברשת גם אם הוא פחות רלוונטי מבחינות אחרות, וזה כולל גם עמודים שמקושרים מ- Nofollow. אחרי הכול, המטרה שלנו היא בדרך כלל שגוגל יציג את התוצאות שאנחנו יצרנו.
  2. הזרמת תנועה לאתר: כאשר מדובר באתרים גדולים, קישור מעמוד פופולארי יכול להביא לא מעט תנועה לאתר של לקוחות פוטנציאלים.

7. החלפת תוכן משוכפל

כמעט אף אחד לא יכול להימנע מתוכן משוכפל ברמה כזו או אחרת באתר שלו.

לדוגמה, תוכן משוכפל יכול להימצא בעמודי ארכיון, בעמודים כמעט זהים שמסדרים מוצרים בצורות שונות וכו'. כלי חביב שבאמצעותו אפשר למצוא תוכן משוכפל הוא Siteliner. הכלי סורק את כל האתר ומציג גם תכנים נפוצים וגם תכנים משוכפלים.

לצד זאת הוא מציג גם נתונים מעניינים אחרים כמו למשל היחס בין טקסט לקוד ה-HTML, מספר הקישורים הפנימיים והחיצוניים הממוצע וכו'.

אפשר לטפל בתוכן משוכפל באמצעות תגי קנוניקל, אבל גם דרך ה-Search Console על ידי שינוי האופן בו גוגל מתייחס לפרמטרים בכתובת.

כדי למצוא תכנים משוכפלים מאתרים אחרים, תצטרכו להשתמש בכלים קצת יותר מתוחכמים כגון Copyscape. אם התכנים נמצאים באתרים שהעתיקו אותם בזדון, לא תמיד קל לטפל בזה, אבל שווה לשלוח מייל ולראות מה תהיה התגובה.

8. לשפר עמודים קיימים ולתקן בעיות סריקה באמצעות ה-Search Console

שימוש ב-Search Console כדי לשפר עמודים קיימים מתחבר אל העניין של ה-CTR שציינתי בתחילה. באמצעות ה-Search Console ודוח הביצועים קל מאוד לראות את היחס בין אחוז הלחיצות על כל עמוד ובין המיקום שלו.

אפשר גם לראות את השאילתות (מילות המפתח) הפופולאריות ולחיצה על כל אחת מהן תוביל לרשימת כל העמודים שהופיעו בעבורה, מה שיכול להיות שימושי אם גוגל משום מה מזהה את העמוד הלא מתאים מבחינתכם.

בוידאו הבא אני מסביר (בין היתר) איך עושים את זה:

בכל מקרה, אם אתם מזהים עמודים במקומות גבוהים, אבל עם CTR נמוך, הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק הוא את תגי המטא, זאת בהנחה שלא מדובר בשאילתה של מותג, שם אתר או של אדם מסוים, שם אחוזי הלחיצה על האתר הרשמי בדרך כלל יהיו מאוד גבוהים.

עוד דבר שאפשר לבדוק הוא נפח השאילתות. יכול מאוד להיות למשל שנגלה שאילתות עם דירוג גבוה, אבל שאף אחד לא באמת מחפש אותם…

חשוב : אתם יכולים לסנן את התוצאות על פי מיקומים או אחוזי לחיצה. לדוגמה, לראות רק את התוצאות ממקום 10 ואילך (ב-Search Console המיקומים הם ממוצעים ולכן הרבה פעמיים לא שלמים).

שגיאות אינדקס שגוגל רואה

ב-Search Console אפשר, בדומה לסקרימינג פרוג, לראות שגיאות טכניות, אבל כאן אתם מקבלים מידע ישירות מגוגל גם בנוגע לסיבות שבגללן הוא לא מאנדקס עמודים מסוימים. הדו"ח הזה נמצא תחת "בדיקת דף"

9. כיווץ תמונות

כיווץ תמונות יכול לשפר את זמן העלייה של האתר, דבר שיש לו חשיבות לא קטנה מבחינת גוגל, במיוחד בתוצאות שהוא מציג במכשירים ניידים. מעבר לכך, תמונות שעולות מהר מונעות נטישה של הגולשים ומאריכות את זמן השהייה באתר.

כיווץ תמונות אפשר לבצע בשתי צורות ועדיף לשלב בין שתיהן:

  1. כיווץ הממדים הפיזיים של התמונה : רוב התמונות היום מצולמות בממדים מאוד גדלים, במיוחד במצלמות בעלות "מגה פיקסל" גבוה.

לרוב לא צריך רזולוציה כל כך גבוהה ואפשר להסתפק גם בשלישי ואפילו פחות מגודל התמונה המקורית. רצוי לכווץ את גודל התמונה על המחשב לפני שמעלים אותה לשרת על מנת לחסוך במקום, גם אם השרת יוצר באופן אוטומטי גרסאות מותקנות.

  1. כיווץ ללא איבוד איכות (Loseless) : באמצעות תוכנות שונות אפשר לקחת קבצים קיימים ולהסיר מהם מידע שאנחנו לא מסוגלים להבחין בו על מנת לכווץ את גודל התמונה באופן משמעותי בלי שינוי הממדים הפיזים שלה. יש לשים לב שהדבר תלוי גם בסוג הקובץ : בעוד JPG ו-GIF הם פורמטים שמקריבים איכות מסוימת תמורת גודל קטן יותר של קובץ כבר במקור, PNG הוא פורמט לא מכווץ שנוח בעיקר לצילומי מסך.

בסך הכול, הגודל של תמונה שהגולש לא לוחץ עליה כדי לראות אותה בגודל מלא לא אמור לעלות על 100kb.

כתבתי מדריך מפורט על כיווץ תמונות ואופטימיזציה שלהן שכדאי לקרוא.

בנוסף, יצרתי סרטון בו אני מסביר על כיווץ תמונות ומדגים איך אפשר לעשות זאת בקלות ב-3 דרכים שונות:

10. הסרת תאריכים ממאמרים ישנים

אתרים רבים מציינים בראש כל מאמר או פוסט את תאריך העדכון האחרון. העקרון הוא נכון וגוגל עשוי להתחשב בתאריך הזה כאשר הוא מנסה להעריך עד כמה התוכן הוא עדכני. מנגד, מאמרים שכבר יושבים באתר זמן לא מבוטל (שלוש שנים ומעלה) לא תמיד יכולים להרוויח מתאריך העדכון האחרון, וזה לא פרקטי לעדכן את כל המאמרים באתר. זה נכון במיוחד עבור אתרים שמפרסמים הרבה ידיעות ביום.

לכן, במקרה של מאמרים ישנים עדיף להסיר לחלוטין את תאריך העדכון האחרון, זה גם ייראה יותר טוב וגם עשוי במקרים מסוימים להעלות את הדירוגים שלהם (ביצעתי על זה כמה פעמים ניסויים וזה ברוב המקרים מפתיע לטובה).

11. הפיכת התוכן לקריא יותר

הפיכת התוכן לקריא יותר ולשפר את הקריאות (Readability) שלו, משפיעה ישירות על חווית המשתמש – וזהו לגמרי אחד הפרמטרים שגוגל נותן להם יותר חשיבות לאחרונה.

אז איך הופכים תוכן לקריא יותר בלי לשכתב אותו?

  • משתמשים בספרות במקום בשמות מספרים (כמו במאמר הזה)
  • עושים שימוש בכותרות וכותרות משנה מסודרות
  • מקפידים על פסקאות קצרות של כמה משפטים
  • מקפידים שגם המשפטים עצמם יהיו קצרים בלי יותר מדי פסיקים או מקפים.
  • מרווחים את הטקסט עם תמונות וסרטונים, אבל לא יותר מדי (זה יוצר את האפקט ההפוך של עומס על מי שלא רוצה להסתכל על כל התמונות).

12. לשדרג עמודים קיימים

אנחנו בדרך כלל לא משקיעים בכל העמודים את אותם המאמצים, ולכן הרבה פעמיים קל יותר לחזור ולטפל בעמודים קיימים מאשר ליצור עמודים חדשים מאפס. הנה רק כמה פעולות שאפשר לבצע מלבד מה שכבר ציינתי כאן:

  • עיבוי התוכן של עמודים ישנים
  • יצירת פסקאות חדשות על סמך מחקר מילות מפתח מעודכן
  • חיפוש תמונות שבורות (אפשר באמצעות Screaming Frog)
  • הקפצת עמודים ישנים כפוסטים חדשים לאחר עדכון שלהם
  • בדיקת תיוגים, חשוב להיזהר מתיוגים כפולים (לדוגמה, פעם אחת באנגלית ופעם אחת בעברית)

יישום של אפילו חלק מההמלצות כאן – יבטיח לכם שיפור ב-SEO, לא משנה עד כמה הקידום שלכם טוב!

בהצלחה 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן