תפריט

052-9095200

תפריט

יתרונות של מספר מקוצר (כוכבית) ולמה זה טוב לשיווק העסק

זה לא סוד שהטכנולוגיה של היום הופכת אותנו לעצלנים יותר.

פעם כשרצינו להתקשר למישהו, לא בטוח שהיה לנו כוח לשלוף את ספר הטלפונים האישי שלנו, והיינו צריכים להשתמש בזיכרון שלנו, גם אם היה מדובר במספר של שבע ספרות. היום לעומת זאת אנחנו יכולים להגיע לכל מספר שיש לנו בזיכרון של המכשיר בשתי לחיצות פשוטות.

מספר מקוצר לעסק

אם אשאל אתכם אם אתם זוכרים את הנייד של אמא, אבא או הבעל/אשה בעל פה, אני מעריך כי לפחות 50% יגידו שלא (גילוי נאות: אני מאלה שלא זוכרים).

בארה"ב עלו על זה עוד לפני הטלפונים הניידים והחיוג על פי האותיות שהופיעו על מקשי הטלפון היה מאוד נפוץ. בשלב מסוים, כשהתחלנו להקליד SMS עם המקשים הפיזיים של הטלפון הנייד, השיטה הזו הגיעה גם לישראל. כמובן שמאז שעברנו לטאצ' סקרין וטלפונים חכמים היא הפכה שוב לכמעט בלתי רלוונטית, ולכן השיטה שנשארנו איתה היא של מספרים מקוצרים רגילים עם סימן כוכבית לפניהם.

מה הקשר בין מספר מקוצר ושיווק באינטרנט?

למספר מקוצר / מספר כוכבית (לדוגמא: *8890) יש יתרונות רבים.

עסקים רבים רבים משלבים כמה ערוצים של שיווק באינטרנט – למשל קידום אורגני, פרסום בגוגל / פרסום בפייסבוק ועוד. מה שיפה באינטרנט שהוא מאפשר מדידה של כל ערוץ בנפרד – בעזרת כלים שנים כמו גוגל אנליטיקס, תג מנג'ר של גוגל וכלים אחרים.

על מנת לדעת לבודד את התנועה והלידים שמגיעים מכל ערוץ בנפרד – אחת הדרכים היעילות לעשות את זה היא באמצעות מספרי טלפון וירטואליים / מקוצרים.

את השיחות מהמספרים האלה אפשר להכניס ל-CRM / מערכת ניהול לידים כלשהי, לפעמים בעזרת API ולפעמים עם חיבור מובנה, ובכך לנהל מעקב מסודר אחר השיחות שמגיעות ממקורות התנועה השונים.

במידה ואת ערוצי הפרסום השונים אנו מפנים לעמודי נחיתה שהם חיצוניים לאתר, טכנית המעקב יהיה קל יותר.

במידה ולא – נצטרך להשתמש קצת בתכנות על מנת לגרום למצב שבו המספר שמופיע באתר משתנה בהתאם למקור התנועה – כך לדוגמא אם מישהו הגיע לאתר מחיפוש אורגני, הוא יראה מספר X, ואם מישהו הגיע לאותו דף בדיוק, אך מפייסבוק – הוא יראה מספר Y.

כיום, הטכנולוגיה מאפשרת את הפלא הזה, מה שמייעל מאד את המדידה אחר הערוץ האפקטיבי ביותר וכזה שמחזיר את ההשקעה בו.

בהקשר זה כדאי גם לקרוא את המאמר על עלות גיוס לקוח (CAC).

אם נלך צעד אחד קדימה ונשתמש בכמה מספרים מקוצרים דומים, אחד לכל ערוץ הגעה וללא צורך במספר וירטואלי ארוך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לדוגמה, מספר אחד ירוץ מהאתר ולכן יזוהה בתוך הערוץ האורגני. מספר נוסף ירוץ בפרסום ממומן מפיייסבוק וגוגל. מספר אחרון יהיה מספר שנשלח ב-SMS ללקוחות קיימים ולכן יקל על זיהוי של שיחות מלקוחות חוזרים.

אגב, למרות שהמספרים יהיו שונים, עדיין תהיה לכם את האופציה להעביר את כולם בפועל לאותו מספר נייח או נייד, כך שלא תפספסו שום שיחה. וממש כמו בקו נייד, אתם יכולים להקליט ג'ינגל או פתיח שיישמע מקצועי.

לקבלת מספר מקוצר חייגו: 2309*

איזה מספר לבחור?

הסטנדרט היום הם מספרים בני ארבע ספרות עם כוכבית לפניהן, ומן הסתם, עדיף לבחור במספר שיש בו קשר בין הספרות או ספרות חוזרות.

חברות רבות יציעו לכם מספרי פרמיום שיעלו לכם קצת יותר, ולכן לפעמיים השאלה החשובה היא באיזה מדיום אתם משתמשים: פרסום בטלוויזיה או ברדיו ידרוש מספר כמה שיותר קליט מכיוון שהאדם שהמסר מכוון אליו לא תמיד יוכל לרשום אותו.

לעומת זאת, אם המספר מופיע באינטרנט או בעיתון, מאוד קל להקליד אותו בטלפון או לרשום על נייר, מה שיכול לחסוך לכם אפילו כמה מאות שקלים בהתאם לחבילות שהחברה מציעה.

עוד דברים שכדאי לכם לדעת על מספרים מקוצעים

  1. עד 2008, רק בזק הייתה יכולה לספק מספרי טלפון מקוצרים. כיום גם חברות התקשורת האחרות כגון הוט יכולות לעשות זאת וגם חברות צד שלישי עצמאיות.
    לכם יש את האפשרות לעבור מספק אחד של מספר מקוצר לספק אחר ללא שינוי של המספר, ממש כמו בחברות הסלולר, כשהחברה אליה אתם עוברים מעבירה את המספר אליה מהחברה השנייה ללא שום פעולה נוספת מצדכם. לכן, אתם ממש לא חייבים להיות כבולים לחברה אחת, וגם אסור לה לקחת מכם דמי ניתוק.
  2. כל חברה חייבת לפרסם את כל המספרים שפנויים אצלה (לכל אחת יש טווח מעט אחר) או להשתמש בשירות בדיקת מספרים, מה שיכול לתת לכם כוח מינוף חזק יותר כאשר אתם צריכים לבחור חבילה. אם אתם לא מוצאים קישור כזה באתר שלה, בקשו לראות את הרשימה.
  3. מספרי כוכבית הם מספרים שבהם העלות עדיין נופלת על המתקשר. היום זה קצת פחות קריטי מאשר בעבר, אבל אם אתם רוצים מספר שבו אתם סופגים את העלויות, יש לכם את האופציה לבחור במספרים הקלאסיים של 1-800 או 1-700.

אלו הם כמובן מספרים פחות אטרקטיביים, אבל הם יכולים להיות שימושים במקרים בהם אתם פונים לאוכלוסיות שמסתמכות על כרטיסים משולמים מראש וכו' (לדוגמה, עובדים זרים או בעלי חשבונות מוגבלים).

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן