מדריך קידום אתרים אורגני: איך לקדם אתר בגוגל?

מדריך קידום אתרים 2024 – איך לקדם באורגני?

אם אתם כאן, אתם בטח מחפשים את המדריך לקידום אתרים בגוגל הכי טוב שיש בשפת הקודש.

אז למה צריך מדריך קידום בגוגל ובפועל, איך עושים קידום אורגני בגוגל?

אז האמת… כבר זמן מה שאני רוצה לכתוב מדריך מקיף ומקצועי על קידום אתרים אורגני ועל איך מקדמים אתר בגוגל.

הבעיה העיקרית – איך כותבים מדריך לקידום אורגני בגוגל, תחום שהוא כל כך דינמי ומשתנה בערך כמו שער הביטקוין (סתם, לא עד כדי כך…).

אחד הפתרונות הוא להיצמד לעקרונות הבסיסיים ולא להתפזר ביותר מדי חידושים ושינויים. ובתכלס? SEO במהות שלו, הוא די עקבי ולא השתנה המון. כבר נגיע לזה. תהיו איתי.

חדשים כאן? כל מה שחשוב לדעת על קידום אתרים אני מסביר כאן.

מה תלמדו כאן?

אוקיי, אז איך מקדמים בגוגל אורגני – בין היתר ארחיב על:

✅ הסבר על קידום אורגני בגוגל – מה זה בכלל קידום אורגני (אבל בקטנה, כי חפרתי על זה במלא מדריכים אחרים באתר) ומה צריך לעשות כדאי לקדם אתר בגוגל בשנת 2024?

✅ מהם 6 הסעיפים החשובים של קידום אורגני שיהפכו אתכם למקדמי אתרים טובים יותר (או לפחות, יעזרו לכם להבין מה אתם אמורים לקבל ממקדם אתרים)

✅ וזהו בתכלס…מה, לא מספיק?

✅ אה וגם…אם אתם בקטע של קורס ממש מעמיק על קידום אתרים למתחילים (אבל בחינם לגמרי!!)..תגללו עד הסוף..יהיה שווה 😉

יש לך 20 דקות? בסרטון הבא אני מסביר את כל הדברים הטובים בקידום אורגני ולמה זה בהרבה מקרים עדיף על כל ערוץ שיווק אחר:

SEO למתחילים לשנת 2024 – קצת רקע

אז, מטבע הדברים – המון עסקים פונים אליי ובראשם שאלה אחת מרכזית: איך לקדם את העסק בגוגל אורגני?

לפני שנתחיל עם מדריך לקידום אורגני בגוגל – לטובת מי שלא יודע, בואו נבין מה זה בכלל קידום אורגני, איך נראות התוצאות האורגניות בגוגל ומה ההבדל בין תוצאה אורגנית בגוגל לבין תוצאה ממומנת בגוגל (מודעה):

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קידום אורגני וממומן בגוגל
קידום אורגני וממומן בגוגל

קידום אורגני – מטרות לשפר את חשיפת האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל ולגרום לאתר להתקדם על כמה שיותר מונחים רלוונטיים במיקומים גבוהים בגוגל ובכך להגדיל תנועה לאתר.

איך עושים SEO: אז איך לקדם אתרים בגוגל ב-2024?

לא מעט מומחים בעלי שם עולמי טוענים כי תחום ה-SEO לא השתנה מהותית מאז הוקמה גוגל בשנת 1998.

נכון שהיו המון עדכוני ליבה בגוגל במרוצת השנים ונכון שקידום של שנת 1998 אינו קידום של שנת 2024, אבל המטרה של גוגל כמנוע חיפוש (מלבד להכניס ערימות מפגרות של כסף מהפרסומות כמובן), הייתה ונותרה – לספק ערך לגולשים שלה ולהחזיר את התשובות הטובות ביותר עבור השאילתות.

רק הבנה של העובדה הפשוטה הזאת, יכולה לעזור לכם להיות מקדמי אתרים טובים יותר ולא לחשוב כל הזמן על כיצד לתחמן את המערכת או מאיפה להביא את הקישור הבא.

לאחר ההקדמה התיאורטית הזאת, הבא ניגש לתכלס – איך עושים קידום אורגני בגוגל.

הערה חשובה – אם אתם רוצים להוציא את המקסימום מהמדריך הנוכחי, אני ממליץ לפתוח כל קישור שרלוונטי לנושא אותו אתם רוצים ללמוד ולקבל עליו יותר מידע.

SEO זה עולם מאד רחב.

כדי לדעת איך עושים SEO כמו מקצוען, צריך לקרוא הרבה חומר (ובעיקר להתנסות), אי אפשר לסכם הכל במדריך אחד (אחרת זה יצא מגילה מטורפת) ולכן – נתתי פה רפרנסים רבים להתעמקות בנושאים ספציפיים.

קחו את הזמן ותשמרו לכם אותם באמצעי המועדף עליכם לקריאה נוספת בהמשך.

מדריך קידום אתרים - איך לקדם אתר בגוגל

אז איך באמת מקדמים אתרים?

בשביל לקדם אתר בהצלחה יש צורך בכמה דברים:

1. מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים

אם אתם קוראים מדריך קידום אורגני והמשפט הראשון שלו הוא לא: "כל תהליך SEO (קידום אורגני בגוגל) (וגם קידום ממומן בגוגל) צריך להתחיל עם מחקר מילות מפתח איכותי" תתחילו לחשוד.

במקרים רבים, מדברים על מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים במקשה אחת.

מחקרים אלו בעצם נותנים לנו אינפורמציה על:

  • איך ומתי קהל היעד מחפש אותנו
  • מה הוא מחפש
  • באיזה היקף
  • באיזה זמן וגם באילו מונחים המתחרים שלנו כבר מדורגים בגוגל
  • באילו מונחי חיפוש המתחרים עוקפים אותנו

בנוסף, מחקר מילים טוב צריך לקחת בחשבון את התקציב ורמת התחרות כדי לדעת לאיזה מלחמות כדאי להיכנס ולאיזה לא.

מדריכים רלוונטיים:

מדריך פרקטי שמדגים איך לבצע מחקר מילות מפתח:

2. תשתית טכנית טובה

מה זה אומר? תשתית טכנית הכוונה היא שלא יהיו לנו תירוצים טכנולוגיים לכך שגוגל לא יאהבו את האתר שלנו.

זה אומר שאנחנו צריכים, בין היתר:

  1. אחסון אתרים מספיק טוב ומהיר על מנת שהאתר ירוץ כמו שצריך ולא יזדח
  2. מערכת ניהול תוכן נורמלית אשר מאפשרת לנו לערוך את כל מה שצריך באתר – תגיות מטא (טייטל, דיסקריפשן וכו'), ביצוע הפניות 301, הגדרת קנוניקלים במידת הצורך וכל דבר טכני אחר שיכול להיות שנצטרך – צריך להיות נגיש.
  3. אתר מאובטח – למידע נוסף על אבטחת אתרים וכן על תעודת SSL.
  4. אתר מהיר – מהירות הינה פקטור משמעותי של קידום אורגני ומקבל יותר משקל עם הזמן
  5. חווית משתמש כמה שיותר טובה, בדגש על גלישה במכשירים ניידים

מדריכים רלוונטיים:

3. תוכן איכותי, מקורי ומעניין ככל האפשר

איך יוצרים תוכן קידום אורגני בגוגל?

אקדים ואומר – תוכן לא חייב להיות טקסט אלא יכול להיות גם תמונות, סרטונים ועוד.

יחד עם זאת, גוגל עדיין נשען ברובו על תכנים טקסטואליים לכן גם אם האתר שלכם נשען על ויז'ואל, כדאי מאד שיהיה קצת מלל שיתמוך בזה.

כל מדריך לקידום אורגני בגוגל יגיד לכם שכל אסטרטגיה של קידום לאתר צריכה להתחיל במחקר מילות מפתח, נושאי כתיבה וגם מודיעין על המתחרים.

מדריכים רלוונטיים על יצירת תוכן בהקשר של קידום אורגני:

4. אופטימיזציה

על מנת לדעת איך לקדם באורגני חובה לשלוט ברזי האופטימיזציה.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization או בקיצור SEO) זהו התהליך של טיוב, שיפור מתמיד של עמודי האתר בעיני מנועי החיפוש.

מדובר בהיבט יותר טכני וכזה שפחות קשור למשתמשים.

לאחר שהשקענו ויצרנו תוכן לאתר – צריך לבצע לו אופטימיזציה, או כמו שאני אוהב לקרוא לזה – "לאפטמז" את התוכן.

אתם יכולים לחשוב על התוכן באתר כמעין חומר גלם – אך לאחר אופטימיזציה טובה, מדובר בתוכן שישרת גם את הגולשים שלכם בצורה הטובה ביותר, אבל גם יעזור לגוגל "להבין" בדיוק על מה העמוד שלכם מדבר, ולהגיש לו את כל מונחי החיפוש החשובים על מגש של כסף – על מנת שלקוחות פוטנציאליים יהיה יותר קל למצוא אתכם בגוגל, על מגוון רחב של מונחי חיפוש שונים.

בסרטון הבא אני מדגים איך אני מבצע אופטימיזציה לאחד האתרים שלי:

אופטימיזציה נכונה של אתר צריכה לכלול את הדברים הבאים, אך לא רק:

  • הגדרת טייטלים ותיאורים (Meta Titles & Meta Descriptions) לכל עמודי האתר, בצורה נכונה ואטרקטיבית ככל הניתן, אך כזו שתשרת גם את קידום האתר מבחינה אסטרטגית.
  • שיפור מהירות האתר (קשור גם לסעיף 2 – עבודה עם תשתית נכונה).
  • וידוא כי האתר עומד בדרישות טכניות ושאין בעיות קריטיות שמונעות ממנו לא להתאנדקס או לא להיות מדורג בצורה אופטימלית.
  • שימוש ב Rich Snippets על מנת לשפר את הניראות בגוגל ולהגביר את ה-CTR (יחס הקלקה).
  • שימוש נכון בקישורים פנימיים.
  • בניית היררכיה נכונה של עמודי האתר.
  • ועוד…

מדריכים רלוונטיים:

5. קישורים ו"יחסי ציבור"

קישורם חיצוניים, כלומר קישורים יוצאים לאתר שלנו מתוך אתרים אחרים, הם אחד הדברים שמזיזים את הגלגלים של גוגל ועדיין אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים.

מבחינת גוגל, קישור שווה ערך להמלצה (אתר X מקשר אליי, כלומר הוא ממליץ עליי).

כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר בגוגל?

השאלה "כמה קישורים צריך" היא פונקציה של כמה התחום תחרותי.

בתחום עם תחרות מזערית או אפסית, מספיק יהיה לכתוב תוכן על נושא מסוים, על מנת להופיע בגוגל בדף הראשון לפחות.

בתחומים תחרותיים, לא יהיה מנוס אלא לייצר קישורים חיצוניים בצורה כזו או אחרת.

ברוב המקרים, אתרים לא יקשרו אלינו מיוזמתם, אלא אם באמת יש לנו תוכן ברמה יוצאת דופן או מוצר/שירות מאד ייחודיים ומקוריים – וגם אם זה יקרה, זה יקרה אחת ל…ולא בכמות מסחרית בשביל להתקדם משמעותית בתחומים תחרותיים.

לכן, בתכלס לא משנה כמה תקראו מדריכים על קידום בגוגל, אין ממש ברירה ועל מנת להתקדם בגוגל בצורה משמעותית – נצטרך ליזום בעצמנו את נושא הקישורים – בין אם באמצעות פנייה יזומה לבעלי אתרים אחרים, שיתופי פעולה, החלפות מאמרים עם מקדמי אתרים אחרים, פרסום בכל מיני פורומים / אתרי מאמרים ועוד.

חשוב לדעת שבתחום תחרותיים מאד, נצטרך פעילות משמעותית של קישורים (דגש יותר על איכות מאשר כמות) והרבה מאד סבלנות על מנת לראות תוצאות.

מדריכים רלוונטיים:

6. רשתות חברתיות וסיגנלים חברתיים

כל הנושא של שימוש ברשתות חברתיות, עדיין לא הוכח בצורה מובהקת, כבעל השפעה מכרעת על קידום האתר.

נכון, יש לא מעט עדויות לכך שגוגל מסתכלים על הנוכחות של המותג ברשת מעבר לאזכורים שונים באתרים אלא גם ברשתות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל+ – מבחינת אזכורים, מספר שיתופים ועוד.

יחד עם זאת, כאשר משווים שימוש ברשתות חברתיות לעומת קישורים – אין ספק כי קישורים חיצוניים עדיין, משפיעים בצורה הרבה יותר חזקה בהשוואה לסיגנלים חברתיים.

יש בסיס טוב להניח שמתישהו בעתיד הקרוב המגמה הזאת תשתנה יותר לכיוון הרשתות החברתיות.

מחקרים שעושים שימוש בכוח של "חוכמת ההמונים" מצביעים על מגמה הולכת וגדלה של הכוח של הסיגנלים החברתיים על חשבון זה של הקישורים. יחד עם זאת, זה תהליך מאד איטי והדרגתי ואל לנו להספיד את עניין הקישורים, בטח שלא בשנה-שנתיים הקרובות.

מדריכים רלוונטיים:

אמ;לק

רוצים ללמוד איך עושים קידום אתרים אורגני בגוגל אבל המדריך הזה חופר מדי? (חחח…כנראה עוד לא ראיתם את הקורס החינמי שלי)

מדריך איך מקדמים אתר, מקוצר? אז קידום אורגני, בתמצית:

👈 צרו את האתר הכי פאקינג משובח שאתם יכולים: יפה, מהיר, תוכן לא פחות ממעלף וכו'

👈 תבצעו לתוכן שלכם אופטימיזציה ברמה הכי גבוהה שיש

👈 תדאגו שאתרים אחרים יקשרו אליכם – רצוי אתרים רלוונטיים לתחום שלכם וחזקים ככל האפשר

👈 תדאגו להפיץ את הבשורה ברשתות חברתיות ואתרים נוספים

👈 אין לכם כח / ידע / סבלנות להתעסק עם כל זה? תבחרו מומחה קידום אתרים או חברה לקידום אתרים שיעזרו לכם עם זה.

לא יודעים איך לבחור: להלן מדריכים שלי בנושא שיעזרו לכם עם זה:

  • מומחה קידום אתרים – איך לבחור
  • חברה לקידום אתרים – המדריך לבחירה הנכונה
  • מהי סוכנות קידום אתרים

עדיין מבולבלים?

שום מדריך למתחילים שקראתם לא הספיק לכם?

אם אתם רוצים קורס של ממש, ואפילו בחינם – בקרו בקורס קידום אתרים החינמי שלי – יש לי תחושה שזה יהיה ממש שווה את הזמן שלכם 🙂

אם אתם מרגישים שלא מספיק לכם מדריך קידום אורגני מפורט ואתם צריכים הכוונה אישית בפורמט של אחד על אחד (או קבוצה קטנה) אני גם מעביר שיעורים פרטיים בקידום אתרים – עוד פרטים בלינק.

כמו כן, מוזמנים לצפות בסרטון שלי על "קידום אתרים – עשה זאת בעצמך":

המדריך לקידום אתרים בגוגל – איך היה?

לא רק קידום אתרים למתחילים. תוכלו למצוא באתר שלי עוד מאות מדריכים, מהמפורטים והטובים ביותר שתוכלו למצוא בעברת

מה עוד יש אצלי חוץ מאשר מדריך איך מקדמים אתר? בין היתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו