קורס קידום אתרים בגוגל - 100% חינם, מאת דניאל זריהן

שלום חברים!

במידה ואנחנו לא מכירים עדיין – נעים מאד! שמי דניאל זריהן ואני מקדם אתרים משנת 2009. כיום אני בעל חברה לקידום אתרים ועד היום קידמתי, ביחד עם הצוות שלי, מעל 1200 אתרים.

מחפשים קורס קידום אתרים מעשי כדי לקדם את האתר שלכם, ובחינם? אתם ממש במקום הנכון 🙂

הקורס החינמי הזה שלפניכם מזקק בתוכו ידע של מעל עשור ב-SEO (קידום אתרים אורגני).

תחום ה-SEO / קידום אתרים בגוגל נמצא איתנו קצת יותר מ-20 שנה, זה עדיין תחום צעיר, דינמי ומשתנה כל יום. בקורס הנוכחי אני משתדל להיצמד כמה שיותר לעקרונות ה-SEO ופחות לטרנדים ודברים חולפים – על מנת שיהיה רלוונטי לטווח ארוך, עד כמה שזה אפשרי.

הגעתם לפה במקרה ולא מכירים את האתר שלי? כל המידע על קידום אתרים אורגני תקבלו פה.

קורס קידום אתרים חינם

למה הקורס בחינם?

חלקכם אולי תוהים למה יש פה קורס קידום אתרים אורגני חינם ומדוע אני מחלק כל כך הרבה ידע איכותי בחינם?

אז האמת היא – שאין פה יותר מדי חדש. את מדריכי קידום אתרים שלפניכם אני כותב כבר שנים רבות (אל דאגה, אני דואג לרענן ולעדכן אותם כך שהם רלוונטיים ומעודכנים גם להיום!).

למעשה הקורס שלפניכם פשוט מרכז את כל המדריכים והסרטונים שיצרתי לאורך השנים האחרונות, אל תוך מאגר ידע אחד עוצמתי ומרוכז. 

אתם יכולים להסתכל על זה כמעין קורס קידום אתרים פרטי – שבו אתם יכולים להתקדם לפי הקצב האישי שלכם, שלב אחר שלב!

קורס קידום אתרים אחד על אחד אני כבר לא עושה מזמן – אבל תוכלו לראות את הקורס החינמי הזה לדבר הכי קרוב שיש לזה!

כך למעשה זה עושה לכם סדר בכל מה שצריך לדעת על קידום אתרים אורגני, ברצף הגיוני ומאורגן של מדריכים.

כמו כן, תמצאו כאן עשרות קישורים וסרטונים שלי, שכל אחד מהם מרחיב על נושא ספציפי בעולם של קידום אתרים מעשי.

כמו כן – אני מאמין בקארמה, מאמין בלעשות טוב ומאמין בלתת. בעשור האחרון השקעתי אלפי שעות במצטבר באתר הזה, אבל אני מרגיש שקיבלתי פי כמה יותר – וזה מתבטא בהרבה מאד דרכים.

רוצים קורס מתקדמים יותר? יש לי גם קורס SEO למתקדמים במכללת קואליקס!

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לפני שנתחיל - יש לך חבר / קולגה / מכר שלדעתך הקורס הזה יעזור לו? זה הזמן להפיץ את הבשורה!

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואטספ
אימייל
טלגרם

תפריט ניווט מתקדם:

1. מודול הקדמה - מה זה קידום אתרים ואיך להפיק את המירב מהקורס

1.א // מה זה קידום אתרים ומאיפה הכל התחיל?

גוגל קיימים כבר מעל 20 שנים (וגם לפניהם היו מנועי חיפוש), ומטרתם העיקרית בתור מנוע חיפוש זה להגיש לגולשים את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר בזמן הקצר ביותר (מתוך מדריך קידום אורגני בגוגל).

קידום אתרים אורגני (SEO או Search Engine Optimization) הוא התחום בו מקדמי אתרים עוזרים לאתרים להתקדם לראש התוצאות של גוגל על ידי מגוון פעולות שונות.

משנת 2009 אני עוסק בתחום קידום אתרים, עוקב אחר התפתחויות חדשות, עדכונים חדשים, והדבר הכי נכון שאני יכול להגיד לאורך השנים שהוא תקף גם להיום – לקידום אתרים אורגני יש עקרונות בסיסיים שלא משתנים יותר מדי.

מה שמשתנה זה הניואנסים ואיך ניגשים אליהם. על הדברים האלה אדבר בקורס הנוכחי.

אבל מה זה קידום אתרים בכלל ואיך עושים קידום אתרים מעשי?

בסרטון הנוכחי (והחשוב מאוד!) אני מסביר קצת מה זה קידום אתרים, וגם:

  • למה SEO
  • יתרונות של קידום אתרים
  • ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן (פרסום בגוגל)
  • על מה קידום אתרים מבוסס
  • איך עושים קידום אתרים בתכלס
  • הפרמטרים הכי חשובים של קידום אתרים 
  • ועוד

1.ב // איך להוציא את המקסימום מהקורס?

קידום אתרים זה עולם סופר מורכב ועשיר.

אני בתחום משנת 2009 ועדיין לומד עליו דברים חדשים מדי יום – הלמידה לא פוסקת לעולם!

כדי להוציא את המקסימום מהקורס החינמי הזה, צריך להיכנס ולקרוא לפחות 90% מהרפרנסים והמדריכים שאני מקשר אליהם – במיוחד בנושאים הקריטיים כמו תוכן, אופטימיזציה, קישורים ומחקר מילים.

לא ניתן ללמד תחום כל כך עצום כמו קידום אורגני, על רגל אחת – לכן דאגתי בכל אזור רלוונטי, לפנק עם מיטב המדריכים שכתבתי לאורך השנים, וכן בסרטונים שיצרתי באותם נושאים.

אם אתם יותר אנשי וידאו – תוכלו למצוא עניין רב והסברים קלילים וקצרים (ברובם) בסרטונים שלי. אם כי, צפייה בסרטונים לא יכולה להחליף קריאה מעמיקה על כל נושא – והכי חשוב מעל הכל, זה הנסיון בשטח.

אני מאחל לכם הצלחה רבה עם הקורס! 🙂

2.א // מחקר מילות מפתח זה הבסיס לכל פרויקט SEO

בין אם אנחנו מדברים על קידום אורגני, או קמפיינים ממומנים – מחקר מילות מפתח הוא תנאי הכרחי לכל פרויקט קידום.

בלי מחקר מילות מפתח, לא נדע מה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים בגוגל, כמה הם מחפשים את הנושאים האלו וגם – מתי.

אל תפספסו את המדריך: מחקר מילות מפתח.

חשוב גם להכיר בהקשר זה: קידום אתרים זנב ארוך.

לאחר מחקר מילות מפתח:

  • צריכה להיות לנו רשימה של מונחים שאנחנו רוצים לקדם, עם סדרי עדיפויות.
  • אנו צריכים לדעת אילו נושאים מתוך המחקר קיימים אצלנו באתר ואיזה לא.
  • את הנושאים שלא קיימים באתר, אך בעדיפות גבוהה – נרצה לכתוב (או לייצר עבורם תוכן) בהקדם.

איך עושים מחקר מילים בתכלס? מדריך מעשי בסרטון הבא:

2.ב // איך מוצאים נושאים לכתיבה / יצירת תוכן?

קמתם עם מוזה לכתיבת תכנים ואמרתם לעצמכם – היום זה היום!
אני קם, שוטף פנים, ומתיישב לכתוב תוכן.
אממה, ברגע שהתיישבתם – התיישב לו גם הבלק אאוט בראש. 
איבדתם חוש כיוון ופתאום אין על מה לכתוב, ואיך בכלל מתחילים לכתוב? 
 
נושאי הכתיבה (או יצירת התוכן) צריכים להתבסס על המחקר מילים שביצעתם בסעיף הקודם. עם זאת, יש המון דרכים "לתקוף" את נושא התוכן, מה שגם שתוכן יכול להתבטא בהרבה דרכים (טקסט, תמונות, סרטונים וכו').
 
המדריכים הבאים יעזרו לכם עם יצירת תכנים לאתר:

סרטונים הקשורים לכתיבת תוכן:

2.ג // אסטרטגיית תוכן: איך לתכנן את התוכן באתר

כל אתר צריך תוכן על מנת להתקדם בגוגל.
תוכן, כפי שכבר ציינתי, יכול להתבטא במספר דרכים:
  • טקסטים
  • תמונות
  • סרטונים
  • אינפוגרפיקות
  • כלים (לדוגמא: מחשבון משכנתא, כן – גם זה תוכן)
  • ועוד…

יחד עם זאת, גוגל כמנוע חיפוש – עדיין מבוסס ברובו על ניתוח טקסטים וזה סוג התוכן שהוא מבין הכי טוב.

לכן – השאיפה לכם לייצר את מרבית התכנים כטקסט. ההשלמה הטובה ביותר לטקסטים הם סרטונים – שכן יש להם גם פוטנציאל אדיר להתקדם כערוץ בפני עצמם – ביוטיוב ובפייסבוק למשל.

אסטרטגיית תוכן משתנה מאד לפי סוג האתר

תוכן לבלוג הוא לא כמו תוכן לאתר חנות, ולא כמו תוכן לאתר תדמית.

בחנויות, תרצו הרבה יותר להשקיע בטקסטים טובים לעמודי קטגוריה ועמודי מוצר.

בבלוגים – במאמרים ומדריכים מקיפים כמה שיותר, וכן הלאה.

להלן מספר מדריכים לקידום אתרים על פי סוג, שיעזרו לכם עם תכנון התוכן באתר:

2.ד // אופטימיזציה לאתר – Onsite SEO

אופטימיזציה לאתרים זהו אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך SEO.

אופטימיזציה זה מושג רחב ומתייחס גם לאופטימיזציה טכנית (מהירות האתר, שיפור ביצועים, הקטנת משקל התמונות ועוד) וגם לאופטימיזציה המתייחסת לתוכן = שיפור מתמיד של התוכן באתר והתאמתו בצורה מיטבית הן לדרישות גוגל והן למבקרים באתר, על מנת למקסם את החשיפה של האתר במנועי חיפוש ולשפר את חווית המשתמש ושביעות רצון הגולשים.

כדי להעמיק בנושא:

המדריך המקיף שלי על אופטימיזציה לאתרים

מדריכים חשובים נוספים:

סרטונים רלוונטיים:

3.א // קישורים חיצוניים וחשיבותם לקידום אתרים

קישורים חיצוניים, או לינקים – הם חלק חשוב ביותר בתהליך הקידום אורגני.

גוגל אמרו בכמה הזדמנויות שקישורים הם מ-3 הגורמים החשובים ביותר לדירוג אתרים.

כשחושבים על זה, זה גם מאד הגיוני: כל אחד יכול לפאר ולספר על עצמו כמה שהוא רוצה ("רק על עצמי לספר ידעתי"), אבל קישורים נותנים את התימוכין ואת הכח החיצוני לאתר ונותנים אינדיקציה חזקה לגוגל שזה אכן אתר איכותי, רציני וכזה "שמדברים עליו".

בדרך כלל במסגרת תהליך SEO, את רוב הקישורים החיצוניים נשיג באופן ייזום – כלומר נצטרך לעבוד עבורם, שזה קצת סותר את מה שאמרתי מקודם, כי זה לא קורה באופן טבעי, אבל עדיין – לא ניתן להתעלם מקישורים כפקטור משמעותי לקידום בגוגל.

3.ב // איך משיגים קישורים חיצוניים?

יש המון דרכים להשיג קישורים, אך לא כולן טובות, יעילות או שוות את הזמן שלכם.

על מנת שתדעו במה שווה להשקיע את הזמן ומה פחות, יצרתי מדריך עם מעל 40 דרכים להשיג קישורים – והסבר על כל שיטה.

אני ממליץ בחום לעבור על המדריך כדי להבין את רוב השיטות הקיימות – באילו להשתמש ומאילו להתרחק.

בגדול, הקישורים היעילים ביותר מנסיוני הם:

  • קישורים מתוך אתרי תמיכה טובים (מהם אתרי תמיכה?)
  • קישורים מתוך מאמרי אורח (שיטה הדורשת זמן אך יכולה להיות שווה במיוחד)
  • קניית קישורים באתרים חזקים
  • למי שמתקשה או רוצה לקצר תהליכים – יש לי גם שירות של בניית קישורים שהוא אפקטיבי במיוחד.

סרטונים רלוונטיים על השגת קישורים:

3.ג // בדיקות, כלים ודברים שחשוב לדעת על קישורים חיצוניים

בשלב זה אני מקווה שהבנתם כבר את חשיבותם ותרומת של קישורים לתהליך הקידום, וגם הכרתם לפחות כמה שיטות של השגה ובניית קישורים.

יחד עם זאת – כאן לא מסתיים הידע על בניית קישורים. קישורים הם עולם ומלואו, ויש עוד כמה דברים שחשוב לדעת עליהם.

מדריכים רלוונטיים:

סרטונים רלוונטיים:

שימוש נכון בקידום אתרים

כמקדמי אתרים, אתם צריכים לדעת את הצד הטכני של קידום אתרים

קידום אתרים טכני הוא אספקט לא מבוטל בתהליך SEO, וכזה שיכול לעזור משמעותית לקידום האתר – בעיקר באתרים גדולים ומורכבים.

4.א // קידום אתרים בעידן ראנק בריין – RankBrain

ראנקבריין (RankBrain) הוא שדרוג נהדר לאלגוריתם של גוגל.

RankBrain מבוסס אינטליגנציה מלאכותית ומטרתו לדעת לנתח, ברמה הגבוהה ביותר, את העמוד מאחורי כל שאילתא בגוגל, לרבות שאילתות מורכבות מאד, ולהגיש לגולשים את התוצאה הרלוונטיות ביותר במהירות האפשרית. ראנק בריין בעצם לקח את היכולות של מנוע החיפוש של גוגל כמה צעדים קדימה.

מעניין אתכם? בטוח! היכנסו למאמר המלא בנושא

4.ב // שיפור מהירות האתר – עד כמה זה חשוב, אם בכלל?

מהירות אתרים זה נושא שנטחן לא מעט זמן.

גוגל מאד דוחפים ומעודדים בעלי אתרים לשפר את מהירות האתר שלהם – וזה ניכר גם בכלים כמו ה-Search Console (שנדבר עליו בהמשך) וכל המדדים המצגים שם בהקשר של המהירות.

בנוסף, קיימת אובססיה בקרב לא מעט בעלי אתרים ומקדמי אתרים לגבי ציון המהירות של גוגל.

עד יוני 2021 – לפחות מהנסיון האישי שלי עם מאות אתרים, נושא המהירות (כפי שגוגל מודד אותה) כמעט לא השפיעה על תוצאות הקידום בפועל.

זה בטח לא התקשב מבחינת עלות/תועלת להשפעה של תוכן, אופטימיזציה או קישורים חיצוניים.

אני לא טוען שמהירות אינה חשובה – מהירות חשובה מאד, ומשפרת משמעותית את חווית המשתמש.

אבל – יש להבדיל בין מהירות האתר בפועל, לבין ציון המהירות על בסיס כלי המהירות של גוגל (או כלים אחרים), שהקשר בינהם ובין המציאות, בהרבה מקרים תלוש לחלוטין.

רק במקרים בהם שיפרתי מהירות בפועל (למשל, בעקבות שדרוג של חברת אחסון או צמצום משקל תמונות באופן משמעותי) – הרגשתי השפעה משמעותית על קידום האתר (עלייה משמעותית בדירוגים בגוגל).

בחודש יוני 2021 גוגל השיקו את עדכון Core Web Vitals – עדכון שנותן הרבה יותר משקל למדדי הציון מהירות של גוגל (ובינהם גם חווית משתמש). 

על כן – ההמלצה שלי, היא לנסות ולשפר כמה שיותר את ציוני המהירות בגוגל, ובדגש על הציונים במובייל – בעדיפות להגיע לטווח הירוק (ציון 90+). בהצלחה!

4.ג // התאמה למובייל

גישת ה- Mobile First כבר איתנו מספר שנים. המשמעות שלה היא שגוגל מדרגת ובוחנת אתרים על בסיס גרסת ה-Mobile שלהם (כלומר כיצד העיצוב ותוכן האתר מוצג במכשירים ניידים), וזאת מכיוון שבשנים האחרונות התחזקה משמעותית מגמת השימוש במכשירים ניידים ברמה גלובאלית – וגוגל היו חייבים לתת לכך מענה הולם.

החל מיולי 2019, Mobile First זאת הדרך הדיפולטיבית של גוגל להתייחס לאתרים שהיא לא הכירה לפני כן.

אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים יישפטו על פי גרסת הדסקטופ שלהם, אך לרוב לא יזכו לדירוגים טובים בגוגל, מפני שהם מספקים חווית משתמש פחות טובה למכשירים סלולריים.

בשנת 2020 וצפונה – זה יותר ממובן מאליו שכל אתר שאנו רוצים לקדם – צריך להיות בראש ובראשונה מותאם למכשירים ניידים, ולספק חווית משתמש טובה ככל האפשר.

מדריך רלוונטי: קידום אתרי מובייל

5.א // איך לקדם את התוכן שלכם

כתבנו תוכן איכותי? נהדר! אבל מה עושים מכאן? איך אנחנו הולכים להציג את התוכן שלנו לעולם הגדול ונותנים לו את המקום להיחשף לכמה שיותר גולשים?

במדריכים הבאים נדבר על שיווק והפצת תוכן במדיות וברשתות הכי רלוונטיות. 

הפצה ושיווק של תוכן מצריכים עבודה אין סופית על מנת ליצור נוכחות וחשיפה בדיגיטל, לאו דווקא עבודה אינטנסיבית על המחשב – אלא עבודה שמצריכה ליצור בראש רעיונות חדשים, ותוכן בעל ערך שהקוראים לא ירצו לעזוב.

כמו כן, ישנם לא מעט ערוצים אינטרנטיים בהם תוכלו לפרסם את התוכן שלהם ולהגיע לקהל היעד שלכם – מיד נסקור את כולם ותגלו איך לבנות נוכחות אמיתית באינטרנט.

1. לכתוב בלוג

בלוג זאת דרך מצוינת לקבל חשיפה והכרה, ומשהו שיכול לגדול משמעותית עם הזמן.

באופן אישי, אני יכול להגיד שההשקעה בבלוג שלי (בלוג קידום אתרים), ביחד עם קידום האתר שלי באופן כללי, היא כנראה ההשקעה הטובה ביותר שעשיתי בחיי. ואני אחד שמתעסק לא מעט עם השקעות כולל נדל"ן, שוק ההון ועוד.

הסיבה היא בגלל שזאת השקעה שהניבה פירות רציניים ועזרה לי להגדיל את העסק באופן משמעותי עם השנים, וגם איפשרה לקבל לידים מהאתר על בסיס קבוע.

את כל הטיפים השווים לשיווק עצמי בבלוג תמצאו כאן!

2. פרסום במנועי החיפוש (קידום ממומן בגוגל)

קידום ממומן נחשב לקידום בעל יתרונות רבים, האתר / דף נחיתה שלכם מופיע בתוצאות החיפוש באופן קבוע כל עוד מזרימים לשם תשלום. 

שיטות התמחור הנפוצה לפרסום זה מתבססת לרוב על תשלום פר הקלקה (CPC או PPC).

ישנם יתרונות רבים בפרסום ממומן, כמו העובדה שהם לא כפופים לשינויי האלגוריתמים של גוגל, הוא קל למדידה ומעקב אחר הקמפיינים, והתוצאות מסופקות באופן מיידי. 

לצערנו גם החסרונות בולטים בתחום: להבדיל מקידום אורגני, זה לא בונה לכם נכס אינטרנטי לאורך זמן; המשוואה היא שתנועה = כסף. ללא כסף, אין לכם תנועה; הקליקים יקרים מאד ובתחומים מסוימים יכולים להגיע לעשרות שקלים לקליק(!); בנוסף, קיימת הסאגה של ההקלקות מצד המתחרים – כך שלפעמים הפרסום יוצא יקר מהרגיל. 

3. רשתות חברתיות

גם המדיות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם רלוונטיות ביותר עבור הפצת תכנים ויראלים, ואף ניתן בעזרת קמפיינים ממומנים לטרגט את הגולשים ולהגיע לקהל היעד המדויק שלכם.

4. יוטיוב ושיווק בוידאו

עוד ערוץ שאני מאד שמח שהתחלתי להיות מאד פעיל בו, זה יוטיוב (שווה לכם להירשם לערוץ שלי!).

סרטונים עוזרים לקהל היעד ולקוחות פוטנציאליים להכיר ולהתחבר אליכם יותר טוב, גם אם זה וירטואלי בלבד – כי אין תחליף למראה עיניים.

בנוסף, גוגל דוחפים מאד חזק סרטונים ביוטיוב וזה יכול להביא חשיפה מטורפת לעסק, ובחינם. ההשקעה היא מינורית ובתחומים רבים זה עדיין אוקיינוס כחול – רוב המתחרים שלכם לא משקיעים בוידאו, אם בכלל!

סרטונים רלוונטיים:

5.ב // קידום אתרי איקומרס (מסחר / חנות וירטואלית)

אתרי E-Commerce נחשבים למשימה מאתגרת, בדרך כלל מדובר באתרים גדולים, המכילים מאות אם לא אלפי עמודים ומוצרים, ובמקרים רבים ניתן לראות טקסטים כפולים (בעיקר במפרט הטכני) וגם מבחינה עיצובית, יש קושי בלהכניס טקסט חופשי שצריך להיות רלוונטי עבורנו לקידום. 

במדריך הבא תמצאו כמה טיפים רלוונטיים במגוון נושאים שיעזרו לכם לקדם כמו שצריך את אתר האיקומרס שלכם.

מדריכים רלוונטיים:

5.ג // הגדלת CTR – איך אני נראה בתוצאות החיפוש

כפי שאנחנו יודעים, לאחוזי הקלקה בתוצאות של גוגל (CTR) יש השפעה פוטנציאלת רבה על יכולת האתר להתקדם לאורך זמן.

האינטרס של גוגל הוא להציג תוצאות שמספקות את חווית המשתמש האולטימטיבית.

כשגולש מחפש שאילתה מסויימת בגוגל, הוא נתקל בהמון תוצאות – לכן, המטרה שלכם היא לגרום לו לבחור דווקא בכם מכל האתרים – ולאחר מכן, גם לספק לו את הסחורה.

מדריכים רלוונטיים:

5.ד // הגדלת זמן שהייה באתר

זמן שהייה הוא אחד מהמדדים האלה שרוב האנשים נוטים לייחס להם יותר מדי חשיבות. הבעיה העיקרית היא השיטה שבה גוגל אנליטיקס מודדים את זמן השהייה – מה שמשפיע דרמטית על יכולת הסקת המסקנות מהנתון הזה.

מבולבלים? צפו בסרטונים, אני מסביר הכל 🙂

5.ה // שיפור יחס המרה

יחס המרה (Conversion Rate) הוא היחס בין כמות המבקרים לבין הפעולות המוגדרות "המרה" מבוצעות בפועל.

אם למשל יש לי אתר סחר, והמרה היא כמובן רכישה במקרה שלי – אני ארצה לשאוף ליחס המרה גבוה כמה שיותר.

עם זאת, הסטטיסטיקות ברוב האתרים בתחום הזה אומרות שבממוצע, על כל 100 מבקרים באתר, רק 1 או 2 יבצעו רכישה בפועל, כלומר יחס המרה של 1-2%.

ככל שהגדרת ה"המרה" דורשת יותר מהגולש – כך יחס המרה יפחת. כך למשל, אם יש לי אתר תדמית / בלוג, והמרה מבחינתי היא השארת פרטים באתר – אני יכול לצפות ליחס המרה גבוה יותר, 5% ואף יותר. 

כמובן שזה משתנה מאד וכל מקרה לגופו.

מדריכים רלוונטיים:

סרטונים רלוונטיים:

6. מודול שישי: ארגז כלים - כלים למקדמי אתרים

כלים לקידום אתרים הופכים את חייו של כל מקדם אתרים – מתחיל או מנוסה, לקלים ויעילים הרבה יותר.

במודול הזה תמצאו סקירות ומדריכים על כמה כלים מהטובים ביותר שיש בשוק, וכאלה שאני עושה בהם שימוש יומיומי.

מדריכים רלוונטיים:

6.א // גוגל אנליטיקס לאנשי SEO

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא תוכנת מעקב וסטטיסטיקה לאתרים – הפופולארית בעולם.

כפי שמשתמע מהשם, מדובר בכלי של גוגל בעזרתו ניתן לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט שלנו, ובכך ולצבור מידע אודותם ועל פעולותיהם באתר.

6.ב // Google Search Console

Google Search Console (לשעבר – Webmaster tools), הינו אחד הכלים העוצמתיים ביותר למקדמי אתרים, ואחד היחידים שבו ניתן לקבל מידע אמיתי ומדויק מבעלי הבית – גוגל עצמם.

אז מבלי להאריך יותר מדי במילים ניגש לתכלס:

6.ג // Ahrefs

Ahrefs הוא ללא ספק אחד מכלי ה-SEO המובילים בעולם.

Ahrefs הוא כלי מסוג All in One ומציע אינספור פיצ'רים כאשר אחד העיקריים שבהם הוא בדיקת קישורים של דומיינים לצורך ניתוח / מחקר מתחרים / בדיקת דומיינים לקראת רכישה ועוד. כמו כן, הכלי מאפשר דברים רבים כמו מחקר תוכן, מחקר מילים, התראות, בדיקת מיקומים בגוגל ועוד.

למדריך המלא על Ahrefs

6.ד // Screaming Frog

Screaming Frog זהו אחד הכלים החשובים ביותר לאנשי קידום אתרים. היכולות של סקרימינג פרוג רבות ומגוונות וקצרה היריעה (אפילו כאן) כדי לפרט את כולם.

בגדול, זהו זחלן (Crawler) המאפשר לסרוק כל אתר אינטרנט בדומה לאיך שגוגל ומנועי חיפוש אחרים סורקים אותו, ובכך להבין את מצב האופטימיזציה ועוד המון נתונים על האתר "ממעוף הציפור". חזק במיוחד לאתרים גדולים ומורכבים אך לא רק.

מדובר בכלי עוצמתי במיוחד שאם עדיין לא הכרתם – כדאי מאד להכיר.

ניתן להוריד גרסה חינמית של הצפרדע המצווחת מהאתר שלהם.

הגרסה החינמית של הפרוג מיועדת לאתרים עד 500 עמודים.

גרסת ה-Pro של הצפרדע מתאימה לאתרים גדולים יותר וגם כוללת הרבה פיצ'רים שאין בגרסה החינמית.

6.ה // כלים נוספים

הכלים שהצגתי עד כה אלו העיקריים המשמשים אותי ביום יום. מעבר לאלו יש עוד עשרות (אם לא מאות) כלים בשוק, וכאן אני אציין עוד כמה כלים מעולים, מכובדים לא פחות – לאנשי SEO.

סרטונים רלוונטיים:

קורס קידום אתרים מעשי (ובחינם) – זהו חברים! הגענו לסוף!

אני מאד מקווה שהקורס הזה עזר לך ומאד אשמח לקבל פידבק – וכמובן שיתופים, אזכורים, קישורים וכל דרך להפיץ את הבשורה 🙂

אם אתם מרגישים שאתם צריכים משהו יותר מתקדם – אתם חייבים לראות את הקורס שלי למתקדמים במכללת קואליקס.

שרדת על לכאן? כל הכבוד! אם אהבת את הקורס, מאד אשמח לשיתופים (ותכלס - גם החברים שלך ישמחו!)

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואטספ
אימייל
טלגרם
אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

Call Now Button חייגו עכשיו